Dla wielu klientów, zarówno z branż AV jak i IT rozwiązanie Barco ClickShare jest postrzegane jako wyznacznik jakości i swoisty standard bezprzewodowej transmisji i wideokonferencji.
Z całą pewnością wpływ na to mają: imponujący poziom bezpieczeństwa transmisji danych, ale także łatwość obsługi, niezawodność, możliwość współpracy z wieloma różnymi platformami, systemami operacyjnymi, komputerami, zarówno tymi najnowszymi, jak i nieco starszymi, urządzeniami mobilnymi oraz fakt, że Barco ClickShare po prostu działa zawsze, gdy jest potrzebny.
Również będący rdzeniem całej platformy, ikoniczny już dzisiaj button stał się nieodłącznym elementem bardzo wielu, odbywających się codziennie, w różnych miejscach świata, spotkań lokalnych i zdalnych oraz jednym z najważniejszych elementów wyposażenia wielu sal konferencyjnych, udowadniając, zgodnie z hasłem producenta, że gdy ludzie klikają dzieją się wspaniałe rzeczy.
To wszystko zapewniło na przestrzeni lat różnym modelom Barco ClickShare nawet 60% udział w rynku małych i średnich sal do spotkań.
Producent jednak nie spoczywa na laurach i tej jesieni premierę miał pierwszy system MTR o nazwie ClickShare Hub, znakomicie wpisujący się w wymagania rynku i potrzeby klientów i co ważne bazujący na bardzo nowoczesnej platformie MDEP.
Podobnie, jak miało to już miejsce w przeszłości, nowe rozwiązanie zostało pokazane później niż konkurencyjne rozwiązania dostępne na rynku już od dłuższego czasu. Jednak, jak zapewnia producent i jak już pokazują pierwsze recenzje, ma to być najbardziej przemyślany i dopracowany MTR na rynku.
Tak się złożyło, że z premierą nowego produktu zbiegło się jeszcze jedno wydarzenie. Na początku września, doskonale znany w tej części Europy dyrektor sprzedaży w Barco, Łukasz Niegowski, rozszerzył obszar swojej działalności o 20 dodatkowych krajów, położonych na Bliskim Wschodzie, stając się tym samym prawdopodobnie jednym z niewielu Polaków zarządzających tak dużym regionem o tak zróżnicowanej kulturze organizacyjnej i potencjale biznesowym.
Te dwa wydarzenia stały się doskonałym powodem, aby spotkać się z nim i porozmawiać o nowych wyzwaniach, najnowszym modelu w ofercie Barco oraz o tym, jakie są dzisiaj główne wyzwania rynku wideokonferencji.

Chociaż pierwotnie praca hybrydowa miała być tylko chwilowym etapem, wymuszonym przez pandemię COVID-19, to dzisiaj wszystko dowodzi, że model ten stał się nowym standardem. Jednak wiele organizacji wciąż mierzy się z kluczowym wyzwaniem – jak poprawić efektywność spotkań hybrydowych i dać poczucie ich uczestnikom, że znajdują się w jednym pomieszczeniu?
Wprowadzenie rozwiązania ClickShare Hub na rynek to strategiczny krok firmy w kierunku systemów konferencyjnych Microsoft Teams Rooms (MTR), stanowiący naturalne rozwinięcie wieloletnich doświadczeń z modelami Bring Your Own Device (BYOD).
Bezprzewodowe prezentacje rozwiązały wiele początkowych problemów z łącznością, jednak dzisiejsze wymagania wobec spotkań hybrydowych sięgają znacznie dalej. Nowoczesne przestrzenie konferencyjne muszą oferować pełną funkcjonalność wideo oraz bezprzewodową transmisję dźwięku i obrazu na urządzenia wszystkich uczestników – szybko, płynnie i bez technicznych barier, również dla osób nieposiadających specjalistycznej, technicznej wiedzy.
Łatwo wyobrazić sobie sytuację, że wchodzimy do sali, w której kabel znajdujący się na stole nie pasuje do laptopa, jest za krótki lub korzystanie z niego jest dalekie od wygodnego. Zdarza się, że zastosowane w salach do spotkań rozwiązania cechuje również bardzo niski poziom kompatybilności, za sprawą czego, pracownicy, przynosząc własne urządzenia mobilne, które mają posłużyć do wyświetlenia prezentacji czy nawiązania połączenia wideokonferencyjnego, muszą bazować na strategii „jakoś to będzie” i „może dzisiaj znów się uda”.
Jednak zarówno wymagania samych pracowników, jak i przedsiębiorstw względem systemów AV lawinowo rosną. Dzisiaj niewiele z nich jest już w stanie zadowolić się „czymkolwiek”, a coraz częściej nawet wyposażenie stanowiska pracy jest jednym z magnesów przyciągających dobrych pracowników oraz jednym z elementów całej oferty pracy.
Na gruncie obecnego stanu rynkowego, firma Barco postanowiła wprowadzić do oferty zupełnie nowy produkt – ClickShare Hub. Wyróżnia się on spośród innych, podobnych rozwiązań, architekturą opartą na systemie Android (MDEP-Microsoft Device Ecosystem Platform) oraz głęboką integracją z Microsoft Teams.
Dla firm, które stawiają na maksymalną efektywność pracy hybrydowej i bezpieczeństwo, ClickShare Hub otwiera drogę do inteligentnych sal konferencyjnych – przestrzeni rozumiejących kontekst spotkań, ułatwiających komunikację i wzmacniających zaangażowanie zespołów.
Przyszłość sal konferencyjnych nie ogranicza się już do lepszych ekranów, kamer czy szybszej łączności. To tworzenie środowisk, w których technologia wspiera ludzką kreatywność i potencjał poprzez inteligentną integrację rozwiązań.
Nie można też zapomnieć o udoskonalonym, ikonicznym przycisku ClickShare, który teraz wyposażono w Wi-Fi 6E oraz USB-C DisplayPort™. Nie został on jedynie zaktualizowany czy unowocześniony – został całkowicie przeprojektowany i zbudowany od podstaw! Pomimo zastosowania połączenia w trybie DisplayPort Alternate Mode, przycisk Barco działa bezproblemowo z każdym portem w laptopie, co stanowi dużą zaletę dla użytkowników, którzy nie muszą się już zastanawiać, jakie złącza obsługuje ich komputer. To znacząco zwiększa wygodę zarówno pracowników korzystających z niego na co dzień, jak i gości odwiedzających organizację. ClickShare Hub dostępny jest w dwóch wersjach: ClickShare Hub Core oraz ClickShare Hub Pro najlepiej odpowiadający potrzebom danego przedsiębiorstwa.
Zgodnie z zaangażowaniem Barco w zrównoważony rozwój, ClickShare Hub został zaprojektowany również z myślą o ekologii. Zredukowana ilość plastiku, ekologiczne opakowania i niższe zużycie energii sprawiły, że urządzenie otrzymało certyfikat Barco Eco Label A+, pomagając organizacjom ograniczyć negatywny wpływ na środowisko bez kompromisów w zakresie wydajności.
O wszystkich praktycznych aspektach, związanych z wdrażaniem i użytkowaniem nowego rozwiązania od Barco, opowiedział nam Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T.

Barco ClickShare Hub. System bezprzewodowej prezentacji treści, tak dobry, jak połączenie kablowe Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T

Cała rodzina rozwiązań ClickShare Hub w pełnej okazałości.

Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”: Zanim porozmawiamy o technologii i nowych rozwiązaniach sprzętowych, chciałbym zapytać o zmiany organizacyjne. Od niedawna jesteś odpowiedzialny już nie tylko za sprzedaż rozwiązań Barco ClickShare w Europie Wschodniej czy na terenie państw bałtyckich, ale także w nowym, ogromnym regionie.
Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T: Zgadza się. Dotychczas kierowałem biznesem MX (meeting experience) w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i regionie wschodnim. Na początku września dołączył do nich również region Bliskiego Wschodu. To 19 krajów Bliskiego Wschodu oraz Egipt, co stanowi w sumie ponad 58 różnych rynków, którymi na co dzień zajmuję się wraz z moim zespołem.
Rozszerzenie terytorium i zespołu pozwoli mi efektywniej zarządzać dynamicznymi rynkami, generując wzrost przychodów oraz wspierając klientów w optymalizacji przestrzeni biurowych i zwiększaniu produktywności.
Jest to znaczące wyzwanie, wymagające zaangażowania, ale jednocześnie doskonała okazja do pogłębienia wiedzy o tak różnorodnym regionie.
Współpracuję teraz z czterema biurami w tamtym regionie oraz z zespołem odpowiedzialnym technicznie, sprzedażowo i marketingowo za dostarczanie naszych rozwiązań do klientów z tego obszaru.
Nowy region to – rzecz jasna – również nowe wyzwania – większy zespół, więcej partnerów biznesowych, wyższe budżety oraz znacząco ambitniejsze cele sprzedażowe.
Niestabilność geopolityczna w połączeniu z dużą zmiennością polityki handlowej (cła i koszty logistyki) oraz kursów walutowych nadal wpływa na popyt i przejrzystość rynku, ale to są czynniki, z którymi każdy vendor musi sobie poradzić.
Barco jako organizacja, mój zespół ludzi oraz produkty, które firma tworzy i rozwija, motywują mnie do pracy i ciągłego rozwoju. Mój region jest bardzo złożony, ale to jest też jego największą zaletą.
Z jednej strony są one różne od siebie, ale mają pewne podobieństwa. Pomimo tego że porozumiewamy się w różnych językach to problemy, które trzeba rozwiązać, są podobne. Należy tutaj jednak zaznaczyć, że Bliski Wschód to obszar, który nie jest homogeniczny, cechują go różne podejścia do biznesu, zależne od danego kraju. Jest to oczywiście wyzwaniem, ale także ogromną zaletą, ponieważ mogę się nauczyć bardzo wiele i zobaczyć, jak wygląda ten biznes w wielu różnych krajach.

Barco ClickShare Hub. System bezprzewodowej prezentacji treści, tak dobry, jak połączenie kablowe Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T

Buttony są dostarczane wraz z praktycznym uchwytem, który ułatwia ich zawieszenie na ścianie. W najnowszym produkcie marki Barco, również jednostka centralna przypomina teraz swoim wyglądem ikoniczny button!

Przejdźmy zatem do jednej z największych nowości technologicznych tej jesieni, która z pewnością będzie cieszyła się również ogromną popularnością właśnie na Bliskim Wschodzie. Zaczynając jednak od początku. Jak narodził się pomysł wprowadzenia do oferty nowego modelu ClickShare HUB?
Nowe rozwiązanie, które już wkrótce będzie dostępne w sprzedaży, to produkt, który jest ważny dla nas z kilku powodów.
Jak wszyscy wiemy, ten rynek rozwiązań wideokonferencyjnych zaczął szybko i bardzo nagle ewoluować wraz z pojawieniem się pandemii. Klienci musieli szybko się dozbroić i często były to nieprzemyślane bądź nietrafione zakupy. Również dlatego, że wtedy na rynku dostępne były tylko takie rozwiązania, a sami odbiorcy nie do końca wiedzieli nawet, w jaki sposób będą chcieli korzystać z poszczególnych urządzeń. Dzisiaj wiemy już, że model hybrydowy jest obecny i zostanie z nami na wiele lat. To napędza zmiany i rozwój dostępnych technologii.
Dzisiaj możemy powiedzieć, że gdy nadeszła pandemia, my jako firma Barco, byliśmy w doskonałym miejscu, głównie za sprawą modelu ClickShare CX. To nie tylko nasz flagowy produkt, ale po prostu rozwiązanie, które działa dokładnie tak jak trzeba, od samego początku. Co niezwykle ważne, nie jest to produkt, który mógłby być solą w oku u innych vendorów. ClickShare CX znakomicie współpracuje z rozwiązaniami innych marek, działających na rynku wideokonferencyjnym i co szalenie ważne, te produkty również doskonale działają z wytwarzanym przez nas urządzeniem. My oferujemy, bardzo dobre, bardzo stabilne rozwiązanie, które można z łatwością połączyć z produktami innych firm.
Oczywiście, w naszej ofercie wciąż znajduje się ClickShare Bar, dostępny teraz w dwóch różnych wariantach. To rozwiązanie All in one Bar z funkcjonalnością ClickShare, stworzone dla klientów poszukujących kompletnego, zintegrowanego systemu. ClickShare Bar można zainstalować w sali konferencyjnej, korzystając tylko z jednego kabla USB-C, który zapewnia zasilanie, funkcję dotyku, audio i wideo – dzięki czemu jest to niezwykle prosta instalacja typu „wszystko w jednym”. Dzisiaj widzimy również, że sposób, w jaki klienci używają sal konferencyjnych, się zmienia. Coraz większy nacisk jest kładziony na wideo, na współpracę, na łatwość użycia danego rozwiązania. Trend MTR jest ewidentny.
My jako producent rozwiązań wideokonferencyjnych, również widzieliśmy, że rozwiązania MTR to coś, czym powinniśmy się zainteresować i co powinno znaleźć się w naszej ofercie.
Nasze rozwiązanie MTR powstało w ścisłej współpracy z firmą Microsoft. Ogromną przewagę, już na starcie, daje nam to, że najlepsze technologie Microsoft są dostępne również w naszym systemie ClickShare Hub. Mowa tutaj m.in. o sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwie, wszystkich aktualizacjach i pełnym wsparciu platformy. To wszystko sprawia, że ClickShare, również w odsłonie Hub, to narzędzie, które po prostu działa, szybko, bez problemów i co ważne jest w pelni bezpiecznie.
Co więcej, wiele dostępnych systemów MTR, które nie zostały zbudowane na platformie MDEP to dzisiaj już produkty end of life.

Barco ClickShare Hub. System bezprzewodowej prezentacji treści, tak dobry, jak połączenie kablowe Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T

Wraz z jednostką centralną i nowymi buttonami, producent przygotował również panel sterowania. Jeżeli będziemy chcieli uzyskać certyfikację Microsoft jego użycie jest konieczne. Jednak w innym przypadku, do sterowania można wykorzystać również podłączony monitor dotykowy. W razie potrzeby, panel sterowania wchodzący w skład systemu Barco ClickShare Hub można ustawić również w pionie.

Czym w istocie, z punktu widzenia rozwiązań wideokonferencyjnych, jest platforma MDEP?
To platforma androidowa, utrzymywana przez Microsoft, zapewniająca bezpieczeństwo i znakomicie łącząca i integrująca się zarówno z chmurą i wszystkimi aplikacjami, które wchodzą w skład ekosystemu Microsoft, w tym z Copilot’em. Te rozwiązania sztucznej inteligencji, właśnie zintegrowane z platformą Teams, są niesamowicie ważne. AI może pomóc nam w organizacji spotkania, w zaproszeniu uczestników i identyfikacji każdego z nich, może zrobić nam notatki, jest w stanie zrobić tłumaczenie transkrypcji, a już wkrótce możliwe będzie nawet tłumaczenie w czasie rzeczywistym i to nawet z wykorzystaniem próbek głosu osób mówiących, dzięki czemu będziemy mieli wrażenie, jakby uczestnicy spotkania, bez względu jakiej są narodowości, mówili w naszym języku. Algorytmy sztucznej inteligencji mogą przygotować również streszczenie spotkania, wraz z uwypukleniem najważniejszych jego punktów, które mogą stać się znakomitym punktem wyjścia, aby team mógł podjąć dalsze akcje. To jest pomocne i to jest bardzo ważne dla pracowników w ich codziennym życiu, bo to skraca czas potrzebny na realizację danego zadania i definitywnie ułatwia, i usprawnia pracę. Mówię o tym, bo są to ewidentne przykłady na to, jakie zalety przynosi współpraca Barco, Microsoftu i Copilot’a.
Oczywiście, nie ma się co oszukiwać, inni vendorzy również będą wdrażali algorytmy AI do swoich produktów, jednak biorąc pod uwagę, że te rozwiązania nie będą tworzone we współpracy z Microsoftem, na takim poziomie, jak ma to miejsce u nas, nie będzie to pracowało tak spójnie, jak w naszym przypadku.

ClickShare Hub jest dostępny w dwóch odsłonach: Core oraz Pro. Czy mógłbyś przybliżyć możliwości oraz funkcje jednej i drugiej?
Znów można powiedzieć, że te dwie wersje są jak młodszy i starszy brat. ClickShare Bar Core jest sprzedawany z jednym przyciskiem , ale może łączyć się jednocześnie z wieloma przyciskami, jeśli zostaną one dokupione osobno. Obsługuje połączenie z jednym ekranem. ClickShare Bar Pro z kolei zawiera w zestawie dwa przyciski i może być podłączony do dwóch ekranów. Oba modele obsługują funkcję dotyku (touchback). Wybierając konkretny model rozwiązania ClickShare Hub, warto pamiętać o tym, jaką wersję Teams’a, mamy w naszej organizacji. Oczywiście, można z powodzeniem połączyć naszego młodszego brata z bezpłatną wersją Microsoft Teams i wciąż będzie to bardzo funkcjonalne rozwiązanie. Jednak, gdy pokusimy się o opłacenie wyższej wersji komercyjnej i połączymy ją z naszym modelem Pro, to naprawdę będziemy mogli cieszyć się możliwością użycia nie lada fajerwerków!

Barco ClickShare Hub. System bezprzewodowej prezentacji treści, tak dobry, jak połączenie kablowe Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T

Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T z nowym urządzeniem Barco ClickShare Hub.

Czy nowe rozwiązanie Barco ClickShare Hub może być z równym powodzeniem wykorzystywane tak w ramach filozofii Bring Your Own Device (BYOD), jak i Bring Your Own Meeting (BYOM)?
Oczywiście! To wszystko rzecz jasna za sprawą dobrze znanego i cieszącego się wciąż olbrzymią sympatią buttona.
Zawsze bardzo ważnym, kluczowym wręcz, elementem każdego systemu ClickShare był button. Nie tylko znalazł on odzwierciedlenie w wyglądzie jednostki centralnej, która teraz ma obudowę do złudzenia przypominającą button, ale stał się on na przestrzeni lat synonimem łatwego, bezpiecznego, stabilnego i natychmiastowego połączenia.

Co zmieniło się w nowej generacji buttona, jakie są dzisiaj jego możliwości, a przede wszystkim co przynosi użytkownikom funkcja DP Alt Mode?
Wraz z nową platformą ClickShare Hub dostarczany jest zupełnie nowy button. Wykorzystuje on nie tylko zupełnie nowe rozwiązania sprzętowe, ale także protokół transmisji. Mowa tutaj o rozwiązaniu DisplayPort Alt Mode (w skrócie DP Alt), które umożliwia przesyłanie sygnału wideo i audio poprzez złącze USB-C. W istocie zapewnia ono zdecydowanie szybsze przesyłanie sygnału audio-wideo, co można porównać do bezprzewodowego HDMI. Sama transmisja bazuje również na Wi-Fi 6e, zapewnia znacząco wyższy przepływ danych, dzięki czemu możemy już dzisiaj bez problemu przesyłać również sygnał wideo w rozdzielczości 4K UHD. Ponadto mamy tutaj również najnowszy protokół bezpieczeństwa sieci bezprzewodowej WPA3, a dzięki wykorzystaniu pasma 6 GHz dostępną większą ilość kanałów transmisji co przynosi mniej zakłóceń i niższe opóźnienia.
Oczywiście, aby móc korzystać z funkcji DP Alt Mode nasz laptop musi również obsługiwać ten protokół. Na rynku są buttony innych firm, wyposażone w DP Alt Mode. Jednak w sytuacji, gdy zostaną one włożone do portu, który nie obsługuje tego standardu, po prostu nie będą działały. To co wyróżnia nasze rozwiązanie, to fakt, że niezależnie od tego, czy nasz button zostanie podłączony do USB-C, USB-A (poprzez przejściówkę) i czy port będzie, czy nie będzie obsługiwał DP Alt Mode i tak nasze urządzenie będzie działało. Oczywiście, rodzaj portu wpłynie na prędkość transmisji, jednak wciąż cała konfiguracja będzie w pełni funkcjonalna. Wynika to z faktu, że na pokładzie samego buttona pracuje aplikacja, odpowiedzialna za zestawienie połączenia.
Co więcej! W rozwiązaniach konkurencji, DP Alt Mode działa faktycznie jak bezprzewodowy HDMI. Co sprawia, że podłączając taki transmiter do komputera natychmiast na ekranie pojawia się cała wyświetlana treść. U nas, wygląda to nieco inaczej. Dokładnie tak, jak zawsze miało to miejsce w przypadku użycia buttonów ClickShare, to sam użytkownik wybiera co chce pokazać na ekranie. Może być to zarówno cały ekran bądź okno konkretnej aplikacji – znów to użytkownik ma pełną kontrolę nad udostępnianym contentem.
Dzięki temu, że nasz button został zaprezentowany stosunkowo późno, mieliśmy również możliwość wyboru najnowszego, dostępnego na rynku procesora. Co za tym idzie, został wykorzystany układ zużywający znacznie mniej prądu, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu, przy zachowaniu wysokiej mocy obliczeniowej. Zatem nawet, gdy przyjdziemy na prezentację z laptopem z rozładowującą się baterią, to podłączony do niego button nie będzie szczególnie dużym obciążeniem i jest znacznie większa szansa, że uda nam się wygłosić całą prezentację.

Barco ClickShare Hub. System bezprzewodowej prezentacji treści, tak dobry, jak połączenie kablowe Łukasz Niegowski, Sales Director MX, Middle East & CEE-T

Producent przygotował dwa modele urządzenia Barco ClickShare Hub ClickShare Bar Core – jest sprzedawany z jednym przyciskiem, ale może łączyć się jednocześnie z wieloma przyciskami, jeśli zostaną one dokupione osobno. Obsługuje połączenie z jednym ekranem. ClickShare Bar Pro z kolei zawiera w zestawie dwa przyciski i może być podłączony do dwóch ekranów. Oba modele obsługują funkcję dotyku (touchback).

Jakie urządzenia zewnętrzne, spośród takich jak: wideobary, mikrofony, głośniki czy kamery mogą współpracować z nowym modelem ClickShare Hub?
Jeżeli zdecydujemy się na pracę w oparciu o platformę Teams, muszą być to po prostu rozwiązania posiadające taki certyfikat. Uwaga! Dotyczy to również kabli łączących poszczególne urządzenia. Już teraz katalog takich certyfikowanych rozwiązań jest niezwykle szeroki. Jeżeli komuś natomiast nie zależy na certyfikacji, może sięgnąć również po rozwiązania bez certyfikatów. Oczywiście wciąż najważniejsze jest to i wszystko zależy od tego, czego potrzebuje dana organizacja.
Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ClickShare Hub został stworzony do pracy z platformą Teams, ale będzie on również doskonale współpracował z innymi najpopularniejszymi rozwiązaniami wideokonferencyjnymi dostępnymi na rynku.
Gdy ClickShare Hub będzie oficjalnie dostępny w sprzedaży, będzie obsługiwał platformę Microsoft Teams. Jednak wiemy, że ZOOM czy Google Meet to platformy, które pojawiają się bardzo często w Europie, z których klienci chętnie korzystają i o możliwość pracy z którymi pytają. W szczególności, gdy mówimy o firmach wywodzących się np. ze Stanów Zjednoczonych, gdzie często to właśnie ZOOM jest standardem korporacyjnym. Wiemy o tym i podobnie jak ClickShare CX czy C były rozwiązaniami w pełni agnostycznymi, również teraz ten trend zostanie utrzymany.

Jak zmienia się, wraz z pojawieniem się nowego rozwiązania ClickShare Hub, sposób projektowania i wykorzystania sal do spotkań czy przestrzeni do wideokonferencji?
Na pewno nowy model daje większą swobodę, ponieważ nasza platforma MTR może być stosowana nie tylko w małych przestrzeniach do spotkań, ale również w dużych salach konferencyjnych. Wystarczy uzupełnić ClickShare Hub o mikrofon sufitowy, głośniki sufitowe, kamery PTZ czy rozstawić na stołach głośniki konferencyjne z matrycami mikrofonowymi i już jesteśmy w stanie obsłużyć nawet największe sale. To zatem znacząco rozszerza ofertę integratorów i instalatorów, którzy teraz mogą również działać w większych przestrzeniach. Dzięki panelowi dotykowemu na długim kablu, który teraz jest częścią zestawu, użytkownik może łatwo wdzwonić się w połączenie wideokonferencyjne, utworzyć własne spotkanie czy przeprowadzić niezbędną konfigurację całego systemu.
Ponadto, łącząc ClickShare Hub z monitorem dotykowym, możemy zrezygnować z panelu i zarządzać naszą platformą do wideokonferencji wprost z monitora dotykowego, na którym w dużym formacie wyświetlane będą również treści. Będzie to genialnie działało, w szczególności w mniejszych salkach i jest to kolejna, znakomita opcja, którą może zaproponować swoim klientom końcowym nasz partner.
ClickShare Hub to rozwiązanie, które działa zawsze, gdy go potrzebujemy i które może być z powodzeniem używane, również przez osoby nieposiadające specjalistycznej wiedzy technicznej z zakresu AV czy IT. To rozwiązanie, które nie ma utrudniać na co dzień życia pracownikom, ale ma pomagać firmom w zwiększaniu ich produktywności i musi być bezpieczny.
Jednak nie tylko użytkownicy, ale także integratorzy czy specjaliści od IT również będą zadowoleni, wdrażając system ClickShare Hub, ponieważ gdy będzie działał on bezawaryjnie i w nieprzerwany sposób, nie będą musieli oni zajmować się ciągłymi serwisami, co pochłania zarówno czas, jak i wiele środków finansowych.
W ofercie dostępne są dwie gotowe konfiguracje ClickShare Hub, które możemy zaproponować. Oba warianty mają w zestawie panel dotykowy, ponieważ tego wymaga certyfikacja Microsoft. Jeżeli jednak ktoś nie potrzebuje certyfikacji, można również stworzyć swoją, najlepiej odpowiadającą własnym potrzebom konfigurację.
Firma Barco, jako producent mający swoją główną siedzibę w Belgii, w Kortrijk, od zawsze przykłada bardzo dużą wagę do działań proekologicznych oraz do tego, aby tworzone przez niego rozwiązania były możliwie najbardziej zielone.

W jaki sposób te wyzwania dzisiejszego świata, widoczne coraz bardziej również na rynku pro AV, jak minimalizacja śladu węglowego, recykling czy energooszczędność znalazły odzwierciedlenie w najnowszym produkcie ClickShare Hub?
Takie działania proekologiczne zaczęliśmy już wdrażać kilka lat temu. Było to widoczne już w serii CX, która wykorzystywała plastik z recyklingu, urządzenia były zamknięte w niemalowanych obudowach, a gotowe produkty wysyłane z fabryki do magazynów nie transportem lotniczym, ale statkami, generującymi znacznie mniej śladu węglowego. W dodatku same opakowania są najmniejsze jak to możliwe, co ułatwia transport i magazynowanie.
Te wszystkie dobre praktyki zostały wykorzystane również w najnowszym modelu, który ma także wszystkie certyfikaty energooszędności, dzięki czemu możemy być znacznie bardziej zieloni i lepiej dbać o planetę.
Nasi partnerzy, mogą wylegitymować się tymi certyfikatami w przetargach i zdobyć dodatkowe punkty.

Kiedy nowy model będzie dostępny w sprzedaży?
Nasza dystrybucja w Polsce będzie miała nowy produkt już w grudniu, a następnie trafi on również do oferty wszystkich naszych partnerów. Mamy dostępny zestaw demo, który będzie z nami podróżował, tak aby nowy produkt mogło zobaczyć jak najwięcej potencjalnych klientów, reprezentujących różne rynki wertykalne.

 

rozmawiał: Łukasz Kornafel,  „AVIntegracje”
zdjęcia: „AVIntegracje”