[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]D[/fusion_dropcap]zięki współpracy Dataton i LG ekran w centrum handlowym ustanowił rekord dla największej ściany wideo HD, największego na świecie ekranu OLED oraz ekranu wideo o największej na świecie rozdzielczości. Ściana wideo LG OLED składa się z ośmiuset dwudziestu ultracienkich, pięćdziesięcio-pięciocalowych paneli oferujących łącznie 1,7 miliardów pikseli, emitujących swoje własne światło, dzięki czemu nie jest wymagane żadne podświetlenie. Czerpiąc korzyści z elastyczności LG OLED, ta ogromna ściana wideo jest także pięknie zakrzywiona, co imituje łuk akwarium. Ściana wideo jest wspaniałą, przypominającą falę instalacją o szerokości 50 m, rozpościerającą się na dwóch kondygnacjach. Jest w pełni widoczna z parteru w Dubai Mall – najczęściej odwiedzanego miejsca handlu detalicznego na świecie. Wieloekranowy system wyświetlania obrazu Watchout marki Dataton oraz multimedialne serwery Watchpax 4 zajmują się produkcją oraz dostarczaniem treści, podczas gdy elastyczne ekrany LG OLED wyświetlają żywy zakres kolorów oraz uzyskują szeroki kąt widzenia, niezbędny w wybranej lokalizacji. Oprogramowanie Watchnet od Dataton odpowiedzialne jest za kontrolę wyświetlanych projekcji i ich selekcję. Wszystkie funkcje oraz graficzny interfejs użytkownika zostały dostosowane do specyficznych wymagań instalacji w Dubaju. „Ściana jest przeznaczona do tego, aby promować akwarium, ale również zaprezentować ekscytującą kanwę dla innych treści i firm. Wraz z wysokiej klasy instalacją są tam oczywiście duże wymagania dotyczące jakości i niezawodności” – powiedział Trond Solvold, dyrektor sprzedaży w Dataton. „Watchout z Watchpax 4 był prawdopodobnie jedynym systemem na świecie, który mógł stworzyć tak złożoną instalację. System ten musiał być elastyczny oraz skalowalny, a żądania dotyczące przyszłej funkcjonalności pozostawiły inne systemy daleko w tyle, co sprawiło, że nasze rozwiązanie było najlepszym wyborem do tej instalacji” – dodał. W najnowszej atrakcji Dubaju Watchout jest powiązany z pięćdziesięcioma dwoma serwerami multimedialnymi Watchpax 4 pracującymi równolegle. Wydajność pojedynczego serwera pozwala wyświetlić treści na szesnastu pięćdziesięciopięciocalowych panelach OLED marki LG Electronics. „Oprócz wysokiej wydajności, multimedialne serwery musiały być na tyle wytrzymałe, aby pracować przez dwadzieścia cztery godziny, siedem dni w tygodniu, jak również mieć kompaktowe rozmiary. Przestrzeń za ścianą wideo jest niewiarygodnie ciasna – praktycznie nie istnieje – i nie było opcji rozległego okablowania do serwerowni. Oznaczało to, że każdy serwer musiał być osadzony blisko ekranów. Dzięki czterem wyjściom wideo w jakości 4K i obudowom o rozmiarze bliskim kartce A4 serwery Watchpax sprawdziły się idealnie” – kontynuuje Trond Solvold z Dataton. Ściana wideo w Dubai Mall jest elementem strategii właściciela Emaar Entertainment, aby zapewnić poprzez rozrywkę światowej klasy sesje edukacyjne przy użyciu innowacyjnych platform multimedialnych. Integrator systemów z siedzibą w Dubaju, DigiComm, dostarczył specyfikację techniczną, rozwiązania oraz wiedzę instalacyjną dla tego projektu, koordynując działania z kluczowymi dostawcami sprzętu i technologii – Dataton i LG, oraz klientem, Emaar Entertainment. „Emaar Entertainment wciąż przesuwa znane nam granice i osiąga kolejne poziomy, dzięki innowacyjnym instalacjom i związanymi z nimi atrakcjami. Jesteśmy zobowiązani, aby dostarczać to, co najlepsze w branży, i jesteśmy zaszczyceni, że nowa ściana wideo złożona z ekranów OLED w dubajskim Akwarium i Podwodnym Zoo pobiła trzy światowe rekordy. Wspierając przy tym nasze zaangażowanie w innowacyjne atrakcje, rozwój technologii i zamiłowanie do cyfrowych treści oraz podtrzymywanie czerpania radości z inspiracji” – powiedział Maitha Al Dossari, dyrektor generalny Emaar Entertainment. „LG zawsze przesuwa granice za sprawą innowacyjnych rozwiązań, a pionierska technologia OLED jest tego najlepszym dowodem. W sercu Dubai Mall z dumą prezentujemy światu przykład tego, jak produkty marki LG dostarczają innowacyjne rozwiązania, których dzisiejsi klienci wymagają. Technologie te w połączeniu z wyjątkowymi treściami wpływają na przeżycia odwiedzającego, niepodobne do niczego, co kiedykolwiek doświadczył” – powiedział Kevin Cha, prezes LG Electronics na obszar Bliskiego Wschodu i Afryki. Ekrany bazujące na technologii OLED od wielu lat dostarczają najlepszą jakość – nawet gdy rządziło LCD, nie miały sobie równych. Wyświetlacze OLED mogą być jeszcze cieńsze, bardziej wydajne energetycznie i oferować większą głębię czerni, ponieważ organiczne piksele mogą świecić samodzielnie, podczas gdy technologia LCD wymaga podświetlanego panelu. Mogą być również wykonane z elastycznego tworzywa sztucznego dla szerszej gamy kształtów i zastosowań. Wyzwaniem było jednak stworzenie długotrwałych, jasnych ekranów w korzystnych cenach. Jak wiemy, zakończyło się to sukcesem. „Technologia OLED pewnego dnia zrewolucjonizuje digital signage, dostarczając przedsiębiorstwom i konsumentom zupełnie nowy sposób marketingu i interakcji odbiorcy z wyświetlaną treścią” – stwierdziła Emily Carroll, menedżer marketingu Prendi, firmy będącej dostawcą rozwiązań cyfrowych. Technologia ta oferuje możliwość stworzenia dwustronnego cyfrowego wyświetlacza, niemal tak cienkiego jak tradycyjne plakaty papierowe – jeden ekran zastępuje dwie, trzy, cztery tradycyjne papierowe reklamy. Zastosowanie ekranów OLED pozwala wyświetlać multimedialne treści po obu jego stronach. Wyobraźcie sobie wiszące plakaty czy billboardy zastąpione jednym dwustronnym, lekkim wyświetlaczem. W dodatku tak cienkim i elastycznym, że może pojawić się wszędzie tam, gdzie dotychczas mogły jedynie dotrzeć plakaty. W ubiegłym roku LG zaprezentowało kilka prototypów wyświetlaczy w przybliżanej przez nas technologii wraz z ogromnym tunelem ekranowym podczas The Consumer Electronics Show w Las Vegas. Dla wielu obserwatorów był to przełom, punkt zwrotny rozwoju digital signage. „Jesteśmy bardzo podekscytowani, że marki LG i Dataton umożliwiły nam przyznanie kolejnych prestiżowych tytułów Światowych Rekordów Guinnessa, jednocześnie kreując przeżycie, które jest naprawdę niesamowite” – skomentował nagrodzenie instalacji w Dubai Mall Talal Omar, pełniący funkcję dyrektora generalnego Światowego Rekordu Guinnessa. „Jesteśmy dumni, że Światowym Rekordom Guinnessa udało się jeszcze raz uwiecznić i nagrodzić niesamowitą instalację” – dodał. „Jesteśmy zachwyceni byciem częścią tego monumentalnego osiągnięcia i jesteśmy wdzięczni firmie Emaar za cenną współpracę oraz za obdarzanie zaufaniem naszej innowacyjnej technologii, jaką niewątpliwie jest OLED. Mocno wierzymy, że poprzez przełomowe innowacje w digital signage wyprzedziliśmy nasze czasy oraz zmieniliśmy sposób, w jaki komercyjna przestrzeń jest kreowana i wykorzystywana” – podsumował instalację w Dubaju Kevin Cha.