Salony Eobuwie z rozwiązaniami Philips Professional Display Solutions

Salony Eobuwie z rozwiązaniami Philips Professional Display Solutions

Początek roku pokazał, jak ogromny potencjał drzemie w sektorze e-commerce. W obliczu konieczności zamknięcia stacjonarnych sklepów, to właśnie handel w Internecie pozwolił przetrwać całemu sektorowi, niezależnie od tego, z jakiej branży produkty znajdowały się w ofercie e-sklepów. Sprzedaż elektroniczna jest również doskonałym sposobem na to, aby wyeliminować barierę odległości i wyjść ze swoim portfolio produktowym znacznie szerzej, nawet poza kraj czy region. Równocześnie, zaraz po otwarciu sklepów, przeżywały one prawdziwy najazd klientów stęsknionych za „prawdziwymi” zakupami.
A gdyby tak połączyć sprzedaż w Internecie z zakupami w fizycznym sklepie?
Z takiego założenia wyszedł jeden z gigantów sektora e-handlu w Polsce – firma Eobuwie, otwierając w 2017 roku pierwszy fizyczny sklep, w którym nie znajdziemy ani klasycznej ekspozycji, ani drukowanych materiałów marketingowych, ale z zakupami w ręce możemy wyjść nawet w ciągu trzech minut od złożenia zamówienia.
Od początku za tą cyfrową rewolucją przestrzeni sklepowej Eobuwie stoi firma Nanovo, która – korzystając m.in. z rozwiązań Philips Professional Display Solutions – stworzyła unikatową przestrzeń dla klientów.

Pierwsze stacjonarne sklepy obuwnicze spółki Eobuwie zostały otwarte w 1996 roku. To, z czym przede wszystkim dzisiaj kojarzymy markę, a więc sprzedaż online, została rozpoczęta równo dziesięć lat później, w 2006 roku. Cztery lata później wartość sprzedaży online przewyższała wyniki sklepów stacjonarnych.

W niedługim czasie, w ramach konsekwentnego rozwoju spółka rozpoczęła ekspansję międzynarodową. Zaczęła się ona od Czech i Słowacji, a dzisiaj przedsiębiorstwa działa łącznie na 15 rynkach.

Bardzo istotnym krokiem było również uruchomienie nowoczesnego centrum logistyczno-magazynowego i biurowca w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Nowym Kisielinie. W ciągu zaledwie roku od inauguracji jego działalności została zbudowana kadra pracownicza licząca pond 500 osób.

Eobuwie zawsze stawiało na innowacyjność i nowoczesne rozwiązania dające przewagę na mocno konkurencyjnym rynku. Wystarczy przytoczyć chociażby specjalny system esize.me, który pozwala na zeskanowanie stóp klienta, powiązanie ich cyfrowych parametrów z kontem użytkownika i późniejsze wykorzystywanie tych pomiarów w trakcie kolejnych zakupów. Umożliwia to idealne dobranie rozmiaru obuwia oraz dopasowanie innych parametrów mających olbrzymie znaczenie w przypadku zakupu specjalistycznych butów dla sportowców, biegaczy czy piłkarzy.

W 2017 roku rozpoczął się kolejny bardzo śmiały projekt realizowany przez Eobuwie, czyli wizja cyfrowego sklepu, bez fizycznej ekspozycji, ale za to zakupami tak prostymi jak w sklepie internetowym. Do realizacji tego przedsięwzięcia została zaproszona firma Nanovo, która stała się partnerem technologicznym eobuwie.pl.

Salony Eobuwie z rozwiązaniami Philips Professional Display Solutions

Nanovo to młoda polska spółka technologiczna, która rozpoczęła swoją działalność jako start-up, specjalizująca się we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań z obszaru digital signage i multimediów dla takich branż jak retail, transport, nieruchomości czy HoReCa.

Co szczególnie ważne dla realizacji projektów w tych obszarach, twórcy firmy Nanovo mają kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży reklamowej.

Łącznie na rynku pracuje ponad 3500 urządzeń Nanovo, w tym aż 800 z nich zostało zainstalowanych w ramach wdrożenia w salonach sieci Play. Ponadto rozwiązania firmy można spotkać również w perfumeriach Sephora, salonach Próchnik, placówkach mBanku czy restauracjach Dunkin’ Donuts i McDonald’s.

Bardzo ważnym narzędziem dostarczanym przez firmę Nanovo swoim klientom jest autorskie, unikatowe oprogramowanie SIGNIO.

Pierwszym salonem Eobuwie, w którym została wdrożona nowatorska koncepcja „multimedialnego sklepu”, był salon we wrocławskim centrum handlowym Magnolia, uruchomiony w lutym 2018 roku.

Zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez Eobuwie i wdrożoną przez Nanovo, cyfrowe rozwiązania w przestrzeni sklepowej w pełni zastąpiły fizyczne modele wystawowe znajdujące się na półkach. Co więcej, nie ma tam również żadnych drukowanych plakatów czy elementów scenograficznych. Cała komunikacja marketingowa bazuje na monitorach skonfigurowanych w formie wielomonitorowych ścian wideo. Dzięki temu wyświetlane na nich treści można dopasować zarówno do pogody, jak i do wpisywanych w wyszukiwarce, popularnych fraz. Ponadto danymi statystycznymi dotyczącymi popularności produktów można wzajemnie wymieniać się między fizycznymi salonami a sklepem internetowym.

Salony Eobuwie z rozwiązaniami Philips Professional Display Solutions

Zaproponowane przez Nanovo rozwiązania przypadły do gustu nie tylko klientom salonów Eobuwie, ale także zostały docenione na świecie. Cały projekt zrealizowany dla Eobuwie otrzymał prestiżową nagrodę Digital Signage Awards, która została przyznana firmie w trakcie tegorocznych targów ISE w Amsterdamie. I chociaż konkurs odbył się już po raz dziesiąty, była to pierwsza nagroda Digital Signage Awards, którą odebrała polska firma.

Od inauguracji pierwszego salonu przyszłości Eobuwie z rozwiązaniami wdrożonymi przez Nanovo minęło już sporo czasu i dzisiaj klienci mogą udać się już nie do jednego, ale aż do ośmiu takich nowoczesnych przestrzeni handlowych w różnych częściach Polski. Co szczególnego wyróżnia je spośród całego krajobrazu przestrzeni retail w Polsce i dlaczego ten właśnie projekt został nagrodzony? 

Zamiast plakatu ekran
Co wybrzmiało już wcześniej w tym artykule, Eobuwie jest liderem rynku obuwniczego w Polsce i jednym z największych przedsiębiorstw tej branży w Europie już od ponad 20 lat. Klienci tej marki nie tylko otrzymują produkty wpisujące się w najnowsze trendy obuwnicze i nowości z wybiegów, ale doświadczają ich zakupu przy użyciu nowoczesnych narzędzi zarówno online, jak i w fizycznym sklepie.

Rozkwit handlu w Internecie spowodował zmianę całego modelu robienia zakupów przez klientów. W ostatnich kilku latach sklepy stacjonarne zanotowały bardzo znaczące spadki sprzedaży i mniejsze zainteresowanie klientów. Wynika to przede wszystkim z faktu, że trudno jest im konkurować z cenami towarów w Internecie, ich dostępnością oraz wygodą przymierzania odzieży czy obuwia w domu. Równocześnie wciąż jest wielu klientów, którzy traktują zakupy jako rozrywkę i doświadczenie, i zamiast dokonywać zamówienia online, wolą udać się do stacjonarnego sklepu. W szczególności dotyczy to produktów luksusowych, których zakup, zdaniem klientów, powinien być całym, złożonym wydarzeniem.

Taką sytuację rynkową dostrzegła firma Eobuwie i postanowiła zrealizować śmiałą koncepcję nowatorskiego sklepu, rzucając wyzwanie standardowym metodom robienia zakupów przez klientów.

We współpracy z firmą Nanovo oraz Philips Professional Display Solutions udało się przekształcić wizję w rzeczywistość. W nowopowstających sklepach marki nie znajdziemy klasycznej ekspozycji oraz produktów wystawowych.

Zamiast tego klientów witają rozwiązania digital signage. Przy wejściu głównym znajduje się „brama” zrealizowana w oparciu o monitory bezszwowe do budowy ścian wideo Philips.

W oparciu o nie są skonfigurowane również ściany 3×3 oraz podłużne ekrany 3×1, 4×1 i 6×1 zainstalowane w ścianach. Na nośnikach tych wyświetlane są multimedialne prezentacje produktów znajdujących się w ofercie oraz przygotowywane i opracowywane na bieżąco przez Nanovo treści adresowane do klientów i wspierające sprzedaż.

Łącznie w tym projekcie użyto ponad czterystu monitorów wielkoformatowych Philips BDL5588XC oraz ponad sto BDL5588XH.

To profesjonalne monitory do budowy ścian wideo, o przekątnej 55” i rozdzielczości Full HD, z bezpośrednim podświetleniem LED należące do serii X-Line. Obydwa modele charakteryzują się wysoką jasnością na poziomie 500cd/m2 (model XC) oraz 700cd/m2 (model XH). Dodatkowo, dzięki wbudowanemu czujnikowi oświetlenia, jasność może być dopasowywana automatycznie w odniesieniu do zmieniających się warunków otoczenia.

Oprócz odpowiedniej jasności, wybrane przez firmę Nanovo monitory mają również cały szereg funkcji idealnie wpisujących się w pracę w instalacji Digital Signage.

Nośniki BDL5588XC i BDL5588XH mogą być obsługiwane i monitorowane poprzez sieć, włącznie z możliwością zarządzania ich wejściami. Znajdujące się na pokładzie gniazdo OPS umożliwia podłączenie komputera lub opcjonalnego modułu CRD50 z systemem Android bezpośrednio w monitorze, bez konieczności stosowania dodatkowego okablowania.

Salony Eobuwie z rozwiązaniami Philips Professional Display Solutions

W przypadku ekranów pracujących w salonach Eobuwie został właśnie zastosowany system Android, który pozwala na bezproblemową integrację treści i statystyk z oprogramowaniem SIGNIO firmy Nanovo.

Interfejs CMND & Create pracujący w trybie „przeciągnij i upuść” ułatwia publikowanie własnych treści, niezależnie od tego, czy jest to stała grafika, czy plik wideo.

Dzięki wbudowanemu trybowi awaryjnemu (FailOver) osoby patrzące na ekrany nigdy nie zobaczą czarnego ekranu. W przypadku awarii, monitor automatycznie przełączy się między głównymi a dodatkowymi wejściami, dzięki czemu na ekranie zawsze będzie wyświetlana zawartość. Wystarczy tylko na etapie instalacji skonfigurować listę alternatywnych wejść, aby mieć pewność, że wyświetlane na ekranie treści nigdy nie znikną.

Tryb „kafelków” umożliwia stworzenie ściany wideo 4K bez konieczności korzystania z dodatkowych, zewnętrznych urządzeń, takich jak matryce czy procesory wideo. Niezależnie od tego, czy w takiej konfiguracji zastosuje się dwa, cztery czy czterdzieści ekranów, zarządzanie treściami będzie odbywało się z poziomu jednego odtwarzacza. Co również nie bez znaczenia, pojedynczy ekran ma ramkę o szerokości 3,5 mm, która tylko w nieznaczny sposób wpływa na czytelność wyświetlanych treści. Szczególnie, gdy są to duże plakaty, materiały wideo czy animacje.

Opisywane monitory umożliwiają również rozwijanie ich funkcjonalności w przyszłości. Firma Nanovo w razie potrzeby może dodawać nowe tryby pracy czy nowe możliwości.

Wszystkie te narzędzia drzemiące w opisywanych monitorach pozwoliły na zrealizowanie wielu innowacyjnych funkcji w przestrzeni tych „sklepów przyszłości”.

Dzięki inteligentnym zdalnym aktualizacjom, Eobuwie może przesyłać do sklepów nowe promocje i oferty produktowe, które natychmiast będą widoczne w wybranym lub we wszystkich sklepach. Co więcej, informacje o wyborach klientów można bezpośrednio pozyskiwać z centralnej bazy (powiązanej również ze stroną internetową), dzięki czemu można na żywo tworzyć promocje i oferty, odpowiadając na rzeczywiste potrzeby i trendy konsumentów.

To wszystko sprawia, że nowe sklepy Eobuwie odznaczają się czystą formą architektoniczną, nie ma w nich produktów ekspozycyjnych, które wymagałyby konserwacji, a więc tym samym angażowały czas i wysiłek pracowników, a dodatkowo sklep łączy cyfrowy świat z natychmiastową dostawą produktów do klienta, co bezpośrednio przekłada się na wzrost zainteresowania sklepem przez klientów i wzrost sprzedaży. 

Jak przyznał dyrektor operacyjny Nanovo Marcin Płatek:

– Wybraliśmy produkty Philips Professional Display Solutions, ponieważ mają one niezwykle rozbudowane możliwości AV, które doskonale współpracują z naszym systemem Signio i naszymi potrzebami.

Z ekranem w ręce
Oczywiście głównym celem stacjonarnych sklepów Eobuwie nie jest tylko zapoznanie klientów z ofertą, ale przede wszystkim sprzedaż produktów. Aby ułatwić to zadanie, półki z butami zostały tutaj zastąpione pięćdziesięcioma profesjonalnymi ekranami dotykowymi ELO, zamkniętymi w stworzonych przez Nanovo autorskich obudowach. Znajdują się one na stanowiskach self-service, w strefie z hokerami oraz przy kanapach.

Na ekranie jest wyświetlana czytelna aplikacja, przypominająca dobrze znany klientom firmy sklep internetowy, jednak pozbawiony zbędnych funkcji. Jest tutaj sześć grup produktowych oraz dwie grupy główne: dostępne w sklepie, zawierające asortyment, którego można dotknąć, przymierzyć i zakupić bezpośrednio w sklepie w czasie krótszym niż trzy minuty, oraz oferta 24h, czyli produkty, które mogą zostać sprowadzone do sklepu maksymalnie w ciągu doby.

Oczywiście po wybraniu najbardziej odpowiadającego modelu, przystępuje się do typowych dla każdego sklepu czynności, a więc zapakowania towaru przez pracownika i płatności.

Podsumowanie
Jak wskazują prognozy rynkowe, w najbliższych latach sektor retail przejdzie gruntowną zmianę. Standardowe sklepy z rozbudowaną ekspozycją i półkami pełnymi modeli do przymiarki znikną. Zastąpią je showroomy, w których będzie można przymierzyć dany model, od razu dokonać zakupu bądź zamówić jego wygodną dostawę do domu.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań AV, firma Eobuwie już dzisiaj jest gotowa na tę rewolucję. Klienci sieci już teraz mogą zdecydować, czy wolą dokonać zamówienia online i poczekać nieco na produkt, czy jednak udać się do fizycznego sklepu i cieszyć się z zakupów natychmiast. Jeżeli zdecydują się na tę drugą opcję i wybiorą się do sklepu, będą mogli zapoznać się z najnowszą ofertą prezentowaną w wielkim formacie i wybrać najbardziej pasujący im model, spośród stu pięćdziesięciu tysięcy innych, w łatwy i szybki sposób.

Taka koncepcja musiała zostać nagrodzona!

Tekst: Łukasz Kornafel, AVIntegracje
Zdjęcia: Nanovo

Najchętniej czytane