26 kwietnia w niezwykłym kompleksie ceglanych budynków we Wrocławiu przy ul. Tęczowej 7 oficjalnie swoją działalność rozpoczęła przestrzeń Sound Experience: Showroom.
To efekt blisko dwuletniej, wytężonej pracy autora konceptu, DJ-a, specjalisty od dźwięku Michała Macewicza i jego partnera biznesowego Igora Matusa.
To prawdziwy hub najlepszych technologii i miejsce, które obowiązkowo powinni odwiedzić wszyscy ceniący sobie bezkompromisową jakość dźwięku.
Chociaż sercem całego projektu jest Showroom, to panowie od lat działają na wielu różnych polach, czego efektem są różne przedsięwzięcia.
Czego można spodziewać się przy ul. Tęczowej 7? Jakie są obszary działalności realizowane przez twórców Sound Experience i co z tym wszystkim wspólnego mają marki NNNN i L-Acoustics?
O tym wszystkim dowiecie się z naszej relacji, przygotowanej w trakcie dnia otwartego dla prasy i zaproszonych gości, poprzedzającego oficjalne otwarcie przestrzeni. Zapraszamy do lektury!
Jednym z twórców konceptu Sound Experience jest Michał Macewicz, działający od dwudziestu lat na rynku DJ i specjalista od systemów nagłośnieniowych i instalacji stałych. Jego przygoda z dźwiękiem zaczęła się w wieku piętnastu lat, gdy otrzymał od taty, będącego muzykiem, pierwszy system nagłośnieniowy. Po pewnym czasie zaczął on przerabiać ten system, eksperymentować i szukać praktycznych patentów na poprawę brzmienia. Przez wiele lat Michał tworzył kolejne konstrukcje, budował obudowy, liczył ich pojemność, dobierał odpowiednie zwrotnice i lutował przewody. Oprócz tworzenia i modyfikacji systemów nagłośnieniowych, zajmował się on także budową organów i m.in. lutowaniem piszczałek, co pozwoliło jeszcze lepiej zgłębić zagadnienia związane z wydobywaniem dźwięku przez instrumenty akustyczne, intonacją i rozwinąć umiejętności słyszenia częstotliwości.
Na pewnym etapie swojego życia Michał zaczął jeździć na duże imprezy, gdzie zaraził się pasją do DJ’ingu, a jego główną inspiracją stała się scena berlińska.
Oprócz działalności artystycznej pomysłodawca Sound Experience zajął się również technicznymi aspektami DJ’ingu. Po przeprowadzce do Wrocławia, zaczął pracować w najbardziej uznanych klubach Dolnego Śląska, w których był odpowiedzialny za przygotowanie i strojenie systemów i backline DJ-ski. Na tym gruncie działalność rozpoczął również serwis sprzętu, który dzisiaj tworzy niezwykle zdolna grupa specjalistów i gdzie urządzenia do naprawy przywozi połowa Wrocławia.
Ale to wciąż nie koniec obszarów działalności Michała Macewicza i stworzonego przez niego konceptu Sound Experience. Od wielu lat zajmuje się on również projektowaniem i instalacją stałych systemów nagłośnieniowych w restauracjach, barach, hotelach i klubach i w jego portfolio znajdują się realizacje w obiektach w Gorzowie Wielkopolskim, Wrocławiu czy Gdańsku. Co ciekawe, ma on na swoim koncie również takie projekty, w ramach których rozwiązania nagłośnieniowe „z półki” były poddawane gruntownym modernizacjom zarówno, jeżeli chodzi o ich stronę wizualną, jak i same możliwości brzmieniowe.
Przestrzeń, w której liczy się jakość dźwięku
Stworzona we Wrocławiu przy ul. Tęczowej 7 przestrzeń, będąca sercem całego konceptu Sound Experience, jest wynikiem blisko dwudziestu lat doświadczenia i efektem mającej swój początek wiele lat temu idei stworzenia miejsca, w którym najważniejszy będzie najlepszej jakości dźwięk.
To showroom technologii, idei i inspiracji, który powinni odwiedzić wszyscy, którzy cenią sobie bezkompromisowe brzmienie, którzy chcą się uczyć, poznawać, doświadczać i wymieniać doświadczeniami.
Aby można było zrealizować tutaj wszystkie te założenia, przestrzeń została uzbrojona w wyjątkowy system norweskiej marki NNNN.
Producent łączy najnowsze technologie, najlepsze rozwiązania z epoki vintage wraz ze znakomitym designem projektowych systemów nagłośnieniowych, dzięki czemu nie tylko oferują one fantastyczne brzmienie, ale również doskonale wyglądają w każdej przestrzeni, w której są zainstalowane.
Po przeanalizowaniu oferty firmy NNNN, specjaliści od dźwięku z Sound Experience zdecydowali się zainstalować w nowopowstałym showroomie niskotonowe zestawy Trend 25, które potrafią zagrać już od 25 Hz i konstrukcje Trend 35, współpracujące z nimi szerokopasmowe modele Gate 30 i Gate 60. Ponadto na gości tej przestrzeni czekają znakomite monitory studyjne o bardzo wąskim profilu. Sprawdzą się one znakomicie w przestrzeniach o powierzchni od 70 do 80 metrów, gdzie nie chcemy zagrać głośno, ale potrzebujemy bardzo klarownego, selektywnego źródła, które nie będzie wzbogacało przekazu, ale będzie wstanie przekazać zarejestrowany czy produkowany materiał, tak jak wyobrażał to sobie muzyk czy producent.
Szeroki wachlarz rozwiązań od L-Acoustics
Jak w trakcie naszej wizyty we Wrocławiu zdradził nam Michał, zawsze zachwycał się on marką L-Acoustics i bardzo cenił ją przede wszystkim za brzmienie i niezwykłą zdolność do budowania przestrzeni. „Nie mamy tutaj sytuacji, w której gramy przy pomocy poszczególnych głośników, które staramy się połączyć z subwooferami. Tutaj mamy spójny, kompletny system. Dla mnie, jest to znakomite narzędzie do pracy” – mówił Michał Macewicz.
Dlatego gdy wraz ze współzałożycielem Sound Experience, Igorem Matusem panowie poszukiwali dużego systemu nagłośnieniowego, z pomocą którego będą mogli obsługiwać duże imprezy muzyczne, koncerty i eventy, nawet dla 10 000 osób, oczywistym stało się, że będą to rozwiązania z logo L-Acoustics.
Pierwotnie miał to być starszy system ARCS, jednak po wielu rozmowach z polskim dystrybutorem rozwiązań francuskiego producenta, ostatecznie wybór padł na jedne z najnowszych konstrukcji w jego ofercie, a więc na szerokopasmowe zestawy głośnikowe A15 i subwoofery KS21. Do ich zasilenia wybrane zostały zaawansowane wzmacniacze LA4X, a dodatkowo wrocławska firma sięgnęła po zestaw monitorów X12.
„Zakupiony przez nas system L-Acoustics zmienił zupełnie moje podejście do pracy. Od biegania z mikrofonami pomiarowymi i z dalmierzem, po przejście do pracy z systemem Soundvision, to był dla mnie niewiarygodny przeskok i coś całkowicie nowego” – przyznaje Macewicz. Kwietniowe spotkanie było jednak nie tylko doskonałą okazją do posłuchania dużych zestawów koncertowych, ale także bardzo interesujących małych i średnich systemów marki L-Acoustics oraz rozwiązań instalacyjnych.
Na piętrze, na specjalnie przygotowanym stanowisku odsłuchowym prezentowane były trzy bardzo interesujące konstrukcje.
Pierwszą z nich są miniaturowe głośniki instalacyjne X4i, chociaż mają one wymiary nie większe niż przeciętny telefon i wagę na poziomie zaledwie 1 kg, odznaczają się znakomitym stosunkiem rozmiarów do mocy, zapewniając maksymalny poziom SPL na poziomie 116 dB. Model X4i to pasywna, dwudrożna konstrukcja typu point source, w której został zainstalowany koaksjalny, czterocalowy przetwornik. Dzięki szerokiemu katalogowi akcesoriów dodatkowych, ten wielki duchem „maluch” może być zainstalowany na podłodze, na konstrukcji, na rurze, na ścianie, przy pomocy uchwytów umożliwiających regulację jego położenia i stałych rozwiązań, przy pomocy uchwytu typu U na statywie, a także umieszczony w ścianie! Daje to praktycznie niczym nieograniczone możliwości montażu i sprawia, że jest to idealne rozwiązanie dla potrzeb referencyjnych, dyskretnych instalacji stałych, a także systemów immersyjnych wymagających wielu głośników, umieszczonych dookoła słuchacza.
Kompanem miniaturowych głośników X4i w trakcie kwietniowych pokazów był niezwykle kompaktowy subwoofer instalacyjny SB10i. To konstrukcja zbudowana w oparciu o przetwornik o średnicy 10”, zapewniająca maksymalny poziom ciśnienia akustycznego wynoszący 124 dB i pracująca już od 25 Hz. Co ma ogromne znaczenie, została ona zamknięta w niskoprofilowej obudowie o wadze zaledwie 15 kg, co daje możliwość instalacji w wielu różnych konfiguracjach, podobnie jak model X4i, zarówno na powierzchni, jak i w ścianie.
Wszystkie głośniki na tym stanowisku były zasilane przy pomocy nowego miniaturowego wzmacniacza instalacyjnego LA2Xi. Chociaż został on zamknięty w obudowie o wysokości zaledwie 1U, dzięki której urządzenie z łatwością zmieści się w każdej szafie rack w ramach instalacji stałej, to producentowi udało się w nim upakować ogrom rozwiązań.
LA2Xi to model czterokanałowy, potrafiący zapewnić moc nawet 4 x 460 W (w 4 omach) z możliwością pracy w trybie 4, 3, 2 i zmostkowanym, jednokanałowym. Konstrukcja jest wyposażona w wejścia analogowe na złączach Phoenix, ale także cyfrowe złącza AES oraz AVB z certyfikacją Milan, a więc rozwiązania, które, jak wszystko wskazuje, będą przyszłością zarówno w instalacjach stałych, jak i rentalu.
We wnętrzu prezentowanego w trakcie wrocławskiego spotkania modelu kryje się dokładnie ten sam silnik DSP, który znajdziemy we flagowym wzmacniaczu marki L-Acoustics, potężnym modelu LA12X. Oczywiście najmniejsza konstrukcja w ofercie producenta, podobnie jak starsi bracia również została wyposażona w szereg narzędzi do konfiguracji, sterowania, monitorowania stanu pracy i kontroli systemów nagłośnieniowych.
Tak o prezentowanych produktach mówi sam Michał Michał Macewicz: „Dla mnie prezentowane w trakcie naszych dni otwartych systemy L-Acoustics to znakomite rozwiązania i bardzo ciekawe zestawy. Każdy z tych modeli ma olbrzymie możliwości, jeżeli chodzi o wdrażanie ich właśnie do instalacji stałych.To dla mnie niesamowite, że przy tak małym głośniku i niewielkiej obudowie, model X4i gra tak znakomicie. Bardzo istotne jest również to, że mamy możliwość wyboru wielu różnych modeli i dopasowania koloru głośników do architektury wnętrza. Już nie mogę się doczekać gdy będę mógł wdrażać te rozwiązania w instalacjach stałych!”
W trakcie spotkania można było również posłuchać prezentowanego już przez nas wielokrotnie na łamach magazynu „AVIntegracje” systemu Syva, który został zbudowany w oparciu o rozwiązania zaczerpnięte z najbardziej uznanych konstrukcji liniowych marki L-Acoustics. Pracuje w nim pięć przetworników, zapewniających skuteczny zasięg wynoszący nawet 35 metrów, maksymalny poziom SPL na poziomie 142 dB i pasmo przenoszenia już od 35Hz.
Wszystko to zostało zamknięte w smukłej, bardzo eleganckiej i kompaktowej obudowie, która może być ustawiona niezależnie na podłodze, zawieszona na ścianie, podwieszona lub zainstalowana na jednej z kompatybilnych kolumn niskotonowych Syva Low lub Syva Sub.
Konstrukcję doceniono już wielokrotnie na świecie, za sprawą czego została zastosowana m.in. w trakcie tak prestiżowych wydarzeń jak pokaz Louis Vuitton w paryskim Luwrze czy na słynnym już dzisiaj koncercie „One Night Only” Adele w Obserwatorium Griffitha w Los Angeles. Model Syva jest również każdego dnia wykorzystywany w trakcie realizacji niezliczonych imprez korporacyjnych, targów, spotkań i eventów.
Tak o konstrukcji Syva mówi Michał Macewicz: „Dla mnie to jest niesamowity zestaw, który z powodzeniem sprawdzi się, aby zagrać przy jego pomocy nawet na kilkadziesiąt metrów. Do Syvy można podłączyć również konstrukcje Syva Low lub Syva Sub, tym samym zapewniając odpowiednią liczbę niskich częstotliwości, których może brakować w większych pomieszczeniach. To znakomity system do grania muzyki na żywo, dla potrzeb imprez DJ-ów, dla zespołów, ale także do wszelkiego rodzaju pokazów, prezentacji, eventów hotelowych czy konferencji. Już dzisiaj mam wielu klientów z różnych rynków, którzy bardzo mocno zainteresowali się rozwiązaniami Syva.
Co ważne, to rozwiązania, których nie trzeba ukrywać. Dla mnie od zawsze rozwiązania od L-Acoustics były takimi niesamowicie pięknymi meblami. To luksusowy element wnętrza, którego nie trzeba ukrywać, a co więcej, który będzie podkreślał walory przestrzeni”. I dodał: „Dzięki zaufaniu firmy Audio Plus zajmę się działem L-Acoustics Creations, którego działalność skupia się na dostarczeniu najwyższej jakości rozwiązań dla rynku rezydencyjnego i przestrzeni komercyjnych. Do moich zadań będzie należało projektowanie i instalacja systemów bazujących na rozwiązaniach francuskiego producenta do przestrzeni rekreacyjnych. Chodzi tutaj głównie o restauracje, kawiarnie, bary czy hotele, gdzie będzie liczył się luksus i najwyższej jakości dźwięk”.
Co na horyzoncie?
Jak dowiedzieliśmy się w trakcie dnia otwartego Sound Experience, zorganizowana zostanie tutaj cała masa interesujących wydarzeń, w trakcie których będzie można spotkać się, posłuchać muzyki w najlepszej odsłonie i wymienić się doświadczeniami. Przestrzeń będzie również miejscem, gdzie nowi adepci sztuki DJ-ingu czy produkcji muzycznej będą mogli uzyskać fachową wiedzę i rozwinąć swoje umiejętności.
Również kalendarz części rentalowej wrocławskiego konceptu już dzisiaj jest mocno zapełniony, za sprawą czego w najbliższych miesiącach niedawno zakupionego systemu L-Acoustics A15 wraz z subwooferami KS21 będzie można posłuchać w trakcie wielu imprez odbywających się we Wrocławiu i poza nim.
Będziemy z dużą uwagą i ekscytacją przyglądali się poczynaniom każdego z obszarów działalności założonego w stolicy Dolnego Śląska konceptu. Już dzisiaj jesteśmy pewni, że niezależnie od tego, czy mówimy o przestrzeni przy ul. Tęczowej 7, realizowanych eventach czy tworzonych instalacjach stałych, zawsze priorytetem będzie tutaj dźwięk i to ten zapewniający doznania najwyższej jakości. Będzie to po prostu zawsze wyjątkowe Sound Experience!
Tekst i zdjęcia: „AVIntegracje”