Firma CUE, producent rozwiązań do rezerwacji i zarządzania dostępnością przestrzeni, ma w swojej ofercie system rezerwacji touchONE. Najmniejszym i najprostszym interfejsem systemu jest właśnie touchONE-desk-55, idealny do zarządzania stanowiskami typu hot desk.
Pandemia zmieniła sposób, w jaki pracujemy, i – przede wszystkim – to, jak korzystamy z przestrzeni biurowej w pracy. Dzisiaj, gdy większość przedsiębiorstw i dużych korporacji pracuje przede wszystkim w modelu hybrydowym (część pracy zespoły wykonują w biurze, a część w trybie home office) lub w modelu wahadłowym (w biurze pracownicy pojawiają się na zmianę), sens przestało mieć tylko jedno biurko przypisane do pracownika. Każdy pracownik wykonuje swoją pracę przy tym biurku, które akurat jest wolne. Co za tym idzie, gdy myślimy o rezerwacji przestrzeni biurowej, to nie dotyczy ona już całej sali, ale konkretnej przestrzeni do pracy.
Oferowana przez Phono Media marka CUE ma w swojej ofercie rozwiązania, które ułatwią to zadanie. touchONE-desk-55 to najprostszy i najmniejszy interfejs wchodzący w skład systemu rezerwacji touchONE firmy CUE. To panel o wielkości zaledwie 55 x 55 mm, który z łatwością można zainstalować na biurku (na specjalnym uchwycie), w blacie lub w mediaporcie obok złączy AV, portu RJ45 czy gniazd zasilania. Urządzenie jest wyposażony w dwa przyciski do rezerwacji biurka (wolne, zajęte) oraz lampki informujące o jego statusie: zieloną, która świeci się, gdy biurko jest wolne oraz czerwoną, gdy zajęte. Dodatkowo, w centralnej części znajduje się etykieta z nazwą stanowiska oraz kodem QR. Z jego pomocą można zarezerwować daną przestrzeń również wprost z poziomu telefonu komórkowego. Dzięki temu, że panel jest zasilany przez PoE, nie wymagane są dodatkowe, zewnętrzne źródła prądu. Dla potrzeb biura można sięgnąć również po nieco bardziej rozbudowane rozwiązanie. Takie jak panel touchONE-4 z ekranem dotykowym o przekątnej 4,3”, lampką informującą o statusie i wbudowanym czytnikiem NFC. Obydwa wskazane rozwiązania, niezależnie od wielkości i stopnia zaawansowania, współpracują z kalendarzami Office 365 oraz MS Exchange. Dzięki temu można dokonywać rezerwacji przestrzeni do pracy wprost z pozycji biurka oraz zdalnie z poziomu komputera czy telefonu. O tym, czy dane biurko jest wolne, czy właśnie zostało zarezerwowane, zawsze poinformuje odpowiednia lampka.