Zupełnie nieoczekiwanie COVID-19 nie spowodował tylko opóźnień w dostawach czy trudności w bezpośrednich spotkaniach z klientami, ale miał również korzystny wpływ na kilka obszarów naszej branży. Doskonałym przykładem może być chociażby sektor korporacyjny, korporacyjny biznes i sektor biurowy zarówno w mniejszej, jak i większej odsłonie. Pandemia przyspieszyła widoczną już od dawna na horyzoncie rewolucję technologiczną w przemyśle spotkań, zmieniła sposób pracy i otoczenie technologiczne samych pracowników.  Ogromny udział w tych zmianach miała również firma Jabra, przez wiele lat specjalizująca się przede wszystkim w produkcji najwyższej jakości rozwiązań do komunikacji głosowej, a od niedawna również producent kompleksowych systemów do wideokonferencji. Zapraszamy do lektury rozmowy z Radosławem Tokarskim, enterprise accounts managerem na region Europy centralnej i wschodniej z firmy Jabra, który naszemu magazynowi opowiedział, jak zmienił się rynek, jakie dzisiaj są potrzeby pracowników i pracodawców i co dla biznesu o różnej wielkości ma do zaoferowania firma Jabra.

 Przez wiele lat firmę Jabra kojarzyliśmy przede wszystkim z bardzo rozbudowanym portfolio rozwiązań do komunikacji głosowej. Przede wszystkim dlatego, że w jej ofercie znajdowały się profesjonalne zestawy słuchawkowe odpowiadające nawet najbardziej specjalistycznym i indywidualnym wymaganiom różnych branż, biurowe zestawy głośnomówiące czy konsumenckie słuchawki, które z powodzeniem mogą być używane zarówno w trakcie realizacji zadań zawodowych, jak i podczas czasu wolnego czy w drodze z pracy i do pracy. W 2019 roku Jabra wprowadziła do oferty PanaCast, zaprojektowane jako pierwsze na świecie inteligentne rozwiązanie wideokonferencyjne typu plug-and-play w rozdzielczości 4K, oferujące obraz panoramiczny 180 stopni, co zapewniało widoczność wszystkim osobom znajdującym się pomieszczeniu. Wraz z nadejściem pandemii Jabra postawiła na mocny rozwój rozwiązań do wideokonferencji z serii PanaCast. Pojawiły się w niej zupełnie nowe produkty, znakomitej jakości kompleksowe systemy do spotkań wideo z zaawansowanymi funkcjami i sztuczną inteligencją, co bardzo szybko okazało się być znakomitym krokiem.
Jak dzisiaj z punktu widzenia producenta wygląda rynek spotkań zdalnych i wideokonferencji, przestrzeń biznesowa i jakie są potrzeby pracowników i pracodawców?

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Radosław Tokarski, enterprise accounts manager Central and Eastern Europe w Jabra

Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”: Pandemia bardzo znacząco zmieniła krajobraz technologiczny otaczający pracowników i sam sposób pracy. Czy Twoim zdaniem również przyspieszyła zmiany sposobu komunikacji, które i tak były już za rogiem?
Radosław Tokarski, Jabra: Moim zdaniem również firmy technologiczne były zaskoczone pandemią i nie wszystkie były gotowe na adaptację i aranżację swoich rozwiązań w infrastrukturze klientów, aby pomóc im sprostać nowym wyzwaniom. Często gdy rozmawiam z naszymi partnerami i naszymi klientami, mówię, że pandemia przyspieszyła proces tej cyfrowej transformacji w firmach. Nagle okazało się, że sprzęt, na którym na co dzień pracujemy, w tym również nawet komputer osobisty, jest zbyt mało wydajny i często nie jest w stanie równocześnie obsłużyć wielu aplikacji działających w tle, które w nowej rzeczywistości stały się codziennymi narzędziami w naszej pracy. O ile jeszcze będąc w biurze, byliśmy w stanie sprawnie pracować i komunikować się, to już przenosząc się do domu czy też pracując w podróży, często okazywało się, że pojawiają się problemy wynikające z niedostatków infrastruktury, którą dysponujemy czy samych rozwiązań sprzętowych. To znacząco obniżało jakość naszej pracy, a nawet ją uniemożliwiało. Wielu pracodawców i pracowników stanęło zatem przed całym katalogiem nowych wyzwań.
Na pewno znamienne jest to, że w trakcie pandemii umocniła się pozycja i znaczenie działów IT. Nie pozostały one tylko działami, które odpowiadają za wyposażanie pracowników w odpowiedni sprzęt czy utrzymywanie sieci, reagując na bieżące problemy i potrzeby, ale w wielu firmach wyszły na pierwszy plan, ponieważ bardzo szybko okazało się, że dobra infrastruktura i odpowiednie certyfikowane narzędzia to droga do realizacji zadań i projektów każdego dnia.

Przez wiele lat firma Jabra kojarzyła się przede wszystkim z rozwiązaniami do komunikacji głosowej, a więc słuchawkami czy mikrofonami konferencyjnymi. Niedawno do Waszej oferty dołączyły również kompleksowe rozwiązania wideo. Jak Twoim zdaniem zmienia się teraz waga między jednym i drugim sposobem kontaktu? Czy Twoim zdaniem klienci dzisiaj wolą się już nie tylko słyszeć, ale także widzieć?
To jest świetne pytanie! Obraz spotkań kształtował się przez cały okres trwania pandemii i dzisiaj można powiedzieć, że on ewoluuje czy też dorasta. Możliwe, że nawet do poziomu, którego póki co jeszcze nie jesteśmy w stanie wszyscy przewidzieć i powiedzieć, jak te spotkania będą wyglądały w najbliższej przyszłości. Dlaczego o tym mówię? Ponieważ z moich obserwacji wynika, że część klientów jeszcze nie weszła w ten okres transformacji i wykorzystywania rozwiązań wideo do komunikacji. Jednak są również klienci, którzy już dzisiaj bardzo mocno postawili na rozwiązania wideo, zauważając te wartości, które płyną z takiego sposobu komunikacji. Zarówno prowadzone przez nas badania, jak i doświadczenie, które nabyliśmy w trakcie pandemii, pokazują, że widząc się w trakcie spotkania, jesteśmy w stanie lepiej przekazać nasze intencje, lepiej się odbieramy, możemy lepiej zareagować. Gdy widzimy drugą osobę, ekspresję, gesty czy mimikę, możemy znacznie lepiej zbudować relacje. Oczywiście, na samym szczycie tej piramidy wciąż pozostają spotkania na żywo, twarzą w twarz. Dlatego spotykamy już na rynku coraz więcej głosów mówiących o wirtualnej rzeczywistości. Jednak póki co jest zbyt wiele pytań i zbyt mało odpowiedzi.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Kamera Jabra Panacast i słuchawki osobiste Evolve to idealny zestaw dla wszystkich tych osób, które chcą uczestniczyć w wideokonferencjach w najwyższej rozdzielczości z dowolnego miejsca.

Czy może się zatem okazać, że wideokonferencja w goglach to może być przyszłość?
Myślę, że tak, szczególnie gdy mamy bardziej złożone projekty np. inżynierskie, architektoniczne; projekty, które mogą nas angażować na wielu poziomach i mogą angażować nasze zmysły. Standardowe spotkanie wideo jest świetne i przy pomocy odpowiednich narzędzi będziemy dobrze słyszani i dobrze widziani, jednak są branże, w których widok 3D czy możliwość „wirtualnego wejścia” w dany projekt mogą być nie do przecenienia.

W trakcie pandemii spotkania tele- i wideokonferencyjne odegrały ogromną rolę. A jaka, bazując na bardzo wielu badaniach przeprowadzanych przez Was jest ich rola dzisiaj?
Tutaj dotknąłeś sedna. Pracując z naszymi klientami, zarówno lokalnie, jak i globalnie, każdego roku przeprowadzamy badania poświęcone właśnie zmieniającym się sposobom pracy czy komunikacji. Z całą pewnością spotkania wideo stały się już dzisiaj pewnym standardem. Jak wynika z globalnego raportu o pracy hybrydowej, ,,Hybrid Ways of Working Global Report 2022”, opracowanego przez Jabra, wideo sprzyja integracji i produktywności w środowiskach wirtualnych. Ponad połowa wszystkich pracowników (55%) uważa, że ich „biurem” jest laptop, zestaw słuchawkowy i dobre połączenie z internetem. Z badania wynika jednak kluczowy, niezależny od miejsca czynnik, wpływający na poziom samopoczucia i produktywności: jest to właśnie wideo. Aż 61% pracowników na świecie twierdzi, że czują się bardziej akceptowani i obecni na spotkaniach, kiedy wszyscy uczestnicy mają włączone kamery. Podobnie 54% respondentów uważa, że współpraca jest bardziej produktywna podczas połączeń wideo niż tylko audio. Prawdopodobnie dlatego 70% pracowników uważa, że standardowe, profesjonalne kamery wideo pomogłyby wszystkim uczestniczyć w spotkaniach hybrydowych na równych prawach. Z myślą o przyszłości szefowie firm powinni więc poszukać najlepszych technologii, które umożliwią integrację na spotkaniach wszystkich pracowników i partnerów biznesowych, niezależnie od tego, gdzie pracują.

Czy na podstawie badań przeprowadzanych przez firmę Jabra, przyszłość naszej pracy będzie jednak hybrydowa? Czyli pracownicy część swoich zadań będą wykonywali jednak w biurze, a część w modelu zdalnym?Myślę, że tak. Na to wskazują nasza badania, na to wskazują nasi klienci, na to wskazuje rynek. Świat poszedł do przodu i w momencie gdy mamy tak duży natłok wiadomości zarówno tych prywatnych, jak i służbowych, potrzebujemy wciąż pewnej przestrzeni dla siebie. I tak praca hybrydowa daje nam taką przestrzeń nieco bardziej prywatną dla pracownika. Daje nam taki oddech, który pozwala pracownikom nadal w pełni sprawnie i efektywnie realizować swoje projekty, jednak, czy dana osoba pracuje w biurze czy w domu jest mniej ważne. Wielu pracodawców mówi, że nie jest ważne miejsce pracy, ale efekty. Oczywiście, wciąż są na rynku pracodawcy, którzy mówią, że dla jakości pracy dobrze, aby pracownicy przynajmniej kilka dni w tygodniu spędzali w biurze wraz ze swoim teamem.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Słuchawki Jabra to bardzo złożone, zaawansowane rozwiązania wyposażone m.in. w eliminację echa czy utrudniających komunikację hałasów otoczenia.

W odniesieniu do tego, co powiedziałeś, bardzo ważne jest hasło, które promuje firma Jabra, a więc „elastyczna praca hybrydowa”. Czy możesz przybliżyć, jak go rozumiecie i czym jest dla Was taka elastyczna praca?My jako Jabra o tej elastyczności opowiadaliśmy od lat. Ponieważ w naszym DNA od wielu lat jest już ta praca zdalna. Wynika to przede wszystkim z faktu, że w ramach naszej organizacji pracuje wiele rozproszonych zespołów, które często są wielokulturowe. Dlatego spotykanie się w biurze w naszym przypadku nie zawsze ma sens i jest to nie dla wszystkich możliwe. Jeżeli chodzi o pracę przez pryzmat samych narzędzi, faktycznie jest tak, że certyfikowane urządzenia pozwalają korzystać z narzędzi, które daje nam pracodawca. Mając słuchawki, czy to zgodne z platformą Microsoft Team, Cisco czy Zoom, możemy nie tylko wygodnie połączyć się z urządzeniem, na którym mamy zainstalowaną taką platformę – którym może być zarówno laptop, jak i telefon – ale możemy to również zrobić z dowolnego miejsca, jedynym warunkiem jest odpowiednie połączenie internetowe. Jednak sama wygoda użytkowania i funkcjonalność, jaką dają nam te urządzenia, stanowi drugie dno. Dzięki odpowiednim narzędziom jesteśmy w stanie być lepiej zrozumiani i możemy szybciej zareagować w trakcie calla. Dodatkowo, jeżeli jesteśmy poza biurem i musimy przeprowadzić spotkanie np. w podróży, profesjonalne słuchawki i mikrofony pomagają wytłumić dźwięki otoczenia i tym samym lepiej jest się nam skupić, a więc znów dzięki temu być lepiej zrozumianym i lepiej słyszanym. Co więcej, w przypadku naszych produktów, a przede wszystkim w przypadku rozwiązań audio z serii Evolve2, są to rozwiązania nie tylko będące produktami profesjonalnymi, ale także urządzeniami będącymi jedną nogą w świecie konsumenckim. Słuchawki łączymy przy pomocy protokołu Bluetooth z telefonem komórkowym i korzystając z oprogramowania Jabra Sound+, możemy przeprowadzić pełną konfigurację sprzętu. Nie tylko pod kątem funkcji związanych z pracą, ale także czasem wolnym i tym, co lubimy, a więc oglądaniem filmu, słuchaniem muzyki czy rozmów towarzyskich. Prosty przykład, rozwiązanie, z którego ja często sam korzystam w słuchawkach Jabra Evolve2 75. Są one wyposażone w tzw. funkcję Busylight, a więc diodę, która informuje otoczenie, gdy użytkownik prowadzi rozmowę lub jest zajęty. Gdy jest ona włączona, to świeci się czerwona dioda, dzięki temu znajdujące się wokół mnie osoby wiedzą, że w moich słuchawkach jest coś odtwarzane lub że prowadzę rozmowę i jestem zajęty. Często korzystam z tej funkcji nie tylko w czasie pracy, ale też chociażby w trakcie spacerów z psem, dzięki temu nie tylko nikt mi nie przeszkadza, ale także jestem lepiej widoczny, ponieważ czerwone światło zajętości jest zauważalne nawet ze znacznej odległości. Dodatkowo mamy tutaj również funkcję HearThrough, która pozwala lepiej słyszeć otoczenie, co znacznie podnosi bezpieczeństwo np. na ulicy czy ruchliwym chodniku. To wszystko sprawia, że nasze produkty można usadowić na pograniczu pracy i życia prywatnego.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Wystarczy tylko ustawić na biurku miniaturowy mikrofon konferencyjny Jabra Speak 750, aby jakość dźwięku w trakcie spotkań zdalnych uległa spektakularnej poprawie.

To również potwierdza, że ta granica się zaciera. Z jednej strony rozwiązania konsumenckie mogą być używane również w pracy, a profesjonalne produkty są znacznie łatwiejsze w obsłudze i mogą być również używane w czasie wolnym. Dokładnie tak. Rozwiązania profesjonalne muszą być prostsze w obsłudze, ponieważ w momencie, gdy działy IT mają do wdrożenia bardzo wiele różnych urządzeń i równocześnie muszą zajmować się bieżącymi sprawami, po prostu nie mają one czasu na to, aby poświęcać wiele godzin na uruchomienie każdego nowego produktu. Pracownik po otwarciu pudełka ze słuchawkami czy systemem do wideokonferencji musi zobaczyć szybką i prostą instrukcję, w naszym wypadku jest ona wydrukowana od razu na pudełku. Urządzenie musi być również wyposażone w najnowszy firmware, musi być zgodne z daną platformą, tak aby dany pracownik mógł dosłownie w ciągu dwóch minut uruchomić dane urządzenie, a po pięciu minutach już płynnie poruszać się po wszystkich jego funkcjach.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Sala konferencyjna z zainstalowanym wideobarem to już dzisiaj krajobraz, który stał się standardem. Paradoksalnie, gdy w przestrzeni spotkań nie ma żadnego rozwiązania wideokonferencyjnego, coś jest nie tak.

Czy możesz opowiedzieć nam zatem nieco szerzej o portfolio słuchawek znajdujących się w Waszej ofercie, które świetnie sprawdzą się właśnie w hybrydowym modelu pracy?  Wspomniałbym tutaj przede wszystkim o rodzinie produktów Evolve2, ponieważ była to seria stworzona właśnie z myślą o hybrydowym modelu pracy, nawet jeszcze zanim nastąpiła pandemia. Ponieważ proces projektowania, produkcji i wdrażania nowego modelu jest dosyć długotrwały, a pierwsze modele należące do tej serii pojawiły się na rynku na początku 2020 roku, świetnie wstrzeliliśmy się w rynek i sprzęt został znakomicie odebrany przez naszych klientów. Również dlatego, że zacierają one granice między rozwiązaniami konsumenckimi i profesjonalnymi. W tym miejscu chciałbym również wspomnieć o pewnym bardzo interesującym trendzie, który pojawił się w wielu organizacjach i którym jest tworzenie profili pracowników. Co to oznacza w praktyce? Firmy nie dostarczają wszystkim pracownikom dokładnie tego samego modelu urządzenia, ale sprawdzają, jakie urządzenia najlepiej sprawdzą się w codziennej pracy danego pracownika i dopiero na podstawie tej analizy uzbrajają go w konkretne rozwiązania. Na przykład pracownik, który często pracuje poza biurem, dużo podróżuje czy pracuje w terenie, będzie potrzebował innych rozwiązań niż osoba, która prowadzi rozmowy wideo codziennie, od rana do wieczora, tylko z sali konferencyjnej. Warto tutaj nadmienić, że mamy w naszej ofercie również rozwiązania audio, które są wyposażone w nowoczesny chipset i potrafią analizować przebieg rozmowy i dać kompletny raport po jej zakończeniu.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Rozwiązania audio z serii Evolve2 są nie tylko produktami stworzonymi o zastosowaniach profesjonalnych, są to także urządzenia będące jedną nogą w świecie konsumenckim. Słuchawki, takie jak model Jabra Evolve2 75, łączymy przy pomocy protokołu Bluetooth z telefonem komórkowym i korzystając z oprogramowania Jabra Sound+, możemy przeprowadzić pełną konfigurację sprzętu. Nie tylko pod kątem funkcjonalności związanych z pracą, ale także czasem wolnym i tym, co lubimy, a więc oglądaniem filmu, słuchaniem muzyki czy rozmów towarzyskich.

Z produkowanych przez Was zestawów słuchawkowych korzysta wielu twórców kreatywnych, artystów, projektantów, dziennikarzy czy twórców treści multimedialnych, ale nie tylko. W ostatnich kilkudziesięciu miesiącach słuchawki stały się także jednym z podstawowych narzędzi pracy adwokatów, lekarzy, maklerów czy przedstawicieli administracji rządowych, a więc osób, które od słuchawek wymagają najwyższego bezpieczeństwa. Jaką funkcjonalność w tym zakresie zapewniają znajdujące się w Waszej ofercie rozwiązania?
Opierając się na wyborach naszych klientów, którzy sięgają po rozwiązania przeznaczone specjalnie dla biznesu, warto wspomnieć o rozwiązaniach bazujących na technologii DECT. Firma Jabra może pochwalić się najwyższą klasą certyfikacji pod względem szyfrowania danych i bezpieczeństwa w swoich urządzeniach. Bardzo wielu naszych klientów, którzy każdego dnia wymieniają się wrażliwymi danymi czy pracują na bardzo wysokich, kluczowych stanowiskach wybiera rozwiązania Jabra Engage, bazujące właśnie na technologii DECT.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Dzięki szerokim kątom widzenia, Jabra PanaCast 50 sprawdzi się również w mniejszych salach konferencyjnych, w których uczestnicy spotkań siedzą stosunkowo blisko oka kamery.

W trakcie naszej rozmowy pojawił się już wątek rozwiązań wideo firmy Jabra. Czy możesz powiedzieć, jakie konkretnie modele znajdują się w Waszej ofercie i jakie są ich wyjątkowe funkcje? Patrząc na całą rodzinę rozwiązań PanaCast, należy powiedzieć, że są to rozwiązania dosyć unikalne. Przez lata, jako Jabra byliśmy postrzegani przede wszystkim jako firma produkująca urządzenia głównie do komunikacji głosowej, a więc słuchawki czy głośniki konferencyjne. Nasi klienci często pytali, czy i kiedy będziemy mieli rozwiązania wideo. Jednak nie chcieliśmy pojawić się na tym rynku, wprowadzając tylko kolejną kamerę wideo. Przedstawiając pierwsze urządzenie z serii PanaCast, chcieliśmy dać naszym klientom możliwość wykorzystania wyjątkowej funkcjonalności tego urządzenia. Jedną z główną jego zalet jest to, że pomimo niedużych rozmiarów urządzenie umożliwiało objęcie przez samą kamerę pola widzenia o szerokości 180 stopni. Co to oznaczało dla użytkownika końcowego? Nasz system do wideokonferencji stał się nagle unikatowym, certyfikowanym rozwiązaniem plug and play, które można było zacząć stosować w małych pomieszczeniach i małych salach. Bardzo szybko okazało się, że pandemia zweryfikowała rodzaj przestrzeni wchodzących w skład naszych biur. W trakcie pandemii gro klientów zauważyło, że po powrocie do biur ich pracowników, duże sale przestały być wykorzystywane w takim stopniu jak miało to miejsce wcześniej. Często zdarza się, że w dużych salach konferencyjnych liczba zajętych miejsc jest niewielka, a zainstalowany sprzęt jest świetnej klasy, ale jest przeskalowany. Gdy w dużej sali w trakcie spotkania uczestniczą dwie lub trzy osoby, tracimy znaczną część przestrzeni. Z tego powodu wiele firm zaczęło dzielić duże sale na mniejsze i tworzyć nowe, kompaktowe przestrzenie spotkań. Co za tym idzie, przewagę zyskały urządzenia, które są w stanie nawet w małym pomieszczeniu, znajdując się w niedużej odległości od rozmówców objąć swoim polem widzenia całą przestrzeń, a więc właśnie produkty z serii PanaCast. Dzięki temu możemy usiąść blisko ekran, pod którym zainstalowana jest kamera i wciąż być widoczni w trakcie wideokonferencji i doskonale słyszani. To wartość, którą trudno przecenić. Takie podejście do spotkań zapoczątkował pierwszy model PanaCast, który teraz jest oferowany wraz z naszym głośnikiem konferencyjnym w ramach pakietu Meet Everywhere.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Miniaturowy system Jabra PanaCast można zainstalować bardzo łatwo bezpośrednio pod monitorem.

Klienci sięgający po to rozwiązanie, albo instalują go w małych salach konferencyjnych czy huddle roomach, albo wręcz wykorzystują go w zastosowaniach mobilnych, w każdym momencie i każdej przestrzeni. Bardzo interesującym produktem jest również model PanaCast 50, a więc młodszy brat, już prawdziwy, w pełni funkcjonalny wideobar, z kamerą, zaszytymi mikrofonami, głośnikami i pełną certyfikacją wszystkim najpopularniejszych platform wideokonferencyjnych. Dzięki temu, że mamy tutaj rozwiązanie SoC (system on chip), urządzenie gwarantuje pełne bezpieczeństwo, a także cały szereg funkcji dodatkowych, takich jak chociażby zliczanie osób uczestniczących w trakcie spotkania wraz z pełnym raportowaniem np. do administracji budynku czy osób zajmujących się utrzymaniem sal. Urządzenie wspiera również tzw. funkcję dynamic composition, czyli jest w stanie dzielić obraz nawet do pięciu streamów. Jest to dosyć unikalna funkcja, która jest wspierana, między innymi przez platformę Microsoft Teams z funkcją front row. Tutaj chciałbym dodać również, że Microsoft wskazał właśnie nasze urządzenie PanaCast 50 jako jedno z głównych urządzeń realizujących właśnie tę funkcję i ten globalny producent oprogramowania pokazuje możliwości swojej flagowej platformy właśnie z pomocą naszych urządzeń. PanaCast 50 może być zarówno urządzeniem standalone, a więc możemy podłączyć kabel USB i po chwili z niego korzystać i realizować scenariusz BYOD, ale także może być integralną częścią systemu wideokonferencyjnego z komputerem zaszytym w sali czy ekranem dotykowym, jako pełnoprawny MTR. W naszym przypadku nazywa się to PanaCast 50 Room System, a kompletny zestaw zawiera w sobie rozwiązanie dotykowe i jednostkę sterującą firmy Lenovo, z którą oficjalnie współpracujemy globalnie. O ile w salach konferencyjnych często są już dostępne profesjonalne rozwiązania wideo, o tyle wielu pracowników pracujących w domu musiało zadowalać się kamerą internetową wbudowaną w laptopa, która nie zawsze gwarantuje oczekiwaną wysoką jakość. PanaCast 20 wypełniła tę lukę – dzięki rozdzielczości 4K, automatycznemu kadrowaniu, inteligentnej optymalizacji oświetlenia oraz przesyłaniu strumieniowemu w trybie „obraz w obrazie” (funkcja Picture in Picture) zapewnia ona profesjonalną i atrakcyjną wizualnie prezentację. W połączeniu z profesjonalnym zestawem słuchawkowym Jabra, na przykład Evolve2 75, PanaCast 20 pozwala na pracę z dowolnego miejsca – niezależnie od jakości oświetlenia i poziomu hałasu zewnętrznego, gwarantując najwyższą jakość dźwięku i obrazu w trakcie każdej wideokonferencji.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Systemy od Jabra sprawdzą się również znakomicie na rynku edukacyjnym.

Dla jakich rynków wertykalnych przede wszystkim są adresowane rozwiązania PanaCast?
Jeżeli traktujemy PanaCast jako urządzenie typu wideobar, można powiedzieć, że jest ono przeznaczone przede wszystkim do używania w biurach, w małych i średnich salach konferencyjnych czy przestrzeniach typu huddle room. Bardzo interesującym rozwiązaniem jest model PanaCast 20, który jest, jak mówiłem wcześniej, rozwiązaniem osobistym, z którego można korzystać zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim. Kamera wspiera sygnał 4K ultra HD, ale także inteligentnym zoomem jest w stanie podążać za osobą mówiącą oraz modyfikować oświetlenie, tak aby zapewnić najlepszy odbiór osoby znajdującej się przed nią, ma to szalone znaczenie np. w trakcie pracy przy oknie, dzięki czemu w trakcie calla zamiast ciemnej plamy, nasza postać będzie doskonale widoczna. Całe urządzenie jest również rozwiązaniem plug and play, dzięki czemu możemy podłączyć ją do dowolnego komputera i natychmiast zacząć z niej korzystać. Ciekawostką jest fakt, że dzięki metalowej obudowie i systemowi bezpieczeństwa Kensington Lock, klasyczny PanaCast pierwszej generacji był również wielokrotnie wybierany do polskich sądów.

Rozwiązania Jabra dla biznesu w nowej odsłonie

Spotkanie online w znakomitej jakości dźwięku z dowolnego miejsca, również z samego środka naszego salonu? Nic prostszego!

Na sam koniec, czego możemy spodziewać się w tym roku? Czy w ofercie pojawią się nowe rozwiązania, czy do tych już znajdujących się w ofercie zostaną wdrożone aktualizacje i modyfikacje?
Jeżeli chodzi o oprogramowanie, myślę, że warto wspomnieć, że firma Jabra podjęła właśnie niedawno decyzję o stworzeniu wewnętrznego działu software house w Polsce, co osobiście bardzo mnie cieszy, ponieważ nasz zespół w Polsce liczy sobie już dzisiaj ponad 60 informatyków. Dzięki temu jesteśmy w stanie bardzo szybko odpowiadać na potrzeby rynku. Nasi programiści pracują równolegle nad oprogramowaniem do analizy mowy, obrazu, jak i nad rozwiązaniami mobilnymi dla telefonów komórkowych. Premier nowych rozwiązań programowych będzie kilka, ponieważ cały czas pracujemy nad umocnieniem naszej pozycji chociażby w sektorze call-center, również dlatego, że nasze oprogramowanie już dzisiaj oferuje bardzo wiele zaawansowanych możliwości analizy. Jeżeli chodzi o wideo, w trakcie ISE, jeszcze za zamkniętymi drzwiami pokazane zostały pewne rozwiązania związane z ewolucją modelu PanaCast 50, ponieważ jest on jednak adresowany do małych i średnich pomieszczeń, a nasi klienci bardzo często pytają nas również o możliwość zastosowania tego urządzenia w większych przestrzeniach. Na pewno w tym obszarze, w którym obecnie jesteśmy liderem, a więc na rynku rozwiązań dla korporacji, dla biur, dla bankowości również będziemy mieli wiele premier nowych produktów.

 

Rozmawiał: Łukasz Kornafel, „AVintegracje”
Zdjęcia: Jabra