Formuła 1 często jest nazywana wierzchołkiem motorsportu i królową wszystkich sportów motorowych. Nie tylko wynika to z faktu, że na niezwykle wymagających torach na całym świecie ścigają się najszybsze i najbardziej zaawansowane cztery kółka jakie stworzył człowiek, ale również ze względu na to wszystko, co otacza te pojedynki dookoła. Mowa tutaj o wyposażeniu i otoczeniu toru, środkach wykorzystywanych, aby niemal co tydzień pokazać tę walkę wielomilionowej publiczności, ale także wyposażeniu samych garaży. I nie tylko tyczy się to sprzętu związanego z samą obsługą samochodu, ale także całej strony PR-owej i wizerunkowej. Kontrakty sponsorskie są niezwykle ważnym elementem tego sportu i wykładający każdego roku miliony dolarów partnerzy, chcą aby ich nazwa, logotypy, a czasem nawet konkretny kolor, były znakomicie widoczne.
Jak tego dokonać, biorąc pod uwagę, że garaże są widoczne w trakcie transmisji łącznie zaledwie przez kilka minut?
Przed takim wyzwaniem stanęła londyńska firma Tateside, która postanowiła sięgnąć po playery BrightSign umożliwiające elastyczne zarządzanie treścią i prezentację odpowiednich materiałów w każdej minucie obecności teamu na torze.
Mająca swoją siedzibę w Londynie firma Tateside została wybrana przez zespół MoneyGram Haas Formula 1 Team aby wspomóc go w zakresie wszystkich wyzwań związanych z systemami digital signage w trakcie całego sezonu 2024. Mając na koncie już wcześniejsze, zrealizowane z sukcesem projekty dla MoneyGram Haas Formula 1 Team i za sprawą wieloletniej współpracy, trwającej od 2018 roku, teraz integratorowi powierzone zostało zadanie instalacji wszystkich rozwiązań zarówno w siedzibie zespołu w Banbury, jak i w całej infrastrukturze dostarczanej dla potrzeb każdego z wyścigów na tor.
Cała operacja modernizacji garażu teamu rozpoczęła się jeszcze w 2023 roku. Nie tylko został on przebudowany, ale także w ramach całego zadania zmodernizowano jego wyposażenie. Jak mówi szef działu usług kreatywnych w MoneyGram Haas F1 Team, Peter Julian: „Szukaliśmy niezawodnego rozwiązania do wyświetlania treści, takich jak materiały sponsorskie, informacje czy zegary na znajdujących się w garażach monitorach. Znając firmę Tateside już od kilku lat, zaufaliśmy, że jej zespół będzie w stanie dostarczyć odpowiadające naszym potrzebom, zaawansowane technicznie, najwyższej jakości rozwiązanie”.
Playery godne podium
Aby sprostać postawionym przez Tateside wymaganiom, integrator zdecydował się zastosować jednolity ekosystem, pracujących w ramach jednej sieci playerów marki BrightSign. Jak motywuje tę decyzję projekt manager Tateside, Joby Morris: „Zdecydowaliśmy się wybrać rozwiązania marki BrightSign, przede wszystkim za sprawą ich niezawodności, wydajności, wszechstronności oraz możliwości skalowania całego ekosystemu zbudowanego w oparciu o te sieciowe rozwiązania. W przeszłości stosowaliśmy już odtwarzane producenta w wielu krytycznych instalacjach i wiedzieliśmy, że to znakomity produkt do zastosowania ich również w bardzo wymagających warunkach toru”.
Łącznie zastosowanych zostało piętnaście playerów Brightsign z najnowszej serii XT5. Jedenaście z nich jest zainstalowane w garażach, a cztery dodatkowe pracują w biurze integratora, dzięki czemu z łatwością można odtworzyć warunki toru w siedzibie firmy Tateside, przetestować nowe funkcjonalności czy zdalnie rozwiązać konkretny problem techniczny. Nie tylko jako dostawca sprzętu, ale także firma kompleksowo obsługująca cały system digital signage teamu, integrator ma również cały czas dostęp zarówno do samych playerów jak i poprzez VPN do komputera PC pracującego lokalnie, który odpowiada za sterowanie całym systemem.
Firma Tateside postanowiła wykorzystać kombinację modeli XD1035 i XD235, które odpowiadają za wyświetlanie w pełni zsynchronizowanego i zaplanowanego contentu zarówno na monitorach znajdujących się na froncie, jak i w tylnej części każdego z garaży.
Playery producenta należące do najnowszej serii, piątej generacji zapewniają możliwość odtwarzania najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych treści digital signage, materiałów w rozdzielczości 4K i pełnego dopasowania układu wyświetlanych treści w zależności od potrzeb i upodobań odbiorcy. Ponadto model XD1035 jest wyposażony także w porty USB-A i USB-C, przy pomocy których można tworzyć zintegrowane, multimedialne i interaktywne instalacje, które będą zachęcały do interaktywności z wyświetlanymi treściami.
Przygotowane materiały mogą być zarówno wyświetlane z lokalnej, włożonej do odtwarzacza karty MicroSD, z dysku SSD, a także z chmury czy z komputera zdalnego. Urządzenia obsługują również jako źródło danych najpopularniejsze kanały CMS.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że zarówno komunikacja między playerami, jak i zasilanie odbywa się przy pomocy tej samej skrętki i PoE+, co znacząco ułatwia instalację i przyspiesza uruchomienie całego systemu. Pracując pod kontrola oprogramowania BrightSignOS playery mogą być zarządzane z poziomu chmury BSN.Cloud, natomiast bezpłatne narzędzie BrightAuthor pozwala na łatwe i szybkie tworzenie, publikowanie i sterowanie wszystkimi materiałami digital signage na każdym z playerów.
W przypadku instalacji dla MoneyGram Haas F1 Team, każdy player odpowiada za wyświetlanie obrazu na jednym monitorze, ustawionym w zależności od jego lokalizacji i powierzonych mu zadań w pionie lub w poziomie. Jeden odtwarzacz odpowiada za wyświetlanie treści w rozdzielczości 1920 x 1080p w 60 klatkach, tylko na jednym, przypisanym mu ekranie i jest podłączony do niego przy pomocy połączenia HDMI.
Prezentowane na ekranach materiały są połączeniem grafik, zdjęć, filmów streamu UDP oraz danych, które pojawiają się jako grafiki HTML5.
W ramach rozwoju systemu z dużym prawdopodobieństwem będą również wyświetlany sygnał live.
Podsumowanie
Zastosowane playery marki BrightSign, współpracujące z monitorami wielkoformatowymi, sprawiają, że zmodernizowane garaże zespołu MoneyGram Haas F1 Team mają teraz znacznie bardziej multimedialny charakter odpowiadający wymaganiom i potrzebom, tego bądź co bądź, bardzo wizualnego sportu. Na dużych ekranach wyświetlane są zarówno materiały promocyjne sponsorów, samego teamu, jak i dodatkowe informacje pochodzące z wielu różnych kanałów, a także zegary wskazujące godzinę i odliczające czas do rozpoczęcia działań. Co szalenie istotne, możliwości playerów pozwoliły na stworzenie kilku różnych playlist odpowiadających za wyświetlanie właściwego contentu dla każdej z odbywających się w trakcie weekendu wyścigowego sesji.
Najważniejsze jest jednak przede wszystkim to, że zainstalowane rozwiązania producenta są gotowe do pracy zaraz po włączeniu na długo zanim na torze pojawią się samochody, nie wymagają żadnej obsługi, serwisu czy żmudnej konfiguracji, co w sporcie, w którym każda sekunda jest tak cenna, jest szczególnie istotne!
Tekst: „AVIntegracje”
zdjęcia: Tateside