22 kwietnia miało miejsce uroczyste otwarcie Stadionu Miejskiego im. Władysława Króla w Łodzi, podczas którego między innymi odbył się Koncert Margaret oraz inauguracyjny mecz drużyny ŁKS z Chrobrym Głogów – pierwsze od ponad trzech dekad spotkanie, rozegrane przy czterech czynnych trybunach nowego stadionu ŁKS.
Miejska inwestycja realizowana była etapami. W 2015 roku wybudowana została pierwsza część stadionu – nowoczesna trybuna na 5,7 tys. miejsc z zapleczem szatniowym i socjalnym oraz boisko. Kolejna rozbudowa stadionu trwała od sierpnia 2019 roku i polegała na dobudowaniu do istniejącej już trybuny trzech pozostałych, dzięki czemu obiekt stał się w pełni funkcjonalny.
Ten zadaszony obiekt posiada 18 029 miejsc siedzących, co klasyfikuje go na 12. miejscu wśród wszystkich stadionów piłkarskich w Polsce i jednocześnie czyni go największym stadionem w 1. lidze. Nowy stadion umożliwia rozgrywki piłkarskie na najwyższym poziomie. To nie tylko trybuny i boisko o wymiarach 68 na 105 metrów, ale także powierzchnie biurowe, usługowe i gastronomiczne. Na tak nowoczesnym obiekcie nie mogło zabraknąć profesjonalnego systemu nagłośnienia.
Aby zapewnić odpowiedniej mocy poziom dźwięku i doskonałą zrozumiałość mowy, system nagłośnienia oparto na zestawach głośnikowych RCF P6215 – najpotężniejszych modelach z serii P, dedykowanej wymagającym obiektom sportowym.
Zestawy głośnikowe są zasilane w technologii niskoimpedancyjnej przez wzmacniacze mocy Yamaha PC412-DI oraz PC406-DI. Wzmacniacze serii PC-DI, to najnowsze rozwiązanie producenta, zapewniające dużą moc wyjściową i elastyczny silnik DSP, o szerokich możliwościach konfiguracji.
Dzięki oprogramowaniu ProVisionare, możliwa jest zdalna kontrola wszystkich wzmacniaczy, które zostały zainstalowane w czterech amplifikatorniach. Transmisja sygnałów fonicznych i sterujących odbywa się w zamkniętej sieci światłowodowej za pomocą protokołu Dante.
Sercem systemu jest matryca Yamaha MTX5-D, która w czasie rzeczywistym monitoruje system, za pomocą dwóch mikrofonów pomiarowych, rozmieszczonych na stadionie. Dzięki temu, poziom ciśnienia akustycznego wytwarzany przez system nagłośnienia, jest automatycznie dostosowywany do mierzonego poziomu tła.
W pomieszczeniu spikera, zainstalowano konsoletę foniczną Yamaha TF1 oraz zestaw odtwarzaczy, odsłuchów osobistych i mikrofonów bezprzewodowych.
W ramach projektu przewidziano również integrację z elementami poprzedniego systemu nagłośnienia. Aby zachować transmisję po protokole Dante w całym obiekcie, sygnał analogowy do wzmacniaczy z poprzedniego systemu, dostarczany jest przez dwa przetworniki ARX NetSplit.