Już dawno myślenie o multimediach w przestrzeniach komercyjnych wyszło poza ramy standardowych, prostokątnych ekranów LED. Obecnie technologia LED pozwala na o wiele więcej. Nowe technologie doskonale sprawdzają się jako zintegrowany element fasad obiektów – są wyróżnikami, które nadają indywidualnego charakteru każdej z przestrzeni. Zaawansowane technologie i spersonalizowane rozwiązania pozwalają na osiągnięcie niepowtarzalnego efektu, który na długo zostanie zapamiętany przez klientów.

Warto pamiętać o  tym, że nowe technologie to nie tylko element designu – pełnią one również wiele funkcji użytkowych, są „przyjazne” dla działów marketingu i administracji, których operacje niejednokrotnie ułatwiają. Zarządom dostarczają dodatkowych danych marketingowo – sprzedażowych, dzięki którym mogą planować dalsze strategiczne dla rozwoju kroki. Planując aranżację wnętrz i dobierając technologię, należy pamiętać o efekcie WOW, który przez klientów będzie zapamiętany i w przyszłości identyfikowany z konkretną nowoczesną przestrzenią.
Technologiczne połączenie dwóch światów
Każdego dnia technologia coraz śmielej wypełnia naszą przestrzeń. Niezależnie od miejsca czy czasu, rozwiązania LED otaczają nas praktycznie z  każdej strony. Technologia, do której jesteśmy tak przyzwyczajeni i  której oczekujemy od nowoczesnych przestrzeni, musi być projektowana w sposób niezwykle wyważony. Zastosowane rozwiązania mają przyciągać, a  nie odpychać i  przytłaczać. Połączenie wiedzy technicznej, spojrzenia projektanta oraz wiedzy na temat grupy docelowej daje możliwość kreowania nowoczesnej, multimedialnej przestrzeni, która będzie spełniała swoje biznesowe cele. Odpowiednio zaprojektowane i zintegrowane wnętrza nowoczesnych przestrzeni komercyjnych coraz częściej stanowią ogólnie przyjęty kanon. Technologie multimedialne (m.in. wielkopowierzchniowe ekrany) oraz towarzyszące im nagłośnienie i  oświetlenie obecnie tworzą spójny przekaz, który jest zarówno niepowtarzalną identyfikacją, jak i  nowoczesną formą komunikacji z  klientem. Jak najpełniej określić funkcję nowych technologii multimedialnych w świecie przestrzeni komercyjnych? Technologia ma pomagać klientom odnaleźć to, czego szukają, jednocześnie zachęcając ich do skorzystania z pełnej oferty obiektu. Dla najemcy jest kanałem komunikacji bezpośredniej z potencjalnym klientem, a dla zarządcy – wyróżnikiem, dzięki któremu może zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku i jednocześnie zyskać dodatkowe źródło przychodów. Powinna być odzwierciedleniem przyszłych potrzeb klienta i odpowiadać na jego potencjalne pytania. Myśląc o przestrzeniach komercyjnych, coraz częściej myślimy o obiekcie, który ma użytkownikom do zaoferowania o wiele więcej niż jedynie udane zakupy. Dzisiejszy klient jest klientem świadomym, przyzwyczajonym do poruszania się i korzystania z nowych technologii – dlatego ich umiejętne wkomponowanie i zaprojektowanie w strukturę przestrzenną obiektu jest jednym z najbardziej widocznych trendów. Stosowanie nowoczesnych systemów informacyjnych pozwala przyzwyczajonym do technologii klientom „odnaleźć” się w ofercie, jaką proponuje obiekt, być jego nawigacją. Zarządcom daje to możliwość jeszcze bliższego i bardziej celnego dotarcia z informacją handlową do klientów.
Multimedialna kreatywność osadzona w biznesowych realiach
Zastosowanie nowych technologii nie powinno być celem samym w sobie. Nowe technologie są jednym z elementów, dzięki którym firma osiąga zamierzone efekty, czy to sprzedażowe, czy też wizerunkowe. Określenie na samym początku strategicznych zadań, jakie mają spełniać multimedia, jest punktem wyjścia do rozmowy o tym, czego tak naprawdę konkretny klient potrzebuje i w jaki sposób powinien przebiegać dalszy proces projektowania przestrzeni komercyjnej. Odpowiedni balans technologii, umiejętne połączenie dobrze znanych produktów z nowoczesnymi rozwiązaniami digital signage pozwala na to, aby zarówno inwestorzy, jak i klienci, w relacji z multimediami zachowali status win-win. Obecnie design miejsca jest kreowany w dużej mierze przez zastosowane technologie. Designerzy systemów audiowizualnych, dzięki wiedzy o najnowszych trendach i możliwościach nowych technologii, proponują rozwiązania, które dopasowane są do potrzeb inwestorów. Duża gama produktów i rozwiązań LED-owych pozwala na wiele, jednakże, w  procesie kreacji, nie można zgubić określonych celów biznesowych klienta, myślenia o funkcjonalności całej instalacji, bezpieczeństwa realizacji (dotrzymania wskazanych terminów etc.) oraz zadeklarowanym przez niego budżecie. Praca z klientem od samego początku musi mieć jasno określone priorytety biznesowe, a zaprojektowana technologia powinna być rzeczywistym obrazem jego wizji i  pomysłów. Kreatywny, odważny integrator, który potrafi „bawić” się technologią, wykorzystywać ją w sposób nieoczywisty, ale zawsze realistycznie patrzący na projekt, to klucz do sukcesu i instalacji audiowizualnych z efektem WOW.

TEKST: Dawid Polasik, TRIAS AVI
ZDJĘCIA: TRIAS AVI