System pracy w firmach bardzo się zmienił. Wynika to z konieczności zachowania dystansu społecznego, ograniczenia tradycyjnych spotkań i często przemodelowania procedur wykonywanych na co dzień. Jak skutecznie działać w nowych warunkach? Konieczne są dobre narzędzia. Takie, które sprawdzają się w tradycyjnym modelu pracy, ale można je też skutecznie wykorzystywać przy pracy zdalnej i w modelu hybrydowym.
Jesteśmy w trakcie biznesowej rewolucji: część firm przeszła na stałe na pracę zdalną, inni działają w modelu mieszanym. Rolą technologii jest nie tylko usprawnienie całego procesu transformacji, ale także wspieranie efektywnej pracy bez względu na zastosowany model – informuje Robert Pusz, EE sales manager w Newline Interactive.
Efektywność bez kompromisów
Teoretycznie do pracy zdalnej wystarczy laptop wyposażony w kamerę i mikrofon oraz Skype. Szybko jednak firmy przekonały się o ułomności tego rozwiązania. Pojawiły się problemy z dzieleniem materiałów, a odręczne pisanie na ekranie laptopa przy wykorzystaniu myszki okazało się nierealne. Inicjowanie cyfrowych spotkań przy użyciu tych narzędzi nie przekłada się na oczekiwaną efektywność. Rozwiązaniem jest skorzystanie z monitora interaktywnego, którego funkcje pozwalają na swobodną i intuicyjną pracę przy jednoczesnym wykorzystaniu systemu do wideokonferencji. Dzięki temu można dzielić się materiałami, wspólnie je omawiać i przedstawiać swoje pomysły.
Uczestnicy spotkania na ekranie swoich komputerów, w czasie rzeczywistym, śledzą wszystkie operacje. Mogą zapisywać adnotacje, dokonywać edycji dokumentów, a prowadzący szybko przełącza się z trybu odręcznej notatki na prezentację materiałów. Wszystko wykonuje dokładnie tak samo jak zawsze, a uczestnicy cyfrowego spotkania mogą to śledzić na własnych laptopach. Na koniec każdy otrzymuje wynik wspólnej pracy. Szybko i efektywnie. Niczego nie trzeba przepisywać, nie trzeba robić zdjęć telefonem. Takie możliwości gwarantuje odpowiednio dobrany sprzęt.
Jest nim monitor interaktywny, który pozwoli na efektywną pracę projektową z możliwością dzielenia się materiałami, wygodą odręcznych notatek i możliwością przesyłania efektów pracy – nie w formie zrzutów ekranu, a plików do edycji – Worda, Excela, PowerPointa. Taki monitor musi być wyposażony w kamerę i dobrej jakości mikrofony, które wyeliminują szumy i echo, musi też współpracować z systemami do wideokonferencji. Tak jak monitor Newline MIRA. Zapewni on możliwość udostępnienia ekranu w czasie rzeczywistym wszystkim uczestnikom spotkania, którzy będą widzieli na swoich urządzeniach zmiany nanoszone na prezentacjach, raportach itd. Będą mogli wspólnie pracować nad dokumentem, tworząc jeden plik. Zarówno w modelu pracy tradycyjnej, jak i przy wykorzystaniu systemu do wideokonferencji, bardzo ważna jest intuicyjność i łatwość obsługi urządzenia. Monitory interaktywne Newline rozpoznają gesty. Pisanie po dokumentach, wymazywanie dłonią, powiększanie i zmniejszanie, aby dostosować wielkość oraz przesuwanie materiałów – zupełnie jak na smartfonie – jest intuicyjne. Z jednej strony pozwala to wyeliminować bariery wynikające z braku umiejętności obsługi urządzenia, zaś z drugiej gwarantuje wydajną pracę z pakietem Microsoft Office i narzędziem Windows Ink. Dzięki unikalnemu oprogramowaniu Newline możliwe jest przekazywanie obrazu z monitora nawet na 200 innych urządzeń w dowolnych lokalizacjach na świecie – wystarczy przeglądarka. Nie trzeba instalować dodatkowych aplikacji na połączonych urządzeniach. Za taką możliwość odpowiada Newline Broadcast. Oprogramowanie Newline Cast sprawia, że możliwe jest przesyłanie obrazu z dowolnego urządzenia na monitor. Może to być laptop, komputer stacjonarny, tablet czy smartfon. Co ważne, nie muszą one korzystać z tej samej sieci WiFi co monitor.
Komfort i Bezpieczeństwo
Model pracy mieszanej i zdalnej zakłada więcej czasu przed monitorem czy komputerem. To może mieć negatywny wpływ na zdrowie i komfort oczu. Standardowy filtr światła niebieskiego to oprogramowanie, które zmienia barwę wyświetlanego obrazu na bardziej przyjazną dla wzroku. Monitory Newline z serii MIRA są wyposażone w aktywny filtr światła niebieskiego. Co to oznacza? Filtr wbudowany jest w panel, a więc na poziomie sprzętowym, a nie tylko oprogramowania. Dodatkowo ochrona wzroku nie odbywa się kosztem utraty jakości obrazu i wyświetlanych kolorów, które dzięki matrycy wspierającej White Color Gamut (szeroką paletę barw) są bardzo realistyczne. Dzięki temu, użytkownicy, nawet podczas długiej pracy, nie odczuwają dyskomfortu i mogą w pełni cieszyć się doskonałym obrazem.
Dobre narzędzie
– W związku z tym, że firmy przechodzą w znacznej mierze, lub w pełni, na tryb zdalny, spotkania również zmieniają się na cyfrowe. Ważne, żeby były efektywne. Dlatego należy stawiać na sprawdzone rozwiązania, które zarówno teraz, jak i w przyszłości, będą spełniały swoją rolę – komentuje Jacek Dyśko, product manager AGRAF, dystrybutora produktów Newline Interactive. – Monitory interaktywne nowej generacji, jak np. model Newline MIRA, są kompletnymi narzędziami do wideokonferencji. Po włączeniu monitora można praktycznie od razu prowadzić zdalne spotkanie – dodaje. Newline MIRA, dzięki wbudowanej kamerze i zestawowi czterech mikrofonów, jest kompletnym narzędziem do komunikacji i współpracy zdalnej. Zestaw mikrofonów umożliwia niezakłóconą komunikację i gwarantuje doskonałą jakość głosu, a to dzięki zaawansowanym technologiom Echo Cancellation, Beamforming oraz Noise Reduction. Mikrofony zbierają dźwięk do ośmiu metrów od urządzenia. Świetny obraz zapewnia technologia Optical Bonding (OB), standard Wide Color Gamut (WCG) oraz aktywny filtr światła niebieskiego. Technologia OB gwarantuje m.in. rzeczywisty kąt widzenia 178 stopni – dlatego każda osoba na sali może cieszyć się doskonałej jakości obrazem.
Newline MIRA, jest pierwszym modelem w ofercie producenta, do którego dołączone jest bezpłatnie oprogramowanie Newline Launch Control. Program pozwala użytkownikowi w prosty sposób połączyć się z własnym kontem Office 365. Wystarczy zeskanować kod – i jednym kliknięciem rozpocząć wideorozmowy zaplanowane w osobistym kalendarzu. Za pomocą Zoom, Teams, Skype dla firm, GoToMeeting itp. Urządzeniem, które poszerza możliwości modelu MIRA, jest Newline Master M-1 – dedykowany soundbar o mocy 40 W (2 x 20 W) i z wbudowaną kamerą 4K. Urządzenie jest podłączane za pomocą łącza USB-C i dzięki zastosowaniu specjalnych uchwytów staje się integralną częścią monitora – pełniąc rolę górnej kamery. Oferuje kąt widzenia 90 stopni i obraz w rozdzielczości UltraHD. Monitory Newline MIRA, dzięki połączeniu możliwości technologii dotykowej z systemem do wideokonferencji, umożliwiają elastyczność w działaniu i łatwiejsze dopasowanie do zmieniającej się rzeczywistości.
Więcej informacji na temat monitora Newline MIRA (dostępny w trzech rozmiarach: 65”, 75” i 86”) znajduje się na stronie AGRAF, dystrybutora produktów Newline w Polsce: https://agraf-it.pl.

tekst i zdjęcia: Agraf