Niedługo miną dwa lata odkąd działem LG Electronics Information Display zaczął kierować Robert Buława. Wraz z jego pojawieniem się w polskim oddziale koreańskiego producenta, departament związany z profesjonalnymi rozwiązaniami do wyświetlania obrazu dostał wiatr w żagle. Widać to oczywiście w słupkach sprzedaży, ale przede wszystkim po tym jak wiele monitorów z logo LG można znaleźć w otaczających nas instalacjach digital signage na dworcach, lotniskach czy w pokojach hotelowych. Jednak nowa ekipa nie tylko znacząco podniosła sprzedaż produktów, ale również wiedzę na ich temat i świadomość portfolio marki wśród integratorów. Oczywiście nic nie dzieje się samo i jest to zasługa regularnych kampanii marketingowych, szkoleń czy spotkań dla branży AV organizowanych przez koreańskiego producenta. Kolejne takie seminarium odbyło się 15 i 16 maja pod Warszawą, tym razem jednak miało zupełnie inny niż do tej pory charakter.

LG Electronics Information Display Seminar zostało już po raz drugi zorganizowane w  położonym pod Warszawą, nieopodal Zalewu Zegrzyńskiego, kompleksie hotelowym Narvil Conference & Spa. To bardzo widowiskowa i  przestronna przestrzeń, która jest w  stanie spełnić wysokie wymagania organizatorów. Dzięki dużej powierzchni konferencyjnej możliwe było stworzenie części wspólnej, gdzie miało miejsce przywitanie gości, a  także przestrzeni ekspozycyjnej oraz miejsca na wieczorny bankiet. Co jednak najważniejsze, przygotowano również dwie duże sale, w  których odbywały się liczne prezentacje i warsztaty, które były głównym założeniem kolejnej edycji spotkania. Po przywitaniu wszystkich przybyłych gości, partnerów oraz zapoznaniu uczestników z  programem konferencji przez Dyrektora działu Information Display firmy LG – Roberta Buławę, na scenie pojawili się przedstawiciele departamentu LG IT. W  swojej prezentacji opowiadali oni o  najważniejszych produktach dla różnych odbiorców rynku biznesowego, przygotowanych na rok 2019, w tym o monitorach o proporcjach 21:9, monitorach chmurowych (Cloud) dających dostęp do wirtualnego pulpitu czy zaawansowanych monitorach medycznych. 

O rozwiązaniach Digital Signage marki LG opowiadał Jędrzej Filipowski.

 
Następnie uczestnicy zostali podzieleni na dwie grupy. Każda z  nich miała możliwość uczestniczenia w  dokładnie takim samym programie merytorycznym, jednak aby prezentacje mogły mieć charakter warsztatowy odbywały się one w  mniejszych grupach, sprzyjających zadawaniu dodatkowych pytań czy bliższemu zapoznaniu się z produktami. O  nowościach produktowych z  obszaru digital signage opowiadał Jędrzej Filipowski. Wśród nowych produktów, które zostały wprowadzone na rynek w 2019 roku można wskazać monitory do budowy ścian wideo z ramką 0,44 mm, które stanowią doskonałe rozwiązanie dla rynku digital signage, w tym np. dla pomieszczeń kontrolnych i monitoringu. 

Prezes LG Electronics Polska Hyun Woo Lee.

 
Polską premierę w  trakcie spotkania miał również jeden z najnowszych produktów marki LG – transparentny OLED o  przekątnej ekranu 55”, pokazany na rynku europejskim po raz pierwszy zaledwie kilka miesięcy temu w  trakcie targów ISE2019, które miały miejsce w Amsterdamie. To doskonałe rozwiązanie, które sprawdzi się m.in. w  strefie handlowej np. w  butikach czy salonach samochodowych, ale także w  przestrzeni publicznej np. w muzeach, centrach rozrywki czy galeriach sztuki. Firma LG Electronics postanowiła również wzmocnić swoją pozycję na rynku monitorów dotykowych. W  jej portfolio można znaleźć ekrany o  przekątnych nawet do 86”, zarówno z technologią IR, jak i dotykiem zatopionym w monitorze. Wśród najważniejszych zalet tej drugiej technologii można wskazać: nowoczesny wygląd i bardzo cienkie ramki, niezwykle szybką reakcję wynoszącą poniżej 50 ms czy możliwość pisania zarówno palcem, jak i dedykowanym piórem. Ekrany te świetnie sprawdzą się zarówno na rynku biznesowym, jak i edukacyjnym. Oczywiście bardzo mocną grupę produktów stanowią wciąż unikatowe na rynku monitory Ultra Stretch czy monitory wielkoformatowe o podwyższonej jasności do zastosowań zewnętrznych. Oferta LG Electronics Information Display to nie tylko monitory, ale również różnorodne ekrany LED oraz rozwiązania bazujące na diodach. Mowa tutaj m.in. o bardzo cienkich i lekkich ekranach z możliwością ich zakrzywienia, ekranach do wideokonferencji w  rozmiarze 130 lub 260 cali, przezroczystej, kolorowej foli LED do naklejenia na szkle (np. na witrynie sklepowej) czy panelach zewnętrznych o  jasnościach wynoszących nawet 8 000 nitów. Odpowiedzialny w firmie LG Electronics Polska za rynek telewizorów hotelowych Łukasz Cyrwus prezentował ofertę rozwiązań, którą producent przygotował na 2019 roku. W tym roku do najbardziej zaawansowanej grupy telewizorów hotelowych dedykowanej dla najbardziej wymagających odbiorców, dołączyły nowe modele o przekątnych 75” i 43”. Również na średniej półce cenowej pojawił się nowy telewizor o  przekątnej 32” oraz trzy nowe modele z  rodziny produktów TV Signage dedykowanej m.in. dla potrzeb prostych instalacji w barach czy restauracjach. Oczywiście nikogo nie trzeba chyba już przekonywać o za-etach stosowania w  hotelach telewizorów bazujących na technologii wyświetlania obrazu OLED i również w tej grupie produktów widać ciągły rozwój, a urządzenia stają się nie tylko coraz lepsze pod względem obrazu, ale także wyglądu czy możliwości przyłączeniowych.

João Moreira, inżynier wsparcia sprzedaży na Europę LG Electronics.

 
Jednak, o  czym można się było przekonać w  trakcie prezentacji, oferta telewizorów hotelowych na 2019 rok to nie tylko nowy sprzęt, ale również nowe możliwości wyświetlania obrazu oraz oprogramowanie, pod kontrolą którego pracują urządzenia. W  tym roku w  urządzeniach dla rynku hospitality pojawiło się wsparcie HDR w rozdzielczości 4K, możliwość stworzenia własnego interfejsu użytkownika i jego edycji dzięki oprogramowaniu Pro:Centric czwartej generacji, webOS 4.5, możliwość sterowania głosem (również z  poziomu urządzeń firm trzecich jak Amazon Alexa), wsparcie dla IoT (pozwalające na przykład na sterowanie klimatyzacją czy oświetleniem pokoju wprost z ekranu telewizora) czy obsługa AirPlay, dzięki czemu właściciele komputerów, tabletów i telefonów z nadgryzionym jabłkiem mogą w pokoju hotelowym w łatwy sposób odtworzyć na telewizorze film, muzykę czy sklonować obraz wyświetlany na własnym urządzeniu mobilnym ciesząc się m.in. grami na wielkim ekranie. Michał Strzelec przedstawił prezentację poświęconą serwisowi i obsłudze przed i posprzedażowej produktów do wyświetlania obrazu z logo LG Electronics.

W ofercie koreańskiego producenta znajduje się również rozwiązanie o nazwie Color Transparent LED Film. To transparentna folia LED, która potrafi zamienić np. witrynę sklepową w multimedialny nośnik reklamowy.

 
Producent oferuje zarówno wsparcie techniczne, bogatą ofertę gwarancyjną, jak i  serwis pracujący w  różnorodnych trybach. Odbiorcy rozwiązań LG mogą nie tylko korzystać ze standardowej gwarancji, ale także z jej rozszerzonych form. Jest to szczególnie istotne dla integratorów, którzy mogą spać spokojnie w całym okresie gwarancji na daną instalację. Ma to znaczenie zwłaszcza przy najbardziej kluczowych instalacjach np. w  pomieszczeniach kontrolnych, dworcach czy w przestrzeniach biznesowych, gdzie funkcjonowanie danego urządzenia ma wpływ na zysk lub stratę, a co ważniejsze bezpieczeństwo, zdrowie i życie ludzi. W  takich wypadkach do dyspozycji klienta jest przyspieszona reakcja i naprawa, a także wymiana sprzętu w wyznaczonym czasie. 

Tegoroczna edycja LG Electronics Information Display Seminar miała bardzo warsztatowy charakter. W jej trakcie można było nie tylko dowiedzieć się bardzo wielu ciekawostek o najnowszych produktach znajdujących się w ofercie firmy LG, ale również własnoręcznie je przetestować.

 
Firma LG może się pochwalić również rozwiązaniem Signage365care, które pozwala na zdalne monitorowanie i rozwiązywanie ewentualnych problemów przez wykwalifikowanych pracowników producenta, a także odbieranie i  zapisywanie danych o  pracy urządzeń, ich bezpieczne przechowywanie czy tworzenie wnikliwych analiz. Bardzo interesującym punktem programu spotkania było również porównanie różnych technologii wyświetlania obrazu, w trakcie którego bez faworyzowania tylko jednej, można było przekonać się, jakie są zalety i  wady każdej z  nich, a  także zobaczyć jak wygląda proces kalibracji ekranów LG. Oczywiście nie zabrakło również prezentacji partnerów konferencji, prezentujących komplementarne względem urządzeń do wyświetlania obrazu z logo LG produkty. Przedstawiciele firmy Canon przeprowadzili warsztaty, w  trakcie których poruszane były zagadnienia związane z profesjonalnymi instalacjami projektorów oraz ich stackowaniem w celu uzyskania wyższych jasności. Reprezentujący firmę Phono Media Jacek Stanisławski w  swojej prezentacji opowiadał o  tym, jak powinna wyglądać profesjonalna, stała instalacja nagłośnieniowa, jakie często popełniane są błędy przy jej realizacji, jak się ich ustrzec i  jakie są nowości technologiczne z tego departamentu, a także zaprezentował najnowsze urządzenia nagłośnieniowe firm Martin Audio, DAMPF, Ecler Audio oraz urządzenia do transmisji i zarządzania sygnałami wideo Ecler Video i  BluStream. Obecna była również firma P.S. Teatr, której przedstawiciele prezentowali szeroką gamę media serwerów Green Hippo, a także urządzenia do zarządzania i przesyłania obrazu marki RGB Link takie jak skalery, transmitery, przełączniki czy miksery wizyjne.  Wiele ciekawych rozwiązań można było również znaleźć na specjalnie przygotowanej ekspozycji. Prezentowane były tutaj urządzenia do transmisji i  zarządzania obrazem, nagłośnienie, a  także szeroka gama uchwytów, wózków i akcesoriów montażowych produkowanych przez firmę Edbak. Akcesoria producenta posłużyły również do instalacji wszystkich urządzeń do wyświetlania obrazu, obecnych w tracie spotkania. Ponadto wiele produktów marki LG, omawianych w trakcie prezentacji w grupach, można było również zobaczyć na żywo, dotknąć i własnoręcznie przetestować. Drugiego dnia spotkania wybrani integratorzy, zaproszeni do udziału w seminarium mogli wziąć udział w certyfikowanym szkoleniu z zakresu obsługi systemu SuperSign lub ekranów pracujących w technologii OLED.

Jednym z produktów, który zrobił największe wrażenie na gościach konferencji, był nowy, transparentny ekran OLED.

 
Podsumowanie
Spotkanie LG Electronics Information Display Seminar było kolejną doskonałą okazją do zapoznania się z  niezwykle szeroką gamą rozwiązań koreańskiego producenta. Po raz pierwszy organizatorzy postawili jednak tak mocno na wiedzę praktyczną i warsztaty, w trakcie których uczestnicy mogli nie tylko się zapoznać z najważniejszymi parametrami technicznymi każdego z produktów, ale przede wszystkim zadać wszystkie nurtujące pytania i własnoręcznie przetestować urządzenia oraz dowiedzieć się o samych technologiach wyświetlania obrazu. Jak zgodnie przyznawali goście spotkania, to był strzał w dziesiątkę!

TEKST: Łukasz Kornafel, AVIntegracje
ZDJĘCIA: AVIntegracje, LG

 

Zapraszamy również do obejrzenia wywiadów z przedstawicielami firmy LG Electronics Polska, które można znaleźć na kanale YouTube magazynu AVIntegracje.

Tagi:

lipiec