Dostępne dzisiaj technologie wyświetlania obrazu dają tak wiele możliwości użytkownikom, że czasami nawet samemu producentowi trudno jest przewidzieć wszystkie pola zastosowania, a jedynym ograniczeniem jest tylko wyobraźnia klienta. O możliwościach i funkcjach danego produktu nic nam nie powie strona internetowa czy nawet najpiękniej wydany katalog. Jedynym środkiem, aby przekonać się, co potrafi dany monitor czy ekran LED, jest zobaczenie go na żywo i wnikliwe testy. Z koniecznością poszukiwania nowych produktów, porównywania ich i przede wszystkim wyborem tych, które najlepiej spełnią ich oczekiwania, muszą na co dzień borykać się nie tylko projektanci instalacji AV, ale także użytkownicy końcowi, których wiedza na temat dostępnych rozwiązań zazwyczaj jest znikoma. Naprzeciw jednym i drugim wyszła firma LG Electronics Polska, tworząc w swojej siedzibie showroom, w którym można zobaczyć kompletne portfolio producenta. O tym, jakie znajdują się w nim produkty, jakie są prezentowane technologie i jaka jest struktura showroomu opowiedział nam Jędrzej Filipowski, signage sales manager na Polskę w LG Electronics Polska.

Siedziba polskiego oddziału LG Electronics znajduje się w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22, w  nowoczesnym kompleksie biurowców Mokotów Nova. Mieści się tutaj całe zaplecze firmy, związane z funkcjonowaniem każdego z  departamentów producenta. Jednak oprócz działów związanych z  logistyką, finansami czy marketingiem jest tutaj również jedna bardzo szczególna przestrzeń. To otwarty w październiku 2018 roku showroom o powierzchni 300 metrów kwadratowych, w  którym można się zapoznać z kompletną ofertą działu information display, ale nie tylko…

Na jednej ze ścian showroomu zostały zawieszone monitory wielkoformatowe w różnych rozmiarach. Dzięki temu goście tej przestrzeni mogą sami przekonać się, jaki rozmiar ekranu i jaka technologia będą najlepsze dla ich potrzeb.

Łukasz Kornafel, AVIntegracje: Kiedy oficjalnie rozpoczął swoją działalność showroom i jakie były kulisy jego powstania?
Jędrzej Filipowski, LG: Oficjalnie ta przestrzeń rozpoczęła swoją działalność w październiku 2018 roku, ale nad jej powstaniem pracowaliśmy już od lipca 2018 roku. Showroom został otwarty, ponieważ obserwując rynek i rozmawiając z naszymi klientami, zrozumieliśmy, że jest nam potrzebna taka przestrzeń do spotkań i prezentacji sprzętu. Jest to jednak nie tylko miejsce dla integratorów, umożliwiające przetestowanie sprzętu, ale także miejsce, gdzie integratorzy mogą spotkać się ze swoimi klientami końcowymi i  przedstawić im naszą ofertę. Z  punktu widzenia rynku i kształtu biznesu dzisiaj jest to dla nas kluczowy element, ponieważ możemy spotkać się z klientem końcowym i również wspomóc integratora w rozmowach z nim.
Bardzo często klienci końcowi i  użytkownicy nie znają dostępnych na rynku rozwiązań i  nie do końca wiedzą, jakie produkty powinny znaleźć się w ich instalacji. Często dla nich poszczególne produkty to tylko indeks bądź karta katalogowa. W naszym showroomie mogą oni z bliska zobaczyć każdy produkt, przetestować go, przekonać się o jego funkcjonalności i utwierdzić się w przekonaniu, który model wybrać. Świetnym przykładem tego jest instalacja, w której obok siebie są zainstalowane monitory o różnych przekątnych. Klient może zobaczyć bezpośrednie porównanie ekranów i przekonać się, który z nich będzie najlepszy dla jego sali konferencyjnej czy witryny sklepowej. Ale goszcząc w naszym showroomie można nie tylko przekonać się o tym, jaki rozmiar monitora będzie najlepszy, ale także lepiej zrozumieć zależności związane z jasnością czy samą technologią wyświetlanego obrazu.

W showroomie można zobaczyć również ekrany High Brightness o bardzo wysokiej jasności, które doskonale sprawdzą się w witrynach sklepowych czy w przestrzeni publicznej np. na przystankach autobusowych jako cyfrowy plakat.

Co ciekawe, w ramach showroomu funkcjonują również dwie sale konferencyjne. 
Tak, mamy tutaj dwie sale konferencyjne, które możemy połączyć w  jedną. Są to nie tylko kolejne przestrzenie, w których możemy zaprezentować rozwiązania stworzone właśnie z  myślą o  rynku korporacyjnych i  salach konferencyjnych, ale to także miejsca, w którym są testowane produkty i  w  którym integratorzy mogą usiąść z  klientami i  porozmawiać o  projekcie. Łącznie cały showroom wraz z  tymi salami zajmuje przestrzeń 300 metrów kwadratowych.

W opisywanej przestrzeni można zobaczyć nie tylko rozwiązania LG, ale także komplementarne produkty partnerów producenta, jak systemy wideokonferencyjne Cisco Spark Kit, uchwyty i stojaki Edbak czy możliwości zabudowy ekranów stworzone przez firmę Videofonika.

Jacy goście zazwyczaj odwiedzają Wasz showroom?
To szeroki przekrój gości. Są to oczywiście projektanci, którzy zajmują się tworzeniem projektów instalacji AV i chcą uwzględnić w  nich unikatowe rozwiązania, niedostępne u innych dostawców, jak monitory OLED czy transparentne ekrany LED. Ponadto odwiedzają nas klienci końcowi, architekci, instalatorzy, przedstawiciele działów IT.
A przedstawiciele jakich rynków wertykalnych są najbardziej zainteresowani osobistym spotkaniem z Waszymi produktami?
Odwiedzają nas przedstawiciele bardzo różnych rynków wertykalnych. Mamy tutaj klientów końcowych związanych z  branżą retail, którzy chcą w  swoich sklepach zastosować nowatorskie technologie wyświetlania obrazu, wyróżniające ich na tle konkurencji. Klienci z tego obszaru przychodzą do nas również, aby zobaczyć nasze oprogramowanie SuperSign dla rynku digital signage, które poprzez reklamę interaktywną wspiera sprzedaż. Oczywiście gościmy również przedstawicieli korporacji, którzy nie szukają tutaj tylko monitorów do sal konferencyjnych, ale także urządzeń pozwalających na integrację z produktami innych firm.

Showroom LG to nie tylko monitory, ale także ekrany wideo LED.

Jak zorganizowana jest cała przestrzeń?
Showroom jest podzielony na kilka sekcji według rynków, dla których adresowane są nasze produkty. Mamy tutaj część hotelową, muzealną, korporacyjną czy retailową. Wchodząc do showroomu, trafiamy na sekcję, gdzie prezentowane są rozwiązania dla rynku retail, jak monitory wysokiej jasności, dedykowane np. do witryn sklepowych, ale także monitory windows facing pozbawione wentylatorów, a więc bardzo ciche i nieprzeszkadzające klientom, dzięki czemu można je zainstalować np. w  kawiarniach czy miejscach, gdzie wystawa sklepowa jest bardzo blisko miejsc, gdzie znajdują się klienci.
W  tej sekcji mamy również rozwiązania OLED, które są bardzo efektowne i które chcemy promować. Dalej znajdziemy również monitory stretch, które gwarantują świetną aranżację przestrzeni. Wiele lat temu, kiedy rozpoczynaliśmy transformację z drukowanych plakatów do grafik cyfrowych, klienci po prostu kupowali monitor do ich wyświetlenia i nikt nie myślał, czy prezentowane treści mają jakąś wartość. Dzisiaj jest to bardzo mierzalne i jest wiele systemów, które potrafią zaprezentować nam kompletne statystyki wyświetlanych treści.
Dlatego klienci w  bardzo świadomy sposób wybierają te rozwiązania i chcą się wyróżniać.
Sklepy muszą być ciekawe, aby zainteresować konsumentów i abyśmy do nich weszli.
Takie rozwiązania może właśnie zaproponować tym klientom LG i to jest nasz wyróżnik na tle konkurencji. Należy zwrócić uwagę, że praktycznie każdy z  prezentowanych tutaj przez nas produktów może być adresowany do wielu różnych odbiorców. Na przykład ekrany OLED świetnie sprawdzą się zarówno w sklepie, jak i przestrzeni muzealnej. W tym roku na targach ISE w Amsterdamie można było zobaczyć bardzo efektowną instalację bazującą na monitorze transparentnym OLED, stworzoną właśnie z myślą o muzeum.

Goście warszawskiego showroomu biznesowego mogą się także zapoznać z jednym z najbardziej przełomowych produktów marki LG, a więc telewizorami OLED.

Opierając się na tych kilkumiesięcznych doświadczeniach, które produkty budzą największe zainteresowanie odwiedzających showroom gości?
Na pewno rozwiązania unikatowe, dostępne tylko w naszej ofercie. Jednak nasz showroom, w którym pokazujemy rozwiązania z  działu information display jest połączony również z przestrzenią, w której prezentowane są produkty z pozostałej oferty firmy. Często klienci pytają również o inne rozwiązania, specjalistyczne klimatyzatory czy sprzęt AGD. Mamy tutaj do czynienia ze świetnym efektem synergii. Przecież odwiedzający nas klienci to nie tylko pracownicy dużych korporacji i przedstawiciele rynku B2B, ale także zwykli konsumenci. Każdy z nas ma pralkę, lodówkę czy telewizor i nasi goście również chcą zobaczyć te rozwiązania. Na pewno wciąż mało klientów wie o technologii OLED i  dla wielu z  nich jest to wciąż abstrakcyjne rozwiązanie. Dlatego dla nas tak ważne jest podkreślanie, że jest to technologia od LG i że jesteśmy jej producentem. Zaraz przy wejściu klienci od razu widzą całą paletę rozwiązań bazujących właśnie na technologii OLED: ścianę złożoną z  trzech monitorów, zakrzywione ekrany OLED, a  po lewej stronie również monitor dwustronny. Dalej, w  głębi showroomu klient może zobaczyć rozwiązania szerzej dostępne na rynku i  porównać je z  produktami konkurencji. Pokazuje to, że mamy w naszej ofercie kompleksową ofertę rozwiązań do wyświetlania obrazu i możemy dostarczyć rozwiązania odpowiadające wszystkim potrzebom naszych klientów.
Jedną z nowości – obok ekranu transparentnego OLED – którą można zobaczyć i przetestować w showroomie, jest nowy monitor dotykowy.
Jest to nowa seria TR3BF dostępna w rozmiarach od 65” do 86”. To rozwiązanie dedykowane zarówno dla rynku edukacyjnego, jak i  biznesowego. Monitor pozwala na wspólną pracę wielu użytkowników, dzielenie się treścią. Ma wbudowane gniazdo OPS, dzięki któremu możemy wyposażyć monitor w komputer i stworzyć kompletne rozwiązanie all-in-one. Monitor bazuje na platformie Android, dzięki czemu możemy instalować na nim różne aplikacje.

Jedną z nowości, którą można zobaczyć i przetestować w showroomie, jest nowy monitor dotykowy. Jest to seria TR3BF dostępna w rozmiarach od 65” do 86”. To rozwiązanie dedykowane zarówno dla rynku edukacyjnego, jak i biznesowego. Monitor pozwala na wspólną pracę wielu użytkowników, dzielenie się treścią. Ma wbudowane gniazdo OPS, dzięki któremu można wyposażyć monitor w komputer i stworzyć kompletne rozwiązanie all-in-one. Monitor bazuje na platformie Android, dzięki czemu można instalować na nim różne aplikacje.

Czy w showroomie można zobaczyć również rozwiązania innych producentów współpracujących z Wami?
Tak. Warto tutaj wspomnieć chociażby o globalnej współpracy z firmą Cisco, dzięki której w jednej z sal konferencyjnych wchodzących w  skład showroomu, mamy jednostkę Cisco Spark Kit, dzięki której możemy zobaczyć, jak wygląda integracja naszych produktów z  wiodącymi rozwiązania konferencyjnymi dostępnymi na rynku. Często klienci pytają, czy nasza współpraca z Cisco to tylko lepsze ceny na kompletne zestawy. Nie tylko. To przede wszystkim technologia i  współpraca gwarantująca użytkownikom bezproblemową pracę całego systemu i szerokie możliwości. Oczywiście powstanie showroomu nie byłoby możliwe bez naszych partnerów takich jak Cisco, ale także bez firmy Edbak, która dostarczyła wszystkie uchwyty, na których wiszą znajdujące się w  tej przestrzeni monitory. Dzięki temu klienci, którzy goszczą u nas, mogą również przetestować rozwiązania montażowe do monitorów, produkowane przez naszych partnerów.
Czy prezentowane w  showroomie urządzenia będą się zmieniać?
Oczywiście. Oficjalnie tę przestrzeń uruchomiliśmy w październiku i przez te kilka miesięcy już przeszliśmy jedną transformację monitorów. Pojawiły się nowe produkty, które wyparły znajdujące się tutaj wcześniej modele. Taka będzie zresztą nasza długofalowa strategia. Będziemy wymieniali znajdujące się tutaj rozwiązania na bieżąco i wycofywali produkty, których nie ma, tak aby nasi goście mieli zawsze możliwość zobaczenia wszystkich najnowszych rozwiązań. Słuchamy również potrzeb naszych klientów i  uwzględniamy je w naszym showroomie. Oprócz stałego wyposażenia tej przestrzeni, jesteśmy wstanie również wprowadzić na chwilę dane urządzenie, tak aby klienci mogli się tutaj z nami spotkać, porozmawiać o jego funkcjonalności i przetestować go. Ponadto, we współpracy z naszymi partnerami organizujemy w showroomie również eventy i zachęcamy ich, aby również oni zapraszali swoich klientów końcowych, w celu pokazania im najnowszych rozwiązań. Przykładem może być chociażby zorganizowany wraz z  firmą VisionCube dzień technologii, na który zaproszeni zostali m.in. klienci z obszaru bankowego czy korporacyjnego. W trakcie tego spotkania zrobiliśmy również tour po showroomie, w trakcie którego mogli oni poznać nasze produkty.

ROZMAWIAŁ: Łukasz Kornafel, AVIntegracje
ZDJĘCIA: AVIntegracje

_MG_3297
_MG_3298
_MG_3302
_MG_3311
_MG_3313
_MG_3320
_MG_3323
_MG_3327
_MG_3333
_MG_3334
_MG_3343
_MG_3351
_MG_9375
_MG_9383
_MG_9397
_MG_9403
_MG_9417
_MG_9425
_MG_9433
_MG_9436
_MG_9437
_MG_9445
_MG_9451
_MG_9454
_MG_9509