Zastosowanie multimediów w korporacji

Duży ekran, który znajduje się za fotelem prezesa, videowall w sali konferencyjnej lub w lobby przedsiębiorstwa, kiosk multimedialny, na którym wyświetlane są informacje o firmie. Klasyczne zastosowanie multimediów w korporacjach coraz częściej oddaje pole bardziej innowacyjnym pomysłom. Takim, które w realny sposób wykorzystują potencjał nowoczesnych rozwiązań multimedialnych nie tylko do usprawnienia procesów w firmie, ale także do autopromocji. Jak korporacje mogą wykorzystać multimedia?

Od kilku lat obserwuje się znaczny wzrost zainteresowania korporacji dotykowymi rozwiązaniami multimedialnymi. Dzieje się tak dlatego, że ekrany dotykowe przestały być nowością i obecnie spotyka się je na każdym kroku. W naturalny sposób pojawiły się nie tylko w  domach, ale także w  miejscach pracy, gdzie ułatwiają codzienne zadania i służą również do nowoczesnej autopromocji firmy. Podstawowym zastosowaniem multimediów w korporacji jest korzystanie z  videowalla w  sali konferencyjnej czy w audytorium. Może on służyć nie tylko do wyświetlania prezentacji, map i planów, ale także jako ekran podczas wideokonferencji czy przeprowadzanych szkoleń.
Co więcej, można w łatwy i niedrogi sposób, za pomocą nakładki dotykowej, zamienić zwykły ekran czy ścianę video w multimedialne narzędzie dotykowe. Często videowalle są również obecne w salach managerskich, gdzie podczas spotkań w  mniejszych grupach, pozwalają nie tylko na oglądanie prezentacji, ale także na współdzielenie ekranu czy interaktywne notowanie. Jednak korporacje, w których dobry i nowoczesny wizerunek jest strategicznym elementem, rozumieją, jak ważne jest dopasowanie medium komunikacji do sposobu percepcji klienta. Dlatego w świecie, w którym otaczają nas ekrany dotykowe, starają się wykorzystać potencjał rozwiązań multimedialnych do autopromocji. W jaki sposób? Jednym z podstawowych sposobów jest wykorzystanie ekranów dotykowych w  showroomach. Ekran dotykowy może zastąpić ulotkę i  katalog, które często trafiają do kosza zaraz po ich otrzymaniu. Tymczasem dzięki ciekawej formie przekazu czy dedykowanej aplikacji zaprezentowanej na ekranie dotykowym informacja i  oferta mogą skuteczniej przyciągnąć uwagę. Zmienia się zatem nie tylko sposób percepcji, ale także komunikacji oraz docierania z  informacją do potencjalnego klienta. Dzięki ekranom dotykowym w  showroomie łączone jest słowo pisane z  dźwiękiem, obrazem i  dotykiem, dając odbiorcy wyjątkową możliwość poznania oferty i  proponowanych rozwiązań. Co więcej, można dopasować wygląd ekranu dotykowego czy kiosku interaktywnego do indywidualnych potrzeb, stosując nie tylko kolory marki czy dodając logo firmy, ale również dobierając odpowiedni materiał obudowy, a  także – dzięki najnowszym rozwiązaniom – jej kształt. Multimedialny showroom jest zatem kolejnym krokiem w budowaniu wizerunku marki, który prezentuje i zachęca klientów do zapoznania się z jej ofertą. Jednym z  najciekawszych przykładów wykorzystania rozwiązań dotykowych w  korporacji jest branża deweloperska. Stosując dedykowane rozwiązania zamknięte w formie stołu czy kiosku multimedialnego, deweloperzy prezentują makiety osiedli, dzielnic, a nawet całych miast w  formie 3D. Dzięki aplikacji multimedialnej mogą podświetlić całą wizualizację oraz wybrane budynki i  trasy, tworząc wyjątkową prezentację nieruchomości. Rozwiązania dotykowe pozwalają również na stworzenie wirtualnych spacerów, co daje potencjalnym klientom możliwość zobaczenia, jak będzie wyglądać ich nowe biuro, mieszkanie czy teren wokół budynku.
Zastosowanie multimediów w korporacji2
Różnorodność wyzwań, które stoją przed pracownikami korporacji, sprawia, że przygotowywane dla nich rozwiązania często muszą spełniać więcej niż jedno zadanie. Jednak i tutaj technologia ekranów dotykowych nie zawodzi. Dobrym przykładem tego typu działań jest stół multimedialny, który może być również tablicą interaktywną. To za sprawą specjalnego stojaka na kółkach, z  elektryczną regulacją wysokości oraz kąta nachylenia ekranu, który za pomocą pilota w ciągu kilku sekund zmienia stół w pionową tablicę. Stół ma za zadanie uatrakcyjnić ofertę firmy na targach i eventach branżowych, gdzie jest nie tylko źródłem informacji, ale także rozrywki, dzięki grom interaktywnym. Natomiast tablica jest narzędziem wykorzystywanym na spotkaniach z klientami oraz podczas burzy mózgów w siedzibie firmy. Showroomy, targi branżowe, prezentacje w  siedzibie klienta i  w  siedzibie firmy to codzienność w  każdej korporacji. Jednak, aby nie zostać w tyle za konkurencją, stale muszą szukać nowych form zaprezentowania swojej oferty potencjalnym klientom, a  także motywowania i  inspirowania pracowników do efektywnej pracy. Dlatego idąc z duchem czasu coraz częściej sięgają po multimedialne rozwiązania, które przenoszą je na wyższy poziom. Dla wielu z  nich to rewolucja, ale także naturalna ewolucja, którą widać na co dzień w otaczającym świecie.

TEKST: Jakub Boni, Videofonika
ZDJĘCIA: Videofonika