Według Thomasa Baumanna, head of pre-sales EMEA w Jabra Business Solutions, głównym trendem IT w 2024 roku, podobnie jak w roku poprzednim, jest sztuczna inteligencja (AI). Odgrywa ona rolę w niemal wszystkich osiągnięciach technologicznych i wpływa na prawie każdy obszar naszego życia, zwłaszcza w środowisku pracy. Jednakże jesteśmy dopiero na początku drogi – sztuczna inteligencja jest zarówno szansą, jak i wyzwaniem i stale, dynamicznie się rozwija. Rodzi to nie tylko pytania natury etycznej dotyczące jej zagrożeń i ograniczeń, ale także sprawia, że decyzje inwestycyjne w IT stają się coraz bardziej złożone. Wprowadzając na rynek serię PanaCast 50, Jabra pokazała, jak dzięki wydajnej i elastycznej architekturze systemu, rozwiązanie sprzętowe może być wyposażone w jeszcze bardziej zaawansowane aplikacje AI, co sprawia, że jest to produkt stworzony z myślą o przyszłości i może służyć nam przez wiele lat.
Sztuczna inteligencja dla większej naturalności
Jabra dość szybko odkryła potencjał sztucznej inteligencji i była jedną z pierwszych firm, które zastosowały ją w swoich kamerach wykorzystywanych w wideokonferencjach. Za sprawą procesorów brzegowych AI, rozwiązania PanaCast 50 mogą podejmować decyzje w zaledwie kilka milisekund, dzięki przetwarzaniu danych bezpośrednio w urządzeniu. W połączeniu z polem widzenia 180° w rozdzielczości 4K generowanym przez trzy 13-megapikselowe kamery i osiem profesjonalnych mikrofonów, sztuczna inteligencja sprawia, że każdy może wyraźnie słyszeć i widzieć innych uczestników spotkania – niezależnie od tego, skąd się łączą. Wirtualny Reżyser – jedna z najważniejszych inteligentnych funkcji serii PanaCast 50 i doskonały przykład współdziałania sprzętu i oprogramowania – automatycznie rozpoznaje, która z osób zabiera głos, robi zbliżenie na tę osobę i śledzi przebieg rozmowy niczym kamerzysta obecny w pomieszczeniu. W przypadku produktów Jabra, sztuczna inteligencja nigdy nie jest celem samym w sobie lub jedynie fanaberią, ale zawsze przyczynia się do osiągnięcia celu, jakim jest stworzenie jak najbardziej naturalnego doświadczenia podczas spotkania dla wszystkich uczestników.
Wpływ technologii na jakość spotkań
Sukces spotkań zależy od wielu czynników, takich jak staranne przygotowanie i prace organizacyjne, a przede wszystkim sprawna moderacja. W przypadku spotkań wirtualnych i hybrydowych istnieje jeszcze jeden fundamentalny czynnik: technologia. W zeszłym roku Jabra przeprowadziła kompleksowe badanie naukowe we współpracy z Behavioral Labs z London School of Economics (LSE), w ramach którego przeanalizowano przebieg spotkań hybrydowych i zachowanie uczestników w różnych warunkach technologicznych. Wykazano, że inteligentne funkcje naszego PanaCast 50 mają bardzo wyraźny pozytywny wpływ na ocenę ogólnej jakości spotkania i na percepcję uczestników. Zwłaszcza uczestnicy zdalni czują się wykluczeni ze spotkania, gdy stosowane są rozwiązania konferencyjne o niższej jakości. Zbliżenie kamery na osoby mówiące w danym momencie i doskonała transmisja głosu przez mikrofony sprawiają, że nie tylko treść wypowiedzi jest zrozumiała, ale także można odczytać ton głosu i mimikę twarzy uczestników.
Urządzenie przyszłości – w każdym aspekcie
Rozwiązania konferencyjne PanaCast 50 dysponują większą mocą obliczeniową niż jest to obecnie potrzebne, dzięki czemu mogą być nadal udoskonalane za pośrednictwem bezpłatnych aktualizacji oprogramowania, tak jak miało to już miejsce kilkakrotnie. Wysokiej jakości i trwałe komponenty zapewniają również, że nasze wideo bary mogą być używane przez długie lata. Wyposażając sale konferencyjne w PanaCast 50, firmy zabezpieczają się również na przyszłość, ponieważ spotkania hybrydowe będą nadal bardzo ważną częścią naszego życia zawodowego – nawet jeśli niektórzy znani prezesi twierdzili w ostatnich miesiącach coś zupełnie przeciwnego.
Idealne rozwiązanie dla obecnych i przyszłych środowisk pracy
Eksperci są zgodni co do tego, że pracownicy są najbardziej zadowoleni i wydajni, gdy mogą sami (wraz ze swoim zespołem) decydować o tym, kiedy i gdzie pracują. Ponadto wiele zespołów od zawsze pracowało w różnych lokalizacjach i oddziałach i nadal będzie to robić. Do tego dochodzą relacje z klientami i innymi partnerami zewnętrznymi. Spotkania hybrydowe są ekologiczną, ekonomiczną i mniej czasochłonną alternatywą dla podróży służbowych. Firmy, które najlepiej zarządzają współpracą hybrydową, będą również przodować pod względem satysfakcji pracowników, zaufania, innowacyjności, wydajności i rentowności. Technologia odgrywa tu fundamentalną rolę.