Bardzo wiele mówi się dzisiaj na temat energii. Oczywiście związana z nią problematyka dotyczy przede wszystkim zastępowania tradycyjnych źródeł odnawialnymi. Niezależnie jednak od tego, o jakich źródłach energii mówimy, wymagają one wyspecjalizowanych rozwiązań. Mowa tutaj o systemach do dystrybucji, monitorowania i utrzymania nieprzerwanych dostaw prądu.Jednym z liderów rynku w tych właśnie obszarach jest firma General Electric. W 2015 roku ten amerykański producent otworzył w Bielsku- Białej tzw. inteligentną fabrykę, która przełamuje klasyczny model kompleksu przemysłowego. Jednym z jej kluczowych elementów jest Customer Experience Center, czylimiejsce, gdzie można porozmawiać z klientami firmy o ich potrzebach i przedstawić najnowsze produkty. Jest to przestrzeń po brzegi wypełniona systemami AV,gdzie o prądzie opowiada się za pomocą multimediów.
Firma General Electric jest z całą pewnością jedną z najbardziej ikonicznych marek technologicznych na świecie. Powstała 11 stycznia 1892 roku poprzez połączenie dwóch firm, z których jedną była Edison Electric Light Company, zarządzana przez samego Thomasa Alvę Edisona. Dzięki takiemu połączeniu, GE w tamtym czasie mógł się pochwalić posiadaniem praw do większości patentów związanych z produkcją i wykorzystaniem prądu elektrycznego. W laboratoriach producenta powstało również wiele wynalazków, które wciąż wpływają na nasze życie jak: lodówka, gramofon, turbina parowa czy silnik prądu stałego. Dzisiaj amerykański kolos działa w kilkunastu obszarach zajmując się nie tylko produkcją rozwiązań dla energetyki, aparatury pomiarowej, aparatury medycznej czy działalnością w przemyśle chemicznym, ale także produkcją silników lotniczych, a nawet silników do rakiet dla NASA. W ramach konsekwentnego rozwoju firma ma fabryki praktycznie na całym świecie i zdecydowała się wybudować swój kompleks produkcyjny również w Polsce. Wybudowana w Bielsku-Białej fabryka General Electric Energy Management jest pierwszą tego rodzaju inteligentną fabryką w Europie, dorównującą swoim poziomem zaawansowania technologicznego najnowocześniejszym kompleksom produkcyjnym na świecie. W wybudowanym w Bielsku-Białej zakładzie wytwarzane są urządzenia niskiego i średniego napięcia dla branży energetycznej takie jak: kontrolery i konwektory dla potrzeb elektrowni wiatrowych, rozdzielnie i szafy sterownicze, ale także wyłączniki trakcyjne i dla branży kolejowej. Łącznie fabryka ma powierzchnię ponad 45 000 m2, na którą składają się: część produkcyjna, zaawansowane laboratoria, w których powstają prototypy nowych produktów, a także przestrzeń magazynowa i socjalno-biurowa z biurami klasy A. Tworząc nową fabrykę w Bielsku-Białej firma GE chciała przełamać sposób, w jaki postrzega się tego rodzaju kompleksy przemysłowe i sam proces produkcji. Polska fabryka zaprojektowana jako „brilliant factory” stała się doskonałą okazją do pokazania nowego podejścia firmy, wedle którego w projektowanie i produkcję nowych rozwiązań są angażowani klienci, którzy będą używali ich w przyszłości. Dzięki temu, zaraz po opuszczeniu linii produkcyjnej produkt jest gotowy do użycia i spełnia wszystkie wymagania i oczekiwania odbiorcy końcowego. Dlatego tak ważnym elementem nowej fabryki było stworzenie przestrzeni Customer Experience Center, w której zapraszani przez firmę klienci mogą zobaczyć i przetestować najnowsze rozwiązana producenta związane z dystrybucją energii elektrycznej oraz krytyczne rozwiązania energetyczne i co za tym idzie od razu podzielić się swoimi uwagami i spostrzeżeniami jeszcze na etapie przedprodukcyjnym, dzięki czemu fabryka może uwzględnić je w powstających produktach. Realizacja projektu rozpoczęła się jeszcze w 2014 roku, natomiast prace instalacyjne trwały od 2015 do końca 2016 roku. Firma SHADOK AV zajęła się wszystkimi zadaniami związanymi z systemem AV od projektu przez dostawę sprzętu, jego montaż, instalację i integrację. Realizacja całego zadania, w skład którego wchodziła zarówno fabryka, jak i przestrzeń Customer Experience Center, kosztowała 54 miliony dolarów. Stworzeniem projektu architektonicznego całego kompleksu zajęło się biuro projektowe Zalewski Architecture Group. Inwestor chciał stworzyć nowoczesną, futurystyczną przestrzeń, w której będzie możliwa prezentacja szerokiego spektrum rozwiązań znajdujących się w ofercie producenta, zarówno w postaci fizycznych urządzeń znajdujących się w showroomie, jak i przy pomocy nowoczesnych narzędzi multimedialnych. Jednym z wymagań było również to, aby w przestrzeni Customer Experience Center mogły odbywać się szkolenia i warsztaty zarówno dla gości, jak i pracowników. To jednak nie jedyny wymóg, który przed architektami i integratorem postawił zamawiający. Odnosząc się do form architektonicznych, zastosowanych materiałów, wykończenia, kolorystyki, ale przede wszystkim urządzeń pracujących w ramach systemu AV, inwestor zwrócił również uwagę na to, że ma to być miejsce, gdzie będą mogły odbywać się spotkania i wydarzenia specjalne, w trakcie których będzie można używać nowoczesnych form prezentacji oraz na to, aby infrastruktura pozwalała na organizację tutaj lokalnych i międzynarodowych konferencji. Inwestor wymagał także by w każdym pomieszczeniu znajdował się system nagłośnieniowy skonfigurowany dokładnie według jego wymagań oraz by w całym kompleksie wystawienniczym można było odtwarzać muzykę tła oraz transmitować dźwięk między pomieszczeniami. Do spełnienia wszystkich tych wymagań przystąpiła zabrzańska firma SHADOK AV, która dodatkowo zadbała również o to, aby cały system był jak najprostszy w obsłudze, pozwalał na realizację bardzo wielu różnych zadań oraz mógł być sterowany w sposób scentralizowany.