Muzeum może być tylko przestrzenią, w której gromadzone, przechowywane, zabezpieczone, konserwowane i prezentowane w gablotach są eksponaty i artefakty. Na całym świecie jest wiele takich tematycznych, klasycznych muzeów, które znakomicie sobie radzą, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem i są nieocenionym źródłem wiedzy dla badaczy i naukowców.
Jednak zdecydowana większość odwiedzających chce czegoś więcej od muzeum. Oczekuje, że przestrzeń muzealna będzie nie tylko domem dla eksponatów, a wizyta w niej będzie poruszać wiele zmysłów.
W realizacji tych oczekiwań z pomocą przychodzą multimedia i nowoczesne technologie. Wielu twórców dba o to by muzeum miało szeroką funkcjonalność i zachęcało by spędzić w nim więcej czasu.
Takim właśnie miejscem jest uruchomione niedawno Muzeum Historii Polski. Oprócz ogromnej przestrzeni ekspozycyjnej w ramach kompleksu działają również centrum konferencyjne, sale projekcyjne, sale warsztatowe i imponujące audytorium.
To prawdziwy hub kultury, który przed firmą odpowiedzialną za wdrożenie systemu sieciowej dystrybucji sygnałów audio oraz dostarczenie immersyjnych i konwencjonalnych systemów nagłośnieniowych postawił wiele wyzwań. Jakie zainstalowano tu rozwiązania audio i jak przebiegała cała realizacja? Zapraszamy do lektury naszego materiału.

Muzeum Historii Polski to jeden z największych i najnowocześniejszych obiektów muzealnych nie tylko w skali Polski, ale i w Europie. Stworzona przez uznaną warszawską pracownię WXCA koncepcja architektoniczna wykutego w kamieniu gmachu to ponad 45 000 metrów kwadratowych przestrzeni wielofunkcyjnej. Do 2026 roku powstanie tutaj spektakularna wystawa stała, zajmująca przestrzeń ponad 7000 metrów kwadratowych! Już dzisiaj bardzo prężnie funkcjonuje tutaj sala wystaw czasowych. Przyglądaliśmy się niej dokładnie w lutowym wydaniu magazynu „AVIntegracje”. Zachęcam do lektury artykułu, w którym prezentowaliśmy rozwiązania AV zastosowane na pierwszej wystawie „Tworzenie kolekcji Muzeum Historii Polski”, a także szczegółom technicznym samego budynku i procesowi jego powstawania.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Łatwe i intuicyjne zarządzanie całym złożonym systemem AV ułatwiają panele AMX zarówno te z klawiaturą, jak i dotykowe.


Jednak MHP to budynek, którego funkcjonalność wykracza daleko poza ramy klasycznego muzeum. Zlokalizowane zostało tutaj centrum konferencyjne o powierzchni ponad 5000 metrów kwadratowych, umożliwiające organizację gal, spotkań biznesowych, konferencji, koncertów, premier filmowych i pokazów czy wydarzeń edukacyjnych i naukowych. Do dyspozycji wynajmujących są: dwie sale konferencyjne, sala kinowo-teatralna z widownią dla 135 osób, sale konferencyjne, sale edukacyjne i warsztatowe, sale projekcyjne czy taras widokowy na dachu. Niewątpliwie diamentem w koronie całego budynku jest sala audytoryjna. To znakomite miejsce do organizacji produkcji telewizyjnych, nagrań, koncertów, gal czy premier filmowych, w którym może równocześnie zasiąść 577 widzów.
Co ważne, w całym kompleksie konferencyjnym zostało wdrożone mnóstwo rozwiązań akustycznych poprawiających komfort przebywania tutaj i znacząco podnoszących jakość przekazu w trakcie organizowanych tutaj wydarzeń, bez względu na to, czy mówimy o muzyce czy słowie. Już konstrukcja samego audytorium jest prawdziwym majstersztykiem. Jest ona wykonana zgodnie z koncepcją box in box, co oznacza, że jest niezależną konstrukcją samonośną z niezależnymi fundamentami i ścianami, które nie łączą się z resztą budynku. Eliminuje to ryzyko przenoszenia wibracji i dźwięków z innych części budynku zapewniając pełną izolację i niezrównany poziom ciszy. Audytorium zostało również uzbrojone w liczne ustroje akustyczne zapewniające słuchaczom najwyższy poziom doznań dźwiękowych.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Sercem całego systemu dystrybucji sygnałów w obiekcie jest potężna i niezwykle rozbudowana matryca AMX DGX6400 w konfiguracji 64×64 z kartami Dante i HDBaseT.

Z tego samego powodu również sala kinowo-teatralna jest niezależnym „pudełkiem” odizolowanym od skorupy budynku.
Za realizację systemów audiowizualnych odpowiadały m.in. firmy: ISAV, Stage Source, Awaco oraz Perfect Displays. ESS Audio zajęła się natomiast wdrożeniem rozbudowanej sieci transmisji sygnałów audio i dostawą wszystkich systemów nagłośnieniowych. Tak naprawdę zostały wdrożone tutaj wszystkie rodzaje systemów audio dostępne na rynku!
Jednym z głównych wyzwań było wyposażenie obiektu w kompletne rozwiązania audio oraz stworzenie sieciowej dystrybucji sygnałów audio w oparciu o protokół Dante, obejmującej wszystkie sale znajdujące się w muzeum. Szczególnie interesujące jest to, że została tutaj wdrożona w pełni redundantna sieć audio z podwójnymi przełącznikami sieciowymi i podwójnym okablowaniem. Cała sieć jest certyfikowana i w pełni bazuje na rozwiązaniach CommScope. Warto tutaj podkreślić, że w obiekcie pracuje również kilkadziesiąt przełączników sieciowych NETGEAR, zarówno obsługujących połączenia miedziane jak i światłowodowe i które również dostarczyła firma ESS Audio, będąca partnerem producenta.
Cały system jest podzielony na kilka serwerowni, które łączą się przy pomocy redundantnych  połączeń światłowodowych z serwerownią główną, gdzie zainstalowano, znów dwa przełączniki w układzie: główny i zapasowy.
Całość jest oczywiście zautomatyzowana i jeżeli nawet jedna z sieci ulegnie awarii, natychmiast automatycznie całą transmisję przejmuje druga z nich.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Zestawy głośnikowe systemu immersyjnego w trakcie pomiarów w komorze bezechowej.

Taka konfiguracja sprawia, że użytkownik uruchamiając kontroler Dante, otrzymuje natychmiast dostęp do wszystkich ponad stu urządzeń komunikujących się w obiekcie w oparciu o ten protokół. Jak mówi projektant systemu Maciej Barański z firmy ESS Audio: „Tutaj kluczowa była konsekwencja i logiczne uporządkowanie całego toru sygnałowego i wszystkie oznaczenia urządzeń, które znalazły się w projekcie i na schematach zostały zachowane w całym obiekcie. Co to oznacza? Gdy wchodzimy do amplifikatorni i podchodzimy do danego elementu systemu, dokładnie ten sam symbol, który zobaczymy później w Dante Controllerze jest naklejony na fizycznym urządzeniu. Dodatkowo również przy wszystkich przyłączach głośnikowych znajdziemy numer wzmacniacz i informację, do którego jego kanału się wpinamy. Dzięki temu, chociaż w obiekcie jest wdrożona bardzo duża, rozbudowana i zaawansowana instalacja, to użytkownik może w łatwy sposób się po niej poruszać i wprowadzać zmiany w konfiguracji”.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Pracując w audytorium, mamy pełną dowolność konfiguracji systemu, w zależności od wymagań i złożoności konkretnego projektu możemy tutaj zawiesić nawet pięć gron systemu JBL VTX A8.

Sala audytoryjna
Cała jej koncepcja została przewidziana w taki sposób, aby organizowane tutaj wydarzenia mogły być obsługiwane zarówno przez specjalistów od dźwięku, jak i przez niech mniej zaawansowanych użytkowników, którzy nie mają doświadczenia w pracy za mikserem czy w krosowaniu sygnałów, zarządzania rozbudowanymi sieciami audio itd.
Dlatego zostały tutaj przygotowane presety odpowiadające określonym scenariuszom użycia sali, wywoływane z poziomu biurkowych paneli AMX. Systemem zarządzają centralne jednostki systemu sterowania AMX NX2200.
Użytkownik, pracując w sali może wybrać konkretną konfigurację dla potrzeb odbywającego się tutaj koncertu, konferencji czy projekcji kinowej. W trybie konferencyjnym użytkownik wprost z panelu może sterować mikrofonami bezprzewodowymi, przełączać wejścia audio, wybrać jako źródło sygnał audio z portów HDMI.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Aby sala audytoryjna mogła zamienić się w przestrzeń projekcyjną na froncie sceny zjeżdża ogromny ekran. Dodatkowo za nim, na sztankietach opuszczane są centralne zestawy głośnikowe JBL Cinema ScreenArray 5732 i subwoofery JBL 5628.

Aby to umożliwić, w każdej z amplifikatorni (serwerowni) zostało zainstalowanych mnóstwo procesorów BSS Soundweb BLU-120 i BLU-160, które odpowiadają za przełączanie sygnałów i umożliwiają wspomnianą już pracę bez użycia miksera w trybie konferencyjnym. W procesorach zrealizowany jest również cały processing sygnałów wejściowych obejmujący dynamikę, korekcję, bramki itp.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski

Jedna z szaf AV zainstalowanych w obiekcie, a w niej m.in. przełączniki sieciowe marki NETGEAR

Jeżeli natomiast wybierzemy preset dla trybu zaawansowanego czy trybu koncertowego, automatycznie system przełączy się w konfigurację umożliwiającą realizację dźwięku z poziomu miksera dźwięku, a ta wygląda naprawdę imponująco.
Do sali audytoryjnej zostały dostarczone dwie konsolety DiGiCo Quantum 225 i dwie Quantum 338. Nie ma na stałe przypisanych funkcji tych mikserów i w zależności od potrzeb czy wielkości składu występującego na scenie każdy z nich może pracować zarówno na froncie, jak i na stanowisku monitorowym. Konsolety komunikują się z dwoma głównymi, czterdziestoośmiokanałowymi stageboksami DiGiCo w oparciu o protokół Dante i mogą pracować w tzw. trybie gain sharingu, tym samym dzieląc między sobą poszczególne kanały.
Obiekt został również wyposażony w dwa małe, mobilne stageboksy 16×8, które mogą być wykorzystywane w trakcie mniejszych projektów.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Do zasilenia wszystkich zestawów głośnikowych w Sali audytoryjnej są wykorzystywane wzmacniacze Crown I-Tech 4x 3500HD oraz DCi 8|600D i DCi 4|600N odpowiedzialne za system aktywnej akustyki.

Dodatkowo w serwerowni przypisanej do tej sali zainstalowane zostały również krosownica analogowa i splitter analogowy z wyjściami na złączach Harting. Takie rozwiązanie zostało wdrożone aby umożliwić spięcie z salą wozów transmisyjnych i oddanie im niezależnych, „czystych” sygnałów. Można sobie jednak wyobrazić sytuację, w której te analogowe odejścia posłużą do oddania sygnałów analogowych do dwóch stageboksów i tym samym dadzą możliwość pracy na niezależnych gainach. Co więcej, projektanci systemu postanowili również zrobić ukłon w stronę nieco starszych wozów transmisyjnych, których ekipy jednak nie chciałyby rozciągać kabli wieloparowych, ale wciąż skorzystać z połączenia cyfrowego, w tym wypadku w formacie MADI. W tym celu zostały zainstalowane konwertery umożliwiające zamianę sygnału z Dante do tego właśnie formatu. Również wdrożony tutaj system immersyjny TiMax OutBoard bazuje na transmisji Dante i ze stołami komunikuje się poprzez komunikaty OSC, dzięki temu pozycjonowaniem wirtualnych obiektów w przestrzeni można zarządzać bezpośrednio z poziomu konsolety.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Jedna z wielu małych sal projekcyjnych znajdujących się w obiekcie.

W pełni elastyczny system nagłośnieniowy
Zainstalowany w sali audytoryjnej system nagłośnieniowy daje pełną dowolność wykorzystania. Może on pracować zarówno w trybie LR, w konfiguracji LCR oraz w trybie immersyjnym w oparciu o cztery grona. W sali przygotowanych zostało pięć punktów podwieszeń dla systemu głównego i dodatkowy punkt do instalacji subwooferów, co sprawia, że nie mamy tutaj praktycznie żadnych ograniczeń i można w tej sali, w obszarze dźwięku zrobić w zasadzie wszystko. Ze względu na tą pełną dowolność i możliwość wybrania dowolnej, najlepiej odpowiadającej dla potrzeb danego projektu konfiguracji za wszystkie ustawienia systemu takie jak: opóźnienia, korekcje czy ustawienia poziomów poszczególnych sekcji odpowiada DSP we wzmacniaczach Crown I-Tech 4x3500HD, a strojenie zostało przeprowadzone przy pomocy oprogramowania JBL Performance Manager, które umożliwia również wybór określonej konfiguracji.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Również system surround wdrożony do sali kinowo-teatralnej bazuje na zestawach głośnikowych JBL CBT70J-1.

System nagłośnieniowy sali bazuje na trzydziestu dwóch modułach VTX A8, dziesięciu subwooferach B18, frontfillu, skonfigurowanym w oparciu o moduły VTX A6, kolumnach JBL CBT70J-1, obsługujących boczne kanały surround, SCS8 które od- powiadają za tylne kanały efektowe, natomiast pod sufitem zainstalowano zwieszane głośniki Sonance PS-C83RT.
Do zasilenia wszystkich tych zestawów głośnikowych zostały wykorzystane wzmacniacze Crown I-Tech 4x 3500HD oraz  DCi 8|600D i DCi 4|600N odpowiedzialne za system aktywnej akustyki. Ponieważ wzmacniacze I-Tech 4x 3500HD mają wejścia w formacie AES/EBU, a cała sieć dystrybucji i transmisji sygnałów audio bazuje na protokole Dante, do konwersji sygnałów wykorzystywane są również wspomniane procesory BSS Soundweb.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Sala kinowo-teatralna oferuje użytkownikowi olbrzymią funkcjonalność.

Ale to nie jedyna funkcja urządzeń zamkniętych w niebieskich obudowach. Ze względu na to, że mamy tutaj do czynienia z bardzo rozbudowanym i złożonym systemem i to, że głośniki sufitowe i efektowe są współdzielone przez system kinowy i immersyjny, a także zainstalowany tutaj system aktywnej akustyki, który bazuje na procesorze pogłosowym Lexicon PCM96 Surround i dwóch rzędach mikrofonów DPA wzmacniających pierwsze odbicie,  procesory BSS Soundweb odpowiadają również za matrycowanie sygnałów do zestawów głośnikowych.
Również ta aktywna akustyka może być sterowana z poziomu paneli AMX! Użytkownik ma możliwość wybrania jednej z czterech modelowanych przestrzeni akustycznych czy punktu zadziałania systemu.
W przypadku gdy sala audytoryjna jest wykorzystywana do projekcji kinowej, za ekranem, na sztankietach zjeżdżają dodatkowe, centralne zestawy głośnikowe JBL Cinema ScreenArray 5732, a cały system w zakresie niskich częstotliwości wspierają również subwoofery JBL 5628. Taki sam zestaw pracuje również w sali kinowo-teatralnej.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Nagłośnienie sali kinowo-teatralnej bazuje na zestawach głośnikowych JBL AM7212/95 i subwooferach VTX F18S oraz frontfillu zrealizowanym w oparciu o VTX A6.

Transmisja wideo
Sercem systemu transmisji sygnałów wideo w obiekcie jest największa matryca AMX DGX6400-ENC zaopatrzona w kilkanaście kart HDBaseT oraz cztery karty Dante. Odpowiada ona za zarządzanie wszystkimi sygnałami wideo w obiekcie, za przełączanie wejść i wyjść wideo, za przesyłanie sygnałów z kamer, wyświetlanie sygnałów na monitorach podglądowych dla tłumaczy, które znajdują się w reżyserkach itp. Aby można było w elastyczny sposób przesyłać sygnały w poszczególnych salach MHP firma ESS Audio zainstalowała kilkadziesiąt nadajników i odbiorników HDMI. Są to m.in. urządzenia DX-TX-DWP-4K, DX-RX-4K60, DXL-TX-4K60 i DXL-RX-4K60 czy VPX-1401.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Firma Awaco zadbała również, aby w MHP pracowały najwyższej jakości, profesjonalne projektory kinowe. Dlatego wdrożone zostały tutaj rozwiązania Barco SP4K-27HC i SP4K-55.

Sala kinowo-teatralna
W sali teatralnej immersyjny system nagłośnieniowy został zainstalowany już na stałe, bez możliwości rekonfiguracji i bazuje on na zestawach głośnikowych JBL AM7212/95 i subwooferach VTX F18S oraz frontfillu zrealizowanym w oparciu o VTX A6. W roli surroundów zostały tutaj zainstalowane zestawy głośnikowe CBT70J-1, a jako głośniki sufitowe zastosowano rozwiązania PS-P83T z oferty firmy Sonance. Również w tej sali użytkownik ma możliwość wyboru trybu pracy pomiędzy systemem immersyjnym, konfiguracją LR czy LCR. W tym wypadku wybór konfiguracji odbywa się bezpośrednio w procesorze TiMax.
Podobnie jak w sali audytoryjnej, również tutaj głośniki efektowe i sufitowe, są dzielone przez system kinowy i system aktywnej akustyki. W tym przypadku ma ona nawet jeszcze większą rolę, ponieważ sala ze względu na swoją główną funkcję teatralną jest dosyć mocno wytłumiona i ma krótki czas pogłosu.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

W sali projekcyjnej dużej zastosowano umieszczone na windach projektory Sharp/NEC rzutujące na znajdujące się na ścianie ekrany oraz nagłośnienie zrealizowane w oparciu o zestawy głośnikowe CBT100LA-1

Jeżeli chodzi o bezprzewodowe systemy mikrofonowe, cały budynek jest wyposażony w system Shure ULX-D, pracujące w ramach jednej sieci i zarządzane z poziomu aplikacji Shure Wireless Workbench, która jest kluczowa i ze względu na wielkość budynku i rozmiar całej instalacji, wykorzystywana niemal bez przerwy. W sali teatralnej zostały zainstalowane dwie konsolety: Yamaha CL5 i CL1, jednak zarówno te stoły mogą być wykorzystane w audytoryjnej, jak i znajdujące się tam na co dzień konsolety DiGiCo można przenieść tutaj i zrealizować na nich projekt w sali teatralnej.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Jako kanały tylne w audytorium pracują kolumny JBL SCS8.

Ale kino!
Jak już wspomniano zarówno główne audytorium, jak i przestrzeń stworzona z myślą o projektach teatralnych, są również pełnoprawnymi salami kinowymi. Dlatego w przypisanych do nich amplifikatorni zostały zainstalowane flagowe procesory Dolby CP950, które obsługują zarówno wielokanałowe systemy Dolby Surround 5.1 i 7.1, jak i najnowszy format Dolby Atmos. Dźwięk to oczywiście nie wszystko. Firma Awaco zadbała również, aby w MHP pracowały najwyższej jakości, profesjonalne projektory kinowe. Dlatego wdrożone zostały tutaj rozwiązania Barco SP4K-27HC i SP4K-55.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

W sali audytoryjnej i w sali kinowo-teatralnej zostały zrealizowane systemy aktywnej akustyki, bazujące na procesorach pogłosowych Lexicon PCM96 Surround.

Wiele sal, wiele możliwości
Oprócz sali audytoryjnej i teatralnej w obiekcie znajduje się również kilka sal projekcyjnych, dużych i małych, sale lekcyjne i sale warsztatowe oraz tzw. sala reprezentacyjna.
Do obróbki sygnałów w tych salach zastosowane zostały znów procesory BSS Soundweb BLU-100 wraz z konwerterami BLU-DA. Urządzenia BSS Soundweb odpowiadają również za przełączanie źródeł i wybór konkretnych scenariuszy użycia takich jak praca sali w trybie konferencyjnych, wybór projekcji jako źródła czy praca w oparciu o zainstalowane tutaj konsolety. Oczywiście funkcja ta zrealizowana jest w oparciu o jednostki centralnego sterowania AMX z panelami dotykowymi z grafiką dopasowaną dokładnie do wyglądu i potrzeb obiektu.
W zależności od powierzchni sali i jej funkcjonalności, firma ESS Audio zaprojektowała i zainstalowała systemy nagłośnieniowe zrealizowane w oparciu o różne rozwiązania.
Duża sala projekcyjna została nagłośniona przy pomocy sześciu zestawów głośnikowych JBL CBT100LA-1 zainstalowanych przy ekranach oraz szesnastu zwieszanych głośników sufitowych Sonance PS-P83T. Za zasilanie odpowiadają tutaj wzmacniacze Crown CDi 4|1200, CDi 2|1200 oraz chmurowe rozwiązania LEA 168D. Również w małej sali projekcyjnej zastosowane zostały przy ekranach zestawy głośnikowe CBT100LA-1, wsparte zwieszanymi głośnikami sufitowymi PS-P83T, które zapewniają optymalne, a przede wszystkim równe pokrycie dźwiękiem całej sali.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

Boczne kanały surround w audytorium obsługują zestawy głośnikowe JBL CBT70J-1.

Również tutaj głośniki są zasilane przy pomocy wzmacniaczy Crown CDi 4|1200 i CDi 2|1200, a także dwóch modeli wzmacniaczy chmurowych: LEA 168D i LEA 164D.
Do nagłośnienia sal lekcyjnych i sal warsztatowych posłużyły już nie zwieszane, ale zainstalowane w suficie podwieszanym, ośmiocalowe głośniki Sonance PS-C83RT, zasilane wzmacniaczami LEA 354D.
W sali reprezentacyjnej i w dużej sali warsztatowej, ekipa ESS Audio znów zastosowała zwieszane głośniki PS-P83T, które są zasilane odpowiednio wzmacniaczami LEA 168D lub LEA 164D.
Dodatkowo w każdej z tych sal zastosowane zostały bezprzewodowe systemy mikrofonowe Shure ULX-D, a do wyświetlania obrazu wykorzystywane są monitory Samsung QM85R, QH75B, QH55B bądź projektory laserowe NEC P547UL i PV710UL-B. Warto wspomnieć, że w obiekcie został również wdrożony rozbudowany system digital signage obejmujący zarówno pojedyncze monitory, jak i mobilną ścianę wideo w konfiguracji 3×3 ekrany, a także system dyskusyjny i system tłumaczeń dla 600 osób, zintegrowany w ramach całego ekosystemu sieciowej dystrybucji sygnałów audio Dante.

System immersyjny i rozwiązania AV w Muzeum Historii Polski. Więcej niż muzeum, więcej niż sala koncertowa

eden z dwóch procesorów OutBoard TiMax zainstalowanych w obiekcie.

Podsumowanie
MHP to więcej niż muzeum to prawdziwie wielofunkcyjny budynek, wykraczający nawet poza standardy obiektów XXI wieku!
To przestrzeń o niezwykle szerokiej funkcjonalności. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym wnętrzom oraz dobranym rozwiązaniom technicznym można tutaj z powodzeniem zorganizować zarówno największą konferencję międzynarodową, premiery filmowe, spotkania biznesowe, naukowe, koncerty, a nawet całe festiwale, a wszystko to pod jednym dachem.
Niezwykle istotnym dla funkcjonowania całego kompleksu jest audytorium, które dzięki doskonałym parametrom akustycznym stało się również salą koncertową Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Wyposażone zostało ono również w immersyjny system nagłośnieniowy, bazujący na rozwiązaniach OutBoard umożliwiających realizację nawet najbardziej wyjątkowych projektów, ale także w kompleksowy system kinowy z najwyższej jakości projektorem kinowym.
Odpowiedzialna za dostawę wszystkich systemów nagłośnieniowych firma ESS Audio zajęła się również wdrożeniem rozbudowanej sieci transmisji Dante, która zapewnia pełną swobodę w przesyłaniu sygnałów audio i zarządzaniu salami. Dzięki czemu zarówno samo muzeum, jak i wynajmujący poszczególne przestrzenie organizatorzy zewnętrzni mają tutaj niemal pełną dowolność i elastyczność.
I chociaż, aby zobaczyć, co twórcy muzeum przygotowali w ramach wystawy stałej, przyjdzie nam jeszcze nieco poczekać, ponieważ jej inauguracja została przewidziana na 2026 rok, to jednak już dzisiaj jest mnóstwo powodów, aby odwiedzić Muzeum Historii Polski.

 

Tekst: Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”
zdjęcia: ESS Audio  

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@avintegracje.pl