Buddy Guy jest ikoną chicagowskiego bluesa od ponad pół wieku. Wirtuoz gitary w wieku osiemdziesięciu lat kontynuuje pełną trasę koncertową składającą się z około 140 występów rocznie. Jednak w styczniu każdego roku powraca do Buddy Guy’s Legends, klubu bluesowego będącego jego prywatną własnością i prowadzonego przez jego rodzinę, gdzie występuje na szesnastu koncertach. W tym roku, jego coroczny powrót do domu zyskał na jakości dźwięku dzięki zainstalowaniu nowych zestawów głośnikowych Meyer Sound serii ULTRA-X dla publiczności oraz monitorów scenicznych MJF-210 dla wykonawców.

Nowy system Meyer Sound jest o wiele bardziej klarowny niż to, co mieliśmy wcześniej” zauważa Greg Guy, syn Buddy’ego Guy’a i inżynier regularnie pracujący w klubie, również znakomity gitarzysta. „Liczba głośników jest taka sama jak poprzednio, a pomimo tego, że nowe głośniki są dużo mniejsze, w rzeczywistości brzmią lepiej. Realizator dźwięku Buddy’ego, który obsługuje jego główne trasy koncertowe, przyszedł, chodził po sali słuchając i był bardzo zadowolony.

Poprzedni system został zainstalowany, gdy Buddy Guy’s Legends przenosił się z pierwotnej lokalizacji w 2010 roku. „To był dobry system na swoje czasy i wciąż działał„, mówi Charlotte Guy Nunn, córka Buddy’ego i dyrektor operacyjny rodzinnego przedsięwzięcia. „Ale nadszedł czas, aby przejść na najnowszą technologię, skorzystać z lepszej wydajności i niezawodności. No i oczywiście Buddy’emu musi się podobać, jak to brzmi, a jak na razie podoba mu się to, co słyszy.

Nowy system składa się z czterech głośników ULTRA-X40 dla zapewnienia pokrycia frontu i boku sceny z dyskretnym kompaktowym głośnikiem ULTRA-X20 wypełniającym centrum. Potężny bas dostarczany jest przez subwoofery 900-LFC, a do napędzenia i optymalizacji systemu wykorzystano platformę sieciową GALAXY 408. Modernizacja objęła również cztery nowe monitory sceniczne MJF-210. Nowy system został zaprojektowany, dostarczony i zoptymalizowany przez firmę DBS Audio Systems z Coatesville, Pennsylvania, pod nadzorem Dave’a Brotmana.

Przed miesięczną rezydenturą Buddy Guy’a, system został przetestowany przez inne zespoły bluesowe z Chicago podczas tras koncertowych, przy czym Greg Guy stał za konsoletą mikserską podczas większości występów.

Zdarzyło mi się, że główny wokalista zespołu przybiegł do konsolety i zapytał, ‘Co zrobiłeś? Brzmi to tak dobrze, że prawie nie potrzebuję monitorów!„. Wtedy dopiero mówię, że mamy nowe głośniki!”.

Guy docenia również moc i płaską odpowiedź nowych monitorów MJF-210 zarówno jako gitarzysta na scenie, ale również realizator FOH.

Nowe monitory przyszły dopiero w drugim tygodniu czterotygodniowego występu mojego taty” wspomina Guy, „więc dopiero wtedy zamieniliśmy monitory wypożyczone z jego zestawu koncertowego na Meyery. Mój tata od razu zauważył różnicę. Powiedział, że teraz słyszy lepiej i może powinni pomyśleć o zabraniu tych nowych w trasę„.

Modernizacja brzmienia obejmowała również nową cyfrową konsolę mikserską Yamaha CL3 ze stage boxem RIO 3224.

Buddy Guy był współwłaścicielem słynnego Checkerboard Lounge na południowej stronie Chicago, zanim otworzył Legends. Zgodnie ze swoją nazwą, nowy klub gościł wielu bluesowych i rockowych muzyków, od Willie Dixona, Otisa Rusha i B.B. Kinga po Stevie Ray Vaughna, Erica Claptona, Rolling Stonesów i Davida Bowie. Klub jest pewnego rodzaju muzeum, Buddy Guy wystawia tam swoje 34 nagrody Blues Music Awards (najwięcej w historii dla pojedynczego artysty) wraz z jego Kennedy Center Honors, trofeum potwierdzającym jego miejsce w Rock and Roll Hall of Fame, rękawice od Muhammada Ali i gitarą podarowana mu przez Keitha Richardsa.