W lipcu 2018 na łamach magazynu „AVIntegracje” prezentowaliśmy historię i działalność firm SMS Smart Media Solutions i Evoko. Jednak biorąc pod uwagę niezwykle szerokie portfolio obydwu firm, nie wszystkie produkty znalazły się w tym artykule, a i te, którym się przyglądaliśmy, ze względu na ciągły rozwój mają już nowe funkcje i możliwości. Oczywiście, już za miesiąc, na targach ISE firma zaprezentuje jak co roku rozbudowaną ekspozycję, na której z pewnością zostanie zaprezentowanych wiele nowości. Nie mogąc się jednak doczekać lutego, zdecydowaliśmy się wybrać jeszcze w listopadzie 2018 do siedziby firmy w Sztokholmie, gdzie odwiedziliśmy showroom producentów i rozmawialiśmy z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż i rozwój produktów SMS Smart Media Solutions i Evoko.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]W[/fusion_dropcap]odróżnieniu od wielu innych firm z obszaru IT/A V, SMS Smart Media Solutions / Evoko mieści się z dala od głównych europejskich centrów biznesowych jak Amsterdam, Frankfurt, Londyn czy Monachium. Od samego początku siedzibą firmy jest Sztokholm. To właśnie tutaj narodziły się te marki i skandynawskie wpływy są wciąż mocno widoczne w DNA produktów, zarówno jeżeli chodzi o organizację pracy czy zarządzanie firmą, jak i pod względem designu produkowanych rozwiązań. 

Chociaż z perspektywy Warszawy czy Krakowa szwedzka siedziba obydwu marek wydaje się być bardzo odległa, to dzięki doskonałej siatce połączeń, którą może pochwalić się Sztokholm, oraz dwóm miejskim lotniskom podróż na miejsce z dowolnej europejskiej stolicy nie stanowi żadnego problemu. Do stolicy Szwecji można bez trudu dostać się również za pomocą tanich linii lotniczych. Sama podróż z lotniska do centrum Sztokholmu trwa maksymalnie kilkadziesiąt minut.
Po dotarciu do siedziby firmy, znajdującej się w biurowcu położonym w gminie Nacka, będącej częścią administracyjną Sztokholmu, przywitali mnie Marcus Gamme – szef kanału sprzedaży marek SMS Smart Media Solutions / Evoko, oraz Bogusław Kłodziński z firmy Comm-Tec, dystrybuującej opisywane rozwiązania w kilkunastu krajach, w tym w Polsce.
Biuro firm, będące w istocie jednym wielkim showroomem i laboratorium, gdzie testowane są poszczególne produkty, mieści się na piątym piętrze biurowca, z którego rozpościera się widok na panoramę Sztokholmu. Widać tu m.in. słynną halę Ericsson Globe, która jest stałym punktem większości tras koncertowych i gdzie w przeszłości odbywały się m.in. Konkurs Piosenki Eurowizji czy mistrzostwa świata w ukochanym przez Szwedów hokeju na lodzie.
Już od wejścia do biura wita nas jeden z najnowszych produktów z oferty producenta, Evoko Pusco. To kompletny system all-in-one stworzony z myślą o przestrzeniach publicznych. Jest on dostępny w dwóch wersjach – stojącej z efektowną obudową, podświetlaną za pomocą diod LED i z drewnianymi nogami, oraz wersji do zawieszenia na ścianie. Podstawowym zadaniem urządzenia jest wyświetlanie informacji dla pracowników i gości biura, publicznej instytucji, kompleksu medycznego czy uczniów i nauczycieli w szkole. Z pomocą urządzenia można wyświetlić informacje wprowadzone poprzez prosty edytor (np. aktualizacje do projektów, cele firmy na najbliższy czas, a nawet menu dostępne danego dnia w stołówce), a także wiadomości pobrane z Twittera, kanałów RSS czy powitać gości odwiedzających biuro w danym dniu.
Pusco otaczają produkty z oferty firmy SMS Smart Media Solutions, produkowane w ramach trzech głównych grup produktowych. Pierwszą z nich są rozwiązania Core, przeznaczone do ekranu czy projektora w standardowych instalacjach. Produkty te są zawsze dostępne od ręki i mogą zostać dostarczone do klienta w ciągu jednego do dwóch dni roboczych. Druga grupa to rozwiązania Advanced. Są to systemy montażu, które mogą być dopasowane zgodnie z życzeniami klienta, dzięki czemu będą pasować nawet do najbardziej wyszukanych wnętrz. Ostatnia, trzecia grupa produktów to rozwiązania Tailored. Są to rozwiązania tworzone od zera, zgodnie z wymaganiami klienta i w ścisłej współpracy klienta oraz inżynierów SMS Smart Media Solutions.
W showroomie można zobaczyć praktycznie wszystkie najważniejsze produkty, a wśród nich takie rozwiązania jak: uchwyty do ekranów wielkoformatowych, uchwyty do projektorów, uchwyty biurkowe, ścienne, sufitowe, podłogowe, rozwiązania do wayfinderów (np. dla galerii handlowych), statywy do monitorów, stojaki do tablic interaktywnych, stojaki do pomieszczeń kontrolnych, a także gotowe totemy czy infokioski. Na szczególną uwagę zasługują obudowy do ekranów typu stretch, które są kompletnym rozwiązaniem odpowiadającym na potrzeby hubów transportowych, dworców kolejowych czy lotnisk oraz statywy heavy duty, na których można zainstalować ekran o wadze do nawet 130 kg.
Marka SMS Smart Media Solutions ma w swojej ofercie rozwiązanie dla firm zajmujących się budową stoisk targowych, realizacją konferencji i wynajmem sprzętu AV, którym szczególnie zależy na czasie montażu. Mowa tutaj o systemie SMS Rapid, pozwalającym na montaż ściany wideo z monitorów o przekątnej 46 lub 55 cali w konfiguracji 3 × 2. Poszczególne nogi, na których stoją ekrany, można rozdzielić, tworząc indywidualne statywy do ścian w konfiguracjach: 1 × 1, 1 × 2, 2 × 1, 2 × 2, 3 × 1. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że wszystkie te operacje można wykonać bez dodatkowych narzędzi!
W showroomie nie mogło zabraknąć pierwszego produktu firmy Evoko, który wprowadził producenta na rynek biurowy, sprawiając, że pracownicy i inwestorzy w zupełnie inny sposób zaczęli podchodzić do tematu rezerwacji sal i zarządzania dostępnymi zasobami lokalowymi, mowa tutaj o Evoko Room Manager, który wytyczył ścieżkę rozwoju firmy na kolejne lata.
W głębi biura znajdują się sale konferencyjne, które pełnią podwójne funkcje, zarówno sal demonstracyjnych, jak i przestrzeni będących częścią biurowej infrastruktury producenta, gdzie na co dzień odbywają się spotkania jego pracowników.
Uwagę przy wejściu do każdej z sal konferencyjnych przykuwa dobrze znany system rezerwacji sal Evoko Liso, o zaletach którego pisaliśmy już wielokrotnie. Wśród nich można wskazać przede wszystkim: łatwość obsługi, integrację z najpopularniejszymi aplikacjami do tworzenia harmonogramów spotkań i kalendarzami, świetny wygląd, możliwość zasilania PoE (wykluczającą konieczność stosowania dodatkowej ładowarki i ograniczająca liczbę koniecznych do pracy przewodów do minimum) czy możliwość montażu na szybie. Wszystkie egzemplarze Liso znajdujące się w biurze producenta pracują pod kontrolą najnowszej wersji oprogramowania oznaczonej cyfrą 2.0, która wprowadza szereg nowości. Jedną głównym zmian jest wprowadzenie obok zielonego i czerwonego podświetlenia urządzenia koloru bursztynowego. Informuje on pracowników, że do spotkania zostało mniej niż dziesięć minut. System w najnowszej wersji jest kompatybilny z aplikacją Evoko Get A Room, dostępną na platformę iOS oraz Android. Z jej pomocą możemy zarządzać rezerwacją w wygodny sposób – wprost z naszego telefonu. Oczywiście do systemu można również podłączyć duży ekran Overview Screen, na którym wyświetlony zostanie status wszystkich sal znajdujących się w obiekcie, gdzie pracuje system, a także wskazówki nawigacyjne w formie strzałek, ułatwiające dostanie się do wybranej sali. Takie rozwiązanie również znalazło się w shoroomie i jest to duży ekran w układzie portretowym, zamknięty w obudowie do digital signage marki SMS.
Przy drzwiach do sal konferencyjnych, oprócz paneli Liso, znajdują się ładowarki do głośników konferencyjnych Minto. Czym różni się ten produkt od innych rozwiązań dostępnych na rynku? Przede wszystkim – wyjątkową jakością dźwięku. Korzystając z głośnika, można odnieść wrażenie, że osoba, z którą rozmawiamy, stoi obok nas. Co więcej, jeden egzemplarz Minto, dzięki zastosowanym w nim mikrofonom z redukcją szumu, algorytmami wzmacniającymi mowę oraz eliminującymi echo, z łatwością potrafi obsłużyć salę goszczącą nawet do dwudziestu osób oraz przechwycić wysokiej jakości dźwięk rozmówcy znajdującego się w odległości 10 metrów od mikrofonu. Urządzenie jest oczywiście w pełni kompatybilne ze wszystkimi najpopularniejszymi programami do wideokonferencji i może pracować zarówno z telefonem, laptopem, jak i tabletem za pomocą Bluetooth i połączenia USB.
W skład kompleksu biurowego, oprócz kilku małych sal, wchodzi główna sala konferencyjna. Jest ona uzbrojona w system rezerwacji Liso oraz głośnik konferencyjny Minto, mamy tutaj także rozwiązanie, które w doskonały sposób prezentuje integrację i synergię wszystkich rozwiązań znajdujących się w ofercie obydwu marek. Znajduje się tutaj duży monitor wielkoformatowy zainstalowany na stojaku SMS Presence, z kamerą do wideokonferencji, głośnikiem konferencyjnym Minto oraz zarządzającym salą systemem rezerwacji sal Liso.
Ciekawostką może być fakt, że do wszystkich urządzeń znajdujących się w biurze producenta na stałe jest podłączony zespół badań i rozwoju, dzięki czemu można w warunkach bojowych testować wszystkie urządzenia, monitorować ich pracę i wprowadzać niezbędne udoskonalenia. Można również natychmiast reagować na sugestie użytkowników z rynku dotyczące nowych funkcjonalności oraz likwidować ewentualne problemy związane z funkcjonowaniem oprogramowania.
Zapraszamy do rozmowy z dwoma przedstawicielami marek Evoko/SMS: dyrektorem zarządzającym firmy Richardem Glückmanem oraz szefem kanału sprzedaży Marcusem Gamme, z którymi rozmawialiśmy o nowościach produktowych, nowych obszarach działalności i planach na przyszłość.

Łukasz Kornafel, AVIntegracje: Firmą, która zapoczątkowała waszą działalność na rynku AV, była marka SMS Smart Media Solutions, a dopiero później dołączyła do niej marka Evoko. Jak wyglądały początki działalności na rynku i jaką drogę przebyły obydwie firmy, by funkcjonować w taki sposób, jak ma to miejsce dzisiaj?
Marcus Gamme, Channel Manager Evoko/SMS:
Zgadza się. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1960 roku. Pierwszym produktem, który znalazł się w jej ofercie, był uchwyt do kubka na kawę. Niestety dla niego, krótko po tym na rynku pojawiły się pierwsze ekspresy do kawy, w skutek czego firma musiała skupić się na innych rozwiązaniach i tak powstała firma SMS. Na początku lat siedemdziesiątych producent pokazał pierwsze rozwiązanie dla rynku AV. Był nim wieszak do dużego telewizora CRT. Podobnie jak w niedługim czasie uchwyt do kawy zaskarbił sobie serca większości odbiorców domowych w Skandynawii, tak uchwyt do telewizora szybko znalazł się w większości szkolnych klas, ułatwiając oglądanie filmów z każdego miejsca. Ten innowacyjny sposób myślenia nadal jest rdzeniem działalności zarówno firmy SMS, jak i Evoko. Marka Evoko została założona jako filia SMS w 2009 roku, wraz z wprowadzeniem systemu Evoko Room Manager. Dzisiaj postrzegamy obydwie firmy raczej jako dwie marki a nie dwie firmy, ponieważ większość naszego personelu to ludzie związani zarówno z SMS, jak i Evoko.
Który kraj jest dla firm Evoko/SMS największym rynkiem sprzedaży? Richard Glückman, dyrektor zarządzający Evoko/SMS:
Wprawdzie rynek amerykański jest dla nas największym pojedynczym krajem, jeżeli chodzi o sprzedaż, i jednym z krajów z największym potencjałem wzrostu w najbliższej przyszłości. Jednak faktycznie to trochę niesprawiedliwe, aby porównywać amerykański rynek z Europą, jest on bowiem o 26% większy niż rynki wszystkich krajów Europy. Mając na uwadze względną wielkość gospodarki, Skandynawia, Holandia i Wielka Brytania są naszymi najlepszymi rynkami, jeżeli chodzi o sprzedaż. Wynika to z wielu czynników, nie tylko ze względów ekonomicznych. Kraje te wydają się być na czele, jeśli chodzi o implementację nowych technologii oraz nowoczesnych sposobów pracy. Dużą wagę przykłada się tam również do kwestii związanych z designem urządzeń. Ponadto na przykład Londyn to połączenie drogich powierzchni biurowych z wysoko wykwalifikowaną kadrą pracowników o bardzo szczególnych kompetencjach. Wprowadzając do tego nowoczesne technologie, można zatem zaoszczędzić sporo pieniędzy, zwiększając wydajność i wykorzystanie dostępnych zasobów np. biur czy sal konferencyjnych. To wszystko doskonale pasuje do produktów Evoko.
Czy otwarcie oddziału w USA zmieniło waszą pozycję na tamtym rynku i ma wpływa na sprzedaż oferowanych przez was rozwiązań?
Zlokalizowane w Stanach Przedstawicielstwo naszej firmy wraz z działem sprzedaży, wsparcia technicznego oraz działem zamówień jest dla nas bardzo ważne. Dzięki niemu możemy lepiej odpowiadać na potrzeby klientów znajdujących się w różnych strefach czasowych, klientów w USA, a także globalnych klientów biznesowych. Wraz z naszą siedzibą główną w Szwecji, zespołem specjalistów w Dubaju i w końcu (ale nie na końcu!) ponad osiemdziesięcioma partnerami na całym świecie, możemy pochwalić się, że swoim zasięgiem obejmujemy cały świat, ale równocześnie jesteśmy obecni lokalnie i wraz z zespołem fachowców możemy działać blisko klientów na każdym z rynków.
Jak bardzo rynek amerykański różni się od europejskiego?
Rynek rozwiązań Pro-AV (i ekonomia w ogóle) jest bardzo mocny. Kultura biznesu różni się znacząco od tego, do czego przywykliśmy w Europie, co również ma wpływ na strukturę i dynamikę całego kanału sprzedaży. Długo uczyliśmy się rynku amerykańskiego i pracowaliśmy nad zaadaptowaniem naszych sposobów sprzedaży, tak aby pasowały do tego, z czym mamy do czynienia w Stanach Zjednoczonych, zachowując jednak nasze główne wartości oraz skandynawską kulturę organizacji i zarządzania firmą. Dzisiaj, w Ameryce mamy świetny zespół i prognozy poważnego wzrostu na tym rynku na przestrzeni kilku najbliższych lat.
Które rynki wertykalne są dla was kluczowe?
Jesteśmy nastawieni w głównej mierze na rynek korporacyjny, ale odnieśliśmy również duży sukces w szkolnictwie wyższym. Naszym zdaniem koncentracja na danym rynku jest jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na rozwój produktu. Jeżeli zaryzykujesz, że będziesz wszystkim dla wszystkich, to tak naprawdę spowoduje to, że staniesz się niczym dla nikogo. Na rynku jest ogromna liczba produktów, które nie są skoncentrowane na danym odbiorcy czy rynku, za to są przepełnione funkcjami. Niestety, zwykle większość pracowników i tak nie może ich w ogóle użyć, ponieważ są zbyt skomplikowane. Dlatego stworzyliśmy właśnie produkty Evoko tak, aby były możliwie najbardziej przyjazne dla użytkownika i odpowiadały na bardzo konkretne potrzeby. Zauważyliśmy, że jest to jeden z powodów, dla których nasze produkty cieszą się tak dużą popularnością wśród pracowników i są tak wysoko oceniane. Właśnie ta koncentracja produktu na danym zadaniu sprawia, że postanowiliśmy być wierni podstawowemu zadaniu, które przyświecało konstrukcji rozwiązań Evoko, a więc lepszemu zarządzaniu rezerwacjami sal, monitorowaniu ich dostępności oraz kontrolowaniu tego, w jaki sposób są wykorzystywane. To, w jakiej branży jest wykorzystywana dana przestrzeń, ma mniejsze znaczenie, problemy są zwykle takie same.
Z jakich instalacji zrealizowanych za pomocą produktów Evoko i SMS jesteście najbardziej dumni?
Mamy bardzo wiele instalacji, którymi się chwalimy. Od firm z jedną lub dwiema salami konferencyjnymi, przez jednostki rządowe, jednostki budżetowe, sektor bankowy, aż po globalne instalacje z ponad tysiącem jednostek dostarczonych dla najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie. Chociaż zawsze bardzo ekscytująca dla nas jest dostawa wielu jednostek do wielkiej instalacji, to tak naprawdę najbardziej cieszymy się wtedy, gdy klient mówi, że nasze produkty poprawiły codzienne funkcjonowanie jego firmy, i nie może zrozumieć, jak jego biuro działało bez nich wcześniej. Właśnie to sprawia, że ja jestem naprawdę dumny i dla mnie osobiście to właśnie jest najbardziej ekscytujące, niezależnie od rozmiaru instalacji czy nazwy firmy.
Zaprezentowaliście niedawno aplikację, która umożliwia zarządzanie rezerwacjami wprost z telefonu komórkowego. Czy oznacza to, że w najbliższym czasie pojawią się kolejne integracje urządzeń Evoko z urządzeniami mobilnymi klientów, a nawet inteligentnymi zegarkami?
Staramy się zachować nasz plan działania dla siebie, aby zbyt wiele nie zdradzać. Mogę tylko powiedzieć, że w sposób ciągły monitorujemy trendy panujące w miejscu pracy, tak abyśmy mogli dostarczyć rozwiązania, które w najlepszy sposób będą odpowiadały temu, w jaki sposób pracują dane organizacje i z jakich narzędzi korzystają na co dzień.
Bardzo interesującym produktem wprowadzonym niedawno do waszej oferty jest Evoko Pusco – na jaki rynek jest przeznaczone to rozwiązanie?
Chcemy, aby za sprawą Evoko Pusco każda organizacja mogła prezentować informacje dla pracowników i swoich gości, bez konieczności martwienia się o technologię, sprzęt, przygotowywanie odpowiednich treści lub naukę skomplikowanego systemu ich publikacji.
Evoko Pusco to urządzenie digital signage typu plug-and-play z bardzo prostym w obsłudze systemem back-end, który pozwala każdej osobie w organizacji łatwo aktualizować zawartość. Wśród typowych treści wyświetlanych na urządzeniu Pusco stojącym na przykład przy recepcji lub w holu można wskazać takie jak: powitanie odwiedzających firmę gości, dane wejściowe do aktualizacji projektów, blogi firmowe, menu na lunch, kluczowe wskaźniki KPI określające funkcjonowanie firmy, informacje o nowych miejscach pracy, informacje zaczytywane z Twittera, kanałów informacyjnych RSS itp. Założeniem, które przyświecało powstaniu Pusco, było stworzenie rozwiązania do fizycznej prezentacji intranetu firmy, ale w taki sposób, aby odstąpić od tradycyjnych statycznych monitorów wyświetlających pokaz slajdów. Pusco ma przyciągnąć uwagę i być integralnym elementem wyposażenia przestrzeni biurowej. To nie jest tylko „ekran stojący w kącie”. Dzięki diodom podświetlającym obudowę urządzenia w barwach przedsiębiorstwa, interfejsowi użytkownika z możliwością dostosowania do marki firmy, ale również eleganckiej ramie i drewnianym nóżkom Pusco wypełnia przestrzeń nowoczesnym, odważnym, ale ciepłym i swojskim designem.
Na ofertę SMS Smart Media Solutions składa się bardzo wiele rozwiązań, podzielonych na kilka grup produktowych. Które z nich mogą pochwalić się największą popularnością? 
W tej chwili jednym z najbardziej popularnych produktów z naszej oferty są stojaki SMS Presence. Zostały one stworzone dla dużych i ciężkich wyświetlaczy i świetnie pasują np. do monitorów interaktywnych, ponieważ są tak solidne i stabilne jak to tylko możliwe. Jest to niezwykle ważne, jeżeli mówimy o ekranach dotykowych. Stojaki te cechuje stylowy wygląd, który pasuje do nowoczesnych sal konferencyjnych. Dzięki opatentowanemu przez nas systemowi zarządzania kablami oraz możliwości instalacji peryferiów i okablowania wewnątrz bazy, statyw wygląda zawsze świetnie i bardzo elegancko, może więc odpowiedzieć na wymagania nawet najbardziej wyrafinowanych pod względem architektury wnętrz. Wspomniane stojaki występują w wielu różnych wersjach – zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych, a ponadto są dostępne w wersji z regulacją wysokości, co jest kolejną ważną cechą, gdy mówimy o pracy z wyświetlaczami interaktywnymi. Na rynku edukacyjnym jednym z naszych najlepiej sprzedających się produktów jest Func Mobile Motorized – również z wielu powodów, o których mówiłem wcześniej. W przypadku serii Func udało się nam osiągnąć znacznie niższą cenę przy jednoczesnym zachowaniu tej samej jakości i podstawowej funkcjonalności, co eliminuje np. zaawansowane zarządzanie kablami, ale dzięki temu zapewnia znacznie lepszą cenę. W naszej ofercie pojawiły się niedawno bardzo ciekawe rozwiązania outdoorowe, które już spotkały się z dużym zainteresowaniem, a ostatnio wprowadziliśmy na rynek rozwiązanie SMS SmartTrim – ramkę dla ścian wideo Barco UniSee.
Czy oznacza to, że chcecie wkroczyć z produktami SMS w przestrzeń miejską, a inteligentne miasta mogą stać się częścią waszej działalności?
Zdecydowanie. Historycznie, firma SMS była związana przede wszystkim z salami konferencyjnymi i rozwiązaniami na potrzeby ekranów wielkoformatowych, uchwytów do projektorów itp. Jednak już kilka lat temu wprowadziliśmy do naszej oferty np. rozwiązania dla retailu czy przestrzeni publicznych, takich jak dworce kolejowe, gdzie trzeba dostarczyć produkt, który będzie wciąż atrakcyjny wizualnie, ale równocześnie zapewni elastyczność montażu, odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla ekranu, jak i korzystających z niego podróżnych, oraz będzie zabezpieczał wyświetlacz przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych.
Warto wspomnieć, że znajdujące się w waszej ofercie rozwiązania nie są produktami chińskimi.
Zgadza się. Jesteśmy bardzo dumni ze skandynawskiego designu i tego, jak wyglądają nasze produkty, zarówno gdy mówimy o rozwiązaniach z logo Evoko, jak i SMS. Wiele rzeczy związanych z projektowaniem, udoskonalaniem i wytwarzaniem naszych produktów robi sami, a w części zadań wspierają nas nasi partnerzy. Nawet gdy część naszych produktów jest wytwarzana na Tajwanie, dzieje się to pod naszym ciągłym i bardzo dokładnym nadzorem. Mamy również zaprzyjaźnioną fabrykę w Chorwacji, która produkuje komponenty do naszych uchwytów.
Jakie są wasze plany na przyszłość?
Jeżeli chodzi o rozwiązania z logo SMS Smart Media Solutions, z pewnością będziemy wprowadzali na rynek kolejne świetne rozwiązania do systemów pracujących na zewnątrz. Mamy jasną wizję tego, co chcemy osiągnąć, ale to wszystko, co mogę teraz powiedzieć. Mogę jedynie dodać, że pracujemy również nad różnorodnymi rozwiązaniami montażowymi do ścian wideo LED.
Jeżeli mówimy o marce Evoko, mamy cały szereg naprawdę ekscytujących produktów, które pomogą firmom w organizacji wspaniałych spotkań, a nam otworzą nowe sektory rynku. MG: Na pewno będziemy rozwijali naszą współpracę z partnerami, którzy wiedzą wszystko na temat systemów AV, a za sprawą zmieniających się wymagań rynku za chwilę będą mieli również rozległą wiedzę na temat systemów IT, w ramach których w biurach działają nasze produkty. Będziemy wciąż pracowali nad synergią marek Evoko i SMS Smart Media Solutions, która jest dla nas ogromną zaletą, ponieważ możemy dostarczać kompleksowe rozwiązania i docierać do klientów z nowych obszarów rynku.

TEKST i ZDJĘCIA: Łukasz Kornafel, AVIntegracje

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl

Tagi:

Evoko