Wraz z szybkimi zmianami na rynku handlu detalicznego, menedżerowie stale szukają nowych sposobów na przyciągnięcie klientów, optymalizację procesów oraz oszczędności finansowe. Jedną z technologicznych innowacji dostępnych od niedawna w Polsce są elektroniczne etykiety cenowe. Zwiększenie sprawności operacyjnej przy niższych kosztach czy wysoki komfort użytkowania to tylko niektóre z zalet wyświetlaczy Samsung ESL.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]E[/fusion_dropcap]tykiety ESL oparte są o technologię e-ink czy e-papier, dzięki czemu czas pracy na baterii jest praktycznie nieograniczony. Istotną cechą tego typu wyświetlaczy jest pobór energii tylko w momencie zmiany grafiki. Wyświetlanie statycznej grafiki na urządzeniu nie generuje praktycznie żadnego poboru energii. Według Samsung jedna etykieta, niezależnie od rozmiaru, będzie działać nieprzerwanie pięć lat przy założeniu codziennej dwukrotnej zmiany wyświetlanego materiału. Całe rozwiązanie umożliwia zdalne wprowadzanie nowych cen na etykietach w czasie rzeczywistym. Natychmiastowe poprawki można wprowadzać z poziomu poręcznego urządzenia mobilnego sparowanego z serwerem. Innymi słowy: zamiast drukować nowe etykiety i czekać na rozmieszczenie ich przez pracowników, po prostu wpisujemy zmiany w wygodnej aplikacji, a po chwili widzimy rezultat. Rozwiązanie to jest szczególnie istotne w razie konieczności szybkich reakcji na nieprawidłowości w cenach.

Zastosowanie
Etykiety firmy Samsung znajdą zastosowanie przede wszystkim w branży handlowej, w sklepach wielkopowierzchniowych jako zastępstwo papierowych etykiet z cenami. Ciekawą alternatywą jest wykorzystanie ich w miejsce niewielkich monitorów – tam, gdzie nie ma możliwości dostarczenia prądu. Etykiety wyposażone są również w zintegrowaną technologię komunikacji zbliżeniowej (NFC), z możliwością przekazywania dodatkowych informacji, jak na przykład pochodzenie produktu. Konsumenci, którzy uzyskają obszerne informacje na temat artykułu, chętniej decydują się na jego zakup, co realnie przekłada się na przychody sklepu.

Synergia urządzeń
W przypadku urządzeń firmy Samsung platforma zarządzania jest wspólna zarówno dla elektronicznych etykiet cenowych, jak i dla większych monitorów smart signage. Takie rozwiązanie umożliwia modyfikowanie treści widocznej dla klientów na różnych urządzeniach z jednego, centralnego węzła przy minimalnym nakładzie pracy. Możliwość wyboru Elektroniczne etykiety cenowe oferowane przez firmę Samsung dostępne są w różnych wariantach, wzorach i rozmiarach, dzięki czemu można je łatwo dopasować do swoich potrzeb oraz do rozkładu i asortymentu sklepu.