Ostatnie kilka miesięcy było dla firmy Linearic czasem zintensyfikowanego rozwoju. Przeprowadzono zmiany związane ze strukturą handlową, a do jej oferty dołączyło wiele nowych marek. Po zakończeniu wszystkich tych operacji, jeszcze w końcówce 2018 roku, bo 15 listopada, dystrybutor zaprosił do wrocławskiego hotelu Haston wszystkich specjalistów z branży AV, aby mogli oni poznać najnowsze rozwiązania i systemy i włączyć je do przyszłorocznych projektów.
[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]D[/fusion_dropcap]zień otwarty firmy Linearic został zorganizowany w otoczeniu nowoczesnej przestrzeni wrocławskiego czterogwiazdkowego hotelu Haston. Jest to kompleks oddalony nieco od centrum miasta, ale bardzo dobrze skomunikowany i posiadający duże zaplecze konferencyjne, umożliwiające organizacje nawet kilku spotkań równocześnie.
Ciekawostką jest wystrój hotelu, nawiązujący do tematu motoryzacji. W hotelowym lobby zostały ustawione samochody z lat trzydziestych i czterdziestych XX wieku, a sale konferencyjne noszą nazwy najbardziej legendarnych producentów samochodowych.
Spotkanie firmy Linearic zostało zorganizowane w sali Chrysler i już na wstępie warto zaznaczyć, że miało inną niż zwykle formę. Organizatorzy postanowili zamienić klasyczny cykl prezentacji wygłaszanych zasiadającym w układzie amfiteatralnym słuchaczom na bardziej otwarte warsztaty. Każdy zainteresowany prezentowanymi rozwiązaniami mógł przyjść do hotelu Haston w godzinach od dziewiątej do szesnastej i w kameralnym gronie zobaczyć i przetestować wszystkie prezentowane produkty. Również my mieliśmy przyjemność przejść całą ekspozycję z przedstawicielami firmy Linearic Pawłem Borkowiczem i Andrzejem Lamikiem i zapoznać się ze szczegółami technicznymi prezentowanych rozwiązań.
Oferta DSPPA to przede wszystkim niezwykle szeroka gama elektroniki. W katalogu producenta znajdziemy praktycznie wszystkie rozwiązania dla potrzeb każdej instalacji AV. Wspólną cechą większości z tych urządzeń jest integracja wielu różnych funkcji w jednej obudowie. Doskonałym przykładem takiego urządzenia jest model MAG808. Jest to matryca 8 × 8, z wbudowanym tunerem FM oraz możliwością odtwarzania plików MP3 z nośników zewnętrznych. W matrycę wbudowany jest kalendarz, za pomocą którego można zaprogramować automatyczne odtwarzanie spotów czy komunikatów o danej porze i w określonym dniu. Na panelu przednim znajduje się dotykowy ekran z interfejsem takim samym, jaki otrzymujemy po podłączeniu komputera czy telefonu, co znacząco ułatwia sterowanie urządzeniem i zarządzanie sygnałami.
Oczywiście z matrycą współpracują panele MAG808C – umożliwiają one nie tylko kontrolę głośności czy przełączanie źródeł sygnału, są także wyposażone w wejścia sygnałowe oraz panele mikrofonowe MAG808R z możliwością nadania komunikatu do wybranych stref.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”23″ display_type=”photocrati-nextgen_pro_mosaic” row_height=”220″ margins=”5″ last_row=”justify” lazy_load_enable=”1″ lazy_load_initial=”35″ lazy_load_batch=”15″ display_type_view=”default” captions_enabled=”0″ captions_display_sharing=”1″ captions_display_title=”1″ captions_display_description=”1″ captions_animation=”slideup” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
W trakcie spotkania można było zobaczyć cyfrowe wzmacniacze jedno-, dwu- lub czterokanałowe, wzmacniacze ze zintegrowanym mikserem, odtwarzaczem i możliwością odtwarzania bezprzewodowego za pomocą Bluetooth czy wzmacniacze wielostrefowe.
Firma DSPPA ma w swojej ofercie bardzo wiele rozwiązań przeznaczonych na rynek rezydencyjny. Mowa tutaj np. o instalowanych w standardowej puszce energetycznej urządzeniach łączących wzmacniacz, radio FM, możliwość odtworzenia muzyki bezprzewodowo za pomocą połączenia Bluetooth, z karty Micro SD oraz z urządzenia zewnętrznego za pomocą wejścia aux. W rodzinie tych produktów znajduje się kilka modeli: od najprostszego DM835, przypominającego sterownik od klimatyzacji i wyposażonego we wzmacniacz 2 × 10 W, przez nieco bardziej zaawansowany model DM837 wyposażony w taki sam zestaw funkcji i wzmacniacz o takiej samej mocy, ale również dotykowy ekran, aż po duży model DM858 z ekranem o przekątnej siedmiu cali, wbudowanym wzmacniaczem 4 × 20 W, procesorem DSP i dziesięciozakresowym korektorem. Co więcej, na ekranie urządzenia możemy wyświetlić sygnał z kamery znajdującej się przy domofonie, ulubione zdjęcia czy prognozę pogody. Dzięki komunikacji za pomocą sieci LAN oraz aplikacji na telefon komórkowy, użytkownik może stworzyć system multiroom. Na słowa uznania zasługuje wygląd największego modelu – wykonano go z aluminium, a jego design przypomina tablety z nadgryzionym jabłkiem.
Zgodnie z zapowiedzią firmy Linearic, urządzenia te będą już niedługo sprzedawane w formie gotowych do instalacji zestawów, w których znajdzie się jednostka centralna oraz zestaw głośników w bardzo atrakcyjnej cenie, a trzeba przyznać, że jeżeli chodzi o głośniki z logo DSPPA, to jest w czym wybierać. W ofercie producenta znajdują się rozwiązania precyzyjnie odpowiadające na wymagania zarówno standardowych, jak i najbardziej nietypowych instalacji. Znajdziemy tutaj pasywne i aktywne głośniki kolumnowe, głośniki sufitowe, projektory dźwiękowe, często stosowane np. w sklepach, na dworcach, na lotniskach czy w halach produkcyjnych, szeroką ofertę kolumn naściennych, w tym również kolumn zewnętrznych. Wśród prezentowanych głośników był również bardzo przydatny w wielu instalacjach ścienny głośnik narożny DSP416B. Dzięki przemyślanej konstrukcji i specjalnej obudowie może zostać zainstalowany w rogach pomieszczenia, bez obaw o szkodliwe zjawiska wynikające z sąsiedztwa ścian; można także połączyć cztery głośniki narożne, tworząc zestaw grający na 360°.
Firma DSPPA specjalizuje się nie tylko w rozwiązaniach public adress czy nagłośnieniu dla instalacji z rynku rezydencyjnego, ma w swojej ofercie także rozwiązania konferencyjne. Najbardziej zaawansowanym z nich jest system Intelligent Conference System. W jego skład wchodzi jednostka centralna S6201 oraz pulpity – w zależności od potrzeb albo umożliwiające tylko komunikację głosową (D6223), albo wyposażone w moduł głosowania (D6221). Dodatkowo do systemu może zostać wpięta kamera PTZ z dwudziestokrotnym zoomem i automatyczną funkcją trackingu. Oznacza to, że w momencie zgłoszenia na pulpicie kamera jest w automatyczny sposób kierowana na mówiącego. Funkcja ta może być szczególnie przydatna w przypadku transmisji obrad, spotkań czy konferencji, wykluczając praktycznie konieczność obecności operatora manualnie sterującego pozycją kamery. System konferencyjny DSPPA może być świetną odpowiedzią na rosnące zapotrzebowania klientów z instytucji samorządowych, w szczególności w obliczu ustawy wprowadzającej konieczność transmisji, rejestracji i przechowywania obrad rad miast, gmin itp.
Kolejną marką, która dołączyła w tym roku do oferty Linearic, jest marka Atlas Sound. W trakcie spotkania obecnych było tylko kilka produktów reprezentujących szerokie portfolio, a wśród nich: wzmacniacze cyfrowe DPA804, amplimiksery AA200PHD-CE, głośniki sufitowe z zamkniętą komorą Strategy II, zewnętrzne głośniki dla linii 70/100V serii SM, a także procesory DSP z linii BlueBridge wraz z kontrolerami naściennymi umożliwiającymi zaawansowaną regulację sygnału i przełączanie źródeł.
W trakcie dnia otwartego Linearic prezentowane były również rozwiązania marki RDL. W ofercie producenta znajdują się np. niewielkie urządzenia serii sysflex, a wśród nich m.in. interfejsy Dante, wzmacniacze słuchawkowe, wzmacniacze 70 i 100 V, wzmacniacze niskoimpedancyjne i przedwzmacniacze mikrofonowe z możliwością instalacji na blacie, pod blatem bądź w szafie rack czy przyłącza w różnych formatach, instalowane w standardowych puszkach elektrycznych. Producent ma w swojej ofercie także transmiter audio, który z pewnością znajdzie wielu odbiorców z rynku hotelowego. Jest to niewielkie urządzenie, które umożliwia rozesłanie sygnału za pomocą kabla ethernetowego z telewizora hotelowego znajdującego się w pokoju m.in. do odbiornika ze wzmacniaczem i głośników znajdujących się w łazience czy do wzmacniacza słuchawkowego i dyskretne słuchanie muzyki czy oglądanie telewizora na słuchawkach, bez ryzyka przeszkadzania współlokatorowi.
Ponadto firma Linearic przywiozła do hotelu Haston odtwarzacze audio i wideo marki ID-AL, systemy audioguide i tourguide Liten oraz system dystrybucji dźwięku przez WiFi AudioEveryWhere. Są to urządzenia, które pozwalają wysłać nawet szesnaście niezależnych strumieni dźwięku wprost do telefonu bądź tabletu klienta i odtworzyć je za pomocą prostej w obsłudze i łatwej do pobrania aplikacji. Co więcej, po podłączeniu do naszej sieci na ekra-nie klienta mogą pojawiać się banery lub informacje np. o ofercie czy promocjach. To doskonałe rozwiązanie sprawdzi się w barach, restauracjach, lobby hotelowym lub siłowni, gdzie na ścianach wisi wiele telewizorów z wybranymi różnymi kanałami, których równoczesne oglądanie bez słuchawek byłoby niemożliwe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozwiązań AudioEveryWhere używać również w sklepach lub jako platformę do tłumaczeń symultanicznych np. w trakcie konferencji.
Nie mogło również zabraknąć rozwiązań marki Relacart. W trakcie spotkania prezentowane były: podwójny, bezprzewodowy system mikrofonowy UR-260D z wbudowanym siedmiopunktowym korektorem parametrycznym dla każdego kanału oraz eliminatorem sprzężeń, system konferencyjny CDN-256 z pulpitami z protokołem Dante i mikrofonami o charakterystyce kardioidalnej, wykluczającej konieczność zbliżania się do mikrofonu przez mówiącego, a także niewielki konwerter audio umożliwiający odebranie z sieci Dante i wysłanie do sieci Dante czterech sygnałów wejściowych z możliwością poziomu wzmocnienia. Zaprezentowana została także matryca z dwunastokanałowym mikserem automatycznym DAM-128D.
Firma Linearic ma w swojej ofercie jeszcze jeden bardzo interesujący produkt, dostępny w dwóch wariantach. Mowa tutaj o urządzeniu firmy Apex Jest to bardzo zasłużony dla branży audio producent, który w przeszłości specjalizował się w produkcji procesorów głośnikowych. Jednak jakiś czas temu firma postanowiła rozszerzyć swoją ofertę również o rozwiązania AV.
Produkt, o którym mowa, nazywa się Liviau – jest to urządzenie typu wszystko w jednym. Zazwyczaj system w sali konferencyjnej czy w restauracji składa się z pulpitu sterującego bądź tabletu i jednostki centralnej umieszczonej w szafie oraz peryfieriów. Tutaj mamy świetnie wyglądającą, ekskluzywną obudowę w formie panelu dotykowe, w której zamknięto wzmacniacz o mocy 2 × 50 W, matryca audio 8 × 8, zaawansowany procesor DSP, odtwarzacz wideo, odtwarzacz muzyczny przeglądarka internetowa, system rezerwacji sal, sterownik oświetlenia z protokołem DMX oraz funkcje specjalne. Przyciskiem możemy wysłać zaprogramowaną wcześniej wiadomość email, np. do recepcji z prośbą o przyniesienie do sali konferencyjnej określonej liczby kaw, zamówić przekąski z kuchni czy wezwać taksówkę.
Urządzenie jest dostępne w dwóch wariantach R (Room) do sal konferencyjnych i S (Show) – do klubów i restauracji. Podstawowa różnica polega na tym, że w wersji Room mamy aplikację Office oraz Skype, natomiast w wariancie „rozrywkowym” otrzymujemy dostęp do aplikacji Spotify i harmonogram odtwarzania multimediów. Niewątpliwą zaletą Liviau jest to, że z poziomu jednego urządzenia mamy możliwość obsługi wszystkich najważniejszych i najczęściej wykorzystywanych funkcji, a dzięki temu, że jest to zestaw stworzony przez jednego producenta, otrzymujemy działający i niezawodny system.
Na ekspozycji przygotowanej przez wrocławskiego dystrybutora nie mogło zabraknąć elementu spinającego wszystkie urządzenia w instalacji i często decydującego o jej jakości oraz sprawnym działaniu, a więc kabli. Goście spotkania mogli zobaczyć najbardziej standardowe i najczęściej używane dla potrzeb instalacji AV kable głośnikowe 2 × 1,5 mm2, 2,5 mm2 i kabel mikrofonowy 2 × 0,23 mm2 produkowane w okrągłej izolacji ułatwiającej ich prowadzenie w korytach kablowych czy przepuszczanie przez otwory w ścianie, a także symetryczny kabel sygnałowy 2 × 0,16 mm2. Co ważne, na izolacji co metr widoczne jest oznaczenie długości, tak aby kable były jak najwygodniejsze w instalacji.
W trakcie dni otwartych zorganizowanych 15 listopada w Hotelu Haston we Wrocławiu, firma Linearic pokazała szeroką ofertę dla odbiorców z bardzo różnych rynków wertykalnych. Integratorzy i projektanci instalacji pracujący głównie na rynku komercyjnym, jak i osoby związane z rynkiem rezydencyjnym, hotelami, sklepami czy odbiorcami biznesowymi – wszystkie te osoby mogły tutaj znaleźć przynajmniej kilka interesujących ich produktów.
Jeszcze raz warto podkreślić formę spotkania, która okazała się być strzałem w dziesiątkę i dzięki której każdy, kto przybył na spotkanie, mógł nawet w kwadrans zapoznać się pobieżnie ze wszystkimi prezentowanymi rozwiązaniami lub bardzo wnikliwie z wybraną częścią ekspozycji, która odpowiadała jego aktualnym potrzebom bądź pozwoliła znaleźć inspirację dla przyszłych projektów.
TEKST i ZDJĘCIA: AVIntegracje