Philips Professional Display Solutions zaprojektował system zarządzania kolejkami o nazwie PeopleCount, z którego mogą korzystać sklepy po ponownym otwarciu. Jeśli przeszedłeś przez linię kas w zatłoczonym hipermarkecie, który używa ekranów do poinformowania, do której kasy się udać, wrażenia mogą wydawać się znajome.

System składa się z kilku kluczowych części: kamery, która monitoruje liczbę osób wchodzących i ekranów w pobliżu wejść. Wyświetlają one komunikaty w czasie rzeczywistym, takie jak pojemność, liczba osób w środku i czas oczekiwania. Na ekranie można również wyświetlać komunikaty promocyjne. Wyświetlacze mogą ogłaszać komunikaty dźwiękowe lub używać systemu przypominającego sygnalizację świetlną do komunikowania się z klientami. Gdy ekran wskaże, że sklep jest już pełny, klienci będą musieli poczekać w kolejce na zewnątrz, aż ktoś wyjdzie by móc bezpiecznie wejść. System może również łączyć się z automatycznymi drzwiami, by otwierały się one tylko wtedy, gdy jest miejsce dla większej liczby osób w środku. Dzięki temu nie ma potrzeby monitorowania sytuacji przez pracownika.
Ekrany firmy Philips to tylko jedno rozwiązanie pytania o to, jak ponownie otworzyć sprzedaż detaliczną, jednocześnie chroniąc ludzi przed COVID-19. Niektóre sklepy kładą na ziemi taśmę maskującą, farbę lub kolorowe kółka, aby pomóc ludziom zachować odpowiednią odległość. Sklepy przerzedzają prezentowane produkty, aby uzyskać więcej miejsca lub planują, aby pracownik regulował liczbę klientów wchodzących przez drzwi. „Coś tak prostego, jak wizyta w supermarkecie lub wejście do ośrodka rekreacyjnego, może teraz wymagać nowego myślenia” – powiedział w oświadczeniu Roeland Scholten, dyrektor sprzedaży w Philips Professional Display Solutions. „Technologia może odegrać ogromną rolę w zapewnieniu utrzymania obecnych zasad i wytycznych, by klienci i pracownicy czuli się pewnie, bezpiecznie i dobrze poinformowani”. Oczywiście liczniki osób nie są nowe, w przeciwieństwie do publicznego udostępniania tych informacji w celu kierowania zachowaniem konsumentów. Zainstalowanie wyraźnego oznakowania z wiadomościami w czasie rzeczywistym może zapewnić spokój ducha i wzbudzić zaufanie konsumentów, zapewniając, że sklep przestrzega protokołów bezpieczeństwa.