Korzyści płynące z samoobsługi w sklepach doceniamy już od dawna. Jednak coraz więcej takich samoobsługowych infokiosków spotkać możemy np. w muzeach. Firma iMedia zainstalowała jedno ze swoich urządzeń w Muzeum Pamięci Sybiru. Dzięki temu odwiedzający mogą w prosty sposób odebrać swoją rezerwację, zakupić i wydrukować bilet czy uzyskać niezbędne informacje.
Nic tak nie potrafi zrazić nas do sklepu, miejsca czy atrakcji jak długie kolejki do kas czy informacji. Dlatego też widok infokiosków czy kas samoobsługowych kojarzy nam się z bezproblemowym i szybkim załatwieniem sprawy. Dzięki nim możemy szybko uzyskać faktury za zakupy, za które wcześniej zapłaciliśmy w kasie samoobsługowej. Załatwimy też sprawy w urzędzie, odbierzemy lub zakupimy bilety w muzeum czy kinie lub uzyskamy niezbędne informacje. Firma iMedia ma w swojej ofercie szeroką gamę infokiosków, które mogą być dowolnie modyfikowane, aby w pełni zaspokoić potrzeby klientów. Poza ekranem urządzenie może być wyposażone w szereg elementów dodatkowych takich jak wrzutnik monet, hopper, akceptator banknotów czy dodatkowa drukarka paragonów.
Muzeum Pamięci Sybiru
W Muzeum Pamięci Sybiru stanął w pełni personalizowany infokiosk, wyposażony w terminal płatniczy i drukarkę. Dzięki niemu udogodniona została obsługa zwiedzających i wprowadzona tak ważna obecnie samoobsługowość. Urządzenie zapewnia możliwość płatności kartą, kupienia biletów i odebrania rezerwacji. Bazowym modelem w tej realizacji była Luna, która opiera się na uniwersalnym połączeniu surowej elegancji z wyrafinowaną prostotą. Ten infokiosk z niesamowitą łatwością wpasowuje się w każdą aranżację. Dodatkowo, klasyczna i smukła konstrukcja Luny świetnie eksponuje wyposażone w nią zindywidualizowane treści. Innym przykładem jest Totem Slim, będący nowością w ofercie i propozycją na tyle uniwersalną, że świetnie sprawdzi się jako podstawowy punkt informacji. Dzięki prostej formie z powodzeniem będzie pasować do pomieszczeń urządzonych w różnych stylach. To synonim smukłości i prostej formy, nie umniejszającej jego walorom użytkowym. Smukła sylwetka i delikatne akcenty obudowy sprawiają, że w dyskretny sposób wyróżnia się z otoczenia.
W Momentus X natomiast dominuje precyzja jego wykonania. Krawędź styku ekranu z obudową jest minimalna, co umożliwia łatwe czyszczenie. Ten totem to kwintesencja stylu i elegancji. Totem Kastor to model pionowego infokiosku wielkoformatowego z serii Master. Prosta stylistyka i smukła konstrukcja sprawia, że z powodzeniem można wpasować go w dowolne otoczenie. Dzięki znacznej powierzchni panelu frontowego możliwe jest umieszczanie logotypów i atrakcyjnej grafiki, co znacząco urozmaici przekaz. Totem Kastor sprawdzi się wszędzie tam, gdzie ważny jest duży format wyświetlanych treści. Wzbudzi zainteresowanie, a dzięki atrakcyjnej formie zostanie na długo zapamiętany przez odbiorców. A to tylko niektóre przykłady infokiosków w ofercie firmy iMedia, w której znajdziemy też modele przeznaczone do pracy na zewnątrz, takie jak np. Momentus Outside.
Momentus Outside
Świat fizyczny na zewnątrz kojarzy się z solidnością i stabilnością, ponieważ musi przetrwać skrajne warunki pogodowe oraz niespodziewane zdarzenia losowe. Totem informacyjny Momentus Outside został zaprojektowany ze zrozumieniem tych przemian, procesów i zdarzeń. Surowa estetyka stylu industrialnego nadaje Momentus Outside wrażenia trwałości, a hartowana szyba antyrefleksyjna dodatkowo zabezpiecza ekran przed atakami wandalizmu. Ekran umieszczony jest w wytrzymałej obudowie ze stali wyposażonej w wydajny system termowentylacji, dzięki czemu ten model sprawdza się podczas wszelkich warunków pogodowych.
Jakby tego było mało, producent przygotował również modele o elastycznym przeznaczeniu takie jak Totem Flexi. To całkowicie nowa propozycja. Urządzenie na tyle uniwersalne, że może być wykorzystane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczeń. Organiczna forma tego totemu sprawia, że świetnie wygląda zarówno w otoczeniu nowoczesnym, jak i stylowym. Świetnie sprawdzi się w różnorodnych zastosowaniach począwszy od punktów informacyjnych wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń, jako element systemów parkingowych czy moduł obsługujący ładowarki do aut elektrycznych. Jedyny wniosek, jaki się nasuwa w temacie samoobsługowych punktów sprzedaży czy informacji, to konieczność podjęcia decyzji, na jaki model infokiosku się zdecydować. Bo na pytanie, czy warto zainwestować w to rozwiązanie, odpowiedź jest tylko jedna. Warto!