HARMAN Professional Solutions, światowy lider w dziedzinie systemów audio, wideo, oświetlenia i  systemów sterowania, a  także firma SoundHound Inc., specjalizująca się w dziedzinie sztucznej inteligencji AI w  zakresie przetwarzania mowy, ogłosiły partnerstwo w  zakresie głosowych interfejsów w rozwiązaniach JBL Pro dla hoteli.

Obsługiwane przez platformę Houndifyvoice AI marki SoundHound Inc. i  wyposażone w  nagłośnienie JBL Pro rozwiązania zapewnią gościom hotelowym niepowtarzalne doświadczenie „inteligentnego pokoju” obsługiwanego głosem. Poza zapewnieniem gościom komfortu i wygody, do jakiej są przyzwyczajeni dzięki technologiom wspomagającym sztuczną inteligencję, rozwiązanie JBL jednocześnie poprawi znacząco wyniki finansowe hotelu, dzięki zwiększeniu czasu przebywania gości w  pokoju, a  także za sprawą zmniejszenia kosztów obsługi klienta – ponieważ większość spraw załatwi sztuczna inteligencja. HARMAN prowadzi obecnie testowe wdrożenia prezentowanego rozwiązania w lokalizacjach hotelowych na całym świecie. W  pilotażu prototypowe głośniki HARMAN Houndify, oparte na technologiach JBL Pro, umożliwiają gościom hotelowym swobodne, naturalne wypowiadanie komend głosowych, by płynnie poruszać się po przygotowanej przez hotel ofercie. Goście będą mogli także przesyłać strumieniowo przez Bluetooth muzykę według własnego uznania korzystając z głośnika marki JBL Professional. Zapewniając gościom natychmiastowy dostęp do informacji i usług hotelowych, a także możliwość automatyzacji typowych zadań, rozwiązanie JBL umożliwi hotelom zmniejszenie obciążenia pracowników i czasu poświęcanego obsłudze klienta, a  co najważniejsze zwiększenie zadowolenia odwiedzających. Ponadto integracja z AI Hospitality Cloud firmy HARMAN umożliwia dostosowanie rozwiązania do składania zamówień w restauracji hotelowej i zapytań do serwisu lub obsługi. Oprócz wdrożenia platformy głosowej AI Houndify, SoundHound Inc. współpracował z HARMAN w zakresie dopracowania platformy dla branży hotelarskiej. Aby połączyć wszystko razem, HARMAN Professional skorzystał z  pomocy HARMAN Connected Services (HCS), który odpowiedzialny jest za przyspieszanie transformacji infrastruktury IT przedsiębiorstw, w celu wprowadzenia rozwiązań opartych na chmurze obliczeniowej, zwiększenia dostępności i ułatwianie analizowania danych. Odział HCS opracował integrację między platformą głosową AI Houndify a komponentami JBL i AMX, a także pulpit nawigacyjny do uruchamiania i zarządzania urządzeniami.