Jarek Szkoda LG

O szerokiej gamie szkoleń opowiada Jarosław Szkoda, ID sales engineer z LG Electronics Polska

Oferta szkoleń LG jest bardzo rozbudowana, czy potrzeby szkoleniowe w branży są aż tak duże?
Jarosław Szkoda: Technologia cały czas się rozwija. Widać to choćby po zamieszaniu związanym ze sztuczną inteligencją, ale proszę porównać telewizory sprzed 20 lat z obecnym sprzętem. To są zupełnie inne urządzenia. Koncepcje z filmów science fiction z poprzedniego stulecia stają się naszą codziennością. Rozumiemy, że nie wszyscy mają okazję być na bieżąco z nowinkami, których w LG jest sporo. Zależy nam, aby każdy był w pełni świadomy możliwości, jakie niosą ekrany LG, a także zaznajomił się z naszymi autorskimi rozwiązaniami.

Jeśli firma decyduje się na zakup, to raczej wie, za co płaci i czego potrzebuje.
JS: Owszem, wie jakiego efektu końcowego może się spodziewać. Należy jednak pamiętać, że zakup poprzedza cały proces ustalania wymagań klienta. Żeby dobrać odpowiedni sprzęt, musimy poznać szczególne warunki, w których nasze produkty mają pracować, np. mocne nasłonecznienie, wysokie zapylenie, zasolenie czy niska temperatura. Pytamy także gdzie mają być zainstalowane produkty, czy będą współpracować z urządzeniami firm trzecich, czy mają być składową systemu AV. Dopiero potem dobieramy odpowiedni sprzęt i opowiadamy o możliwościach. Kolejny krok to nauka obsługi urządzeń.

Jarek Szkoda LG

Czyli przeprowadzają Państwo szkolenia dla klientów końcowych?
JS: Też, ale główną grupą docelową naszych szkoleń są integratorzy. Na ich prośby z chęcią szkolimy klientów końcowych z pracy w systemie po jego przekazaniu do użytkowania. Pokazujemy wszystkie możliwości naszych systemów, aby klient mógł wybrać wszystko to, co odpowiada jego potrzebom.

Jak wyglądają szkolenia dla integratorów?
JS: Prowadzimy szkolenia certyfikacyjne na platformie LG Academy, w formie online. Jest ich cała gama, w zależności od poziomu zaawansowania. Partner może przejść szkolenie od poziomu Basic aż do 3 poziomu certyfikacji. Zalogowanie do platformy skutkuje dostępem do pełnej bazy wiedzy, a szkolenia na 3 poziomie połączone są z egzaminem organizowanym przez inżynierów z European Union Display Solution Lab. Podczas spotkania online partner dostaje dostęp do wirtualnej maszyny i jest poproszony o wykonanie określonych zadań. Po ich pozytywnej weryfikacji otrzymuje certyfikat LG. Prowadzimy także szkolenia stacjonarne z systemów SuperSign CMS oraz Pro:Centric Direct. W ich trakcie, integratorzy poznają wszystkie wymagania systemów. Dzięki formie stacjonarnej, adepci mogą rzeczywiście dotknąć sprzętu, skonfigurować własny system, dzięki czemu ich późniejsza praca staje się łatwiejsza i szybsza. Najciekawsze jednak jest szkolenie na poziomie 4, które odbywa się stacjonarnie we Frankfurcie i również jest zakończone egzaminem. Jest to jednak wyższy poziom zaawansowania, dotyczy szczególnie technologii LED-owych.

Skąd pomysł na certyfikaty?
JS: Chcemy, aby klienci końcowi mogli czuć się bezpiecznie. Ważna jest dla nas ich pewność siebie w pracy z naszym sprzętem i zaufanie do pracy integratorów. Jeśli klient zauważy certyfikat, będzie miał pewność, że integrator nie widzi tego sprzętu pierwszy raz na oczy, że w pełni profesjonalnie wykona powierzone zadanie.

 

Te wszystkie szkolenia brzmią skomplikowanie. Co, jeśli nie wystarczą?
JS: Zdajemy sobie sprawę, iż jest to potężna dawka wiedzy, dlatego podczas instalacji i uruchomienia naszych produktów i systemów, zawsze można liczyć na naszą pomoc. W przypadku produktów LED, oferujemy wsparcie instalacyjno-konfiguracyjne w postaci nadzoru instalacji u klienta końcowego. Oczywiście, bez żadnych dodatkowych opłat. Ponadto, dysponujemy filmami pokazującymi proces instalacji, które dają wsparcie instalatorom przez całą dobę. Mogą oni do nich wracać wielokrotnie, aby przypomnieć sobie jakiś szczegół. Nasza platforma partner.lge.com to prawdziwa skarbnica wiedzy, zawierająca wszystkie instrukcje obsługi, rysunki naszych produktów w formacie .DWG oraz .STP czy certyfikacje CE.

A po uruchomieniu? Można liczyć na Waszą pomoc?
JS: Dysponujemy siecią serwisową, która w bardzo krótkim czasie jest w stanie dotrzeć w każde miejsce instalacji naszych produktów. Staramy się naprawiać je na miejscu, aby skrócić czas działań. Ekipa serwisowa zazwyczaj jedzie na miejsce ze wszystkimi materiałami i częściami potrzebnymi do naprawy naszych produktów. Problemy konfiguracyjne i software’owe staramy się rozwiązywać na miejscu. Jeśli nie ma takiej możliwości, zawsze możemy liczyć na wsparcie kolegów z Frankfurtu lub dalej, siedziby głównej. Aby zapewnić jak najwyższy poziom obsługi, często organizowane są szkolenia dla Sales Engineers, podczas których wymieniamy opinie i spostrzeżenia z inżynierami z innych krajów. To pomaga nam wspólnie się rozwijać i wspierać naszych partnerów.

Chcesz dowiedzieć się więcej o szkoleniach i rozwiązaniach LG Information Display, oto kontakt: information.display@lge.pl