Komfortowe prowadzenie rozmów, gdy dzieli nas szyba, nie należy do najprzyjemniejszych, jeśli w obiekcie nie zainstalowano wysokiej jakości systemu interkomowego. Na szczęście na rynku mamy wiele profesjonalnych rozwiązań, które ucieszą zarówno pracowników takich miejsc, jak i klientów.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]W[/fusion_dropcap]miejscach, w których z powodów bezpieczeństwa nie może być bezpośredniego kontaktu między klientem a kasjerem, wymagane są rozwiązania interkomowe. Jednak w przypadku torów wyścigowych, kasyn bądź dworców kolejowych w pomieszczeniu dla pracowników znajduje się z reguły więcej osób niż jedna osoba i często spotykane interkomy wnoszą do nich hałas, co przekłada się na jakość obsługi klienta i częste dopytywanie. Nie wspominając o jakości tego, co słyszy klient w zatłoczonym dworcu. Na szczęście są rozwiązania przetwarzające głos z korzyścią dla osób po dwóch stronach dzielącej ich, często pancernej szyby. Urządzenia, które zapewniają swobodną komunikację dwóch stron mimo niekorzystnych warunków akustycznych.

Kilka słów o systemie interkomowym
Dostarczone do naszych testów rozwiązanie Contacta umożliwia komfortową obsługę klienta przez kasjera. Nie mamy tu na myśli komunikacji jedynie w jedną stronę, tylko swobodną wymianę informacji bez przekraczania norm hałasu w pomieszczeniu, w którym pracują ludzie. Pamiętajmy, że my, klienci z kasjerem rozmawiamy chwilę, a on przez kilka godzin dziennie spotyka takich jak nas. Jak dobrze wiemy, praca w hałasie nie wpływa dobrze na nasz nastrój i wydajność. Dlatego w systemie interkomowym Contacta kasjerzy wyposażeni zostali w komfortowe zestawy słuchawkowe z mikrofonem, tak aby rozmowa z klientem nie zakłócała pracy pozostałych osób na zmianie. Ma to ogromne znaczenie dla dwóch stron. My o tym wiemy, z racji naszej pracy i doświadczenia z systemami audio-wideo, jednak wielu klientów nie rozumie i nie potrzebnie wprowadza nerwową atmosferę, do i tak trudnej pracy osób z obsługi klienta. W rzeczywistości w wielu przypadkach braku zrozumienia winny jest sprzęt, a nie człowiek. Dlatego po testach bardzo przypadł nam do gustu prezentowany system interkomowy. Już wiemy, że dzięki niemu pracownicy działu obsługi klienta mają tak pożądaną ciszę, która zapewniona została słuchawkami Canyon. Przekłada się to bezpośrednio na mniejsze zmęczenie, a to z kolei na lepsze samopoczucie i większą wydajność. Po drugiej stronie szyby również jest komfortowo. Skuteczny mikrofon i głośniki składające się na Contacta STS-K001L, cechują się wysoką efektywnością gwarantującą komfortową rozmowę, podczas której klient nie musi zbliżać się nienaturalnie do mikrofonu ani nasłuchiwać głosu z głośników. Wymiana informacji odbywa się tak, jakby nie dzieliła nas szyba.
STS-A31
Sercem systemu interkomowego Contacta jest moduł STS-A31. Z pozoru proste urządzenie pozwala dostosować poziom głośności zarówno dla kasjera, osoby udzielającej informacji, jak i klienta. Istotnym jest, że w praktyce podczas korzystania z interkomu Contacta, jeśli któraś ze stron z jakiś powodów nie jest w stanie zrozumieć drugiej, to nie jest wymagane podnoszenie głosu – wystarczy zwiększyć wysterowanie głośników klienta lub wzmocnić sygnał pochodzący z mikrofonu mieszczącego się między głośnikami, tak by osoba udzielająca informacji wszystko doskonale zrozumiała, a klient nie musiał podnosić głosu. Dzięki temu jesteśmy pewni, że klient odejdzie zadowolony, a pracownik nie będzie musiał się denerwować, powtarzając, unosząc głos, aby zostać zrozumianym. Za to właśnie odpowiada STS-A31, zamknięty w obudowie z wysokiej jakości tworzywa sztucznego, pozwalający na konfigurację dostosowaną do zastanych warunków natężenia hałasu poza recepcją. Z przodu znajdziemy przyciski regulujące głośność przeznaczone dla pracowników i przycisk setting, który jedynie interesuje integratorów instalujących i dostosowujących system. Pozwoli on skonfigurować pole, z którego zbierany będzie glos. Co ważne, instalator może podczas konfiguracji wzmacniacza określić, w jakich granicach regulacje głośności mają być możliwe. Z tyłu natomiast, na złączach euroblock, znajdziemy szesnaście gniazd pozwalających na stworzenie pętli, podłączenie głośników, zewnętrznego źródła dźwięku, umożliwiających sygnalizację awaryjną lub/i odtwarzanie sygnału alarmowego w głośnikach w pomieszczeniu obsługi, zdalną identyfikację aktywności STS-A31, jak również podłączenie mikrofonu.
STS-K001L
Jest to system głośnikowy wsparty mikrofonem na wysięgniku po stronie klienta. Cechuje się nie tylko wysoką jakością przetwarzania, lecz również pancerną budową. Zapewni ona bezpieczeństwo sprzętu, nawet jeśli dotknięty zostanie aktem wandalizmu. Mikrofon o zadowalającej skuteczności umieszczony jest na wysokości 14 cm od podstawy, na środku, a głośniki oddalone od niego zostały o 25 cm. Odległości te zapewniają nie tylko estetyczny wygląd, ale i wpływają na brak zakłóceń.
Canyon
Zestaw słuchawkowy dla kasjerów czy osób pracujących w punkcie informacji cechuje się lekką wagą i jakością przetwarzania odpowiednią do komfortowej wymiany informacji. Nie czujemy go na głowie, a skuteczność mikrofonu nie wymaga nadwyrężania głosu, tylko zapewnia komfortowy przebieg rozmowy. Słuchawki do STS-A31 podłączamy za pomocą przejściówki STS-SJB. Dzięki niej możemy także podłączyć jakikolwiek zestaw słuchawkowy dostępny na rynku.
Podsumowanie
System interkomowym Contacta dostępny jest w różnych konfiguracjach kolorystycznych, w wykończeniu białym lub czarnym, jak również bez mikrofonu dla klientów (STS-K002L). Jeśli w punkcie obsługi klienta pracuje jedna osoba lub otoczenie na zewnątrz nie wnosi nadmiernego hałasu, to zamiast zesta-wu słuchawkowego możliwe jest użycie głośnika z mikrofonem (STS-SU1). System pozwala, niezależnie od wyposażenia wnętrza na dostosowanie optymalnego pola, z którego zbierany jest głos klienta. Wszystko to zapewnia, że udzielenie i zrozumienie informacji staje się czystą przyjemnością, o czym mogą się Państwo przekonać sami, odwiedzając Tor na Służewcu, gdzie system został zainstalowany w lipcu 2017 roku.

TEKST: Arkadiusz Kowalski, AVIntegracje