Zakończył się pierwszy etap modernizacji budynku Zamojskiego Domu Kultury który objął przede wszystkim salę widowiskową i jej otoczenie. W ramach sali widowiskowej powstał balkon, wyniesiono scenę, zwiększając łączną ilości miejsc dla widzów do 413, zainstalowano również nowe fotele i nowe oświetlenie, a także nowoczesny i zaawansowany system nagłośnienia. Oficjalne otwarcie wyremontowanej sali widowiskowej z udziałem władz Zamościa i regionu odbyło się początkiem września.
System nagłośnienia sali widowiskowej
System nagłośnienia scenicznego sali widowiskowej został zaprojektowany w oparciu o zespoły głośnikowe marki CODA Audio, biorąc pod uwagę warunki architektoniczne sali, gwarantując równomierne pokrycie dźwiękiem całej nagłaśnianej powierzchni, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka odbijania się fal dźwiękowych od powierzchni pomieszczenia. Tak dobrany i skonfigurowany system umożliwi realizację różnorodnych wydarzeń kulturalnych, koncertów muzycznych, przedstawień teatralnych czy konferencji.
System nagłośnienia oparto na systemie TiRAY, składającym się z dwóch podwieszonych gron, liczących po osiem modułów na stronę, które wspomagane są przez zestawy niskotonowe SCV-F. Dopełnieniem systemu są zestawy szerokopasmowe D5-Cube, pracujące jako front fill oraz dwudrożne zestawy HOPS8i, zainstalowane pod balkonem. System zasilany jest ze wzmacniaczy LINUS10C oraz LINUS14, z wbudowanymi procesorami DSP, zapewniającymi możliwość wprowadzenia filtrów korygujących charakterystykę częstotliwościową dla wykorzystanych urządzeń głośnikowych. System posiada możliwość pełnej obróbki sygnału w dziedzinie czasu, częstotliwości oraz obróbkę dynamiki dla każdej końcówki mocy. Wzmacniacze połączone są z systemem transmisji opartym na sieci Dante za pomocą cyfrowych wejść AES/EBU.
TOMMEX jako Autoryzowany Dealer produktów Yamaha Professional Audio oraz Konsolet Premium, dostarczył pierwszą w Polsce konsoletę mikserską live&rental RIVAGE PM3, stanowiącą nową generację cyfrowych stołów mikserskich. Sygnały do wzmacniaczy dostarczane są z konsolety YAMAHA CS-R3 wraz z DSP-RX, która będzie wykorzystywana podczas realizowanych w sali wydarzeń i koncertów. Uzupełnienie systemu stanowią przetworniki analogowo-cyfrowe RIO 3224-D2 oraz TIO16/08. Transmisja sygnałów audio między poszczególnymi lokalizacjami systemu nagłośnienia sali oraz sterowanie urządzeniami odbywa się za pomocą urządzeń sieciowych, zlokalizowanych w głównej szafie rack systemu nagłośnienia w pomieszczeniu technicznym. System konsolety głównej będzie tak zorganizowany, aby mógł być stosowany jako rozwiązanie mobilne.
System interkomowy
Sala widowiskowa została również wyposażona w zaawansowany system interkomowy oraz system inspicjenta oparty na urządzeniach hiszpańskiej marki AEQ. Teatr dysponuje zaawansowanym systemem inspicjenta hiszpańskiej marki AEQ. Sercem systemu jest matryca CrossNET 40, odpowiadająca za dystrybucję sygnałów audio pomiędzy panelami przewodowymi TP8116 (rackowe) i TP8416 (stołowe) oraz bezprzewodowymi XPLORER, a także zarządzanie dzwonkami antraktowymi i transparentami „CISZA”. System zapewnia komunikację pomiędzy stanowiskiem realizatora, oświetleniowca, inspicjenta oraz z bezprzewodowymi modułami, które w połączeniu z puntem dostępowym mogą być użytkowane samodzielnie podczas imprez zewnętrznych z wykorzystaniem systemu mobilnego.
Mobilny system nagłośnienia
Przewidziano również kompaktowy system mobilny do użytkowania na zewnątrz obiektu, oparty na ultrakompaktowym systemie nagłośnienia N-APS w ilości 6 sztuk serii N-Series – serii małych, lekkich, a jednocześnie wysoce efektywnych i bardzo uniwersalnych systemów, które również pod względem przetwarzanej mocy, mogą konkurować ze znacznie większymi i cięższymi systemami nagłośnienia. Zestawy N-APS mają możliwość zmiany kąta propagacji poziomej 60°, 90° lub 120° oraz asymetrycznie 105° (45°+60°), 90° (30°+60°) lub 75° (30°+45°). System posiada możliwość podwieszenia zestawów szerokopasmowych lub ustawienia ich na statywach. Zestawy niskotonowe SCV-F 4 sztuki i system zasilania końcówkami mocy umożliwia kardioidalny lub dookólny układ pracy zestawów niskotonowych. System jest zasilany przez wzmacniacz mocy LINUS14D, dający możliwość skorzystania z wejść analogowych, AES/EBU, Linet oraz Dante.