CODA Audio w Brzeskim Centrum Kultury

Z początkiem października bieżącego roku, po przeszło dwóch latach prac remontowych, swoją działalność wznowiło Brzeskie Centrum Kultury. Obiekt został nie tylko pięknie wyremontowany, ale zyskał również nowoczesne wyposażenie w postaci zróżnicowanych systemów nagłośnieniowych, zaprojektowanych na bazie produktów marki CODA Audio. Uwzględniając potrzeby gospodarza obiektu, w którym znajdują się trzy różnej wielkości sale widowiskowe: sala główna, sala kinowa i sala kameralna, przygotowane zostały trzy niezależne projekty systemów nagłośnieniowych.

SYSTEM GŁÓWNEJ SALI WIDOWISKOWEJ

System stacjonarny na głównej sali widowiskowej, zestawiony został z dwóch podwieszonych gron, składających się z 9 zespołów głośnikowych TiRAY oraz subwoofera TiLow na stronę. Układ elementów w gronie jest następujący: 4 x TiRay, 1 x TiLow, 5 x TiRay, przy czym, licząc od góry, czyli od strony ramy nośnej, elementy połączone są następująco: 2 x TiRay, 2 x TiRay, 1 x TiLow, 2 x TiRay i najniższe 3 x TiRay. Elementy oraz ich konfiguracja zostały dobrane z uwzględnieniem warunków architektonicznych sali, minimalizując (praktycznie do zera) ryzyko odbijania się dźwięku od ścian i sufitu pomieszczenia, przy zapewnieniu równomiernego pokrycia oraz dużej swobody w operowaniu poziomami dźwięku. Podwieszone elementy TiRay / TiLow, wspomagane są przez cztery subwoofery G15-SUB umieszczone pod sceną. Dopełnieniem pokrycia obszaru przed samą sceną są cztery elementy D5-Cube. Ten sam model wykorzystany został również do nagłośnienie obszarów widowni pod balkonami. System zasilany jest ze wzmacniaczy LINUS10-C oraz LINUS5-C, do których sygnały dostarczane są z konsolety w domenie cyfrowej poprzez CDC MC AES3 i LiNET Master.

Do realizacji dźwięku na sali głównej wykorzystano konsoletę marki Cadac CDC six, dla której przyłącza audio i zasilanie umieszczone zostały w podłodze stanowiska realizacyjnego. Ze stanowiska konsolety poprowadzone zostało 7 linii sterujących (5 x BNC i 2 x RJ). W projekcie uwzględniono również możliwość podłączenia do systemu innej konsolety (np. przywiezionej przez realizatora wykonawcy) oraz możliwość przesłania do systemu sygnałów analogowych L/R + SUB. Konsoleta Cadac CDC six współpracuje ze znajdującym się na scenie modułem wejściowym Cadac 64/48, do którego kierowane są sygnały dostarczane przez mikrofony i inne źródła wykorzystywane na scenie.

SYSTEM SALI KINOWEJ

System dźwiękowy 5:1 w sali kinowej zestawiony został z 3 zespołów głośnikowych G712-Pro oraz 3 subwooferów U4-SUB, co stanowi jego podstawę L-C-R. Dopełnieniem są zespoły głośnikowe D8, stanowiące w tym przypadku głośniki efektowe. Do zasilenia systemu kinowego wykorzystane zostały również wzmacniacze LINUS10-C i LINUS5-C, otrzymujące sygnały z DSP poprzez LiNET Master. System nagłośnieniowy sali kinowej jest w pełni mobilny, dzięki czemu może być wykorzystywany podczas innych wydarzeń realizowanych poza salą kinową lub jako odsłuchy.

SYSTEM SALI KAMERALNEJ

Dla tego pomieszczenia przewidziane zostały zespoły głośnikowe CoRAY4 wspierane przez subwoofery G15-SUB – po jednym na stronę. System zasilany jest z jednego wzmacniacza LINUS10-C. I w tym przypadku zaletą tego w pełni mobilnego systemu, jest możliwość wykorzystania go do realizacji różnych wydarzeń odbywających się poza salą kameralną.

 

Najchętniej czytane

NEC PE455UL

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do laserowych źródeł światła w projektorach, w których, prócz samej wiązki, takie elementy jak luminofor czy diachroniczne filtry...