Biuro jest jednym z tych rynków, które w ostatnich latach cechuje niezwykła dynamika zmian. Nie tylko pod względem ilości nowopowstających obiektów, ale także ze względu na zmiany dziejące się w tym obszarze. Co rusz na rynku pojawiają się nowe technologie, urządzenia i trendy, których zadaniem jest poprawa komfortu pracowników biurowych, ich wydajności, a także ograniczenie kosztów użytkowania biura i poprawa możliwości zarządzania biurem, jako całością. Aby móc śledzić wszystkie te zmiany, osoby odpowiedzialne za administrowanie biurem i znajdującym się w nim sprzęcie, musiałyby poświęcić się tylko śledzeniu nowości, co, biorąc pod uwagę ilość ich codziennych obowiązków, jest praktycznie niemożliwe. Naprzeciw wyszła im firma VisionCube, która we współpracy z LG Electronics Polska w showroomie producenta, przy ul. Wołowskiej 22 w Warszawie dnia 5 marca zorganizowała konferencję na której odpowiadano między innymi o tym jak zmieni się przestrzeń biurowa w przyszłości.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]S[/fusion_dropcap]potkanie zostało zorganizowane przede wszystkim z myślą o osobach, które na co dzień zajmują się w swojej pracy utrzymaniem, projektowaniem i  wdrażaniem technologii właśnie do przestrzeni biurowych, a więc przede wszystkim dla integratorów, kierowników administracyjnych, facility managerów, specjalistów z działów IT oraz osób na co dzień zajmujących się ekosystemem biura. Po oficjalnym powitaniu, wszystkich gości przez organizatorów konferencji, pierwszą prezentację wygłosił Dobromir Maconko z  działu Information Display LG Electronics Polska. Producent ma w  swojej ofercie niezwykle szerokie portfolio produktów, z których wiele doskonale sprawdzi się również w  przestrzeni biurowej. Mowa tutaj przede wszystkim o  rozwiązaniach bazujących na technologii OLED: praktycznie bezramkowych, niezwykle cienkich wyświetlaczy wallpaper, zatapianych w szkle wyświetlaczy OLED, ekranów wygiętych, ekranów do budowy ścian wideo czy ekranów dwustronnych i ekranów transparentnych. Te rozwiązania mogą być wykorzystane nie tylko w sali konferencyjnej, ale także mogą stanowić efektowne wykończenie recepcji czy zamienić klasyczną witrynę w  nowoczesne i multimedialne medium do wyświetlania treści. Ponadto producent może się pochwalić wąskimi, długimi wyświetlaczami Ultra Stretch, które są w  stanie zastąpić dwa klasyczne monitory wielkoformatowe, zaprojektowane w  formacie 16:9. Jest to idealne rozwiązanie np. dla potrzeb wideokonferencji. Mając taką powierzchnię do wyświetlania obrazu, możemy ułożyć obok siebie kilka dużych okien np. z kilkoma rozmówcami. W ofercie firmy LG Electronics Display znajdziemy również monitory dotykowe typu „all in one”, wyświetlacze do systemów Digital Signage, a  także ekrany wideo LED, folie LED czy ekrany typu mirror, które świetnie mogą uzupełnić klasyczne monitory wielkoformatowe i  zostać zainstalowane np. w  korytarzach biura, w  częściach wspólnych, a  nawet w  firmowych toaletach (np. ekrany lustrzane, na których można wyświetlać bieżące informacje o firmie czy pogodę). Po części teoretycznej, Jędrzej Filipowski z  działu Information Display LG Electronics Polska oprowadził przybyłych gości po nowo otwartym showroomie producenta, w  którym można zobaczyć prawie wszystkie rozwiązania do wyświetlania obrazu, omówione w trakcie prezentacji. Warto w  tym miejscu wspomnieć, że firma LG Electronics jest w  stanie nie tylko dostarczyć profesjonalne rozwiązania do wyświetlania obrazu (w  tym monitory biurkowe w  różnych formatach), ale również kompletną infrastrukturę biurową, w  tym klimatyzację. To przynosi niewątpliwie dużo zalet, jeżeli myślimy o koreańskiej marce jako dostawcy rozwiązań dla naszego biura. Wspomniana klimatyzacja jest instalowana na bardzo wczesnym etapie budowy czy remontu biura. Gdy również wtedy zdecydujemy się na wybór monitorów, będziemy mogli zawczasu przewidzieć miejsca ich instalacji, stosowne konstrukcje konieczne do ich montażu czy odpowiednią instalację kablową. Po przerwie głos zabrali przedstawiciele firmy VisionCube Zygmunt Łodziński oraz Łukasz Korpak, którzy w  swojej prezentacji: „IoT w Twoim budynku”, wyjaśniali jak za pomocą niewielkiego urządzenia o  powierzchni 3,61cm2 usprawnić rezerwację zasobów i  zarządzanie nimi w  biurze, jak monitorować warunki, panujące np. w  serwerowni, a  także jak zautomatyzować pewne procesy i wyeliminować konieczność żmudnego, ręcznego włączania i wyłączania urządzeń, światła czy klimatyzacji. Odpowiedzią na wszystkie te pytania są miniaturowe sensory firmy Disruptive Technologies. Mogą one monitorować położenie krzeseł, biurek, sprzętu biurowego, a także informować kierownika administracyjnego, które miejsca są najchętniej wykorzystywane lub monitorować temperaturę, żywotność urządzeń, klimatyzację, wilgotność czy serwis np. w  serwerowni. Dzięki tym czujnikom można zoptymalizować wykorzystanie poszczególnych sal i urządzeń, a  także ograniczyć koszty prądu np. poprzez optymalizację pracy klimatyzacji czy inteligentnie sterowane oświetlenie. Co więcej, bezprzewodowe mini-sensory producenta mogą być programowane w dowolny sposób, dzięki czemu za pomocą jednego przycisku można sterować wszystkimi systemami znajdującymi się np. w  sali konferencyjnej bez konieczności uciążliwego włączania każdego z nich za pomocą dedykowanego pilota.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”49″ display_type=”photocrati-nextgen_pro_mosaic” row_height=”180″ margins=”5″ last_row=”justify” lazy_load_enable=”1″ lazy_load_initial=”35″ lazy_load_batch=”15″ display_type_view=”default” captions_enabled=”0″ captions_display_sharing=”1″ captions_display_title=”1″ captions_display_description=”1″ captions_animation=”slideup” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
W  prezentacji „W  jaki sposób zoptymalizować zasoby firmowe z  punktu widzenia facility managera?” Łukasz Górasiński, Sales Manager firmy Onelan, omawiał możliwości systemu rezerwacji sal Reserva, który jest nie tylko uniwersalnym narzędziem ułatwiającym zarządzanie zasobami biura, ale także platformą do publikacji reklam, do komunikacji wewnętrznej w firmie czy wyświetlania dedykowanych materiałów wideo, animacji czy grafik stałych z możliwością odtwarzania treści w oparciu o kalendarz czy informacje przekazywane do systemu z zewnętrznych czujników. Kolejną prezentację pt: „Zautomatyzowana sala konferencyjna, czyli po co utrudniać skoro można upraszczać.” przedstawił Kamil Węglarz, Regional Sales Representative Kramer Electronics Poland. Mówił on o  kompleksowych rozwiązaniach AV dla zautomatyzowanych sal konferencyjnych, przestrzeni typu Huddle Room, a  także klasycznych salach konferencyjnych. Przedstawione zostało pełne portfolio produktów firmy, ze szczególnym uwzględnieniem skalowalnego systemu Kramer Maestro. Ostatnim punktem konferencji była prezentacja poświęcona nowoczesnym technologiom wideokonferencyjnym Cisco. Mowa tutaj przede wszystkim o platformie WebEx, a  więc systemie do „internetowych spotkań”, umożliwiającym dzielenie się plikami, dźwiękiem oraz wideo w czasie rzeczywistym, nawet między uczestnikami znajdującymi się po dwóch stronach globu. Przedstawione zostały również rozwiązania sprzętowe, umożliwiające współpracę w  oparciu o  technologię Webex. Mowa tutaj  o cyfrowej tablicy Webex Board, 23-calowym ekranie dotykowym typu „all in one” DX80 czy modułowi do wideokonferencji w formie soundbara Webex Room Kit. Warto wspomnieć, że w  2018 roku firmy Cisco i  LG ogłosiły strategiczny sojusz, za sprawą którego użytkownikom są dostarczane kompletne rozwiązania, łączące wysokiej jakości ekran od LG oraz flagowy system konferencyjny od Cisco. W  ofercie koreańskiego producenta znajduje się sześć wyświetlaczy Ultra HD oraz dwadzieścia modeli Full HD w pełni kompatybilnych z zestawami Cisco Room Kit, Room Kit Plus i Cisco SX w tym takimi modelami jak SX10, SX20 i SX80. 
W  trakcie prezentacji omówione zostały także dwa modele rozwiązań wideokonferencyjnych i  systemów do pracy współdzielonych: chmurowe, w  którym dane są przetwarzane na serwerach usługodawcy, on premise – a więc te, które są umieszczane na serwerze firmy i integrowane z jej infrastrukturą informatyczną, a także rozwiązania hybrydowe, a więc łączące cechy obydwu technologii. Zorganizowane przez VisionCube i  LG Electronics Polska spotkanie było doskonałą okazją aby w  jednym miejscu, w  zaledwie kilka godzin spotkać wszystkie najnowsze trendy, związane z  przestrzeniami biurowymi od monitorów, przez urządzenia do transmisji sygnałów wideo, sterowanie, aż po systemy rezerwacji sal i  nowo-czesne czujniki umożliwiające monitorowanie wyposażenie biura i efektywne zarządzanie całą przestrzenią. Jak zapowiadają organizatorzy, z  pewnością nie było to ostatnie takie spotkanie i  w  najbliższych miesiącach można spodziewać się kolejnych. Już dzisiaj zapraszamy w ciemno, naprawdę warto!

TEKST I ZDJĘCIA: AVIntegracje