Na co dzień infokioski spotykamy na każdym kroku. Czy to dokonując zakupów, czy szukając informacji, czy składając zamówienie w restauracji. Wiemy, jak wyglądają one obecnie, ale czy pamiętamy pierwsze tego typu rozwiązania, z którymi mieliśmy styczność? Wspólnie z firmą iMedia, specjalistą w tej dziedzinie, przyjrzyjmy się ewolucji infokiosków.
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że na przestrzeni ostatnich 10 lat wielkość ekranu infokiosku rosła z roku na rok. Jeszcze 10 lat temu ekran 15” był niemalże olbrzymem, zaś dzisiaj spotkał by się co najwyżej z pobłażliwym uśmiechem. Rozwój technologii wraz z coraz większymi oczekiwaniami Klientów sprawiają, iż ekrany w kioskach wciąż rosną. Standardem na dzisiaj jest ekran 22” lub 24”, mniejsze, choć spotykane, są raczej odstępstwem od standardów i oczekiwań. Podobnie jak wielkość ekranów ewoluowała także technologia wykrywania dotyku. Nie każdy pewnie pamięta pierwsze ekrany dotykowe pracujące w oparciu o technologię rezystancyjną. Dwie cienkie i przezroczyste folie przedzielone warstwą częściowo przewodzącą były niejednokrotnie utrapieniem użytkownika z uwagi na dość dużą podatność na uszkodzenia mechaniczne. Wszak była to tylko folia.
Kolejne technologie, które pojawiały się z czasem, takie jak SAW bardzo nie lubiły wody i kurzu, natomiast IR potrafiła „oszaleć” na słońcu. Kończymy na technologii pojemnościowej PCT, która ewoluując osiągnęła poziom i jakość, którą mamy dzisiaj. Pojedynczy punkt dotyku ewoluował w dual touch aż do standardowych dziś 10 punktów dotykowych i obsługi gestów. Bardzo dynamiczny rozwój ekranów nie tylko pod względem ich funkcjonalności, ale również technologii wyświetlania, zaowocował najwyższej jakości obrazem w rozdzielczości Full HD oraz 4K. Infokioski początkowo miały funkcje stricte informacyjną, ale z czasem, dzięki dodatkom, takim jak skanery kodów, drukarki, terminale płatnicze, kamery, czy wrzutniki monet powodują, że ich możliwości są wręcz nieograniczone. Chcąc jednak mieć w swojej przestrzeni tak wszechstronne urządzenia, oczekujemy od nich również estetycznego wyglądu, który nie zaburzy harmonii pomieszczenia.
Na przestrzeni lat ewoluowały forma, kształty, materiały użyte do ich produkcji, kończąc na w pełni personalizowanych pod potrzeby Klienta urządzeniach. Ewolucję jaką przez ponad 10 lat przeszły infokioski doskonale obrazuje grafika, na której widzimy od lewej modele kiosków 15” realizowane dla Elite Photo, Modus Base wyposażony w ekran dotykowy 21,5” , Totem Flexi z ekranem o wielkości 24”, czy jeden z dostępnych „olbrzymów” Vega XL z ekranem dotykowym o przekątnej 50″-75″. Zapraszamy do kontaktu z firmą iMedia, aby przekonać się jaki może być Twój wymarzony infokiosk.