Technologia od lat dostarcza nam rozrywki, ale coraz częściej pomaga także w codziennych czynnościach. W salonach samochodowych prezentowane są najnowsze modele aut naszpikowanych połączonymi technologiami. Jednak nie tylko samochody będą teraz „smart”. We wrocławskim salonie Škody zagościły inteligentne rozwiązania, dzięki którym to miejsce stało się integralną częścią cyfrowego świata. Oferując wyjątkową interaktywność, marka spełnia rosnące oczekiwania swoich klientów.

Salon Škoda Motorpol Wrocław jest pierwszym, w którym zrealizowana została koncepcja Digital Showroom. Zadanie dostarczenia kompletnego zestawu urządzeń audiowizualnych inwestor powierzył firmie Brill AV Media. Całkowity czas montażu zaplanowany został na zaledwie trzy dni, było więc to przedsięwzięcie bardzo ambitne. Doskonała organizacja dostaw, ścisła współpraca z inwestorem oraz koordynacja prac z dostawcą konstrukcji meblowych dla monitorów – logistyka musiała być na najwyższym poziomie.
Głównym elementem przyciągającym uwagę w salonie jest ściana wideo złożona z dziewięciu monitorów NEC MultiSync® UN462A w układzie 3 x 3, której towarzyszy zestaw głośników line array JBL CBT 50LA-1. W strefie wypoczynkowej przygotowanej dla odwiedzających salon gości ustawiony jest stół dotykowy wykorzystujący monitor NEC MultiSync® V554Q PCAP. Parametry poszczególnych modeli samochodów prezentowane są na zlokalizowanych tuż obok nich bezramkowych monitorach Iiyama 22”.  Salon podzielony jest na szereg stref, z których każda wyposażona jest w innowacyjne rozwiązania.

Salon Škoda Motorpol Wrocław jest pierwszym, w którym zrealizowana została koncepcja Digital Showroom.

Prezentacja w wielkim formacie
Wideowall tworzy strefę wizualizacji samochodu. To właśnie tu gość może po raz pierwszy zobaczyć skonfigurowany przez siebie samochód wraz z uwzględnieniem wszystkich wybranych opcji. Dobór poszczególnych elementów samochodu odbywa się za pomocą tabletu, a efekt wyświetlany jest na żywo, w trakcie dokonywania zmian. Dzięki realistycznej wizualizacji istnieje możliwość sprawdzenia, jak wybrany kolor nadwozia, felg czy tapicerki wyglądać będzie na samochodzie oraz w jego wnętrzu. Naturalnie, oznacza to konieczność zapewnienia wiernej i pełnej reprodukcji kolorów w dokładnie taki sam sposób przez każdy monitor składający się na wideowall. Użyte wyświetlacze o jasności 700 cd/m2 skalibrowane w fabryce NEC wymagają tylko nieznacznej korekty za pomocą dedykowanego kalibratora. Wysoka jasność monitora jest istotna – ściana wideo pracuje bowiem w bardzo jasnym środowisku i zminimalizowanie wpływu przeszklonych ścian rozpiętych od podłogi do stropu na widoczność materiałów prezentowanych na monitorach jest kluczowe. Warto też wspomnieć o łatwej wymianie monitora, jeśli uległby on uszkodzeniu. Każdy UN462A ma czytnik NFC umożliwiający skopiowanie ustawień urządzenia nawet, gdy nie jest on podłączony do prądu.
W salonie istotną rolę pełni także estetyka wykonania. Ściana wideo jest wizytówką salonu, dlatego firma Brill AV Media zawiesiła monitory, wykorzystując system montażu ścian wideo Vogel’s Connect-it. System składa się z belek nośnych PFB 3427 oraz uchwytów PFS 3504, które dają możliwość regulacji położenia monitora w trzech płaszczyznach. Każdy monitor, dzięki fachowemu montażowi i wysokiej jakości uchwytom, jest więc idealnie spasowany względem pozostałych. Wyświetlanym treściom może również towarzyszyć dźwięk. Tak duży wyświetlacz jest idealnym nośnikiem reklamowym, pozwalającym dealerowi na przeprowadzanie najróżniejszych akcji promocyjnych. Z tego powodu, po obu stronach wideowalla znajdują się głośniki JBL CBT 50LA-1 oferujące technologię Constant Beamwidth. Głośniki zapewniają równy poziom dźwięku w każdym punkcie strefy.

Głównym elementem przyciągającym uwagę jest ściana wideo złożona z dziewięciu monitorów NEC MultiSync® UN462A w układzie 3 x 3.

Nie tylko obraz, także dotyk
W kolejnej strefie salonu nazwanej „Highlight Zone” centralne miejsce zajmuje stół dotykowy. Zestaw złożony ze świetnie wykonanej ramy oraz niezwykle responsywnego monitora dotykowego NEC V554Q PCAP pozwala dostarczyć gościom wszystkich informacji, jakich tylko potrzebują. Sam monitor opracowany jest specjalnie do pracy w formie blatu interaktywnego stołu i zapewnia doskonałe parametry wyświetlania obrazu w UHD. Strefa Highlight jest ważnym miejscem w salonie – to tutaj gość może poczekać na konsultanta, by następnie przy kawie porozmawiać o swoich oczekiwaniach.

Parametry poszczególnych modeli samochodów prezentowane są na zlokalizowanych tuż przy nich bezramkowych monitorach 22”.

Monitory w roli posterów informacyjnych
W całym salonie, przy każdym prezentowanym samochodzie, odwiedzający napotka także monitor wyświetlający parametry pojazdu. Każdy z tych monitorów jest dotykowy, wyposażony w technologię pojemnościową. Daje więc odwiedzającemu możliwość modyfikacji prezentowanej konfiguracji podstawowej samochodu o wybrane cechy. W rezultacie, na wyciągnięcie ręki są wszystkie możliwe konfiguracje i opcje dodatkowe każdej Skody wraz z ich wyceną.

Salon podzielony jest na szereg stref, każda przeznaczona jest do innego celu i wyposażona w innowacyjne narzędzia.

A jak to wszystko jest połączone?
Zarówno ściana wideo, jak i stół dotykowy podłączone są do dedykowanych komputerów, których rolą jest zapewnienie płynnej i angażującej widza treści. W przypadku ściany wideo możliwe jest jednak wyświetlenie treści z konkretnego miejsca w salonie. Sygnał audio i wideo doprowadzany jest przez Video-over-IP. Monitory na standach otrzymują obraz z niewielkich komputerów w przemyślany sposób ukrytych w obudowie standu. Te małe komputery łączą się z Internetem przez Wi-Fi, zatem konieczne jest jedynie doprowadzenie do nich zasilania.
Wykonanie okablowania sygnałowego nie było łatwym zadaniem, pomimo że jest go relatywnie niewiele. Należało zwrócić uwagę na fakt, iż podłoga zbudowana jest w sposób umożliwiający poruszanie się po niej samochodów, ściany są w pełni przeszklone, a cały salon jest bardzo wysoki. Wyzwaniom udało się jednak sprostać i instalacja pracuje bez zakłóceń już od końca ubiegłego roku.

Brill AV Media zawiesił monitory, wykorzystując system montażu ścian wideo Vogel’s Connect-it, a wyświetlanym treściom może towarzyszyć dźwięk odtwarzany przez JBL CBT 50LA-1.

Podsumowanie
Prezentowany salon samochodowy jest doskonałym przykładem na to, jak w ostatnich latach zmieniły się sposoby i narzędzia towarzyszące sprzedaży samochodów. Zamiast drukowanych katalogów i próbników na biurkach sprzedawców pojawiły się nowoczesne urządzenia do wyświetlania obrazu. Co więcej, dzięki zastosowaniu monitorów dotykowych, klienci mogą osobiście, bez konieczności angażowania pracowników salonu, poznać najważniejsze parametry techniczne danego pojazdu, dokonać wstępnej selekcji wersji, koloru nadwozia czy wybrać najładniejsze ich zdaniem felgi.
Zapraszamy do salonu Škoda Motorpol Wrocław, by osobiście sprawdzić, jak w nowoczesny sposób prezentowane są tam samochody.

Tekst: Andrzej Pawluś, AVIntegracje
Zdjęcia: Brill AV Media

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl