Przedstawiciele najważniejszych w Polsce stacji telewizyjnych i firm producenckich przybyli w tym tygodniu do siedziby Audio Plus w Łomiankach, by zdobyć nowe wiadomości na temat rozwiązań przeznaczonych na rynek broadcast.

Nowe rozwiązania dla telewizji pojawiają się bez przerwy, a marki dystrybuowane przez Audio Plus przodują w nowoczesnych systemach w dziedzinie interkomów i profesjonalnych mikrofonów bezprzewodowych. Dlatego dystrybutor z Łomianek zorganizował spotkanie, podczas którego osoby odpowiedzialne za dźwięk w produkcjach telewizyjnych mogły poznać systemy przez nich dostarczane. Audio Plus Broadcast Days to przedsięwzięcie, które będzie się odbywać cyklicznie.
Pierwszy dzień pierwszych Broadcast Days skupiony był się na systemach interkomowych na przykładzie marek RTS, Phonak i Pliant. Rozpoczął Krzysztof Rowiński – manager odpowiedzialny za marki broadcastowe w firmie Audio Plus. Przedstawił on główne zakresy, które zaspokajają te marki i omówił plan na ten dzień. Następnie przekazał głos Nico Lewisowi – Senior Sales Manager RTS na Europę. Przedstawił on historię marki RTS, która jest wynalazcą systemu interkomowego i pierwszą firmą, która zastosowała to rozwiązanie w stacjach telewizyjnych. Po przedstawieniu głównych grup produktów RTS, w tym rewolucyjnej cyfrowej matrycy interkomowej ODIN, przyszedł czas na szkolenie techniczne. Prowadził je Sven Bindels – inżynier systemów RTS i osoba odpowiedzialna za szkolenia klientów zarówno przed instalacją, jak i po jej wykonaniu. Jest to pierwszy kontakt techniczny dla wszystkich klientów RTS z krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Przyleciał wprost z siedziby głównej Bosch w Eindhoven w Holandii, by przeprowadzić uczestników przez meandry struktur IP w sieciach wykorzystujących rozwiązania RTS. Było to intensywne i długie szkolenie, z którego uczestnicy Broadcast Days wyciągnęli mnóstwo informacji przydatnych w ich codziennej pracy. Bo dla Svena Bindelsa nie ma odpowiedzi „nie wiem”.
Drugi dzień Broadcast Days, czyli czwartek 3 października, był wypełniony częstotliwościami radiowymi. Bohaterem tego dnia była marka Wisycom – włoski specjalista od systemów bezprzewodowych. Szkolenie przez cały dzień prowadził Leslie Lello, który przybył z Wenecji. Przy pomocy szczegółowych przykładów pokazał on uczestnikom, jak wykorzystywać dostępne pasmo radiowe, jak najwygodniej wstroić wiele kanałów bezprzewodowych i jak nimi zarządzać.
Oba dni były pracowite i bezkompromisowe. Dlatego uczestnicy każdego z nich tym chętniej wzięli udział w części nieoficjalnej, która odbyła się w firmowym barze Setka na pierwszym piętrze siedziby Audio Plus przy Kolejowej w Łomiankach. Wkrótce będziemy zapraszać na kolejne Broadcast Days w Audio Plus.