Marka Dimension4 jest znana przede wszystkim ze swojej działalności jako projektant i integrator systemów AV. Może nie wszyscy wiedzą, że firma jest także dystrybutorem produktów wielu marek cieszących się ugruntowaną pozycją, jak Audix czy D.A.S. Audio. W ofercie Dimension4 znajdują się także produkty nieco mniej znanych, ale równie znakomitych producentów, jak Gallo Acoustics czy Axitour. Ponadto firma, prowadząc działalność projektową, współpracuje także z licznymi partnerami, w tym firmami Crestron, IPS i Optoma. W maju firma Dimension4 zorganizowała w pięciu polskich miastach RoadShow, które stało się świetną okazją do bliższego spotkania z rozwiązaniami wszystkich wymienionych producentów.

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=”#0a0304″]D[/fusion_dropcap]ziałalność powstałej szesnaście lat temu firmy Dimension4 od początku koncentruje się na projektowaniu i wykonawstwie projektów związanych z rozwiązaniami AV i systemami niskoprądowymi. Dzięki bogatemu doświadczeniu i zespołowi profesjonalnych i wykwalifikowanych projektantów, inżynierów i techników firma podejmuje się realizacji najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych przedsięwzięć. W tym roku działalność Dimension4 została rozszerzona o dział dystrybucji zajmujący się sprzedażą sprzętu marek Audix, AxiTour, Gallo Acoustics i D.A.S. Audio. Oprócz tego w ofercie firmy znajdują się produkty i rozwiązania takich producentów jak: Barco, NEC, Chief, Extron, Toshiba czy RTI. Dimension4 zajmuje się nie tylko dostawą tych rozwiązań, ale także ich instalacją uruchomieniem i programowaniem w realizowanych projektach. W maju firma Dimension4 wyruszyła na serię spotkań, w ramach których w pięciu miastach Polski prezentowane były dystrybuowane produkty, a także rozwiązania z oferty współpracujących partnerów – firmy Optoma, Crestron i D3 (dystrybuowanym przez firmę IPS). Na trasie Roadshow ’17 znalazły się następujące lokalizacje: Hotel Novotel we Wrocławiu, Hotel Novotel City West w Krakowie, Hotel Novotel Centrum w Poznaniu, Hotel Novotel Warszawa Centrum czy Hotel Courtyard by Marriot Gdynia Waterfront. W trakcie każdego ze spotkań specjaliści odpowiedzialni za poszczególne grupy produktowe prezentowali detale techniczne każdego z urządzeń, a także możliwe scenariusze ich wykorzystania w realnych instalacjach. Co najważniejsze, spotkanie w każdym mieście stało się niezrównaną okazją do tego, aby każde z urządzeń nie tylko zobaczyć na własne oczy, ale także dotknąć i wnikliwie zbadać jego możliwości. Pierwszą z marek prezentowanych w trakcie spotkań był Audix – producent profesjonalnych mikrofonów i mikrofonowych zestawów bezprzewodowych. Prezentacje amerykańskiego producenta otwierały mikrofony powierzchniowe i wiszące, przeznaczone do instalacji w salach konferencyjnych i w innych rozwiązaniach komercyjnych. Wśród tych produktów na szczególną uwagęzasługuje wyjątkowy model M3. Innowacyjna budowa charakteryzuje się zastosowaniem trzech zgodnych w fazie kapsuł o charakterystyce hiperkardioidalnej, została zaprojektowana z myślą o przetwarzaniu sygnałów mowy. Oferujący studyjną jakość dźwięku mikrofon wyróżnia się schludnym wyglądem i łatwością montażu. Oprócz M3, w czasie prezentacji mogliśmy zobaczyć najmłodsze dziecko w rodzinie amerykańskiego producenta, czyli bezprzewodowy system mikrofonowy Audix Performace. Działające w stan-dardzie Diversity (seria 40) i True Diveristy (seria 60) urządzenia odznaczają się wysoką jakością wykonania, łatwością obsługi, a także dużą wszechstronnością. Oferowane przez Audixa nadajniki z mikrofonem do ręki mają wymienne kapsuły mikrofonowe, dzięki czemu zapewniono odpowiednie dopasowanie urządzenia do warunków instalacyjnych. Opcjonalnie zestaw bezprzewodowy można wyposażyć w nadajnik bodypack z jednym z mikrofonów nagłownych, instrumentalnych lub krawatowych.

Kolejna z prezentacji dotyczyła systemów nagłośnieniowych hiszpańskiej firmy D.A.S. Audio. Główna część pokazu skupiała się wokół dużych systemów wyrównanych liniowych, a w szczególności serii Aero i Event. Nie zabrakło informacji na temat rozwiązań przeznaczonych do mniejszych instalacji, takich jak obiekty konferencyjne czy obiekty użyteczności publicznej. Jako jedną z nowości w portfolio D.A.S. Audio zaprezentowano głośnik OVI 12, którego oryginalny owalny kształt świetnie komponuje się z industrialnymi wnętrzami, obiektami sportowymi czy salami w obiektach gastronomicznych. Nominalna moc 300 W oraz możliwość zamocowania głośnika na ścianie lub podwieszenia na suficie sprawiają, że OVI12 staje się głośnikiem wszechstronnym i wielozadaniowym. Podczas RoadShow firma Dimension4 wiele miejsca poświęciła na zaprezentowanie dwóch dystrybucyjnych marek, które dopiero od niedawna znajdują się w jej ofercie – Gallo Acoustics i AxiTour. Pierwszy z wymienionych producentów zajmuje się tworzeniem designerskich głośników HiFi przeznaczonych głównie do kina domowego, jednak mogących znaleźć swoje zastosowanie również w obiektach muzealnych, gdzie mogą odtwarzać muzykę tła. Wszystkie produkty brytyjskiego producenta charakteryzuje szerokie pasmo przenoszenia i wysoka jakość odtwarzanego dźwięku. Z kolei AxiTour swoją działalność oparł o produkcje systemów komunikacji bezprzewodowej i systemów przewodnika audioguide. Oferta holenderskiego producenta skupia się na dwóch grupach produktowych, z czego pierwsza – AT-500, jest jednym z najbardziej popularnych w Europie systemów komunikacji dla przewodników turystycznych. System wycieczek AT-500 jest bardzo łatwy w obsłudze i przeznaczony jest do jednokierunkowej komunikacji. Druga grupa to AXIWI, czyli bezprzewodowy system komunikacji dupleksowej (dwustronnej) dla sześciu osób. Komunikacja odbywa się za pomocą połączenia typu open-line, podobnie jak rozmowa telefoniczna. System może być używany do łączności podczas wycieczek, konferencji, spotkań, do tłumaczenia symultanicznego i innych rozwiązań biznesowych. To jednak nie wszystko. System komunikacji bezprzewodowej AXIWI doskonale sprawdzi się również w sporcie, jako wsparcie w komunikacji dla sędziów, trenerów i zawodników. Oprócz Dimension4 podczas RoadShow ‘17 swoje rozwiązania zaprezentował producent projektorów – Optoma, który główny nacisk położył na projektory laserowe serii ProScene wyposażone w technologię DuraCore. Uczestnicy mogli zobaczyć produkty takie jak: laserowy projektor krótkoogniskowy Optoma ZH400UST, preinstalacyjny projektor ZU510T oraz cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczestników instalacyjny projektor ZU850. ZU850 został wyposażony w dwie diody laserowe czerwoną i niebieską, co w połączeniu z dużą jasnością 8000 ANSI lumenów pozwala na uzyskanie żywych, jasnych i ostrych obrazów na całej wyświetlanej powierzchni. Projektory wyposażone w technologię DuraCore charakteryzują się całkowicie zamkniętym torem optycznym oraz mają niezależną certyfikację IP5X lub IP6X, dzięki czemu nie wymagają żadnej konserwacji przez minimum 20 000 godzin. Swoje produkty prezentowała także uznana amerykańska firma Crestron, która zaprezentowała swoje najnowsze rozwiązanie do niewielkich przestrzeni konferencyjnych Mercury. Crestron Mercury to niezwykle wszechstronny, łatwy w obsłudze, wdrażaniu i zarządzaniu, wolnostojący system do konferencji oraz współpracy. Ta elegancka i wszechstronna konsola wystarczy do przekształcenia dowolnych pomieszczeń w miejsca niezwykle efektywnej współpracy. Łączy ona w sobie wszystkie niezbędne funkcje do konferencji i współpracy, których oczekują pracownicy, a ponadto umożliwia szybkie i bezpieczne konfigurowanie oraz zarządzanie w chmurze, co docenią menedżerowie IT. Ostatnia z prezentacji dotyczyła produktów koreańskiej marki D3. Interaktywne, płaskie wyświetlacze dotykowe wysokiej klasy sprawiają, że praca w grupach i zespołach staje się łatwiejsza. D3 ułatwiają użytkownikowi prezentowanie i przekazywanie swoich pomysłów oraz współpracę nad bezpośrednio na ekranie dotykowym. Dodatkowo ekrany serii S oraz serii G wyposażone w technologię Monster Glass gwarantującą ochronę przed zarysowaniami i uderzeniami typowymi dla codziennego użytkowania. Produkty D3 to rozwiązania, które sprawdzą się doskonale w salach konferencyjnych, w edukacji, jak również w muzeach. Każdy z przystanków trasy był doskonałą okazją do zapoznania się z szerokim portfolio produktów, a co najważniejsze – do rozmowy ze specjalistami odpowiedzialnymi za poszczególne grupy produktowe, a dialog zawsze jest wartością nie do przecenienia.

TEKST i ZDJĘCIA: Maciej Bałys, AVIntegracje