Zazwyczaj do klubu – może z wyjątkiem lokali z parkietem tanecznym, gdzie cel wizyty jest całkiem oczywisty – udajemy się nie tylko na degustację, ale także po to, aby rozerwać się ze znajomymi. A nie ma przecież lepszego sposobu na to niż wspólna zabawa i rywalizacja przy grach barowych. Nawet w najmniejszym pubie na Zachodzie zawsze znajdziemy jakąś przestrzeń do wspólnej zabawy, a w popkulturze na stałe osiadł obraz, gdy bohater filmowy wprost z baru kieruje się w stronę rzutek, bilardu, czy wyrywa mikrofon, aby zaprezentować swoje umiejętności wokalne. Oczywiście w zależności od szerokości geograficznej te aktywności będą różne. W USA zazwyczaj to flippery, bilard i dart, w Wielkiej Brytanii, świątyni footballu, pewnie piłkarzyki, a w Azji przede wszystkim gry przy stoliku i karaoke. Niedawno w Warszawie swoją działalność zainaugurował lokal, w którym pod jednym dachem zostały zgromadzone najlepsze aktywności barowe z różnych stron świata, w niespotykanej do tej pory skali. To położony przy Nowym Świecie lokal Zagrywki gwarantujący zabawę przez naprawdę duże „Z”!

Twórcami warszawskich zagrywek jest ta sama ekipa, która stoi za stołeczną siecią parków trampolin Hangar 646. Dzięki temu, że miejsca te na stałe wpisały się w ofertę rozrywkową Warszawy i cieszą się ogromną popularnością, w ramach konsekwentnego rozwoju ich pomysłodawcy cały czas szukali nowych pomysłów na miejsca łączące sport z rekreacją. Jak wspomina jeden z twórców nowego lokalu, Igor Konefał: – Wiele pomysłów, które nam się podobały były na tyle inne, że pomyśleliśmy, że fajnie byłoby je zamknąć w nowym koncepcie – i tak narodził się pomysł na powstanie Zagrywek.
Trzypoziomowy lokal o powierzchni ponad 1500 metrów kwadratowych znajduje się w budynku przy Nowym Świecie 4a, na niezwykle chętnie uczęszczanym przez klubowiczów trakcie między placem Trzech Krzyży a rondem de Gaulle’a. Lokal, w którym dzisiaj mieści się klub, pojawił się na rynku niemal równocześnie z pomysłem powstania klubu i – jak wspominają jego twórcy – jego rozkład i powierzchnia zainspirowały ich do działania i do wymyślenia aktywności dopasowanych do tego miejsca. Można nawet powiedzieć, że gdyby nie ten właśnie lokal, Zagrywki by nie powstały.

Inspiracją do powstania pokojów karaoke były podobne przestrzenie, które można spotkać w Azji, np. w Tokio.
Powstanie jednej z największych przestrzeni rozrywkowych w Warszawie poprzedził cały szereg podróży, które odbyli jego właściciele i które stały się inspiracją do tego, jak można spędzić czas w Zagrywkach.
We wnętrzach zaprojektowanych przez studio MFRMGR, które tworzą ascetyczne, industrialne siatki i kolorowe oświetlenie, znajdziemy aż dziewięć różnych aktywności.
Główną atrakcją dostępną do dyspozycji gości jest crazy golf, czyli szalona odmiana mini golfa, ale oprócz tego w lokalu znalazły się flippery, dwie klatki do beer ponga, trzy pokoje do karaoke, shuffleboard w opcji podłogowej i stołowej, piłkarzyki i skeeballe.
Igor Konefał wspomina: – Inspirowała nas cała masa miejsc z praktycznie każdego zakątka świata, od Australii, przez Singapur, po Stany Zjednoczone. Nasze miejsce jest wypadkową popularnych gier barowych z wielu krajów: crazy golf, czyli szalona odmiana mini golfa popularna chociażby w Wielkiej Brytanii i Australii, shuffleboard w Stanach i krajach skandynawskich, beer pong i skeeballe to już czysto amerykańskie gry, a pokoje karaoke najczęściej można spotkać w Japonii.


Zarówno przy wejściu do klubu, jak i w pozostałych miejscach lokalu, podstawowym sposobem nagłośnienia są zwieszane głośniki Control 65 P/T, wsparte subwooferami Control 60PS/T. W niektórych miejscach głośniki zostały ukryte za stalowym sufitem, który tworzą połączone logotypy Zagrywek.

Na szczególną uwagę zasługuje ta ostatnia spośród wymienionych atrakcji, a więc pokoje karaoke. Inspiracją do jej powstania stały się podobne przestrzenie, które można spotkać w Japonii oraz kultura tego kraju. Nawet w barze z ramenem w Tokio często zamówienie składa się w automacie, a nie u kelnera. Twórcy chcieli przenieść te doświadczenia do warszawskiego lokalu, automatyzując cały proces korzystania ze znajdujących się w nim pokoi. Dlatego w drzwiach znalazły się zamki kodowe zsynchronizowane z rezerwacjami gości oraz elektroniczne menu, w którym można zamówić i zapłacić za napoje, które później są dostarczane bawiącym się osobom przez obsługę Zagrywek. Tak samo wygląda sprawa światła i dźwięku – każdy pokój wyposażony jest w panele sterujące tymi parametrami, tak by goście lokalu mogli dopasować klimat pokoju do swoich potrzeb.
Oczywiście, jak przystało na lokal, który ma być centrum życia nocnego, znajdziemy w nim dwa bary, w których w ciągu dnia serwowane są świeżo wyciskane soki i napoje bezalkoholowe, a wieczorami, gdy klub jest dostępny tylko dla osób pełnoletnich, specjalne drinki inspirowane dostępnymi w lokalu aktywnościami.
Dzięki temu, że Zagrywki mają aż trzy poziomy i ogromną powierzchnię, to również doskonała do zorganizowania urodzin, imprez firmowych czy wydarzeń specjalnych. Każdy z trzech poziomów może działać całkowicie niezależnie, co daje duże możliwości organizacji różnego rodzaju wydarzeń.
Oczywiście w obiekcie nie mogło zabraknąć również systemu nagłośnieniowego, zapewniającego odpowiednie tło muzyczne dla poszczególnych aktywności. Jego zaprojektowaniem oraz dostarczeniem, instalacją i uruchomieniem sprzętu zajęła się firma ESS Audio, która współpracuje z inwestorami już od wielu lat.
Rozwiązania z oferty Harman Professional pracują we wszystkich parkach trampolin Hangar 646. Teraz wiele z pomysłów zastosowanych w nich zostało także wykorzystanych w Zagrywkach, dzięki czemu codzienna obsługa systemu nie stanowi dla ekipy pracującej w klubie żadnego problemu, a w razie konieczności poszczególne elementy systemu można wymieniać między lokalami.


Latem przestrzeń Zagrywek jest rozszerzana o dodatkowy ogródek. Gdyby w obiekcie nie było sieci Dante, chcąc odtwarzać na zewnątrz tę samą muzykę, co wewnątrz, konieczne byłoby kłopotliwe pociągnięcie długich przewodów do szafy rack znajdującej się w piwnicy lub najbliższego panelu przyłączeniowego. Dzięki sieciowej transmisji dźwięku, wystarczyło tylko ustawić dwie kolumny JBL IRX na statywach, do których wpięto przetworniki Dante AVIO od Audinate i bez problemu procesor BLU mógł zarządzać kolejną, dodatkową strefą dźwiękową. Ponadto, dopinając kolejne przetworniki AVIO, DJ grający na zewnątrz mógł być słyszany w całym lokalu.

Niespotykana przestrzeń karaoke
Goście warszawskich Zagrywek mogą wziąć udział w bardzo wielu różnych aktywnościach. Jednak większość imprez, zarówno w klubach jak i w domach, i tak w pewnym momencie kończy się na wspólnym śpiewaniu. Są też tacy, dla których sprawdzenie swoich umiejętności z mikrofonem w dłoni i wyświetlanym na ekranie tekstem stało się głównym pomysłem na weekendowy wieczór i traktują śpiewanie do podkładów bardzo poważnie.
Zazwyczaj myśląc o klubie karaoke lub pomieszczeniach, w których można uczestniczyć w takich aktywnościach, od razu kojarzy się chiński zestaw do karaoke ze zmieniającym kolory w rytm muzyki centrum zarządzania, marnej jakości mikrofonem i jeszcze gorszymi podkładami, które są po prostu przerobionymi na mp3 plikami MIDI. Warszawskie Zagrywki to przestrzeń wyjątkowa, w której nie znajdziemy żadnego z tych elementów.

W głównej szafie rack, zlokalizowanej na najniższym poziomie lokalu, zainstalowano m.in.: procesor BSS BLU-50, wzmacniacze Crown CDi 2 I 1200 BL, CDi 4 I 600 BL i CDi 2 I 300 BL, a także odbiorniki bezprzewodowych systemów mikrofonowych AKG WMS 470.

Właściciel Zagrywek, Igor Konefał, jeszcze przed przystąpieniem do projektowania tych przestrzeni pokazał kilka zdjęć zrobionych podobnym pomieszczeniom znajdującym się w Azji, które stały się punktem odniesienia.
O tym, jak inne są to przestrzenie karaoke od tego z czym mamy do czynienia w większości klubów, niech świadczy fakt, że początkowo jako ich nagłośnienie brane były pod uwagę monitory studyjne JBL LSR705P lub LSR 305P MK II stanowiące referencyjny odsłuch w bardzo wielu studiach nagrań na całym świecie. Ostatecznie zrezygnowano jednak z tego pomysłu ze względu na to, że monitory z serii LSR nie mają maskownic i ich głośniki są odkryte, co w przypadku nieco bardziej energicznej imprezy w pokojach karaoke, mogłoby doprowadzić do ich uszkodzenia. Dlatego miłośnicy śpiewania mają w Zagrywkach do dyspozycji kolumny ścienne JBL Control 2 PS (jeden aktywny i podłączany do niego pasywny), które mają metalowe maskownice i są odporne na fantazję wokalistów-amatorów.
Również same podkłady, do których śpiewają uczestnicy karaoke, nie mają nic wspólnego z tym, co można zastać w innych klubach.
Uczestnicy karaoke w Zagrywkach mają do dyspozycji profesjonalne podkłady znane z najpopularniejszego portalu karaoke w Polsce – iSing. We współpracy właśnie z nim powstała specjalna edycja aplikacji, ułatwiająca zabawę i skrojona dokładnie do potrzeb klubu.
Ostatnim elementem, bez którego nie może być mowy o karaoke, są oczywiście mikrofony.
Również w tym przypadku nie było kompromisów i do tych pokoi dostarczonych zostało sześć mikrofonów AKG z serii WMS 40 z mikrofonem do ręki. Jednak to jeszcze nie wszystko…
Zgodnie z wytycznymi inwestora i wspominanymi już wcześniej zdjęciami azjatyckich klubów karaoke, w każdym pokoju miał znaleźć się panel sterowania z trzema potencjometrami: odpowiedzialnym za poziom głośności podkładu, mikrofonu oraz za parametr nazywany przez uczestników karaoke „echo”, czyli za pogłos.
Projektanci zaproponowali, że taką funkcjonalność zapewnią sterowniki ścienne BSS EC-4BV. Dzięki temu, że mają one cztery przyciski, naciskając każdy z nich otrzymujemy dostęp do regulacji każdego ze wspomnianych parametrów.
W każdym pokoju znajduje się komputer, z którego odtwarzane są podkłady oraz tekst utworów i który również zarządza światłem. Aby zapewnić jak najlepszą jakość odtwarzanych podkładów, każdy z komputerów został uzbrojony w kartę dźwiękową Tascam US-2×2.
Sygnały z tej karty trafiają za pomocą połączenia analogowego do procesora BSS BLU-100, który zarządza wszystkimi pokojami. Do tego procesora trafiają również z każdego pokoju dwa sygnały z mikrofonów bezprzewodowych. I tutaj przechodzimy do sedna, czyli do urządzenia, którego z pewnością nie ma w żadnym klubie karaoke w Polsce i pewnie w niewielu na świecie. Do głównego procesora zarządzającego przestrzeniami karaoke, w którym znajduje się mikser, są wpięte dwa procesory Lexicon MX 300. Są one wpięte standardowo tak jak w typowej konsolecie fonicznej, czyli w wyjścia aux. Klient zmieniając na panelu ściennym w pokoju parametr „echo”, w istocie po prostu reguluje wysyłki z procesora Lexicon. Aby zapewnić wiarygodne efekty wokalistom, w procesorach jest wczytany preset „vocal plate”.
Aby zapewnić pełne bezpieczeństwo systemu, nawet w sytuacji, w której klient maksymalnie rozkręci wszystkie „gałki” na poziomie procesora, na wszystkich kanałach wejściowych pracują limitery, chroniące przed przesterowaniem i w efekcie uszkodzeniem głośników.
Dodatkowo na torach mikrofonowych jest również zapięta korekcja, z pomocą której np. jest podcięty dół pasma, dzięki czemu nie ma efektu dudnienia nawet w sytuacji, gdy mikrofon jest zakryty dłonią czy znajduje się bardzo blisko ust śpiewającego, a na kanałach z podkładami są wpięte levelery zapewniające ten sam poziom, niezależnie od tego, jaka piosenka jest odtwarzana w danym momencie.

Do dyspozycji obsługi na każdym piętrze został zainstalowany sterownik BSS EC-8BV, za pomocą którego można zarządzać głośnością mikrofonów, wybierać wejście sygnału oraz zarządzać głośnością master danej strefy.

Muzyka z sufitu
Oczywiście nie mogłoby być klubu, w którym można miło spędzić wieczorem czas ze znajomymi, bez odtwarzanej w tle muzyki. W tym celu specjaliści od dźwięku stworzyli system nagłośnieniowy rozproszony na wszystkich trzech piętrach klubu.
Pomysł na koncepcję całej instalacji był taki, że w odróżnieniu od pokoi karaoke, w przypadku systemu odpowiedzialnego za muzykę tła nie ma żadnych analogowych połączeń.
Jedyna analogowa relacja to przewód łączący głośniki ze wzmacniaczami.

Na najwyższym poziomie Zagrywek znajduje się długi korytarz, z którego można wejść m.in. do pokoi karaoke. Do nagłośnienia tej przestrzeni wykorzystano kolumny ścienne JBL HST. Dzięki temu, że dysponują one kątami propagacji na poziomie 180 stopni, z pomocą zaledwie dwóch kolumn głośnikowych udało się zapewnić bardzo równe pokrycie i odpowiednio wysokie natężenie dźwięku w stosunkowo wąskiej, ale długiej przestrzeni.

Cały system został podzielony na trzy strefy: piwnicę, parter i antresolę. Na wszystkich tych piętrach zostały zastosowane głośniki JBL Control 65 P/T, wsparte subwooferami Control 60PS/T.
Co ciekawe, cały system bazuje na instalacji 70V. Przez wiele lat utarło się, że systemy odtwarzające muzykę tła powinny jednak bazować na rozwiązaniach niskoimpedancyjnych, natomiast linie 70/100V są zarezerwowane dla komunikatów czy systemów rozgłoszeniowych. Jednak dzięki rozwojowi również tych urządzeń, dzisiaj praktycznie nie da się już rozróżnić, który system wykorzystuje linie 70/100V, a który korzysta z instalacji niskoomowej. Natomiast dla instalatora, projektanta i z punktu widzenia ekonomiki całego projektu, robi to ogromną różnicę. Zastosowana w Zagrywkach instalacja 70V w znaczący sposób ułatwiła instalację. Przykładowo na najniższym poziomie, gdzie zainstalowano dwadzieścia głośników zwieszanych oraz kilka subwooferów. Wszystkie głośniki średnio-wysokotonowe pracują na jednym kanale wzmacniacza, a niskotonowe na kolejnym. Za podział pasma jest odpowiedzialne DSP pracujące we wzmacniaczach. Jak przyznaje projektant systemu, Maciej Barański z firmy ESS Audio: – Pracujące w kolumnach transformatory są dzisiaj dużo lepszej jakości, we wzmacniaczach nie ma już transformatorów, pomiędzy wzmacniaczami a kolumnami nie używamy już żadnych transformatorowych regulatorów głośności, które mogłyby popsuć jakość, dzięki czemu moim zdaniem praktycznie nie ma różnicy w brzmieniu między jednym i drugim sposobem zasilania głośników.
Dodatkowo na antresoli, w podłużnym korytarzu prowadzącym m.in. do pokoi karaoke, zastosowano głośniki JBL HST. Dzięki temu, że dysponują one kątami propagacji na poziomie 180 stopni, z pomocą zaledwie dwóch kolumn głośnikowych udało się zapewnić bardzo równe pokrycie i odpowiednio wysokie natężenie dźwięku w stosunkowo wąskiej, ale długiej przestrzeni. Maciej Barański zwraca uwagę, że: – Bardzo często stosuję te kolumny głośnikowe np. w korytarzach hotelowych. Zastosowanie dwóch, czy czterech kolumn głośnikowych HST pozwala osiągnąć taki sam rezultat jak w przypadku zastosowania dwudziestu głośników sufitowych. Narzędziem pomocnym w projektowaniu całego systemu nagłośnieniowego była darmowa aplikacja JBL Distributed System Design (DSD). Wprowadzając powierzchnię każdego pomieszczenia i jego wysokość, aplikacja automatycznie podaje liczbę głośników zwieszanych, których trzeba użyć, i przewidywane natężenie dźwięku – dodaje.
Głośników nie mogło zabraknąć nawet w toaletach, w których zastosowano model Control 23-1, łącznie siedem sztuk, tym razem już bez subwooferów.

Nie ma w Polsce drugiego takiego lokalu – i trudno znaleźć taki na świecie, w którym uczestnicy karaoke śpiewaliby do mikrofonów karaoke, słuchali głośników JBL Control One, a za pogłos odpowiadały procesory marki Lexicon!

System z możliwością rozbudowy
System nagłośnienia dla całego obiektu jest zasilany i sterowany z jednego miejsca zlokalizowanego w szafie rack znajdującej się w piwnicy. Dzięki temu, że wszystkie połączenia, zarówno wejścia, jak i wyjścia do tego systemu, są zrealizowane w standardzie cyfrowym, do obsługi całości wystarczył bardzo prosty procesor BSS BLU-50.
Jeżeli chodzi o zasilanie wszystkich kolumn głośnikowych zastosowanych w tej instalacji, zostały wykorzystane wzmacniacze Crown CDi 2 I 1200 BL, CDi 4 I 600 BL i CDi 2 I 300 BL. Dzięki temu, że do wzmacniaczy można wgrać presety dla każdego głośnika instalacyjnego znajdującego się w ofercie Harman Professional, wzmacniacz i kolumny tworzą kompletny zestaw. Po wgraniu presetu otrzymujemy system, który świetnie gra i – co więcej – wgrywając odpowiedni preset dla każdego głośnika, otrzymujemy jednolite brzmienie niezależnie od modelu.

Zgodnie z życzeniem inwestora, w każdym pokoju karaoke wokaliści amatorzy znajdą panel, z pomocą którego mogą regulować poziom głośności każdego z dwóch mikrofonów, głośność podkładu oraz pogłos, który dla ułatwienia tutaj nazywa się „echo”. Aby można było zrealizować takie funkcje, zastosowano panele BSS EC-4BV.

Dzięki temu strojenie ogranicza się do podcięcia częstotliwości, które się wzbudzają i mogą stwarzać problemy. Każdy ze wzmacniaczy jest wyposażony w złącza BLU LINK, z pomocą których wzmacniacze są spięte z procesorem.
Ponadto został również zastosowany przetwornik BLU-DA. Na każdym piętrze znajduje się przyłącze ścienne Attero-Tech unD6IO, czyli cyfrowy panel przyłączeniowy, który jest wyposażony w dwa wejścia XLR, wejście RCA stereo, wejście mini jack 3,5 mm oraz wyjście mini jack 3,5 mm i wyjście Dante. Panel jest zasilany poprzez PoE wprost ze switcha, dzięki czemu nie wymaga dodatkowego, lokalnego zasilacza.

Szafa rack dla pokojów karaoke, a w niej główne procesory DSP BSS BLU-100 oraz procesory Lexicon MX300

Dzięki tym panelom w łatwy sposób do systemu może wpiąć się np. DJ lub można podłączyć telefon, dzięki czemu muzykę można odtwarzać również z własnego urządzenia. Dodatkowo na panelu aktywne jest również wyjście, dzięki temu można zastosować np. dodatkowy mobilny system nagłośnieniowy. To, że system bazuje na transmisji dźwięku Dante, i dzięki temu, że można go w łatwy sposób rozbudowywać, zostało wykorzystane już w ubiegłe lato.
Zgodnie z wolą właściciela Zagrywek powstał ogródek, w którym również miało znaleźć się nagłośnienie. Gdyby w obiekcie nie było sieci Dante, chcąc odtwarzać na zewnątrz tę samą muzykę, co wewnątrz, konieczne byłoby kłopotliwe pociągnięcie długich przewodów do szafy rack znajdującej się w piwnicy lub najbliższego panelu przyłączeniowego. Dzięki sieciowej transmisji dźwięku, wystarczyło tylko ustawić dwie kolumny JBL IRX 112 na statywach, do których wpięto przetworniki Dante AVIO od Audinate i bez problemu procesor BLU mógł zarządzać kolejną, dodatkową strefą dźwiękową. Ponadto, dopinając kolejne przetworniki AVIO, DJ grający na zewnątrz mógł być słyszany w całym lokalu. Tak naprawdę protokół Dante jest dostępny w każdym gniazdku sieciowym, dzięki czemu do systemu można wpiąć się w dowolnym miejscu budynku.

Najniższe piętro lokalu wypełnia crazy golf, czyli szalona odmiana mini golfa. Przestrzeń ta również została nagłośniona z pomocą zwieszanych głośników JBL Control 65 P/T, wspartych subwooferami Control 60PS/T.

Oprócz tego w szafie rack jest zastosowany komputer HP, na którym pracuje aplikacja kliencka Soundtrack. Dzięki niej można poprzez stronę web zarządzać odtwarzaną muzyką nawet w kilku lokalizacjach.
Sterowanie całym systemem odbywa się w taki sposób, że na każdym piętrze jest sterownik BSS EC-8BV, za pomocą którego można zarządzać głośnością mikrofonów, wybierać wejście sygnału oraz zarządzać głośnością master danej strefy. Dodatkowo użytkownik ma również aplikację HiQnet Motion Control na iPadzie i również zdalnie w każdym miejscu może zarządzać całym systemem.


Zagrywki to nie tylko miejsce wieczornych spotkań dla dorosłych, ale także świetna i bardzo atrakcyjna przestrzeń dla dzieci i miejsce, w którym można np. zorganizować niezapomniane urodziny. W ciągu dnia w dwóch barach serwowane są świeżo wyciskane soki i napoje bezalkoholowe, a wieczorami, gdy klub jest dostępny tylko dla osób pełnoletnich, specjalne drinki inspirowane dostępnymi w lokalu aktywnościami.

Z mikrofonem wszędzie
Oprócz mikrofonów przeznaczonych do pracy w pokojach karaoke, do obiektu zostały dostarczone cztery zestawy bezprzewodowe AKG WMS 470 z nadajnikiem do ręki D5. Aby móc z każdego mikrofonu korzystać na każdym piętrze, została stworzona instalacja antenowa bazująca na splitterze antenowym AKG APS z rozdzielaczem ZONE4 i pasywnymi antenami mikrofonowymi Diversity Fin B firmy RF Venue.
Dzięki temu można na każdym piętrze korzystać z czterech mikrofonów lub rozdzielić je na poszczególne poziomy. Przyporządkowywanie danego mikrofonu do określonej przestrzeni może odbywać się z poziomu iPadów lub paneli ściennych BSS.


Zagrywki robią piorunujące wrażenie również z zewnątrz i idąc warszawskim Nowym Światem, nie da się przejść obok nich obojętnie.

Podsumowanie
Wchodząc do typowego baru czy pubu, rozglądamy się i szukamy atrakcji oraz gier, w których moglibyśmy wziąć udział. W warszawskich Zagrywkach to barowe rozrywki same przychodzą do nas.
Goście lokalu mają tutaj tak wiele możliwości, że ciężko jest się zdecydować tylko na jedną formę zabawy, a również nie da się spróbować wszystkiego za jednym razem i trzeba tutaj po prostu wrócić wiele razy.
Oczywiście, gdy myślimy o zabawie, to od razu przychodzi nam na myśl muzyka. Aby ją odtworzyć w przestrzeni ponad 1500 metrów kwadratowych, nie mogło, rzecz jasna, zabraknąć przemyślanego systemu nagłośnieniowego. Firma ESS Audio stworzyła tutaj rozbudowany, skalowalny i uniwersalny system, który gościom zapewnia doskonałe tło muzyczne towarzyszące poszczególnym aktywnościom, a właścicielom i pracownikom gwarantuje łatwą obsługę na co dzień. Dodatkowo, zastosowanie sieciowej transmisji Dante pozwala na podłączenie zarówno dodatkowych źródeł dźwięku np. dla DJ-a, jak i na łatwe podłączenie do systemu dodatkowych głośników i stworzenie w zależności od potrzeb kolejnej strefy dźwięku np. na zewnątrz.
Nowy, znajdujący się w stolicy lokal to wyjątkowe, niemające sobie równych miejsce, gdzie pod jednym dachem zgromadzono wszystkie najlepsze atrakcje, które można spotkać pod różnymi szerokościami geograficznymi. Niezła zagrywka!

Tekst: Łukasz Kornafel, AVIntegracje

Zdjęcia: Zagrywki, Łukasz Kornafel, AVIntegracje