Rozwiązania Televic w warszawskim biurze CCC

Współczesne biuro to już zdecydowanie więcej niż tylko gabinety, sale konferencyjne i open space. Najemcy, szukając nowych lokalizacji, coraz częściej oczekują nie tylko komfortowej i efektywnej przestrzeni do pracy dla pracowników, lecz również reprezentacyjnej i efektownej wizytówki firmy. W szczególności dotyczy to przestrzeni wspólnych, dostępnych zwykle dla gości, oraz sal konferencyjnych, w których organizowane są najważniejsze spotkania, prezentacje i właśnie konferencje.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]W[/fusion_dropcap]październiku ubiegłego roku w budynku Metropolitan na warszawskim placu Piłsudskiego zadomowił się nowy najemca. Warszawskie biura CCC, bo o nich mowa, zostały wyposażone w najnowszy sprzęt audiowizualny, zainstalowany przez Integrated Professional Solutions z Warszawy. Najważniejszą część instalacji stanowiła sala konferencyjna, w której konieczne było zapewnienie możliwości przeprowadzania wielojęzykowych spotkań z partnerami firmy. Najciekawsze rozwiązanie, oparte o urządzenia Televic, zaoferowała firma Percon – i to ta propozycja została wybrana. W sali zainstalowano system Televic Confidea dla co najmniej trzydziestu uczestników. Naturalnie oprócz samego systemu konferencyjnego konieczne było zapewnienie możliwości prowadzenia tłumaczeń symultanicznych, co oznacza, że system został uzupełniony o jednostkę Televic Plixus MME oraz pulpity tłumaczy symultanicznych Televic Lingua ID/MM. Co ważne – było to pierwsze takie wdrożenie bezprzewodowego systemu dyskusyjnego i tłumaczeń symultanicznych sygnowanych przez Televic w Polsce.

Możliwości systemu są imponujące. Pulpity dyskusyjne delegatów i przewodniczącego rozstawiane na stole łączą się z access pointami instalowanymi na suficie pomieszczenia. Te z kolei zapewniają pracę sześciu mikrofonów w tym samym czasie. System pracuje w paśmie 2,4 i 5 GHz oraz potrafi wychwycić urządzenia w zasięgu do 30 m. System Televic ma możliwość pełnego zarządzania konferencją (możliwe jest chociażby przypisanie imion i nazwisk do każdego stanowiska, kontrola stanu naładowania baterii czy poziomu głośności dźwięku w pulpitach). Same pulpity z kolei mają możliwość aktywacji mikrofonu na różne sposoby, od klasycznego zapytania o głos, przez bezpośrednio dostęp i FIFO (czyli first in – first out) aż po aktywację mikrofonu głosem. Zastosowanie więcej niż jednego access pointa pozwala natomiast łączyć oddzielne, niezależnie działające systemy w jeden duży system konferencyjny.
Standard wykonania pulpitów idealnie pasuje do wnętrz biur CCC. Obudowa z matowego plastiku sprawia, że nie widać na niej odcisków palców, a przemyślane rozłożenie przycisków umożliwia proste sterowanie konferencją. Wszystkie pulpity mają mikrofony na gęsiej, czterdziestocentymetrowej szyi oraz podwójne podświetlenie sygnalizujące tryb pracy stanowiska (zielony kolor – zgłoszenie się do dyskusji, a czerwony – przyznanie głosu). Każdy panel ma dwa gniazda słuchawkowe, za pomogą których możliwe jest korzystanie z tłumaczenia konferencji.
Pulpity wraz z access pointami mogą pracować jako samodzielny system, lecz pełnię mocy pokazują dopiero wtedy, gdy połączone zostaną z systemem tłumaczeń symultanicznych. Jednostka Televic Plixus MME pozwala przekazywać dźwięk z pulpitów bezpośrednio do stanowisk tłumaczy. Co więcej, jednostka centralna systemu dyskusyjnego ma możliwość podłączenia kamer w standardzie HD-SDI (w biurach CCC użyto kamer PTZ Panasonic AW HE2). Z kolei pulpity tłumaczy wyposażone są w wyjście HDMI. Jak łatwo zgadnąć, na tych wyjściach mamy możliwość wyświetlenia obrazu z kamer podłączonych do jednostki Televic Plixus MME.
Wspomnę tylko że Televic chwali się opóźnieniem wideo na poziomie jednej ramki obrazu. Dodając do tego opóźnienie audio, które nie przekracza 20 ms, mamy zachowany lip-sync. Interesujących funkcji, jakie daje jednostka Plixus, jest dużo więcej – najważniejsze z nich to łatwość i intuicyjność obsługi (pulpit wyposażony jest w możliwość współpracy z wieloma modułami oprogramowania.
Podstawowym modułem jest CoCon Discussion – oprogramowanie do zarządzania konferencją we wszystkich jej aspektach, w tym podstawowych: konfiguracji pomieszczenia, zarządzania spotkaniem, inicjalizacji pulpitów czy wyznaczania delegatów i przewodniczącego każdego spotkania.
Instalacja konferencyjna w biurze CCC została wzbogacona o oprogramowanie CoCon Signage, za sprawą którego możliwe jest wyświetlanie między innymi tematu spotkania, czasu trwania wypowiedzi, agendy konferencji lub szkolenia (możliwe jest też odmierzanie czasu każdemu przemawiającemu czy nawet grupie przemawiających, wyświetlenie graficznej prezentacji mikrofonów na stole wraz z ich statusem czy listy delegatów). Integrator odpowiedzialny za instalację zadbał o to, by było na czym wyświetlać te informacje. Do dyspozycji uczestników spotkań jest projektor Hitachi CP-WU5500 o jasności 5200 ANSI lumenów, wyświetlający obraz w rozdzielczości 1920 × 1080 na ekranie projekcyjnym o szerokości 2,6 m oraz dwa monitory o przekątnej 65 cali. Ciekawym rozwiązaniem jest też monitor o przekątnej 84 cali, zabudowany za szybą i zlokalizowany w przestrzeni spotkań dostępnej dla każdego pracownika i gościa CCC.
Do dyspozycji pracowników firmy jest sala kinowa wyposażona w mocny projektor Panasonic oraz system dźwięku dookólnego. Projektor wyświetla obraz z odtwarzacza Blu-Ray Yamaha BD-S477 na ekran ramowy zainstalowany na stałe na ścianie pomieszczenia, a za reprodukcję dźwięku odpowiada Anthem MRX310 oraz podłączony do niego zestaw głośników Bose Acoustimas 10. Za sprawą MRX310 w sali dostępny jest dźwięk w formatach Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus oraz DTS-HD Master, odtwarzany na głośnikach podłączonych w konfiguracji 5.1. Wszystkie elementy systemów audiowizualnych – nie tylko w sali kinowej – sterowane są z wykorzystaniem procesorów i paneli dotykowych Crestron. Jeszcze jedna cecha wyróżnia system Televic zastosowany w opisywanej instalacji. Istnieje bowiem możliwość połączenia systemów konferencyjnych w lokalizacjach nawet znacznie oddalonych od siebie i skonfigurowanie ich tak, żeby tworzyły jeden duży system.
Podsumowując
Instalacje audiowizualne wykonane przez IPS w biurach CCC z pewnością ułatwiają codzienną pracę, a nawet dodają do niej nową jakość. Wygoda i niezawodność zarówno systemu Televic, jak i pozostałego wyposażenia AV sprawia też, że jego codzienne wykorzystywanie szybko staje się intuicyjne i uprzyjemnia pracę. W końcu jest to jeden z ważniejszych argumentów stojących za zakupem profesjonalnych technologii audiowizualnych, prawda?

TEKST: Andrzej Pawluś , AVIntegracje
ZDJĘCIA: Integrated Professional Solutions

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl

Tagi:

Televic