Nowoczesne przestrzenie handlowe oddziałują na decyzje zakupowe klientów. W zetknięciu nabywcy z marką coraz częściej do głosu dochodzą niestandardowe sposoby komunikacji, które wpływają na tzw. customer experience. Projektowanie przestrzeni w sklepach i płynne dostosowywanie komunikacji do aktualnych potrzeb klienta to wartość, która przekłada się na jeszcze silniejszą więź i lepszą rozpoznawalność marki w świadomości konsumentów. Dlatego technologie projekcyjne dla handlu detalicznego są potężnym narzędziem w rękach detalistów – pozwalają tworzyć atrakcyjne i elastyczne środowiska do prezentacji nowej oferty, materiałów promocyjnych czy spersonalizowanych reklam, generując wartość dodaną dla produktów i usług.
[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]W[/fusion_dropcap]edług danych GUS, sprzedaż detaliczna w okresach świątecznych rośnie średnio o około 20%. To dużo, szczególnie że średnia dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi zaledwie 4% rocznie.
Jednocześnie przywiązanie Polaków do konkretnych marek jest wciąż bardzo niskie. Aż 68% z nas deklaruje zakup produktu konkurencyjnego producenta, jeśli podczas pobytu w sklepie nie trafi na produkt, którego akurat szuka. Stąd tak ważne są atrakcyjna prezentacja i niestandardowe formaty promocyjne, które są jednymi z kluczowych elementów w walce o klienta. Detaliści i marketingowcy prześcigają się zatem w wykorzystaniu każdej wolnej powierzchni w punktach handlowych, aby stworzyć interaktywne, personalizowane przestrzenie komunikacji z klientem.
Projektor czy LCD?
Główną przewagą projektorów laserowych nad popularnymi ekranami LCD jest elastyczność instalacji. Możliwość ustawienia projektorów Canon XEED i LX w dowolnym miejscu i pod dowolnym kątem sprawia, że obraz może być wyświetlany na ścianach, sufitach i podłogach, tworząc angażujące projekcje, które zainteresują klientów. W przeciwieństwie do ekranów LCD, projektory instalowane są w miejscach zupełnie niewidocznych dla klientów, przez co można je przestawiać w dowolne miejsce, zgodnie z aktualnym wystrojem wnętrza. Co ważne, projektory nie są ograniczone do wyświetlania stałego, prostokątnego obrazu – treści mogą przybierać dowolny kształt, dopasowany do aktualnej kreacji i specyfiki komunikatu marketingowego.
Jasność i elastyczność
Profesjonalne projektory laserowe Canon XEED i LX charakteryzują się wysoką jasnością, nawet do 8000 lumenów, i mogą wyświetlać ostre, kolorowe obrazy z głęboką czernią i wysokim kontrastem. Tym samym nie ograniczają się do zaciemnionych wnętrz sklepowych – mogą wyświetlać realistyczne wizualizacje nawet w świetle dziennym.
Jednak poza warunkami świetlnymi panującymi w galeriach, wyzwaniem dla urządzeń projekcyjnych w przestrzeniach handlowych jest także dynamicznie zmieniający się wystrój wnętrz, który – szczególnie w dużych centrach handlowych – zmienia się nawet kilka razy w roku. Dlatego dostępność wymiennych obiektywów o różnej specyfikacji to kolejna cecha projektorów, które świetnie sprawdzą się w przestrzeniach handlowych.
Projektory z serii Canon XEED i LX, np. XEED WUX7000Z i LX-MU800Z, dzięki obiektywom wysokiej jakości dają niemal nieograniczone możliwości projekcyjne w trudnych warunkach i na różnych, także wypukłych powierzchniach. Dzięki temu właściciele sklepów mogą w prosty sposób dopasowywać optykę do wymagań przestrzeni – np. szerokokątny obiektyw RS-SL06UW do dużych, szerokich powierzchni czy uniwersalny obiektyw o dużym zakresie zoomu (np. RS-SL01ST) do wyświetlania obrazu na mniejszych ścianach.
Najbardziej kompaktowe w swojej klasie
Projektory laserowe Canon to najmniejsze urządzenia w swojej klasie na rynku. Zaprezentowany niedawno model 4K5020Z jest najlżejszym na świecie projektorem 4K z technologią LCOS, wyposażonym w obiektyw z silnikiem umożliwiającym zdalne przesuwanie, zbliżenie i ustawianie ostrości. Dodatkowo model ten wykorzystuje specjalnie zaprojektowaną obudowę z prostym systemem mocowania, które są kompatybilne z siedmioma wymiennymi obiektywami Canon – począwszy od najnowszego RS-SL07RST, przez obiektywy 4K, po modele ultraszerokie i ultradługie.
Wszystkie projektory Canon XEED i LX są także bardzo intuicyjne w konfiguracji, a ich niewielkie rozmiary i waga sprawiają, że transport, np. do innego punktu handlowego w ramach jednej sieci, nie będzie dużym wyzwaniem logistycznym. Technologie laserowe są również niezawodne i proste w konserwacji – brak konieczności wymiany lamp i żywotność nawet 5 lat lub 20 000 godzin ogranicza konieczność interwencji technicznych i zmniejsza ryzyko przestojów.
Szybki zwrot z inwestycji
Z perspektywy instalatorów systemów AV równie ważna co jakość optyki jest kwestia zakresu ochrony gwarancyjnej, opieki posprzedażowej dostawcy i serwis. Te elementy zakupowe, obok ceny jednostkowej, powinny być kluczowe przy wyborze sprzętu. Jakość serwisu to także jedna z najważniejszych wartości z perspektywy użytkowników końcowych i administratorów IT. Łatwość konserwacji czy możliwość rozbudowy modułowej generują przecież dodatkowe koszty w trakcie całego okresu użytkowania, który de facto wpływa na szybkość zwrotu z inwestycji.
Nawet 5 lat gwarancji
Canon oferuje pięcioletnią gwarancję na wszystkie projektory laserowe. Co ważne, wybrane modele serii XEED i LX objęte są rozszerzoną gwarancją z usługą wypożyczenia sprzętu zastępczego na czas naprawy.
TEKST: AVIntegracje
ZDJĘCIA: Canon