Robienie zakupów i chodzenie do galerii handlowych już od dawna nie ogranicza się tylko do szybkiego kupienia kilku produktów i powrotu do domu. Dzisiaj, dla wielu osób jest to jedna z form wypoczynku, relaksu i spędzania wolnego czasu, konkurująca z kinem, spacerami czy wizytami w restauracjach. Z tego względu również sama przestrzeń sklepowa musiała zostać poddana transformacji. Sklepy zmieniły swoje oblicze z magazynów z półkami, na których leżą produkty na angażujące gości ekosystemy. Tworzą je zarówno ekrany, wyświetlane materiały wideo, nietuzinkowa architektura, odpowiednie zapachy, ale przede wszystkim odtwarzana w tle muzyka. Potrzeby odbiorców i inwestorów z rynku retail bardzo dobrze rozumie firma Apart Audio, dla której właśnie ten rynek wertykalny jest jednym z najważniejszych obszarów działalności. O tym, jakie rozwiązania dla retailu oraz dla innych rynków przygotował producent, a także jakie są najnowsze produkty znajdujące się w jego ofercie, można było przekonać się w trakcie czterech polskich przystanków ogólnoświatowej trasy Apart Audio Innovation Tour 2019.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]N[/fusion_dropcap]a początku 2019 roku belgijski producent rozwiązań nagłośnieniowych, firma Apart Audio, ogłosiła, że z  początkiem marca wystartuje, prawdopodobnie największy w historii, cykl pokazów „Apart Innovation Tour 2019”. Na mapie znalazło się ponad sto miast, położonych w czterdziestu krajach świata, gdzie w ścisłej współpracy z lokalnymi dystrybutorami zostały zaplanowane spotkania ze specjalistami z branży AV i  prezentacje produktów, znajdujących się w  ofercie belgijskiego producenta, w  tym także tych najnowszych, zaprezentowanych w  trakcie tegorocznych targów Integrated Systems Europe, na których nie wszyscy mogli gościć. We współpracy z  polskim dystrybutorem rozwiązań Apart Audio, firmą Konsbud Audio, w naszym kraju zostały zorganizowane cztery spotkania: 11 marca w  Krakowie, 12 marca w Warszawie , 13 marca w Poznaniu i 14 marca w Gdyni, my gościliśmy na dwóch spotkaniach w Krakowie i Gdyni. Po przedstawieniu planu dnia, gości spotkania powitał dyrektor sprzedaży i  marketingu firmy Apart Audio-Raf Willems. W  swojej prezentacji opowiadał on o  historii firmy, filozofii a także omawiał rynki wertykalne dla których adresowane są rozwiązania producenta. Następnie, zespół Apart Audio Polska przedstawił wszystkie produkty prezentowane w  trakcie trasy, z  których wiele zostało pokazanych w Polsce po raz pierwszy po swojej premierze na targach ISE.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”48″ display_type=”photocrati-nextgen_pro_mosaic” row_height=”220″ margins=”5″ last_row=”justify” lazy_load_enable=”1″ lazy_load_initial=”35″ lazy_load_batch=”15″ display_type_view=”default” captions_enabled=”0″ captions_display_sharing=”1″ captions_display_title=”1″ captions_display_description=”1″ captions_animation=”slideup” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Pierwszą z  grup produktowych marki Apart Audio, o której opowiadano w  trakcie spotkania, stanowią głośniki. Prezentowane były tutaj m. in. głośniki sufitowe CM Round Design Series, głośniki serii KUBO, kolumny MASK8 wraz z  subwooferami SUB2400 (pełniące rolę głównego systemu nagłośnieniowego w trakcie wszystkich spotkań), ale także najnowsze głośniki sufitowe P60DT, dostępne kolorach białym i  czarnym, z  możliwością pracy w  systemach niskoomowych oraz na liniach 70/100V i  wyposażone w unikatowy system montażowy, ułatwiający cały proces instalacji i maskujący wszystkie połączenia. Skoro mówimy o głośnikach, to warto również wspomnieć o  takich konstrukcjach, jak bestsellerowe wzmacniacze z  rodziny REVAMP. W  ofercie producenta znajdują się oczywiście również wzmacniacze miksujące. Reprezentantami tej grupy produktów są chociażby modele MA120, MA125, MA240 czy miniaturowe konstrukcje, zajmujące połowę przestrzeni standardowej szafy rack MA30 i  MA60. Bardzo interesującą rodzinę produktów stanowią również przedwzmacniacz Prezone1 i  matryca Prezone2, które nie tylko mogą pełnić funkcję centralną wielu instalacjach stałych, ale przede wszystkim są niezwykle proste w  użyciu i  wyposażone w  etykiety, ułatwiające opis poszczególnych wejść i  wyjść tak, aby na co dzień ich obsługą mogły zajmować się nawet osoby nieposiadające specjalistycznej wiedzy i kwalifikacji. Jednym z  najnowszych produktów prezentowanych w  trakcie spotkań był również odtwarzacz sieciowy PMR4000RMKII, który teraz jest wyposażony już nie tylko w możliwość odtwarzania plików muzycznych czy internetowych stacji radiowych, ale w najnowszej odsłonie został także wyposażony w  tuner DAB FM i  pełną integrację z serwisem streamingowym Spotify. Belgijski producent niedawno wkroczył także do świata Dante. Pierwszymi produktami, które mogą zostać wpięte do sieci audio, za pomocą tego właśnie protokołu, są dwa konwertery APDI (wejściowy) i APDO (wyjściowy), umożliwiające przesłanie sygnału analogowego za pomocą skrętki. Co ważne, większość z  tych produktów była fizycznie dostępna w  trakcie spotkania i  podłączona w  formie niewielkiego systemu, dzięki czemu wszystkie rozwiązania można było własnoręcznie przetestować. Specjalista ds. produktu Apart Audio, Maciej Górny, opowiadał także o  możliwościach tworzenia symulacji akustycznych nagłośnienia, bazującego na produktach belgijskiego producenta. Mowa tutaj o  ogłoszonej nie dawno współpracy między firmą Apart Audio i producentem jednego z najpopularniejszych programów do modelowania akustycznego Ease. Dzięki niej, zostały przygotowane biblioteki dla wszystkich głośników Apart Audio, w  tym najnowszych, jak KUBO czy CMD Back Can, dzięki czemu, tworząc wirtualny projekt nagłośnienia, można dokładnie sprawdzić, jaka ilość i  w  jakich lokalizacjach zapewni najlepsze pokrycie dźwiękiem danej przestrzeni. Wciąż jednym z najważniejszych rynków wertykalnych dla marki Apart Audio jest rynek retail, wiele miejsca w  swojej prezentacji poświęcił mu Jacek Bebak, doradca handlowy Konsbud Audio, odpowiedzialny za region północny i centralny. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie zakupy bez towarzyszącej im muzyki odtwarzanej w  tle. Często to ona w znacznym stopniu decyduje, czy będziemy chcieli zrobić zakupy w danym sklepie. Jacek Bebak w swojej prezentacji zwracał uwagę, że wyposażenie sklepu w  nagłośnienie i zakup całego systemu nie jest wydatkiem, ale inwestycją, która w dłuższym lub krótszym okresie (w zależności od bardzo wielu uwarunkowań) zwróci się i którą można amortyzować Firma Apart Audio ma w swojej ofercie nie tylko głośniki i  wzmacniacze, z  powodzeniem znajdujące swoje zastosowanie właśnie na tym rynku, ale także kompletne, skalowalne rozwiązania i  produkty dedykowanego sklepom. Takim przykładem mogą być chociażby, instalowane na szynie oświetleniowej, głośniki KUBO, które nie tylko są bardzo łatwe pod względem instalacji i  zapewniają wysokiej jakości dźwięk, ale także świetnie komponują się z  wystrojem wnętrza, podnosząc jego walory architektoniczne.
Udział w Apart Innovation Tour 2019 to dla specjalistów doskonała okazja do zapoznania się z  najnowszymi produktami, filozofią producenta stojącą za nimi, a także dopytania specjalistów znających na wylot te produkty o najdrobniejsze szczegóły związane z doborem, instalacją i użytkowaniem. Jednak zorganizowany przez Apart Audio cykl spotkań, ma również ogromną wartość dla samego producenta. Dzięki możliwości spotkania z  ponad 3000 specjalistami z  branży AV, goszczącymi na spotkaniach na prawie wszystkich kontynentach, firma może poznać ich potrzeby, wymagania oraz posłuchać opinii o  produktach Apart Audio, co z  pewnością będzie bezcenną bazą wiedzy dla rozwoju firmy i  produkowanego przez nią sprzętu w  przyszłości. Korzyści z  tego płyną również dla instalatorów i integratorów, którzy dzięki temu otrzymają produkty spełniające ich oczekiwania.

TEKST I ZDJĘCIA: AVIntegracje