Brill AV Media, jako firma z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży audiowizualnej, może zapewnić nie tylko dowolną formę transmisji, ale również pozwolić klientom na stworzenie wydarzenia online, które nie będzie wizualnie odbiegało od standardów wydarzeń live. Do dyspozycji klientów oddane zostało w pełni wyposażone studio do transmisji online zlokalizowane na warszawskiej Białołęce.

Kryzys związany z pojawieniem się zagrożenia rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 spowodował gwałtowny spadek zleceń w branży eventowej. Na początku ograniczenia dotknęły imprezy masowe, jednak aktualnie odwołanych zostało już większość wydarzeń planowanych na marzec i kwiecień, a nawet na miesiące letnie. W związku z pandemią zamknięte zostały niemal wszystkie instytucje kultury – teatry, opery, filharmonie, a także duża część obiektów konferencyjnych i targowych oraz hoteli. Natura jednak nie znosi próżni – informacje, doświadczenia i emocje, które miały zostać przekazane uczestnikom planowanych wydarzeń nie zniknęły. Nie mając innej możliwej drogi, zostały one przeniesione do rzeczywistości internetowej – webinary, e-learning czy streamingi, znane co prawda wcześniej, aczkolwiek stosowane okazjonalnie, teraz urosły w siłę. Poziom większości z nich jest jednakże mocno dyskusyjny. Brakuje profesjonalnej obsługi oraz wysokiej klasy sprzętu zapewniającego dobrą jakość dźwięku i obrazu.

Studio Brill AV Media to scena 8 m x 4 m z pełnym oświetleniem scenicznym, oraz ścianą LED P2.6 o wielkości 8 m x 3m.

Brill AV Media, jako jedna z największych w Polsce firm dostarczających technologie eventowe, szybko odpowiedziała na te potrzeby. Posiadając już spore doświadczenie w zakresie projektów związanych z rynkiem internetowym (m.in. współorganizacja GonKon, czyli pierwszego wydarzenia związanego z YouTubem w Polsce) i streamingów (m.in. turniej Counter Strike: Global Offensive czy turniej Red Bull Rift Challenge w League of Legends), proponuje transmisje eventów online. – Jesteśmy przygotowani zarówno na transmisję małych projektów do sieci, jak i na przeniesienie online całych wydarzeń z pełną oprawą scenograficzno-multimedialną – mówi Dorota Rogozińska, dyrektor marketingu Brill AV Media. – Co więcej, możemy zrealizować transmisję z dowolnego miejsca wskazanego przez klienta, ale także zaprosić klientów do naszego własnego, gotowego studio w Warszawie.

Odpowiednie oświetlenie zapewniają: 20 szt. Robe 600+, 6 szt. BMFL Blade i 2 szt. BMFL Spot.

Powierzchnia studio to 10 m x 10 m (4,5 m wysokości), w całości osłonięta siedmiowarstwowymi kurtynami dźwiękochłonnymi Gerriets zapewniającymi doskonałą izolację akustyczną. Na wyposażeniu znajdują się dwie kamery PTZ oraz trzy kamery SONY PWEX-3 na trzech dowolnych planach oraz ekran LED Unilumin P2.6 rozmiar 8 m x 3 m. 

Na wyposażeniu studia znajdują się dwie kamery PTZ oraz trzy kamery SONY PWEX-3 na trzech dowolnych planach.

W studio pracuje media serwer Christie Coolux dysponujący bardzo dużymi możliwościami generowania wieloźródłowego i wielowarstwowego obrazu. Na wyposażeniu są także miksery Roland V800 i Roland VR50HD wykorzystywane do miksowania kamer oraz streamu. W tej ostatniej kwestii pomaga także oprogramowanie Vmix. Jednocześnie używane są dodatkowe funkcje, jak m.in.: nakładanie znaków wodnych lub tworzenie powtórek podczas transmisji. Tak skonstruowany tor wizji pozwala na praktycznie nieograniczoną produkcję video.

Na scenie, w zależności od charakteru wydarzenia, może znaleźć się dowolna scenografia.

Odpowiednie oświetlenie zapewniają urządzenia: 20 sztuk Robe 600+, 6 sztuk BMFL Blade i dwie sztuki BMFL Spot sterowane z konsolety Grand Ma 2 Full SIZE. Do dyspozycji gości oddany jest również zestaw audio obsługiwany z konsolety Allen and Heath S 5000, w tym cztery bezprzewodowe odsłuchy douszne Sennheiser ew G4, 12 mikrofonów bezprzewodowych Shure QLXD z główką Beta58, mikrofony nagłowne i krawatowe, mikrofony mównicowe (gęsia szyja) i pełen set mikrofonów koncertowych odpowiadających standardom riderowym np. Shure Beta 52, Shure SM57, Sennheiser e604, Audio Technica ATM350 czy PRO 35. Daje to bardzo szerokie możliwości perfekcyjnej rejestracji dźwięku nawet bardzo nietypowego eventu. Zapewniona jest możliwość streamu tłumaczenia symultanicznego. Do dyspozycji jest także scena 8 m x 4 m, na której, w zależności od charakteru wydarzenia, może znaleźć się dowolna scenografia – warto bowiem zwrócić uwagę, że przenosząc nasze wydarzenie do sieci nie musimy, a nawet nie powinniśmy, rezygnować z kreacji wydarzenia.

Do dyspozycji gości oddany jest również zestaw mikrofonów, w tym 4 bezprzewodowe odsłuchy douszne, 12 mikrofonów bezprzewodowych, mikrofony nagłowne i krawatowe, mikrofony mównicowe (gęsia szyja) i pełen set mikrofonów koncertowych.

Możliwości transmisji do setek czy tysięcy użytkowników są niemal nieograniczone – można korzystać ze znanych platform jak YouTube, Facebook, Vimeo, Twitch, Mixer lub z własnej dedykowanej platformy. Brill AV Media obsługuje webinary na najlepszych platformach, takich jak m.in.: Clickmeeting, MS Teams oraz Zoom.

Jesteśmy przygotowani zarówno na transmisję małych projektów do sieci, jak i na przeniesienie online całych wydarzeń z pełną oprawą scenograficzno-multimedialną – mówi Dorota Rogozińska, dyrektor marketingu Brill AV Media.

Jest w stanie zrealizować webinar za pomocą własnego konta, jak również konta klienta końcowego. W razie potrzeby świadczy usługi wsparcia w założeniu takiego konta, a także obsługi go przez hostów i prelegentów. Można również dostosować cały przekaz tak, by był spójny z identyfikacją wizualną klienta (określona kolorystyka strony, logo widoczne podczas transmisji itp.).

Oświetlenie sterowane z konsolety Grand Ma 2 Full SIZE, zestaw audio obsługiwany z Allen & Heath S 5000.

Wydarzenia online zapewniają także wiele dodatkowych korzyści dla organizatorów, w tym możliwość przekazania istotnych treści, prezentacji, materiałów video i dodatkowych dokumentów bezpośrednio na urządzenie uczestnika. Dzięki pytaniom do prelegentów, ocenom wykładów i ankietom w czasie rzeczywistym można także zwiększać aktywność uczestników. Co więcej, prelegent może posiadać podgląd na uczestników i przekazywane przez nich treści. 

Realizacja obrazu odbywa się głównie na Christie Coolux wspomaganym przez Roland V800 i Roland VR50.

Czy taka będzie nasza nowa rzeczywistość? Całkowicie wirtualna? Raczej nie – warto wierzyć, że eventy powrócą, ludzie będą się spotykać, kryzys minie. Jednak rewolucja, która teraz się dokonuje, z pewnością będzie miała ogromny wpływ na przebieg wszystkich nadchodzących wydarzeń i ten, kto będzie na nią gotowy, będzie rozdawać karty.

Tekst: AVIntegracje
Zdjęcia: Tomasz Seruga

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl