Instalacja Air Inventions w Mediolanie

W tym roku firma Panasonic obchodzi swoje setne urodziny. Japoński producent postanowił celebrować to wydarzenie na kilku polach. Przede wszystkim przygotowano specjalną kampanię ukazującą historię i stuletni dorobek firmy. Jak co roku producent zaprezentował szereg nowych produktów z departamentu profesjonalnych rozwiązań AV. Z okazji okrągłej rocznicy powstawania firma zaangażowała się także w szereg działań, w trakcie których można zobaczyć, często w unikatowych zastosowaniach, różne rozwiązania producenta. Kulminacyjny punkt obchodów został zaplanowany na odbywające się w Mediolanie targi Salone del Mobile, na których firma Panasonic zaprezentowała innowacyjną instalację w kształcie gigantycznej kropli wody, wykorzystującą nie tylko światło, dźwięk czy projekcję, ale także zapach, mgłę i powietrze o zmieniającej się temperaturze. Na zaproszenie firmy mieliśmy przyjemność uczestniczyć w konferencji prasowej inaugurującej całe wydarzenie, zwiedzić Air Inventions oraz przyjrzeć się bliżej nie tylko historii, ale także działalności firmy i oferowanym produktom.

Firma Panasonic została założona w 1918 roku przez japońskiego inżyniera i konstruktora Kanosuke Matsushite i już w pierwszym roku swojej działalności zaprezentowała innowacyjny produkt. Była nim ulepszona wtyczka przyłączeniowa – rodzaj rozgałęźnika, który umożliwiał podłączenie żarówki i jednocześnie dodatkowej wtyczki elektrycznej. Co ciekawe, rozwiązanie było wykonane z żywicy i gwintu ze zużytych żarówek. Mimo iż nie był to produkt zaawansowany technicznie, to takie pomysły jak choćby recykling zużytych elementów elektronicznych zostały wcielone w życie i do dzisiaj są wykorzystywane przy produkcji rozwiązań o wysokiej precyzji. Kolejne lata przyniosły nowe produkty i koncepcje. W 1927 roku firma pokazała pierwsze elektryczne żelazko, w 1952 pierwszy telewizor, a sześć lat później pierwszy klimatyzator. W 1977 roku zaprezentowano piekarnik łączący tradycyjną technologię konwekcyjną i mikrofale. Z kolei w 1996 roku japoński producent rozpoczął produkcję linii Toughbook – laptopów o wzmocnionej budowie, przeznaczonych do pracy w najtrudniejszych warunkach: dla wojska, na placach budowy, na statkach czy w przemyśle ciężkim. W 2008 roku pokazany przez Panasonic pierwszy aparat bezlusterkowy Limix G na zawsze zmienił świat fotografii, a dziesięć lat później firma zaprezentowała rozwiązania do sterowania głosem do samochodowych i multimedialnych systemów rozrywki.
Dzisiaj Panasonic jest marką globalną, mającą swoje oddziały na całym świecie, w tym prężnie działający europejski departament. Głównym celem jednostki o nazwie Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) jest wdrażanie rozwiązań bazujących na wiodących technologiach, które pomogą organizacjom w osiągnięciu wyższej wydajności i lepszej jakości pracy. Załoga europejskiego oddziału firmy, licząca ponad trzysta pięćdziesiąt osób, uczestniczy w postawaniu nowych produktów, opiniowaniu projektów, zarządzaniu nimi oraz we współpracy z europejską siecią partnerów.
Na PSCEU składa się sześć różnych działów:
• broadcast i profesjonalne rozwiązania AV – zajmujący się wdrażaniem najwyższej jakości cyfrowych kamer (również 4K i ze wsparciem standardu HDR), przełączników wideo, rozwiązań ENG oraz kamer zdalnie sterowanych
• rozwiązania telekomunikacyjne, czyli dział oferujący wiodące rozwiązania związane z łącznością, w tym profesjonalne skanery, telefony czy systemy do telekonferencji SIP
• rozwiązania komputerowe – dział zajmujący się dostarczaniem wytrzymałych komputerów przenośnych dla pracowników mobilnych, za pomocą których mogą oni pracować nawet w najtrudniejszych warunkach
• rozwiązania dla rynku medycznego i przemysłowego – dział zajmujący się sprzedażą mikrokamer OEM dla różnych odbiorców
• security – departament mający w swojej ofercie kamery monitoringu, rejestratory wideo, alarmy i systemy interkomowe
• dział systemów wizualnych – bezpośrednio związany z branżą AV, zajmujący się sprzedażą projektorów i profesjonalnych wyświetlaczy.
Dzięki tak bogatemu portfolio produktowemu firma może pochwalić się pozycją lidera w sprzedaży superwytrzymałych komputerów przenośnych Toughbook i Toughpad, światowego lidera, jeżeli chodzi o liczbę zgłaszanych każdego roku patentów, pozycją wiodącego dostawcy baterii dla rynku motoryzacyjnego (m.in. dzięki współpracy z marką Tesla), pozycją lidera w sprzedaży dużych projektorów o mocach powyżej 5000 ANSI lumenów czy tym, że każdego roku pięć milionów pasażerów samolotów patrzy na znajdujące się w nich systemy rozrywki pokładowej z logo japońskiego producenta.
Całoroczne obchody setnej rocznicy powstania marki Panasonic japoński producent postanowił celebrować na wielu polach. Jedną z pierwszych okazji do spotkania producenta i uczestniczenia w jego jubileuszu były tegoroczne targi ISE w Amsterdamie, gdzie firma zaprezentowała szereg nowych urządzeń, stworzyła zaskakujące show, a w wielu spotkaniach i prezentacjach mocno odwoływała się do swoich początków i tego, jak zmieniały się jej produkty na przestrzeni dziesięciu dekad. Nietuzinkową formą obchodów setnej rocznicy urodzin było z pewnością zaangażowanie się firmy w odbywające się w Amsterdamie Mistrzostwa Świata w Projekcji, gdzie producent dostarczył zestaw projektorów do realizacji pokazów konkursowych na fasadzie EYE Filmmuseum.
Główne obchody stulecia marki zostały zorganizowane w Mediolanie w trakcie kolejnej edycji Salone zaprezentował instalację Kukan – The Invention of Space, w ramach której na stu czterdziestu ekranach o przekątnej 55 cali wyświetlane były treści wideo o nazwie „7 Dimensions” prezentujące przekrój kultury Japonii. W 2017 roku Panasonic przybył do Mediolanu z instalacją „Future Craft”, łączącą projekcję, dźwięk i światło generowane przez oprawy LED, zainstalowaną w słynnym muzeum Pinacoteca di Brera, które również w tym roku gościło specjalną instalację przygotowaną z okazji stulecia marki Panasonic.
Jeszcze przed oficjalnym otwarciem targów japoński producent zaprosił kilkunastu dziennikarzy z całego świata, w tym – jako jedyną z Polski – redakcję magazynu „AVIntegracje” na konferencję prasową oficjalnie inaugurującą udział japońskiego producenta pod hasłem „Transitions” w Salone del Mobile 2018 oraz na specjalne pokazy wyjątkowej instalacji przygotowanej z okazji urodzin.
Na styku technologii, sztuki i wartości
Przestrzeń słynnego muzeum Pinacoteca di Brera została na ponad tydzień praktycznie w całości zawładnięta przez firmę Panasonic. Oprócz znajdującej się tutaj instalacji, w słynnym muzeum wydzielono przestrzeń In Conversations, gdzie odbyła się konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli japońskiego producenta inaugurująca obecność marki na tegorocznym Salone del Mobile.
Zgromadzonych gości powitał dyrektor muzeum dr James Bradburne, który nie krył zadowolenia z kolejnej współpracy z marką Panasonic i przyznał, że gdy sam odwiedził w 1985 roku Japonię jako projektant, był zafascynowany kulturą i estetyką tego kraju. Zwrócił uwagę, że marka reprezentuje wartości, w które on sam wierzy, a więc humanizację technologii, nadawanie jej ludzkiej, przyjaznej użytkownikowi twarzy. Zaproponowana w tym roku instalacja, podobnie jak te z przeszłości, jest czymś nowatorskim, co pokazuje potencjał zaawansowanych technologii, łącząc je z miejscem, do którego przychodzą miłośnicy sztuki.
Następnie głos zabrał Shigeo Usui, dyrektor centrum designu marki Panasonic. W swojej prezentacji opowiedział o projektowaniu rozwiązań producenta i o tym, jak ważną rolę odgrywa w nich właśnie wzornictwo. Jak przyznał, w świecie zmieniających się, współistniejących i przenikających wartości zmienia się również rola designu. Przygotowana na tegoroczny Mediolański Tydzień Designu instalacja zaprosiła odwiedzających do doświadczenia przestrzeni wszystkimi zmysłami. Celem producenta było pokazanie tego, jak zmienia się podejście do projektowania, od tworzenia fizycznych, namacalnych przedmiotów do kreowania przestrzeni przy użyciu elementów niematerialnych, takich jak powietrze. Celem Air Inventions było stworzenie przestrzeni, w której goście będą mogli oddychać najczystszym powietrzem w sercu Mediolanu. Usui zwrócił również uwagę, że instalacja pozwoliła odwiedzającym doświadczyć to, jak w zamierzchłych czasach ludzie, walcząc z gorącem, szukali schronienia w jaskiniach, w których odwieczna erozja gromadziła wodę w dużych naturalnych basenach, utrzymując stałą temperaturę niezależnie od pory roku.
Jako ostatni prelegent mikrofon przejął Laurent Abadie – prezes i dyrektor generalny Panasonic Europe. W trakcie swojej prezentacji opowiadał o strukturze firmy i jej działalności dzisiaj, zwracając uwagę, że na przestrzeni stu lat firma zamieniła się z małej, zaledwie trzyosobowej manufaktury w wielką globalną markę, zatrudniającą na całym świecie 257 000 pracowników. Dodał również, że chociaż mija setna rocznica założenia firmy, to jej wartości nie uległy zmianie. Najważniejsze, jak przyznał, jest jednak to, aby w szybko zmieniających się czasach Panasonic wciąż dostarczał rozwiązania dla ludzi. Jednym z najbliższych celów firmy będzie wzmocnienie znaczenia i podejścia do projektowania, tak aby móc kontynuować wprowadzanie innowacji teraz i w przyszłości. Odnosząc się do instalacji stworzonej w mediolańskim muzeum, powiedział, że Air Inventions odzwierciedlają zmieniające się technologie firmy. Ludzie kupują obecnie produkty, które dostosowują się do nowych potrzeb. Wciągająca zabawa, zrównoważona energia czy zintegrowana automatyzacja są ważne nie tylko na rynku profesjonalnym, w systemach przemysłowych, ale także w nowoczesnym domu IoT, a firma Panasonic dba, aby działać na wielu frontach, tworząc lepsze życie i lepszy świat, co wpisuje się w jej slogan. Szef europejskiego oddziału firmy Panasonic docenił także zaangażowanie i wsparcie dyrekcji muzeum, która po raz kolejny wsparła śmiały projekt japońskiego producenta.
Technologia dla wszystkich zmysłów
Na lokalizację instalacji Air Inventions na Salone del Mobile japoński producent po raz kolejny wybrał mediolańską Pinakotekę. Na dziedzińcu centralnym muzeum stanęła półokrągła konstrukcja o średnicy 20 m w kształcie gigantycznej kropli wody. Koncepcja została zainspirowana kopułą przedstawioną przez Piera della Francescę na słynnym obrazie „Madonna z Dzieciątkiem w otoczeniu świętych” znajdującym się w zbiorach mediolańskiej Pinakoteki. W jej wnętrzu zainstalowano rozwiązania techniczne z oferty japońskiego producenta, angażujące wszystkie zmysły. Do jej stworzenia wykorzystano m.in. najnowsze technologie klimatyzacyjne producenta, w tym Silky Fine Mist – urządzenie rozpylające delikatną mgiełkę, oraz nanoe X – najnowszy oczyszczacz powietrza odznaczający wyjątkowymi parametrami, jeżeli chodzi o skuteczność usuwania wirusów i bakterii, pyłków, grzybów, a nawet dymu z wyrobów tytoniowych. Ciekawostką może być to, że producent zaprezentował niedawno nowoczesny wieszak wykorzystujący technologię nanoe X, który w przyszłości ma zastąpić typowe pranie. Jak przyznali organizatorzy, wszystkie te rozwiązania sprawiły, że opisywana kopuła była miejscem, gdzie można było odetchnąć najczystszym powietrzem.
Systemy klimatyzacyjne w Air Inventions zostały połączone z wielokanałowym nagłośnieniem oraz rozwiązaniami z departamentu AV, co w całości zapewniało widzom nie tylko doświadczenia wizualne czy dźwiękowe, ale i angażowało inne zmysły. Do wyświetlania obrazu w sferze przypominającej wielką kroplę zastosowano zestaw projektorów PT-RQ32. To najnowsze, duże projektory o rozdzielczości 4K (5120 × 3200) i mocy 27 000 lumenów (mierzone w centralnym punkcie obrazu) przeznaczone do prezentacji obrazu w dużych pomieszczeniach, potężnych instalacji stałych czy dużych koncertów i eventów. W urządzeniu zastosowano rozwiązanie Solid Shine, wykorzystujące niebieski laser i koło fosforowe, które tutaj jest sparowane z technologią 3-Chip DLP. Takie połączenie zapewnia bardzo jasny, detaliczny obraz, żywe, nasycone kolory i wysoki kontrast (20 000 : 1). W nowym projektorze pracują zabezpieczenia przeciwkurzowe z elektrostatycznym filtrem z efektem jonizującym, który zbiera drobiny kurzu, zapewniając bezobsługową pracę przez 20 000 godzin.
Dzięki zastosowaniu technologii Quad Pixel Drive nowe projektory gwarantują bardzo szczegółowy i realistyczny obraz. Modele PT-RQ32 wspierają najnowsze standardy przetwarzania obrazu BT.2020 i HDR, zapewniające żywe i nasycone kolory. Nowe projektory zostały zaopatrzone w wyjątkową technologię bazującą na procesorze Real Motion, wykorzystującym zaawansowane algorytmy do tworzenia trzech dodatkowych klatek każdego obrazu, a co za tym idzie – zwiększającym liczbę wyświetlanych klatek z natywnych 60 do 240 klatek na sekundę. Zapewnia to niezwykle płynny obraz, co może być kluczowe przy wyświetlaniu bardzo dynamicznych treści czy wykorzystywaniu projektora do wyświetlania transmisji sportowych. Zastosowano tutaj nowoczesny system analizujący poszczególne klatki w celu zwiększenia ostrości obszarów zawierających drobne szczegóły i tekstury. Do pozostałych zalet projektora PT-RQ32 można zaliczyć możliwość montażu w zakresie 360 stopni w każdej osi, synchronizację poszczególnych klatek obrazu zapewniającą głębsze i bogatsze czernie oraz bardziej szczegółowe tekstury na obrazach, system Daylight 3 wykorzystujący informacje z czujników do korekcji ostrości krzywych gamma i kolorów w zależności od warunków oświetleniowych panujących w miejscu projekcji oraz współpracę z bezpłatnym oprogramowaniem Geometry Manager Pro dającym możliwość zaawansowanej korekcji obrazu i zarządzanie instalacjami wieloprojektorowymi.
W projektorze zastosowano jednokablowe połączenie 4K Digital Link, bazujące na technologii HDBaseT, które umożliwia przesłanie sygnału audio, wideo i poleceń sterujących za pomocą jednego kabla STP cat5e. Dodatkowo zastosowano tu system automatycznego przełączania sygnału wejściowego – w przypadku jego zaniku – na zapasowy.
W Air Inventions projektory były sparowane z kolejnym nowatorskim rozwiązaniem producenta, jakim jest obiektyw typu fish-eye ET-D3LEF70. Rozwiązanie wspiera rozdzielczość QXGA (4K) i może być wykorzystywane z projektorami o maksymalnej jasności na poziomie 30 000 lumenów. Jego najważniejszą zaletą jest to, że potrafi wyświetlić obraz o maksymalnym kącie 183 stopni, co czyni go idealnym rozwiązaniem do wszelkiego rodzaju projekcji na kopule. Co więcej, obiektyw jest wyposażony w lens shift pracujący w zakresie 37% (w pionie) i 17% (w poziomie), umożliwiający precyzyjne dopasowanie pozycji wyświetlanego obrazu. Dzięki temu, aby wyświetlić obraz na kopule, projektor nie musi być ustawiony prostopadle do niej, co wielokrotnie powodowało liczne problemy związane z brakiem miejsca na taką konfigurację. Teraz za sprawą omawianego obiektywu projektor może stać niemal równolegle względem rzutowanego obrazu i wystarczy tylko unieść w niewielki sposób przednią część projektora (o około 10 stopni), aby uzyskać kąt rzutowanego obrazu na poziomie 76 stopni. Takie rozwiązanie stanowczo ułatwia realizację projekcji z niewielkiej odległości, umożliwiając tym samym zabezpieczenie projektora przed niepowołanymi osobami czy zamaskowanie go w architekturze bądź scenografii.
Nowy obiekt typu fish-eye marki Panasonic jest świetnym rozwiązaniem do wszelkiego rodzaju parków rozrywki, planetariów, muzeów, centrów edukacyjnych i symulatorów, a więc wszędzie tam, gdzie obraz ma otaczać widza przynajmniej z trzech stron. Tym samym projektor z obiektywem ET-D3LEF70 może okazać się bardzo pomocny w przestrzeniach rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, umożliwiając przeniesienie się w inny wymiar bez konieczności zakładania gogli.
Wszystkie te opisywane rozwiązania, wraz z projektorem, który wyświetlał obraz na wysypanej z niewielkich kamyków podłodze, sprawiły, że zamykając się w Air Inventions, nie oglądaliśmy wyświetlanych obrazów, ale można było faktycznie odnieść wrażenie, że przenosimy się do innego miejsca, a wszystkie odtwarzane zjawiska są nad wyraz sugestywne.
Warto wspomnieć, że cała instalacja przypadła również do gustu jurorom konkursu Milano Design Award organizowanego przez mediolańskie targi, którzy przyznali Air Inventions nagrodę w kategorii najlepsza technologia. Jest to zarazem trzecia z rzędu nagroda dla firmy Panasonic przyznana na Salone del Mobile w Mediolanie. Szczęśliwy cykl rozpoczęło wyróżnienie publiczności People’s Choice Award w 2016 roku, następnie w 2017 roku przyznano firmie nagrodę Best Storytelling Award, a teraz Best Technology. Jak uzasadniali swój wybór jurorzy: „Instalacja firmy Panasonic miała niezwykłą zdolność pokazania innego oblicza technologii jako środka niematerialnego, wyjątkowego i istotnego, który z wielką siłą angażuje widza”.
Nowe produkty, nowe rynki
Dzień po oficjalnej inauguracji instalacji Air Inventions odbyła się prezentacja rozwiązań Panasonic poprowadzona przez Michaela Pullana – PR Managera w Panasonic Europe. W roku celebracji stulecia powstania japoński producent zapowiedział pojawienie się w ofercie bardzo wielu nowych urządzeń. Znaczną część z nich można było już zobaczyć na tegorocznych targach ISE w Amsterdamie. Warto wspomnieć chociażby o nowym projektorze laserowym 3-chip DLP PT-RQ22 o mocy 21 000 lumenów, pracującym w rozdzielczości 4K, projektorze laserowym WUXGA PT-RZ120 bazującym na technologii 1-chip DLP i zapewniającym jasność na poziomie 12 000 lumenów, o nowych budżetowych projektorach laserowych LCD MZ770 o mocy 7500 lumenów przeznaczonych na rynek biznesowy czy edukacyjny, a także o lekkim lampowym projektorze przenośnym VW360 odznaczającym się mocą 4500 lumenów. Na stoisku producenta można było zobaczyć nowe ekrany serii EQ1 o przekątnych od 43 do 86 cali o jasności 350 cd/m2 z wąską ramką, pracujące w rozdzielczości 4K i zapewniające skalowanie obrazu do 4K w przypadku sygnału ze źródeł o niższej rozdzielczości, przeznaczone na rynek edukacyjny, korporacyjny oraz do instalacji digial signage. Firma Panasonic pokazała także nowe kamery Full HD PTZ AW-HN40 i AW-HN130 oraz kamerę PTZ AW-UN70 pracującą w rozdzielczości 4K. Do nowych kamer PTZ producent przewidział jeszcze inne urządzenie, zaprezentowane już z początkiem roku AV-HLC100. To rozwiązanie łączące przełącznik wideo, kontroler do kamer PTZ i mikser audio, dzięki czemu jedna osoba może z jego pomocą zrealizować pełną transmisję wideo czy streaming do sieci. Urządzenie jest przewidziane do wydarzeń live, jak koncerty czy spektakle, ale także do niewielkich studiów internetowych czy na rynek konferencyjny.
Z całą pewnością pokazane produkty są tylko zapowiedzią kolejnych rozwiązań, które będą prezentowane w przyszłości. Nie ma wątpliwości, że każdy z tych obszarów działalności producenta będzie w przyszłości rozwijany.
Równocześnie prezentacja jasno pokazała, że w najbliższym czasie jednymi z najważniejszych odbiorców dla Panasonica będą takie rynki wertykalne jak retail, HoReCa czy logistyka.
Już teraz w ofercie japońskiego producenta znajduje się wiele interesujących rozwiązań, które mogą zmienić sposób zarządzania np. sklepem bądź bankiem. Mowa tutaj na przykład o zaawansowanych systemach analizy łączących ultraszerokokątne kamery CCTV marki Panasonic ze specjalistycznym oprogramowaniem. Z jego pomocą możemy nie tylko śledzić zainteresowanie poszczególnymi strefami placówki, lecz także budować statystyki dotyczące odwiedzających ją osób (z podziałem na wiek czy płeć) czy zarządzać personelem. Dzięki aplikacji mamy również możliwość zamaskowania obserwowanych osób, by tym samym nie naruszać ich prywatności. Co więcej, zaawansowane algorytmy oprogramowania w połączeniu z kamerami mogą informować nas o kończących się stanach magazynowych czy liczbie produktów na półkach i konieczności uzupełnienia ich braku. W przypadku integracji systemu ze stanowiskami kasowymi POS system potrafi w sposób automatyczny informować o nieprawidłowym wyglądzie banknotu, który wręcza klient, bądź źle wydanej przez kasjera reszcie. Innym interesującym rozwiązaniem producenta są elektroniczne etykiety sklepowe (ESL). Pozwalają one zautomatyzować aktualizowanie cen na półkach bez konieczności przepisywania i wkładania nowych etykiet, a także na chwilowe zmiany cen w ramach odbywających się promocji (np. względem pogody, dnia tygodnia czy ruchu).
Z dużym zainteresowaniem klientów może spotkać się także technologia LinkRay wykorzystująca światło LED do transmisji danych. Źródłem danych LinkRay może być projekcja, obraz wyświetlony na ekranie, ale także podświetlony plakat, baner, wydrukowane menu czy dworcowy drogowskaz. Wystarczy skierować kamerę naszego telefonu komórkowego bądź tabletu ze specjalną aplikacją i natychmiast zostaną nam przesłane dodatkowe treści bądź będziemy skierowani na stronę. Rozwiązanie może znaleźć zastosowanie zarówno w branży handlowej, jak i w turystyce, np. pomagając w odnalezieniu się na lotnisku czy w uzyskaniu obszerniejszej informacji w muzeum.
Mówiąc o sektorze usług, nie można zapomnieć o rozwiązaniach do wyświetlania obrazu, jak ekrany do instalacji sigital signage czy projektory, ze szczególnym uwzględnieniem niewielkich projektorów Space Player o mocy 2000 lumenów, które można zainstalować na szynie oświetleniowej. Mogą one służyć do wyświetlania statycznych treści (jak menu w restauracji czy aktualne promocje w sklepie, jak i do filmów, aż po mapping 3D na samochodzie w salonie samochodowym, ekskluzywnym zegarku czy eksponacie.
O tym, jak ważne dla marki Panasonic są wszystkie te rozwiązania, może świadczyć fakt, że po prezentacji dziennikarze zostali zaproszeni do specjalnie zaaranżowanego showroomu, gdzie na własne oczy można było zobaczyć, jak działa każdy z omawianych w trakcie prezentacji produktów.
Podsumowanie
Chyba nie można wyobrazić sobie lepszego miejsca na świętowanie setnych urodzin firmy, dla której tak istotne jest wzornictwo, niż Mediolan – oficjalna stolica mody i designu. Pomysłodawcom instalacji Air Inventions udało się stworzyć śmiałe rozwiązanie, które połączyło sztukę i technologię. A dzięki temu, że firma Panasonic ma niezwykle szerokie portfolio produktów, przygotowana na tegoroczne targi Salone del Mobile koncepcja była wyjątkowa w skali światowej. Umiejętne połączenie światła, dźwięku, projekcji i zmieniającego się powietrza, zamknięte w nietuzinkowo wyglądające sferze, odwołującej się swoim wyglądem do renesansowego malarstwa, było nie tylko szansą na zaprezentowanie w atrakcyjny sposób produktów, ale stworzyło zapierające dech, polisensoryczne otoczenie. W tym wypadku, zamiast wstrzymywać oddech, bardziej wskazany był głęboki wdech najczystszym w Mediolanie powietrzem i zanurzenie się w świecie nowoczesnych technologii AV.
TEKST I ZDJĘCIA: Łukasz Kornafel, AVIntegracje

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl