Firma AV Stumpfl opublikowała wersję 1.6 oprogramowania systemu PIXERA. Obok mnóstwa poprawek i drobnych rozszerzeń, wprowadzono kilka fundamentalnych i przełomowych funkcji.
[ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ ]
Nowa wersja oprogramowania PIXERA 1.6 oferuje dynamiczny softedge, dzięki któremu krawędzie łączenia projekcji mogą być wyliczane automatycznie dla każdej ramki, używając informacji o projektorach i ekranach. Dzięki temu użytkownik może bardzo szybko skonfigurować projekcje dla powierzchni statycznych oraz używać łączenia projekcji także na powierzchniach ruchomych.
Mechanizm Direct API zapewnia nowy zakres funkcjonalności w PIXERA API (interfejsie programowania aplikacji). Użytkownik ma teraz więcej bezpośredniego dostępu do obiektów wyświetlanych przez silnik renderowania. Co umożliwia m.in. realizowanie zaawansowanych scenariuszy śledzenia. Dzięki temu możliwe jest kontrolowanie ekranów oraz parametrów w osi czasu zewnętrznymi urządzeniami.
Warto zwrócić uwagę na wprowadzenie współpracy z silnikami gier. Pixera 1.6 traktuje je jako źródła interaktywnych, generowanych w czasie rzeczywistym materiałów multimedialnych. Dla silnika UNREAL zaleca się użycie Spout jako najbardziej efektywnego sposobu zintegrowania Unreal do realizacji w PIXERA. W silniku UNITY parametry mogą być sterowane przez linię czasu w PIXERA.
Producent wprowadził też Notch LC. Jest to nowy kodek od Notch, specjalistów od multimediów generowanych. Kodek zapewnia wysoką jakość przy znakomitej kompresji. Kodeka można również użyć w programach typu After Effects i Premiere Pro.