CEDC International

Przestrzenie dla kadry managerskiej najwyższego szczebla, sale posiedzeń rad nadzorczych, zarządu czy gabinety dyrektorów w każdym przedsiębiorstwie, a w szczególności w korporacyjnych biurowcach, mają zazwyczaj najbardziej widowiskowy charakter. O ile dawniej ekskluzywną przestrzeń tworzyły po prostu najwyższej jakości materiały wykończeniowe takie jak skóra, drewno, marmury czy wysokiej jakości designerskie meble, o tyle dzisiaj przede wszystkim są to odpowiednie narzędzia techniczne i wyposażenie AV – optymalnie, gdy uda się je wkomponować w wystrój. Kadra zarządzająca, tak jak pracownicy na każdy szczeblu, potrzebuje nowoczesnych narzędzi do pracy. Ma to krytyczne znaczenie w przypadku organizacji o rozproszonej strukturze i szczególnie teraz, gdy praca w trybie home office i zdalna współpraca mają kluczowe znaczenie dla możliwości globalnego zarządzania organizacją. Wszystkie te aspekty zostały uwzględnione przy realizacji systemów AV i rozwiązań do pracy współdzielonej w nowym skrzydle biurowca firmy CEDC International. Zaprojektowaniem, instalacją, dostawą sprzętu i uruchomieniem wszystkich systemów zajęła się firma SONITUM.

Firma CEDC International jest jednym z największych producentów i dystrybutorów alkoholu na świecie. W jej ofercie znajduje się kilkadziesiąt uznanych i cieszących się popularnością marek. Współpraca SONITUM z alkoholowym potentatem zaczęła się w 2017 roku, kiedy to integrator zajął się zaprojektowaniem, wdrożeniem i uruchomieniem systemu multimediów i urządzeń towarzyszących, wspierających efektywną pracę w siedzibie dystrybutora i producenta przy ul. Bobrowieckiej 8 w Warszawie. Trzy lata później, gdy klient integratora zdecydował się powiększyć swoją przestrzeń biurową o kolejne skrzydło o powierzchni 800 m2, znów do tego zadania została zaproszona firma SONITUM. Tym razem w zakresie projektu znalazło się zaprojektowanie, instalacja i uruchomienie wszystkich rozwiązań AV w skrzydle zarządu firmy, w którym zlokalizowane zostały m.in.: mała sala obrad, board room, w którym mogą spotkać się łącznie 24 osoby (główna sala konferencyjna), gabinety i przestrzenie wspólne. Firma SONITUM przystąpiła do realizacji tego projektu już na etapie decyzji klienta o wynajmie nowego skrzydła. Łącznie integrator na realizacji tego projektu spędził dwanaście miesięcy, z czego sam montaż i uruchomienie trwały trzy dni. Integrator nie tylko zaprojektował system, ale także opracował projekty wykonawcze dla poszczególnych branżystów zaangażowanych w projekt oraz nadzorował prawidłowość prac wykończeniowych (fit out) związanych z rozwiązaniami AV. Zaproponowane rozwiązania z gałęzi AV musiały spełniać trzy warunki. Mowa tu o najwyższej jakości, prostej obsłudze oraz dopełnieniu designu wnętrz premium. Za projekt wnętrz odpowiadały dwie renomowane pracownie: Willem Brouwer Architetti Associati i Trzop Architekci.

CEDC International

Sercem głównej sali konferencyjnej jest ściana wideo, składająca się z czterech monitorów NEC UN552V, na której prezentowane są treści. Monitory te wybrane zostały przede wszystkim ze względu na super cienką ramkę, eliminującą praktycznie widoczne łączenia oraz matową matrycę.

Główna sala konferencyjna
Sercem tej przestrzeni jest ściana wideo, składająca się z czterech monitorów NEC UN552V, na której prezentowane są treści. Monitory te wybrane zostały przede wszystkim ze względu na super cienką ramkę, eliminującą praktycznie widoczne łączenia oraz matową matrycę. Cała transmisja sygnałów wideo bazuje na technologii AVoIP. Dzięki niej udało się wyeliminować matryce i przełączniki, a wszystkie sygnały 4K 4:4:4 są przesyłane po prostu poprzez sieć LAN, co dodatkowo ułatwia obsługę całego systemu. Transmisja jest zrealizowana w oparciu o sześć transmiterów i cztery odbiorniki Crestron NVX-352. W stole zostały zainstalowane mediaporty, a w nich przyłącza HDMI (łącznie 8 sztuk). Gdy do któregokolwiek z nich zostanie podłączone źródło sygnału, system automatycznie wykrywa urządzenie i obraz jest przesyłany do videowall’a. Znajdujące się przy nim cztery odbiorniki Crestron NVX-352 odpowiadają za podzielenie obrazu i wyświetlenie go w odpowiedni sposób na każdym ekranie. Zarządzanie całym systemem ułatwia procesor RMC-3 wraz z panelem Crestron TSW760, którego interfejs został podzielony na konkretne scenariusze. Użytkownik może sterować systemem z poziomu wideokonferencji, prezentacji niemoderowanej lub moderowanej. Dalej wszystkie ustawienia sali przywołują się automatycznie, a osoba moderująca spotkanie ma pod ręką głośność, oświetlenie, prognozę pogody i możliwość wyboru języka interfejsu. Zarówno w dużej, jak i małej sali konferencyjnej za nagłośnienie odpowiadają głośniki Crestron, wraz ze wzmacniaczami i procesorem Avia tego samego producenta. Głośniki zostały zabudowane w suficie podwieszanym tak, aby możliwie jak najmniej ingerowały w wygląd wnętrza. Oczywiście żadna nowoczesna przestrzeń konferencyjna nie może obyć się, w szczególności dzisiaj, gdy większość firm pracuje w formule hybrydowej, bez odpowiednich narzędzi do komunikacji dźwiękowej i wideo. Dlatego SONITUM do nowego skrzydła CEDC International wdrożył zestaw do wideokonferencji Polycom Group 500, który pozwala na nawiązywanie połączeń między wszystkimi oddziałami firmy. System współpracuje również z rozwiązaniem EagleEye II Director, czyli systemem dwóch zaawansowanych kamer, które automatycznie wykrywają osobę zabierającą głos i ustawiają się dokładnie na nią.

CEDC International

W gabinecie prezesa również zastosowano system do prezentacji treści Barco Clickshare CSE-200+ oraz zestaw Polycom Group 500. Został on wybrany ze względu na standard korporacyjny CEDC International. Wszystkie systemy wideokonferencyjne w obiektach firmy zarówno w Polsce, jak i w Rosji pracują właśnie w oparciu o Polycoma. Dzięki licencjom multipoint możliwe jest zestawianie połączenia z wieloma lokalizacjami równocześnie. Systemy do wideokonferencji współpracują w gabinetach z kamerami AMX NMX-VCC-1000. Zarówno system do prezentacji treści, jak i do wideokonferencji są podłączone do głównego monitora wielkoformatowego Sony Bravia o przekątnej 75”.

Gabinety
W gabinecie prezesa również zastosowano system do prezentacji treści Barco Clickshare CSE-200+ oraz zestaw Polycom Group 500. Został on wybrany ze względu na standard korporacyjny CEDC International. Wszystkie systemy wideokonferencyjne w obiektach firmy zarówno w Polsce, jak i w Rosji pracują właśnie w oparciu o Polycoma. Dzięki licencjom multipoint możliwe jest zestawianie połączenia z wieloma lokalizacjami równocześnie. Systemy do wideokonferencji współpracują w gabinetach z kamerami AMX NMX-VCC-1000. Zarówno system do prezentacji treści, jak i do wideokonferencji są podłączone do głównego monitora wielkoformatowego Sony Bravia o przekątnej 75”. Zastosowane tutaj rozwiązania korespondują z systemami, technologiami i urządzeniami zastosowanymi w całym skrzydle. Cały system konferencyjny został zaprojektowany tak, aby odpowiadał najbardziej aktualnej dzisiaj formule BYOD. Dzięki temu zarówno sam prezes, jak i jego goście mogą korzystać z dowolnego komputera podpiętego za pomocą USB i dowolnej aplikacji do komunikacji (Zoom, MS Teams czy Webex). Konfiguracja systemu pozwala na automatyczne uruchomienie systemu i rozpoczęcie współpracy. Wszystko, co tylko należy zrobić, to podpiąć kabel HDMI. Podobne rozwiązania zostały wdrożone również w gabinecie dyrektora zarządzającego. Zastosowany tutaj system został zintegrowany z infrastrukturą znajdującą się w obiekcie, co umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca i sprawne zarządzanie firmą. Ponownie również w tym gabinecie zastosowano system bezprzewodowej prezentacji zrealizowany w oparciu o system Barco Clickshare. Jeżeli jednak wciąż chcemy skorzystać z połączenia przewodowego, system sam rozpozna podłączony kabel HDMI i wyświetli obraz z podłączonego do niego urządzenia w sposób automatyczny. Źródłem dźwięku w gabinetach są po prostu głośniki wbudowane w monitorach Sony Bravia. Takie rozwiązanie, biorąc pod uwagę powierzchnie tych przestrzeni, jest wystarczające i sprawdza się idealnie.

CEDC International

Zarządzanie wszystkimi salami konferencyjnymi dostępnymi w nowym skrzydle ułatwiają panele LISO systemu rezerwacji Evoko. O ich wyborze w tym wypadku zdecydowały nie tylko ogromne możliwości i bardzo łatwa, intuicyjna obsługa, ale również minimalistyczny design świetnie komponujący się z prostą i wysmakowaną stylistyką wnętrz nowego biura. Panele LISO zostały zainstalowane na ścianach i słupkach systemu szklenia przy każdym z wejść do sali i zintegrowane z platformą MS Exchange w ramach usługi Exchange Web Services i pakietu Office 365.

Mała, ale wciąż świetnie wyposażona sala konferencyjna
W mniejszej sali konferencyjnej zostały zastosowane nieco prostsze, ale wciąż bardzo funkcjonalne i automatyczne rozwiązania umożliwiające podłączenie własnych urządzeń do systemu. Podpięcie przewodu HDMI (np. do własnego laptopa) włącza cały system, który jest natychmiast gotowy do pracy. Wyświetlanie obrazu w tej przestrzeni odbywa się z pomocą wbudowanego we wnęce monitora wielkoformatowego Samsung QH-98. Podobnie jak w głównej sali konferencyjnej, również tutaj został zastosowany dotykowy panel TSW760. Również ta sala została wyposażona w fizyczny kodek VTC Polycom group 500 z panelem dotykowym, dzięki któremu w łatwy sposób można łączyć się z wybranym rozmówcą, wyszukując go w książce telefonicznej. Zarządzanie wszystkimi salami konferencyjnymi dostępnymi w nowym skrzydle ułatwiają panele LISO systemu rezerwacji Evoko. O ich wyborze w tym wypadku zdecydowały nie tylko ogromne możliwości i bardzo łatwa, intuicyjna obsługa, ale również minimalistyczny design świetnie komponujący się z prostą i wysmakowaną stylistyką wnętrz nowego biura. Panele LISO zostały zainstalowane na ścianach i słupkach systemu szklenia przy każdym z wejść do sali i zintegrowane z platformą MS Exchange w ramach usługi Exchange Web Services i pakietu Office 365.

CEDC International

Jak przystało na nowoczesną przestrzeń biurową, elementów systemu AV, a dokładnie rozwiązań z zakresu digital signage, nie mogło zabraknąć również w przestrzeniach wspólnych. Tutaj zastosowane zostały monitory wielkoformatowe Sony 4K oraz NEC PD-LCDV654Q z lakierowanymi na zamówienie obudowami w kolorze białym, które idealnie wkomponowały się w jasny wystrój wnętrza.

Przestrzenie wspólne
Jak przystało na nowoczesną przestrzeń biurową, elementów systemu AV, a dokładnie rozwiązań z zakresu digital signage, nie mogło zabraknąć również w przestrzeniach wspólnych. Tutaj zastosowane zostały monitory wielkoformatowe Sony 4K oraz NEC PD-LCDV654Q z lakierowanymi na zamówienie obudowami w kolorze białym, które idealnie wkomponowały się w jasny wystrój wnętrza. Monitory te w przestrzeniach wspólnych umożliwiają odtwarzanie różnorodnych treści według zaprogramowanych wcześniej harmonogramów i ułatwiają komunikację wewnętrzną w firmie. Warto nadmienić, że zarówno te monitory w przestrzeniach wspólnych, jak i wszystkie inne, zostały zainstalowane na uchwytach marki Edbak. Odtwarzanie i zarządzanie prezentowanymi na monitorach treściami jest możliwe dzięki playerom BrightSign HD424, podłączonym do monitorów za pomocą kabli HDMI obsługujących również CEC. Playery te pracują ze wspólnej sieci, są zsynchronizowane i mogą być zarządzane zdalnie (np. budowanie harmonogramów czy wgrywanie nowych treści).

Podsumowanie
O tym, jak interesującą przestrzenią biznesową jest biuro CEDC International, przekonaliśmy się już pisząc o głównej części biurowej, którą mieliśmy przyjemność opisywać w kwietniowym wydaniu magazynu „AVIntegracje” w 2019 roku. Oddane niedawno nowe skrzydło zarządu kontynuuje wszystkie koncepcje zastosowane w części głównej biurowca przy ul. Bobrowieckiej. Wchodząc do budynku, już na pierwszy rzut oka widzimy bardzo mocną architekturę, która od razu informuje, czym zajmuje się producent. Ale to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, to najważniejsze dla kadry managerskiej pracującej w nowym skrzydle budynku nowoczesne rozwiązania komunikacyjne i systemy AV. Integrator, firma SONITUM zastosowała tutaj szereg rozwiązań ułatwiających pracę współdzieloną i komunikację między poszczególnymi zespołami i członkami firmy niezależnie od tego, czy znajdują się oni za ścianą czy na drugim końcu świata.

Tekst: Łukasz Kornafel, AVIntegracje
Zdjęcia: Adam Grzesik

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl