W ciągu dziewięciu miesięcy od otwarcia liczba odwiedzających belgijskie muzeum Chocolate Nation w Antwerpii przekroczyła 100 tysięcy. Przedstawiciele obiektu przyznają, że kluczową rolę dla tak szybkiego wzrostu popularności muzeum miała współpraca technologiczna z firmą Panasonic.

 
Firma Panasonic wyposażyła w swoje urządzenia całe muzeum Chocolate Nation, a także należące do niego: sklep, restaurację oraz sale bankietowe i konferencyjne. Technologia jest nie tylko efektowna — zapewnia odwiedzającym niesamowite, skupiające całą uwagę wrażenia — ale też efektywna, ponieważ stanowi podstawę skutecznego działania firmy. Zastosowane rozwiązania obejmują 20 wyświetlaczy profesjonalnych, 10 projektorów laserowych, kamery do monitoringu oraz najnowsze rozwiązanie telefoniczne.
Od samego początku muzeum było nastawione na zapewnianie odwiedzającym niesamowitych przeżyć podczas odkrywania cudów belgijskiej czekolady wszystkimi pięcioma zmysłami. Goście muzeum odbywają podróż przez 14 obszarów tematycznych — od dżungli, w której rosną kakaowce, przez transport oceaniczny ziaren do Antwerpii (gdzie znajduje się największy na świecie port magazynujący ziarna kakaowca), po produkcję doskonałych czekoladowych specjałów — oczywiście z mnóstwem degustacji po drodze.

– Rozwiązania firmy Panasonic odgrywają kluczową rolę w dostarczaniu wrażeń pochłaniających całą uwagę – wyjaśnia Catherine Stuyck, szefowa działu marketingu i komunikacji w Chocolate Nation. Dzięki dużym projekcjom na suficie, ścianach i podłodze odwiedzający mogą poczuć, jakby znajdowali się na płynącym kontenerowcu. Z kolei efekty świetlne i dźwiękowe pozwalają gościom zobaczyć i usłyszeć ogromną, wyimaginowaną maszynę wziętą niemal wprost z fabryki Willy’ego Wonki i zrozumieć, jak powstaje czekolada. Dalej odwiedzający spotykają wirtualnych mistrzów czekolady z Antwerpii i zasiadają w eksperymentalnej restauracji, gdzie na talerzach pojawiają się niespodziewane projekcje.
Po ponad trzech latach planowania założyciele Chocolate Nation wiedzieli, że wybór partnera technologicznego odpowiedniego do potrzeb muzeum będzie mieć kluczowe znaczenie dla stworzenia magicznych wystaw oraz niezawodnej i ekonomicznej infrastruktury biznesowej.

– Po szeroko zakrojonych badaniach rynku wybraliśmy firmę Panasonic jako naszego partnera technologicznego – mówi Jeroen Jespers, współzałożyciel Chocolate Nation. – Panasonic miał w ofercie wszystkie kategorie produktów, których szukaliśmy, a także własnych ekspertów. Owocem naszej współpracy jest najwyższej klasy atrakcja turystyczna, która zapewnia odwiedzającym niepowtarzalne wrażenia. Stworzenie jej było możliwe wyłącznie dzięki absolutnej niezawodności technologii dostarczonych przez firmę Panasonic. Co więcej, elastyczność instalacji poza godzinami pracy obiektu oraz małe wymagania w zakresie konserwacji sprzętu pozwalają nam zaoszczędzić mnóstwo czasu. Jeśli zdecydujemy się rozszerzyć naszą działalność na inne kraje, możemy liczyć na miejscu na szybką i kompleksową pomoc firmy Panasonic, globalnego lidera w tym sektorze – dodaje Jespers.

W muzeum zainstalowano różne projektory LCD i DLP firmy Panasonic o przekątnej od 32 do 65 cali. Tworzą one instalacje, które pochłaniają całą uwagę odwiedzających, a także pozwalają wygenerować wysokiej jakości efekty audiowizualne w przestrzeniach bankietowych i konferencyjnych.
Efektywne wykorzystanie kamer 360° i wewnętrznych kamer kopułowych firmy Panasonic w połączeniu z systemem zarządzania Panasonic Video Insight zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przy najniższym całkowitym koszcie eksploatacji. Duży zakres kamer 360° pozwolił zmniejszyć liczbę urządzeń zainstalowanych w całym budynku i tym samym zminimalizować ich wpływ na przepustowość sieci.
Jako system komunikacji zintegrowanej firma Chocolate Nation wybrała inteligentny hybrydowy system komunikacji Panasonic KX-NS700. Dzięki zastosowaniu telefonów biurkowych, telefonów bezprzewodowych DECT oraz interkomów firmy Panasonic, które tworzą zintegrowany system, goście są obsługiwani od razu wtedy, gdy jest taka potrzeba. System ma odpowiednią wielkość, dzięki czemu firma Chocolate Nation może szybko i wydajnie rozbudować swoją infrastrukturę komunikacyjną w miarę rozwoju organizacji.