Najłatwiejsze wybory w dziedzinie automatyki budynków stały się jeszcze łatwiejsze dzięki wprowadzeniu przez firmę Johnson Controls systemu Facility Explorer® na rynek europejski. Zaprezentowany na Niagara Forum w londyńskim hotelu Park Plaza Westminster w ubiegłym miesiącu system Facility Explorer® łączy w sobie wszystkie zalety i niezawodność platformy Niagara oraz sprawdzoną w praktyce łatwość użycia i technologie dostępne tylko w urządzeniach Johnson Controls. Zastosowanie rozwiązań Niagara umożliwia otwartą integrację z różnymi systemami w budynkach, co przyspiesza instalację, konfigurację oraz oddawanie do użytku w stopniu dotychczas niespotykanym.
Wprowadzenie na rynek tak uznanego produktu, za którym stoi 14 lat rozwoju, odbywa się w kluczowym momencie dla firmy Johnson Controls, która dąży do wzmocnienia swojej niezależnej oferty dystrybucyjnej w Europie.
Jason Sawyer, senior product manager – BAS w firmie Johnson Controls mówił podczas Niagara Forum: „Naprawdę cieszymy się, że możemy zaoferować system Facility Explorer® integratorom systemów tutaj w Europie. Firma Johnson Controls koncentruje się obecnie całkowicie na budynkach. Wycofaliśmy się z branży motoryzacyjnej i rozwiązań zasilania, a w ostatnim czasie połączyliśmy się z firmą Tyco, dlatego w 100% działamy w branży budowlanej.”
„W trakcie prac rozwojowych nad systemem Facility Explorer® współpracowaliśmy z firmą Cisco. Dzięki temu wykorzystaliśmy ich wiodącą w branży technologię pierścieniową MRP. W jednej pętli może występować nawet 100 sterowników, podczas gdy niektóre inne technologie są ograniczone do zaledwie 16 urządzeń.”
„Aktualnie wprowadzamy nową generację sterowników MSTP dysponujących większą mocą obliczeniową i nowymi funkcjami, takimi jak pobieranie danych w tle, co eliminuje konieczność resetowania sterownika po załadowaniu do niego nowego programu. Pojawią się również nowe czujniki, które oprócz temperatury, wilgotności i wykrywania obecności, mierzą także CO2. Jest to rozwiązanie, które oferuje tylko nasza firma. Stale wprowadzamy nowe produkty na rynek.”
„Mamy nadzieję, że integratorzy systemów będą tak samo entuzjastycznie nastawieni do systemu Facility Explorer®, jak my. To zupełnie nowa oferta, nieznana wcześniej na rynku. Produkt niezawodny, który pozwoli im wyróżnić się w branży. Rozumiemy, że optymalizacja kosztu prac oraz utrzymania personelu technicznego jest kluczowym wyzwaniem na tym rynku, dlatego zautomatyzowaliśmy wiele żmudnych zadań, umożliwiając firmom lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów i wprowadziliśmy wiele narzędzi zwiększających wydajność, dzięki czemu Facility Explorer® jest produktem unikatowym.”
Narzędzia zwiększające wydajność
Dlaczego Facility Explorer® jest unikalnym systemem zwiększającym wydajność? Ponieważ w jego skład wchodzą:
FX Appliances – szereg narzędzi i kreatorów, które pozwalają integratorom systemów na stworzenie bazy danych konfiguracji systemu w krótkim czasie i we własnym biurze, jeszcze przed rozpoczęciem prac. Oto niektóre z tych narzędzi:
- Station Wizard – do szybkiego przygotowania stanowisk z użyciem interfejsu w postaci pól wyboru
- Project File – oszczędzające czas narzędzie, które planuje całe zadanie w postaci arkusza kalkulacyjnego, definiując różne sterowniki i obsługiwane przez nie obszary, a także dołącza pliki aplikacji, które towarzyszą sterownikom
- Auto-Tagging – specjalnie opracowana biblioteka znaczników i narzędzie programowe, które automatycznie generuje informacje dotyczące znaczników
- Schedule Manager – łatwy w użyciu interfejs, który centralnie organizuje harmonogramy systemowe.
Controller Configuration Tool – interfejs umożliwiający symulacje, oddawanie do użytku oraz dostosowywanie dowolnych parametrów aplikacji, a także przesyłanie plików do swobodnie programowalnych sterowników Facility Explorer®.
Selection Navigation – wejdzie na rynek na początku 2020 r. – bezpieczne narzędzie bazujące na chmurze, które pozwoli integratorom systemów na znacznie szybsze szacowanie i opracowywanie techniczne projektów, umożliwiając pobieranie informacji poprzez kliknięcie przycisku.
„W firmie Johnson Controls jesteśmy dumni z niedoścignionej jakości wsparcia, jakie oferujemy naszym klientom. Prowadzimy liczne szkolenia praktyczne i dodatkowo wspieramy inżynierów BMS towarzysząc im podczas pierwszych realizacji. Oferujemy 24-godzinne wsparcie techniczne, fora dyskusyjne, gdzie klienci mogą zadawać pytania, a także szeroki zakres filmów szkoleniowych oraz przewodników produktowych. Ostatecznie chcemy, żeby współpracujący z nami integratorzy systemów osiągali sukcesy, budując reputację marki Facility Explorer®.” – dodaje Jason Sawyer.
Kontakt: jorge.delatorre@jci.com
Więcej informacji na temat programu partnerskiego znajduje się pod adresem: https://on.jci.com/FX_PL
TEKST: PRG Marketing Communications
ZDJĘCIA: Johnson Controls