Firma KONTEL to jeden z największych w Polsce dystrybutorów specjalizujący się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań do komunikacji audio i wideo. W dniach 13-14 września miała miejsce kolejna edycja konferencji KONTEL Partner Summit. Gośćmi byli resellerzy i integratorzy, którzy osobiście mogli zapoznać się z najnowszymi technologiami do wideokonferencji, przesyłu dźwięku i obrazu oraz przetestować je. Można się było także przekonać, jak wciąż cieszące się dużą popularnością rozwiązania VoIP, stanowiące od lat trzon oferty dystrybutora, dzisiaj mogą być integrowane z systemami Unified Communications Broadsoft, Teams, Zoom.Niewątpliwie największą informacją tegorocznej edycji eventu było objęcie przez KONTEL dystrybucji całego portfolio rozwiązań Yamaha Professional i Commercial Audio, ponad dotychczasowym działem Unified Communications.
Gościliśmy na wydarzeniu i wszystko, co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy w trakcie tych dwóch dni znajdziecie w relacji z tego wydarzenia.
KONTEL jest dystrybutorem z wartością dodaną, mającym 40-letnie doświadczenie na rynku. Początkowo działalność firmy bazowała przede wszystkim na dostarczaniu rozwiązań do komunikacji głosowej, później telefonii VoIP i UC. Bacznie obserwując rynek i potrzeby klientów, firma już ponad 20 lat temu rozszerzyła swoje portfolio o systemy AV i wideokonferencyjne. Dlatego ten dystrybutor jest dzisiaj w stanie zapewnić swoim partnerom kompleksowe portfolio rozwiązań: nie tylko do sal konferencyjnych czy innych przestrzeni spotkań, ale również wyposażenia wszystkich rodzajów stanowisk pracy – lokalnej, zdalnej, hybrydowej – w biurach oraz np. w zakładach przemysłowych i szpitalach. Co ciekawe, telefonia VoIP, która była główną osią oferty dekadę temu i dawniej, wciąż notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży. Wynika to przede wszystkim z faktu, że wciąż wielu klientów chce mieć na biurku telefon, który nie zacznie aktualizować się podczas najważniejszej tego dnia rozmowy – ma to być proste, odporne na działania użytkownika rozwiązanie, które zawsze jest pod ręką i gdy zadzwoni dzwonek, możemy natychmiast odebrać połączenie.
Kto odwiedził KONTEL Partner Summit?
Na KPS są zapraszani partnerzy reprezentujący bardzo wiele różnych rynków wertykalnych, integratorzy pracujący w obszarze instytucji publicznych, rządowych czy samorządowych, firmy resellerskie specjalizujące się w rynku hotelowym, edukacyjnym i korporacyjnym, a także operatorzy telekomunikacyjni. Przekrój gości tworzą osoby o różnych stanowiskach. Imprezę z chęcią odwiedzają zarówno właściciele firm, handlowcy, jak i presales i inżynierowie.
Ważną częścią uczestników spotkania stanowią reprezentanci producentów. W ten sposób grono decydentów ze strony dostawców może bezpośrednio z rynku dowiedzieć się o bieżących potrzebach partnerów i ich klientów, o zmieniających się trendach, aktualnych projektach, co pozwala jeszcze lepiej budować ofertę i planować rozwój marek na przyszłość.
Nie zabrakło także licznego zespołu KONTEL, który organizował to wydarzenie. Opiekunowie film resellerskich dokładali starań, aby jak najlepiej przedstawić szerokie portfolio dystrybutora, a dział techniczny gotowy był odpowiedzieć na każdą zagwozdkę inżynieryjną. Wszystko po to, aby goście wydarzenia mogli wynieść dawkę inspiracji do nowych projektów.
Formuła eventu. Chcesz pojawić się w przyszłym roku?
Idea KPS zrodziła się z trójstronnej potrzeby spotykania się i rozmawiania o technologiach, które są znane i dostępne, ale także zaprezentowania przedpremierowo rozwiązań, które dopiero za chwilę pojawią się na rynku. To znakomita platforma wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy producentami, dystrybutorem KONTEL oraz jej partnerami. Tegoroczny KONTEL Partner Summit 2023 to już 8. edycja tego wydarzenia. KONTEL zaprosił partnerów na Mazury, gdzie na potrzeby eventu przeznaczono nowoczesne, 3-piętrowe centrum konferencyjne z pięknym widokiem na jezioro Tałty. Impreza składa się z dwóch równoważnych filarów, pierwszym z nich są prezentacje i wykłady, a drugim strefa Tech Expo, w której można zobaczyć technologie najlepiej wpisujące się w obecne wymagania rynku i potrzeby odbiorców. Dodatkowo duży nacisk kładzie się na czas na integrację i networking – rozmowy z producentami, wymiana doświadczeń między resellerami, nawiązywanie kontaktów, które później owocują wspólnie zrealizowanymi dużymi projektami.
Jakie zmiany i trendy?
Jak przyznaje szef firmy KONTEL, Andrzej Wiśniewski, zapytany o to, jakie są dzisiaj najważniejsze potrzeby rynkowe i o co głównie pytają klienci: „Widzimy, że spadło zapotrzebowanie na wyposażenie do pracy zdalnej z domu. Ten obszar został już mocno nasycony, przez ostatnie dwa lata wiele firm wyposażyło już swoich pracowników we wszystko to, co jest im potrzebne. Odpowiadając na potrzeby, korporacje zmieniają się, tworząc więcej mniejszych przestrzeni do pracy grupowej oraz doposażając większe przestrzenie dla osiągnięcia większej efektywności współpracy oraz ułatwienia korzystania z sal”. Dodaje: „Z całą pewnością wciąż bardzo aktualnym trendem są rozwiązania do bezprzewodowego przesyłania treści, umożliwiające przyjście do sali konferencyjnej z własnym komputerem i szybkie współdzielenie treści. Popularne są systemy słuchawkowe, które zapewniają pracownikom wolne ręce. Poszukiwane są też rozwiązania, które umożliwiają swobodną komunikację zdalną, bez konieczności zakłócania spokoju innym domownikom. A także intuicyjny sprzęt, który umożliwia bardzo szybkie uruchomienie spotkania, dołączenie do już istniejącego, z automatyzacją dającą pewność użytkownikom”.
Zaplecze KPS oparte o rozwiązania z oferty KONTEL
W jaki sposób najlepiej zaprezentować działanie rozwiązań dostępnych w portfolio? Pokazując technologię i jej wykorzystanie w jej naturalnym środowisku działania. Właśnie na to w tym roku także postawił KONTEL. Goście mogli na własne oczy przekonać się, jak działa system bezprzewodowej komunikacji grupowej od Vocovo. Prosty w obsłudze i wdrożeniu system słuchawek połączonych w ciągłą konferencję pozwolił zespołowi organizacyjnemu sprawnie porozumiewać się na trzech piętrach budynku, bez nadrabiania dodatkowych kilometrów. Zauważyć można było, jak dzięki temu szybko reagują na zmiany i nagłe, zaskakujące sytuacje. W części, gdzie odbywały się prezentacje prelegentów umieszczono mównicę multimedialną, która dzięki wbudowanemu komputerowi i ekranom, pozwoliła zarówno na wyświetlanie z niej slajdów, jak i na branding wydarzenia poprzez wyświetlenie logo konferencji w wysokiej rozdzielczości na przednim ekranie. Podczas całego KPS na uwagę zasługiwał system nagłośnienia zainstalowany przez Yamaha na potrzeby tej imprezy. Gwarancję dobrego dźwięku zapewniały mikrofony i głośniki Yamaha wykorzystane zarówno podczas przemówień prelegentów, jak i w strefie Tech Expo do ogłoszeń organizacyjnych, a także podczas wieczornego koncertu w trakcie kolacji w klubie nocnym. Ten zabieg pozwolił resellerom przekonać się na własne uszy, jak wielkie są możliwości rozwiązań Yamaha Professional Audio.
Yamaha – hit wydarzenia
Prawdziwym hitem tegorocznej edycji spotkania była informacja, że firma KONTEL została dystrybutorem całego portfolio rozwiązań marki Yamaha, cieszącej się uznaniem i dużą popularnością, również wśród osób niebędących specjalistami od dźwięku.
Jak mówi Andrzej Wiśniewski, szef firmy KONTEL: „Rozszerzenie naszej oferty dystrybucyjnej o całe portfolio rozwiązań marki Yamaha pozwala na dostarczenie naszym klientom zarówno kompleksowych systemów z obszaru Unified Communication, ale także wszystkich rozwiązań Professional Audio i Commercial Audio. Podpisana przez nas umowa rozszerzająca pierwszy kontrakt z początku 2023 sprawia, że jesteśmy jedynym dystrybutorem działającym we wszystkich tych obszarach w naszej części Europy”.
Na co zwraca uwagę obecny na KPS Marcus-Michael Müller, szef sprzedaży i marketingu w sektorze Unified Communications dla Europy w firmie Yamaha: „Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców produktów konferencyjnych i systemów AV Yamaha, zdecydowaliśmy się wybrać hybrydowy model sprzedaży. O ile konsolety i duże systemy sprzedawane są wciąż bezpośrednio do firm rentalowych, kin czy instytucji kultury, to widzimy, że integratorzy systemów AV i IT, działający na rynku UC, kupują rozwiązania do projektów głównie w oparciu o dystrybucję. Dlatego wybraliśmy firmę KONTEL jako uznanego dystrybutora produktów UC i AV w Polsce. Dzięki temu klienci na polskim rynku mają znajomego partnera, któremu mogą zaufać i gdy KONTEL jest przekonany do jakości rozwiązań, to również jest to argument dla jego klientów”.
W logotyp Yamaha wyposażone jest kompletne portfolio produktów: głośniki instalacyjne, głośniki sufitowe, kolumny zarówno te najmniejsze, niemal niewidoczne, jak i te duże, które świetnie sprawdzą się w dużych aulach, halach, w klubie czy w miejscach, w których grana jest muzyka na żywo. Oczywiście, dla potrzeb zasilania rozwiązań pasywnych, producent ma w ofercie także wiele modeli wzmacniaczy. W rozwiązaniach audio Yamaha widać wykupioną kilka lat temu firmę REVOLABS i jej opatentowane technologie. Mowa tutaj m.in. o bezprzewodowych mikrofonach pracujących w technologii DECT czy rozwiązaniach komunikujących się przy pomocy protokołu Dante. Do dyspozycji klientów są zarówno mikrofony stołowe kierunkowe, jak i dookólne oraz mikrofony na gęsiej szyi, co daje dużą uniwersalność w projektach na rynku hotelowym, restauracyjnym, biznesowym, konferencyjnym czy eventowym.
Yamaha jest jednym z niewielu producentów na świecie, którzy mogą zapewnić tak kompleksowe portfolio rozwiązań audio od wejścia, poprzez przetwarzanie sygnałów, wzmocnienie sygnału, aż po urządzenia wyjściowe. Wiele z tych rozwiązań do produkty plug and play, jeszcze bardziej ułatwiające integrację. Na szczególną uwagę zasługują procesory znajdujące się w ofercie producenta. Takie modele jak MTX3, MTX5, MRX7 czy DME mogą nie tylko zarządzać dźwiękiem, ale także sterować wieloma urządzeniami zewnętrznymi. Każdy z procesorów MTX/MRX może sterować do 20 urządzeniami w oparciu o pięć różnych protokołów. Dzięki temu można w łatwy sposób sterować np. żaluzjami, zasilaniem, klimatyzacją czy oświetleniem, co zaoszczędza dużo czasu integratorom systemów.
Ciekawostką może być fakt, że producent dostarcza nie tylko kompletne produkty, ale także zajmuje się wytwarzaniem komponentów i to nie tylko procesorów DSP do obróbki dźwięku! Firma szczyci się produkcją układów logicznych i procesorów, które są instalowane w jej urządzeniach. Są w nie wyposażone nawet przełączniki sieciowe producenta, niepodzielnie królujące na rynku japońskim!
Siłą rozwiązań marki Yamaha jest platforma ProVisionaire. To oprogramowanie, które służy do projektowania, kontroli i zarządzania całym ekosystemem urządzeń producenta z serii pro audio. Pozwala to na tworzenie kompletnych, skalowalnych i bardzo elastycznych systemów. Od małych w pojedynczej sali do spotkań czy w kilku mniejszych salach, aż do największych, najbardziej rozbudowanych kompleksów biurowych czy hotelowych. Z poziomu platformy zarówno najbardziej doświadczony użytkownik, jak i osoba nieposiadająca zaawansowanej wiedzy technicznej może z poziomu tabletu, laptopa czy komputera przenośnego, poprzez intuicyjny interfejs stworzony specjalnie dla danej przestrzeni z gotowych „klocków”, zarządzać całym systemem czy ustawieniami procesorów DSP.
Nieodłączną częścią oferty producenta są również rozwiązania z obszaru Unified Communication. W portfolio znajdziemy niewielkie, mobilne głośniki bezprzewodowe, które z łatwością można spakować do torby i rozpocząć spotkanie wideokonferencyjne w dowolnym miejscu, ale które również znakomicie sprawdzą się w trakcie małych czy średnich spotkań. W katalogu rozwiązań producenta znajdziemy także wideobary. Mowa tutaj np. o nieco prostszym modelu CS-800, w którym jednak znajdziemy najnowsze funkcje takie jak kamera 4K o kącie widzenia 180 stopni, zaawansowany procesor umożliwiający nawet sterowanie innymi kamerami. Drugim ciekawym, nieco prostszym rozwiązaniem jest model CS-500, który nie ma na pokładzie głośnika, ale wciąż oferuje pełne wsparcie dla najpopularniejszych platform do spotkań wideo, ma wbudowaną kamerę, matrycę sześciu mikrofonów z zaawansowanymi śledzenia, redukcji szumów czy eliminacją echa. Do urządzenia z łatwością można podłączyć system nagłośnieniowy o parametrach najlepiej odpowiadającym rozmiarom pomieszczenia w którym jest zainstalowany czy jego indywidualnym parametrom akustycznym.
Właśnie wideobary wszystkich producentów, znajdujące się w ofercie firmy KONTEL, cieszyły się w trakcie konferencji olbrzymim zainteresowaniem. Wystarczy zainstalować w sali do spotkań lub po prostu wstawić do niej wideobar USB bez przypisanego do niego komputera. Następnie podłączyć do niego bezprzewodowo – poprzez platformę ScreenBeam lub Barco ClickShare – laptopa, aby otrzymać dostęp do kamery, matrycy mikrofonowej i głośników. To znacząco ułatwia codzienną pracą zarówno w dużych korporacjach, jak i mniejszych firmach. Szczególnie teraz, gdy technologie te zaczynają być dostępne na znacznie niższym poziomie cenowym.
Ale Yamaha to także bardzo ciekawe rozwiązania dla edukacji. Mowa tutaj o dużym głośniku Bluetooth, który ustawiamy na biurku i do którego możemy podpiąć nawet pięć mikrofonów, które można ustawić np. między ławkami czy w auli pomiędzy rzędami i w taki sposób uzyskać doskonały dźwięk w trakcie zajęć zdalnych. Dodatkowo można także podpiąć do tego zestawu głośnomówiącego również zewnętrzne głośniki i mikrofony (kablowe, bezprzewodowe ręczne, nagłowne czy na gęsiej szyi), co znakomicie sprawdzi się m.in. w większych salach.
Z komputera, telefonu, tabletu wprost na duży ekran, bez kabli – Barco i ScreenBeam
Jedną z wciąż bardzo aktualnych technologii prezentowanych w trakcie spotkania były systemy umożliwiające bezprzewodową prezentację treści. Goście eventu mogli zobaczyć rozwiązania od dwóch producentów.
Bardzo popularny i będący wciąż numerem jeden w wielu korporacjach jest system Barco ClickShare bazujący na buttonach wpinanych w port USB w komputerze lub na wirtualnym buttonie instalowanym w formie niewielkiej aplikacji. Ciekawą prezentację tych rozwiązań poprowadził pod nieobecność Łukasza Niegowskiego (Barco) Piotr Grzegorzewski, od lat odpowiedzialny w KONTEL za rozwiązania Poly i Barco. Partnerzy mogą z powodzeniem realizować swoje projekty Barco we współpracy z firmą KONTEL, mającą status Złotego Partnera Barco Clickshare.
Drugim rozwiązaniem jest ScreenBeam, przedstawiony przez Davida Charbita, który pozwala na natychmiastowe podłączenie się na poziomie systemu Windows lub Chromebook czy na zaprezentowanie treści z dowolnego urządzenia osobistego iOS i Android. Screenbeam 1100 Plus podłączy się w rozdzielczości nawet do 4K z obsługą dotyku bez opóźnień do posiadanego systemu AV (monitora, projektora) a za pomocą dodatkowej apki umożliwi rozpoczęcie bezprzewodowo wideokonferencji z zainstalowanych w sali rozwiązań audio-wideo (kamery, wideobaru czy nagłośnienia z USB). Jest to odpowiedź na bardzo wyraźną potrzebę rynku, by w spotkaniach można było wziąć udział maksymalnie łatwo, by rozwiązania w sali były na tyle intuicyjne, że pracownicy radzą sobie intuicyjnie bez większego szkolenia i konieczności szukania dodatkowych elementów. Ciekawym elementem jest wersja edukacyjna Screenbeam 1000 EDU pozwalająca kontrolować nauczycielowi pracę do 50 uczniów na warsztatach, laboratoriach czy pracowniach ćwiczeń. Należy podkreślić, że w obu rozwiązaniach możliwe jest osiągnięcie funkcjonalności bezprzewodowej BYOD, która jest oczekiwana w niemal każdym nowym projekcie.
Poly i Yealink pokazują, że wideokonferencja wciąż jest w cenie
Partnerami wrześniowego spotkania byli również dwaj giganci sektora Unified Communication, firmy HP Poly oraz Yealink. Produkty obydwu dostawców można było zobaczyć osobiście i przetestować w strefie EXPO. Co ważne, obydwaj producenci są certyfikowani przez Microsoft, dzięki czemu ich rozwiązania mogą być z powodzeniem wykorzystywane w trakcie spotkań wideo realizowanych na platformie Teams, ale także mają wiele innych certyfikatów w tym Zoom czy platformy Pexip. W portfolio firm Yealink i Poly znajdujących się w dystrybucji KONTEL znajdziemy zarówno zestawy wideokonferencyjne, wideobary, kamery stałokątowe, jak i zaawansowane kamery ruchome.
Przez lata firma Yealink była wiodącym dostawcą telefonii VoIP, dlatego marka cieszy się dużą popularnością i ma bardzo dobrą renomę wśród informatyków, zwłaszcza tych pracujących w dużych korporacjach. Jednak zarówno jeden, jak i drugi producent z jednej strony ma w swojej ofercie podobne rozwiązania, certyfikowane systemy zapewniające znakomitą komunikację, a z drugiej strony unikatowe rozwiązania i wyróżniający je design, dlatego w wielu przypadkach wybór jednego z tych dwóch producentów będzie bazował na osobistych preferencjach, unikatowych możliwościach integracji z innymi komponentami systemu w sali konferencyjnej czy na subiektywnie postrzeganym wyglądzie lub stylistyce urządzeń końcowych.
Extendery, które pomagają w uporządkowaniu instalacji
Kamery PTZ i wideobary już na dobre wpisały się w krajobraz sal konferencyjnych. Jednak każda sala jest inna, ma inne odległości między urządzeniami i inne możliwości poprowadzenia połączeń. W przypadku wielu instalacji samo wysokiej klasy urządzenie przechwytujące obraz to dopiero połowa sukcesu. Konieczne jest spełnienie wymogów zaplanowanej minimalistycznej i przejrzystej koncepcji architektury wnętrza, a co się z tym wiąże – schowania zbędnych elementów, jak np. kabel, przed wzrokiem użytkowników. Rozplanować trzeba przesłanie sygnału między kamerą a ekranem, kodekiem czy matrycą wideo lub systemem sterowania i dodatkowymi mikrofonami, by skończyć na komputerze. Tutaj z pomocą przychodzi amerykańska firma Sound Control Technologies, od kilku lat w dystrybucji KONTEL, która produkuje dedykowane niewielkie extendery do zbiorczego przesyłu za pomocą 1 kabla sygnałów audio i wideo, zasilania i sterowania, na odległość nawet 100 m. Każdy extender jest skompletowany specjalnie dla wybranej kamery i kodeka wideo czy komputera. Na liście referencyjnej znajdziemy kamery największych producentów kamer i wideokonferencji. Bardzo interesującym urządzeniem jest RemoteTableKit, pozwalający na niespotykane u innych producentów, dedykowane przedłużenie połączenia między laptopem a urządzeniami typu wideobar marek Poly czy Cisco.
Zarządzanie rezerwacją przestrzeni biurowej od Roomz
Ciekawym uzupełnieniem wyposażenia nowoczesnych przestrzeni biznesowych mogą być również rozwiązania firmy Roomz do rezerwacji przestrzeni. Panele wielkości tabletu bazują na technologii e-ink, znanej chociażby z czytników ebooków. Instalowane są bez kabli, a baterie wystarczy wymienić co 2 lata. Panele oferują one doskonałą czytelność, nawet w warunkach wysokiego nasłonecznienia, równocześnie zapewniając bardzo niskie zużycie energii. Rozwiązania Roomz mogą być stosowane nie tylko do rezerwacji sal wykładowych i konferencyjnych, ale także miejsc parkingowych, aren sportowych czy biurek.
ClearOne, producent z patentem
W trakcie spotkania obecna była również firma ClearOne, która jest kolejnym dostawcą zaawansowanych i bardzo funkcjonalnych rozwiązań wideo i audiokonferencyjnych.
Kilka lat temu producent przejął znaną w branży scenicznej markę SABINE, słynącą z produkcji mikrofonów estradowych. Posiadane przez nią doświadczenie oraz konkretne rozwiązania pozwoliły na rozwinięcie przez ClearOne oferty produktów związanych właśnie z transmisją głosu.
Producent może pochwalić się kompleksową ofertą rozwiązań biznesowych, w której znajdziemy mikrofony i głośniki konferencyjne, kamery PTZ, kamery 180 stopni czy systemy do transmisji i zarządzania obrazem i dźwiękiem. Firma ClearOne ma w swoim katalogu rozwiązań także profesjonalne, sufitowe matryce mikrofonowe z technologią formowania wiązki. Co ciekawe, to właśnie ten producent jest twórcą koncepcji matrycy mikrofonowej instalowanej w suficie lub pod nim i koncepcja ta jest objęta patentem, z którego czerpią inni dostawcy, produkując własne rozwiązania.
Streaming i nagrywanie wydarzeń
Bardzo interesującym rozwiązaniem, o którym koniecznie trzeba wspomnieć, są również kamery AREC, które oferują pełne śledzenie prezentera w oparciu o transmiter podczerwieni. W ofercie dostępne są dwa rozwiązania: tracker w formie nakładki na mikrofon ręczny oraz tracker zawieszany na szyi. Przy zastosowaniu tych rozwiązań, kamera będzie cały czas patrzyła na tę osobę z trackerem, która ma być pokazywana w transmisji czy na ekranach. Gdy na scenie pojawi się inna osoba, np. technik przepinający laptopy między prezentacjami, to kamera nie przełączy się na niego, tak jak ma to miejsce w przypadku rozwiązań bazujących na śledzeniu twarzy i algorytmach sztucznej inteligencji. To znakomite rozwiązanie do wszystkich tych miejsc, gdzie nie może być miejsca na nawet chwilową utratę obrazu osoby mówiącej.
Rozwiązania marki AREC do streamingu i nagrywania sygnałów z wielu kamer współpracują z najpopularniejszymi platformami do przechowywania, zarządzania i wyszukiwania gotowych materiałów edukacyjnych wideo, takimi jak Kaltura czy Panopto. Dzięki temu, że urządzenia AREC potrafią automatycznie montować i udostępniać materiał, jest on dostępny zaraz po zamknięciu wydarzenia czy po zakończeniu zajęć.
Jak zmienia się krajobraz biur według LG i innovaphone?
Jednym z gości wydarzenia, a zarazem jego partnerów była firma LG Electronics. Prezentację na temat najnowszych technologii i nowości sprzętowych w ofercie przedstawił reprezentujący producenta Dobromir Maconko. Koreański producent może pochwalić się bardzo szerokim portfolio, które jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego z wertykałów, monitory wielkoformatowe i ekrany interaktywne dla edukacji, systemy dla branży transportowej (monitory do systemów informacji pasażerskiej), monitory dla biur, wyświetlacze dla publicznych instytucji, a także zaawansowane systemy telewizji hotelowej wraz z systemem Pro:Centric.
Dobromir w trakcie swojej prezentacji zwrócił uwagę, że biura się przeobrażają: z przestrzeni zastawionych biurkami, meblami i ściankami, dzisiaj mamy coraz więcej przestrzeni otwartych, a dla potrzeb spotkań powstaje coraz więcej salek dla 2-4 osób. To stawia przed integratorami nowe wyzwania, jak konieczność zastosowania ekranów o szerokich kątach widzenia (co wymusza architektura biur i układ widzów znajdujących się przed ekranem), interaktywność i niezawodność.
Zmiany widzi także innovaphone – producent central PBX IP i UC stacjonarnego i w chmurze. Dzięki rozwiązaniom innovaphone znajdującym się w ofercie KONTEL, użytkownik może zawsze wybrać, czy klikając na link w komputerze, wybiera numer na telefonie biurkowym czy w wirtualnym telefonie w postaci aplikacji i rozmowę będzie prowadzić przy pomocy komputera. To sprawia, że użytkownik – niezależnie od tego, czy pracuje w domu czy w biurze – zawsze może odbierać i wykonywać połączenia pod tym samym numerem telefonu. W biurze może korzystać z fizycznego telefonu na biurku, a w podróży służbowej czy w hotelu używać komputera lub smartfonu.
Dlaczego Ascom jest ważny dla partnerów AV?
Swoją obecność podczas KPS wyraźnie zaznaczył Ascom, producent rozwiązań komunikacji dla szpitali i przemysłu opartych o technologię VoWiFi i IP DECT. Wielu resellerów i integratorów KONTEL dostrzega ogromną szansę w zróżnicowanym portfolio dystrybutora. Poznając systemy Ascom partnerzy są w stanie bardziej kompleksowo wyposażać swoich klientów. Firma dostarcza bezprzewodowe systemy łączności dla szpitali, rozwiązania integrujące informacje z urządzeń medycznych. Ascom to także systemy komunikacji dla hoteli retailu i przemysłu i ochrona pracownika na samodzielnym stanowisku pracy w niebezpiecznych warunkach.
Czy warto odwiedzić KONTEL Partner Summit?
Oczywiście! Impreza jest znakomitą okazją do zapoznania się ze wszystkimi nowościami sprzętowymi z rynku AV, a także nowymi technologiami do komunikacji zarówno głosowej, jak i tej uwzględniającej przesyłanie obrazu. KONTEL Partner Summit to również niezrównana możliwość dla partnerów do spotkania się i porozmawiania zarówno z dostawcami, a także do wymiany poglądów i pomysłów między sobą.
Nic w nazwie imprezy nie jest przesadzone, to prawdziwy szczyt technologii wideokonferencyjnych, systemów do komunikacji audio i wideo oraz rozwiązań AV, na którym zdecydowanie warto gościć.
Tekst: „AVIntegracje”
Zdjęcia: KONTEL
„AVIntegracje”