Digital Signage Club – spotkanie w sportowej atmosferze

W Warszawie odbyło się spotkanie Digital Signage Club, w którym wzięli udział profesjonaliści oraz pasjonaci systemów DS.

Wydarzenie miało miejsce w największym w Polsce i jednym z najbardziej nowoczesnych w Europie sklepów piłkarskich R-GOL.com. Spotkanie zostało zainicjowane przez Polish Digital Signage Association przy sponsoringu firmy SQM Digital Signage i było wstępem do międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends, która odbędzie się 13 września br.
W trakcie spotkania Digital Signage Club omówiono ciekawe zastosowania rozwiązań digital signage w sektorze branży handlowej. Na przykładzie sklepu R-GOL. com uczestnicy mieli okazję zobaczyć, jaką rolę we współczesnych wnętrzach odgrywają platformy cyfrowe nowej generacji, i przetestować funkcjonalność poszczególnych elementów systemu.
Dużym zainteresowaniem gości cieszyło się rozwiązanie oparte o technologię RFID, która wykorzystuje fale radiowe do identyfikacji osób i przedmiotów na odległość. W sklepie R-GOL.com zamontowane zostały specjalne, interaktywne ekrany połączone z półką, w której znajduje się właśnie czytnik RFID. Wszystkie dostępne w sklepie buty oznaczono tagiem RFID, dzięki temu po umieszczeniu wybranego modelu obuwia na wyznaczonej półce ekran wyświetla zdjęcia produktu, opis oraz informacje o przeznaczeniu produktu. W tym projekcie udało się także zintegrować bazy danych dotyczące zaopatrzenia centralnego magazynu, magazynu sklepowego oraz bazę informacji produktowych. W efekcie na jednym ekranie klient od razu otrzymuje na przykład informacje o dostępności poszukiwanego rozmiaru butów – dane obejmują zarówno asortyment sklepu stacjonarnego, jak i internetowego.
Podczas spotkania właściciel sklepu R-GOL.com, Marcin Radziwon, podzielił się swoim doświadczeniem i przedstawił argumenty, które skłoniły go do zainwestowania w nowoczesny system digital signage. Natomiast Marcin Irek z pracowni architektonicznej MUSU, odpowiedzialnej za projekt R-GOL.com, zaprezentował proces projektowania wnętrza, które łączy przestrzeń tradycyjnego sklepu z nowoczesnymi rozwiązaniami multimedialnymi w harmonijną całość. Grzegorz Góralczyk – prezes firmy SQM Digital Signage, która wdrożyła system DS w sklepie, opowiedział o zastosowanych rozwiązaniach. Na koniec Anton Iefremov, specjalista od R&D w SQM Digital Signage, zapoznał obecnych z tajnikami całego przedsięwzięcia od strony technicznej oraz prezentowanych treści.
W spotkaniu wziął udział również prezes Polish Digital Signage Association Mariusz Orzechowski, który opowiedział o działaniach stowarzyszenia i planach jego dalszego rozwoju. Zaprosił także wszystkich uczestników na mającą odbyć się 13 września br. konferencję Digital Signage Trends, zapewniając, że nie zabraknie tam równie ciekawych przykładów wdrożeń i dyskusji branżowych. Zapowiedział, iż w trakcie konferencji DST premierę będzie mieć kompleksowy raport dotyczący polskiego rynku DS.