konferencja mcct

W dniach 23-26 marca br. odbyła się po raz pierwszy konferencja MCCT. Wydarzenie zrealizowano w formule online z udziałem 68 prelegentów, którzy prowadzili prezentacje i debaty z szeroko rozumianej tematyki pracy zdalnej. Omówiono m.in. zagadnienia z zakresu: wideokonferencji, najnowszych technologii audio-video, realizacji eventów online czy re-aranżacji biur. Pod lupę wzięto także istotną kwestię zmian, jakie wymusza COVID-owy rynek pracy. Pierwsza edycja MCCT cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – zarejestrowało się na nią ponad 900 osób, a wspierało ją 50 sponsorów i partnerów oraz 17 patronów medialnych.

Meeting Communication Collaboration Trends to inicjatywa, która powstała z myślą o szerokim gremium pracodawców i pracowników zainteresowanych zdobyciem wiedzy z zakresu pracy zdalnej. Partnerem merytorycznym konferencji była firma VisionCube zrzeszająca specjalistów systemów AV i wideokonferencji.

konferencja mcct

„Praca zdalna – wyzwania i możliwości na przykładzie branży reklamowej”. Na zdjęciu: Bartosz Załęcki – Grupa K2, Agata Ruszkowska – Nowy Marketing, Wincenty Kokot – Golden Submarine, Wojciech Kotala – Agencja Ancymony. Rozmawia: Mariusz Orzechowski – Sharp NEC Display Solutions

– Po wybuchu pandemii COVID-19 ogromna liczba firm została zmuszona do przejścia w tryb pracy zdalnej. Niektórzy używali już wcześniej rozwiązań wideokonferencyjnych, inni byli zmuszeni do wyboru platformy w bardzo krótkim czasie. Naszym celem podczas konferencji było przybliżenie uczestnikom możliwie największej liczby systemów oraz porównanie ich tak, aby każdy mógł wybrać rozwiązanie najlepiej pasujące do własnych oczekiwań – skomentował Andrzej M. Rzepecki, prezes zarządu VisionCube S.A. oraz członek Rady Programowej MCCT.

Do udziału w wydarzeniu zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy omówili m.in. tematykę związaną z rozwojem biznesowych spotkań online, w tym: wideokonferencji, webinariów i eventów. Prezentacje dotyczyły zarówno aspektów technologicznych takich jak platformy i aplikacje do pracy zespołowej czy najnowsze rozwiązania i produkty audio-video, jak i zagadnień związanych z videotellingiem, sztuką wystąpień publicznych online oraz biznesową e-promocją. W trakcie MCCT uczestnicy mieli m.in. możliwość porównania siedmiu najbardziej popularnych platform wideokonferencyjnych i webinarowych takich jak: ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Cisco Webex, Pexip, ClickMeeting oraz LiveWebinar.

konferencja mcct

Kinga Paciuch i Zygmunt Łodziński – VisionCube, rozmawia: Mariusz Orzechowski – Sharp NEC Display Solutions

Idea „smart office” stanowiła również jeden z istotnych tematów konferencji. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób optymalnie aranżować przestrzeń pracy – biorąc pod uwagę tak ważne czynniki jak: technologia, bezpieczeństwo, ergonomia, akustyka czy komunikacja między pracownikami. Dużym zainteresowaniem w trakcie konferencji cieszyły się również debaty, w trakcie których dyskutowano i podsumowywano konferencyjne tematy dnia. Mowa była m.in. o wyzwaniach i możliwościach pracy zdalnej w branży reklamowej, o tym jak będą radzić sobie firmy w erze post-COVID czy jak przygotować się do organizacji eventów online.

Istotnym problemem omówionym podczas MCCT była także kwestia działań w sektorze HR, w dobie komunikacji zdalnej. Przy tej okazji wskazano rodzaje nowoczesnych systemów do rekrutacji online, oparte na sztucznej inteligencji, a także przeanalizowano sytuację pracowników w erze newnormal. To właśnie w trakcie debaty „Od Alfa do Silver” zastanawiano się, czy praca online jest dedykowana tylko dla młodszego pokolenia, czy też stanowi szansę na zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych również dla Silver Generation i osób z niepełnosprawnościami. Oprócz części merytorycznej, konferencja MCCT obfitowała w specjalne konkursy dla uczestników, w których można było wygrać atrakcyjne nagrody. Organizatorzy przeprowadzili także wiele ankiet, których wyniki można będzie śledzić na mediach społecznościowych konferencji.

konferencja mcct

„VC Apps Roast” – debata: prowadzący Mariusz Orzechowski – Sharp NEC Display Solutions oraz Andrzej Rzepecki – VisionCube. Eksperci: Dawid Kolasa – Pexip, Filip Rau – Live Webinar, Magdalena Ciszewska – ClickMeeting, Paweł Wróbel – Microsoft, Wojciech Labocha – VisionCube

– Po zakończeniu MCCT Online Week można stwierdzić, że tematyka konferencji to strzał w dziesiątkę. Świadczy o tym bardzo wysoka frekwencja – ponad 900 zarejestrowanych osób, szerokie grono ekspertów z różnych dziedzin oraz wyniki przeprowadzonej ankiety, w której 75% osób merytorykę spotkania oceniło bardzo wysoko. Przez cztery dni odbyliśmy wirtualną podróż po świecie technologii, kompetencji i trendów skupionych wokół idei pracy zdalnej, spotkań online i komunikacji cyfrowej. Ponieważ aż 99% uczestników stwierdziło, iż konferencja powinna stać się imprezą cykliczną, dziękując wszystkim za udział i wsparcie, mogę tylko powiedzieć ‘do zobaczenia na kolejnej edycji MCCT…’ – podsumował Mariusz Orzechowski, general manager w Sharp NEC Display Solutions Europe/CSEE oraz przewodniczący Rady Programowej MCCT.

konferencja mcct

„Prezentacja marki NewTek”. Prowadzą Andrzej Harasim i Adam Pieron z ESS Audio. Gość specjalny: Paweł Wróbel – Microsoft

Sponsorami spotkania byli: Sharp NEC Display Solutions, VisionCube, AMX, NewTek, JBL, Sennheiser, QSC, Polsound, Shure, Logitech, Pexip, Crestron, Edbak, Jabra GN, Studio One, NTT System.

Serwisy społecznościowe MCCT:
https://www.linkedin.com/showcase/mcct-konferencja/
https://www.facebook.com/MeetingCommunicationCollaborationTrends

Tekst i zdjęcia: MCCT