Podczas niedawnej konferencji on-line firmy Martin Audio swoją premierę miały dwa przełomowe produkty. Jednym z nich jest Torus, pierwszy w historii firmy stałokątowy system nagłośnieniowy. Drugi nosi nazwę Display 3 i jest oprogramowaniem do predykcji i optymalizacji systemów Martin Audio.

[ DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ ]

W aplikacjach, które wymagają pokrycia dźwiękiem obszaru na odległość 15-30 m, system liniowy nie zawsze jest praktyczny, optymalny, czy ekonomicznie uzasadniony. I odwrotnie, zastosowanie źródła punktowego może nie być wystarczające pod względem pokrycia i poziomu SPL.

TORUS to system o stałej krzywiźnie zaprojektowany, aby wypełnić tę lukę, łącząc zoptymalizowane pokrycie, poziom SPL oraz rentowność.

Jednak Dom Harter, dyrektor zarządzający, stwierdza: – To znacznie więcej niż kolejny system stałokątowy. TORUS był rozwijany przez trzy lata, aby osiągnąć niezrównane właściwości akustyczne i niezwykłą wydajność. – dodaje. – Konstrukcje o stałej krzywiźnie mają regulowaną dyspersję poziomą. Ale ich wydajność może się znacznie różnić pod względem tonalności i skuteczności pokrycia, gdy wybrane są różne dyspersje. Ponadto wiele z nich nie ma wystarczającej czułości w zakresie częstotliwości środkowego pasma. Ma to krytyczne znaczenie dla projekcji głosu i przejrzystości. Mogą one również wiele tracić z powodu filtrowania grzebieniowego. TORUS zasadniczo skupia się na tych kluczowych aspektach.

Każda kolumna głośnikowa TORUS została zaprojektowana z myślą o elastycznej poziomej dyspersji. Można ją ręcznie regulować w zakresie 90°, 60° lub 75° (asymetrycznie) za pomocą unikalnego Dynamic Horn Flare. Nie tylko przesuwa on i blokuje falowód, ale także dostosowuje wylot tuby, w tym zakończenie o niskiej dyfrakcji do przegrody, aby zapewnić prawidłową geometrię i optymalną wydajność w każdym z tych ustawień.

Dynamic Horn Flare jest poruszany za pomocą łatwo dostępnego mechanizmu obrotowego, dzięki czemu jest prosty w obsłudze i intuicyjny. Jego obsługa nie wymaga zdejmowania maskownicy ani użycia specjalnych narzędzi.

Pionową dyspersję 15° lub 30° uzyskuje się za pomocą dwóch oddzielnych typów obudów: odpowiednio T1215 i T1230. Moduły te można również łączyć, aby dopasować je do wymagań dotyczących miejsca i zasięgu.

TORUS ma falowód zamontowany przed 12-calowym przetwornikiem neodymowym w celu zwiększenia czułości środkowego pasma. Wraz z trzema kopułkowymi polimerowymi przetwornikami neodymowymi o przekątnej 1,4 cala, sprawia, że dźwięk jest wolny od zniekształceń nawet przy wyższym poziomie SPL.

TORUS to także pierwszy produkt, który w pełni wykorzystuje DISPLAY 3, całkowicie nowe oprogramowanie do predykcji i optymalizacji firmy Martin Audio, a także druga ważna premiera tego wydarzenia.

DISPLAY 3

DISPLAY 3 ma być potężnym narzędziem zarówno dla projektów na żywo, jak i instalacji. Bezproblemowo współpracuje ze Sketchup do zaawansowanego modelowania pomieszczeń lub pozwala na prostsze tworzenie obiektów i kształtów. Początkowo DISPLAY 3 będzie natywnie obsługiwał predykcję i optymalizację TORUS, z systemami liniowymi importowanymi z DISPLAY 2. Jednak z biegiem czasu DISPLAY 3 będzie zawierał wszystkie rozwiązania liniowe Martin Audio, źródło punktowe i subwoofery, aby stanowić całkowicie samodzielną platformę projektowania i predykcji systemu.

Podsumowując, Harter stwierdza: – Te dwie premiery pokazują zarówno stabilność, jak i ambicje firmy. Podczas pandemii przyjęliśmy proaktywne podejście. Kontynuując inwestycje w badania i rozwój oraz wiarę, że firmy, które konsekwentnie dbają o swoich klientów, będą miały lepszą przyszłość. Wprowadzenie TORUS umożliwia Martin Audio konkurowanie w większej liczbie aplikacji. DISPLAY 3 będzie się dalej rozwijać, aby stać się wiodącym oprogramowaniem do projektowania i prognozowania 3D, które poprawia jakość pracy profesjonalistów zajmujących się instalacjami i wydarzeniami na żywo – konkluduje Harter.