Chociaż rozwiązania do komunikacji głosowej i wideo, systemy do pracy współdzielonej czy do pracy zdalnej największym zainteresowaniem cieszyły się w trakcie pandemii, to również dzisiaj w 2023 roku wciąż bardzo wiele organizacji poszukuje tego rodzaju systemów i sprzętu. Wynika to przede wszystkim z faktu, że nowy model pracy pozostał z nami, a wciąż stosunkowo niewiele sal do spotkań czy przestrzeni konferencyjnych jest w pełni wyposażonych w tego rodzaju rozwiązania.
Coraz więcej producentów działających na rynku rozwija swoją ofertę, włączając do niej właśnie kamery, mikrofony konferencyjne i głośniki czy soundbary i wideobary do pracy w miejscach spotkań.
Na tym gruncie zrodziła się firma MAXHUB, założona przez azjatyckiego potentata w produkcji i dostarczaniu paneli LCD, grupę CVTE.
W Europie jej rozwiązania znajdują się w ofercie jednego z największych dystrybutorów, firmy EET.
Zapytaliśmy Stevena Wanga, regionalnego managera, o początki marki MAXHUB, jej rozwój, portfolio i dlaczego reklamowana jest dumnym hasłem, że jej rozwiązania to „więcej niż tylko komunikacja zintegrowana”.

Twórcą marki MAXHUB jest grupa CVTE, która została założona w 2005 roku i zaczynała od sprzedaży płyt głównych do telewizorów (obecnie numer 1 pod względem udziału w rynku na świecie; co 3. telewizor ma płytę główną od Grupy CVTE). Po 18 latach rozwoju CVTE stało się grupą posiadającą wiele firm, aby podejść do różnych rynków i dać więcej możliwości swoim partnerom. Firma CVTE ma dwie marki IFP: SEEWO i MAXHUB. SEEWO to marka skierowana do sektora edukacyjnego, skupiająca się na rynku chińskim. MAXHUB to marka dla rynku korporacyjnego.
Jak dzisiaj wygląda portfolio producenta? Jakie są najważniejsze rozwiązania znajdujące się w ofercie marki MAXHUB i co je wyróżnia? Zapraszamy do lektury naszej rozmowy z przedstawicielem producenta.

Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”: To, co szczególnie przykuwa uwagę, patrząc na dane dotyczące wielkości zatrudnienia i struktury wiekowej zatrudnienia w firmie MAXHUB, to olbrzymia liczba pracowników i ich niewielka średnia wiekowa. To musi robić wrażenie i musi przekładać się na same produkty.
Steven Wang, MAXHUB:
Łącznie cała grupa CVTE zatrudnia ponad 6000 pracowników, a średnia ich wieku wynosi poniżej 30 lat. Kwestia wieku wynika przede wszystkim z faktu, że każdego roku w Chinach uniwersytety kończy 10 milionów studentów, którzy wchodzą na rynek pracy, poszukują swoich pierwszych pracodawców i rozpoczynają aktywne życie zawodowe. Niewątpliwą zaletą tego, że w naszej firmie pracują ludzie młodzi, jest to, że są oni bardzo kreatywni i aktywni.
Chciałbym przy tej okazji zwrócić również uwagę na to, że ponad 60% wszystkich zatrudnionych w naszej firmie osób to pracownicy działów R&D; to pozwala nam być bardzo innowacyjnymi i szybko odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynkowe. Przykładem są ekrany interaktywne dla sektora korporacyjnego. Gdy tylko pojawiło się olbrzymie zapotrzebowanie na tego rodzaju wyświetlacze, mogliśmy wprowadzić je na rynek w dużej ilości i od razu były one wyposażone w bardzo zaawansowane algorytmy automatycznego kadrowania, śledzenia, rozbudowane matryce mikrofonowe i oprogramowanie. Taka struktura zatrudnienia pozwala nam wciąż zachowywać pozycję lidera.

Steven Wang, regionalny manager, MAXHUB

MAXHUB to nie tylko rozwiązania do wyświetlania obrazu czy systemy wideokonferencyjne, to również bogaty wybór akcesoriów.

Kolejnym, bardzo istotnym elementem dającym przewagę firmie MAXHUB na rynku z pewnością jest fakt, że jako grupa jesteście w stanie sami dostarczyć sobie niezbędne komponenty do budowy urządzeń. Pamiętamy, jak problemy związane z łańcuchem dostaw, blokadą Kanału Sueskiego, pandemią COVID, a później również pożarem fabryki HYNIX w mieście Wuxi wpłynęły na produkcję sprzętu i jak fatalny wpływ miały na jego dostępność.
Jesteśmy jednym z największych producentów paneli interaktywnych na świecie, mamy długofalowe, wieloletnie i znakomite relacje z dostawcami komponentów, których nie produkujemy sami, mamy priorytet dostaw. Dzięki temu jesteśmy zapewnić stabilne, nieprzerwane dostawy do naszych klientów. Brak takiego wsparcia powoduje, że często nasi konkurenci są zmuszeni wydłużać czas dostawy produktów lub znacząco podnosić ich ceny.
My możemy planować w bardzo długim horyzoncie czasowym i jesteśmy odporni na takie trudności rynkowe.
Wartym podkreślenia jest również solidne finansowanie, dzięki któremu, w przypadku ekstremalnych sytuacji rynkowych nie jest dla nas żadnym problemem wstrzymanie dostaw danego komponentu. Oczywiście nie do przecenienia jest również znaczenie naszego działu R&D, który w przypadku braków w dostępności jakiegoś ważnego komponentu jest w stanie przeprojektować produkt, zastępując brakujące elementy innymi.

Steven Wang, regionalny manager, MAXHUB

Tak w największym skrócie wygląda zaprezentowana w formie infografiki historia producenta.

Przejdźmy zatem do konkretów, do linii produktowych i urządzeń. Jak wspomniałeś, wszystko zaczęło się od monitorów interaktywnych. Zatem, jakie rozwiązania należą dzisiaj do rodziny produktów?
Mówiąc o naszych produktach, chciałbym zwrócić uwagę, że jesteśmy prawdopodobnie jedynym producentem na rynku, który może pochwalić się tak szerokim i kompleksowym portfolio odpowiadającym dzisiejszym wymaganiom klientów korporacyjnych i sal konferencyjnych.
Mamy w naszej ofercie monitory interaktywne, klasyczne wyświetlacze wielkoformatowe, ekrany LED, a także kamery, rozwiązania z departamentu audio czy narzędzia do bezprzewodowego przesyłania i wyświetlania treści.

Jakie rozwiązania możecie zatem zaoferować, jeżeli chodzi o monitory interaktywne?
To, czym możemy się pochwalić, to bardzo unikatowe cechy naszych produktów. Spacerując po targach takich jak ISE i patrząc na stoiska poszczególnych producentów, każdy z produktów wygląda mniej więcej tak samo. Jednak najważniejsze różnice pojawiają się, gdy zaczyna się ich używać. Nasze monitory interaktywne projektujemy w taki sposób, aby przede wszystkim odpowiadały potrzebom sal konferencyjnych. Wiemy, że najważniejszym elementem dla działów IT w korporacjach jest system operacyjny, pod kontrolą którego pracują monitory interaktywne. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy, że we wszystkich naszych urządzeniach pracuje system Windows, a także nasz własny system MAXHUB OS.
System firmy Microsoft jest preferowany w korporacjach przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo, stabilność i możliwość stworzenia jednolitego ekosystemu wraz z narzędziami dodatkowymi takimi jak Teams, ale także One Drive czy Google Drive, które umożliwiają bardzo łatwe transferowanie materiałów do wyświetlenia wprost do ekranu.
Bardzo ważne jest też to, że monitor interaktywny pracujący pod kontrolą systemu Windows oferuje bardzo łatwą i szybką obsługę, aby uruchomić spotkanie wystarczy zaledwie kilka sekund i naciśnięcie tylko jednego przycisku wyświetlanego na ekranie.

Steven Wang, regionalny manager, MAXHUB

Steven Wang, regionalny manager CEE w MAXHUB

Jakie są przekątne ekranów interaktywnych, które znajdziemy w ofercie MAXHUB?
W naszej ofercie mamy trzy linie produktowe. Classic to seria podstawowych modeli, do której należą modele o przekątnych 55”, 65”, 75” i 86”. Linia ViewPro to dwa modele: 65” i 86”. Również nasza flagowa seria Transcend to dwa modele o przekątnych 65” i 86”.
Czym różnią się te serie produktowe? Te topowe o największym stopniu zaawansowania, zaprojektowane dla najbardziej wymagających użytkowników, a więc ViewPro i Transcend są wyposażone nie w jedną, ale w dwie kamery, z zoomem optycznym umożliwiającym tworzenie układów Picture in Picture oraz zapewniającym jeszcze lepsze kadrowanie.
Przy tej okazji chciałbym podzielić się również pytaniem, które bardzo często otrzymujemy z rynku: dlaczego nie robicie większych ekranów o przekątnych 100” czy 120”? Odpowiedź jest bardzo prosta, przeciętny człowiek, który pracowałby przy takim ekranie, nie jest tak wysoki, żeby sięgnąć do jego górnej krawędzi. Dlatego największy z modeli ma 86” i jest to, naszym zdaniem, optymalna przekątna.

Steven Wang, regionalny manager, MAXHUB

Portfolio rozwiązań UC od MAXHUB

Czy w monitorach interaktywnych MAXHUB jest dostępne złącze USB-C stające się dzisiaj już standardem instalacji AV?Oczywiście! Złącze USB-C znajdujące się na pokładzie naszych monitorów może być wykorzystywane nie tylko do przesyłania treści, ale dzięki niemu otrzymujemy także dostęp z poziomu laptopa do wbudowanych w monitor głośników, mikrofonów i kamery.

Coraz więcej klientów z branży pro AV interesuje się również ekranami LED. Jak wygląda portfolio tych rozwiązań znajdujących się w Waszej ofercie?
CVTE to duża grupa, dzięki temu możemy pochwalić się własną fabryką LED w Chinach, która w pełni odpowiada na wszystkie nasze potrzeby, produkując bardzo zaawansowane panele LED, zarówno w technologiach SMD, jak i COB. Jeżeli chodzi natomiast o samych odbiorców tych rozwiązań, gdy mówimy o rynku korporacyjnym, w większości sal konferencyjnych wystarczającymi ekranami są te o przekątnych 65” czy 86”. Gdy jednak weźmiemy pod uwagę duże sale spotkań czy aule, potrzebne są wyświetlacze o większych przekątnych. Tutaj z pomocą przychodzą właśnie ekrany LED z serii Raptor, znajdujące się w naszej ofercie i mogące pochwalić się przekątnymi od 120” do 220”. Oczywiście możemy także zaprojektować i dostarczyć dla naszego klienta niestandardowy ekran o jeszcze większej przekątnej lub skonfigurowany w nietypowym formacie.
W przypadku ekranów LED szczególnego podkreślenia warty jest fakt, że nasze ekrany są bardzo łatwe w instalacji. Są one konfigurowane jak klocki lego. Wystarczą dwie osoby i osiem godzin od rozpakowania pierwszego pudełka do ekranu gotowego do pracy.

Steven Wang, regionalny manager, MAXHUB

W ofercie firmy MAXHUB znajdziemy bardzo wiele różnych systemów i rozwiązań technologicznych.

Wspomniałeś, że firma MAXHUB może pochwalić się najszerszą i najbardziej kompleksową ofertą, jeżeli chodzi o rozwiązania do sal konferencyjnych. Jakie zatem produkty związane z komunikacją głosową i obrazem znajdziemy w Waszym portfolio?
Kategoria rozwiązań do komunikacji zintegrowanej jest dla nas bardzo ważna. Nie traktujemy ich jako komponenty, ale jako akcesoria, będące uzupełnieniem naszych rozwiązań do wyświetlania obrazu i pozwalające elastycznie odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów.
W naszej ofercie znajduje się m.in. panoramiczna kamera 4K o kącie pracy wynoszącym 180 stopni, zintegrowany wideobar do małych i średnich pomieszczeń, z wbudowaną kamerą i matrycą mikrofonową, kamery PTZ, mikrofony i głośniki konferencyjne, a także unikatowa kamera 360 stopni, która ustawiona na środku stołu, będzie w stanie pokazać wszystkich uczestników spotkania, znajdujących się w sali konferencyjnej.
Widzimy również jak istotna na rynku europejskim jest platforma MS Teams, dlatego w czwartym kwartale tego roku w naszej ofercie będzie dostępna kamera 4K właśnie z certyfikatem tej platformy.

Jednak MAXHUB to nie tylko sprzęt, ale również oprogramowanie. Czy możesz przybliżyć naszym czytelnikom nieco bliżej narzędzie o nazwie Pivot.
MAXHUB Pivot to rozwiązanie, które stworzyliśmy z myślą o działach IT pracujących w korporacjach. Umożliwia ono zarządzanie wieloma ekranami pracującymi w organizacji, a także zdalne przesyłanie treści do poszczególnych ekranów, znajdujących się w konkretnych salach do spotkań. To również znakomite rozwiązanie do zdalnego aktualizowania oprogramowania we wszystkich ekranach MAXHUB wdrożonych w firmie.

Bazując na Twoich rozmowach z firmą EET Polska oraz obserwacji rynku, jak postrzegasz potencjał dla produktów MAXHUB na europejskim i polskim rynku oraz jacy klienci przede wszystkim powinni się nimi zainteresować?
Myślę, że rynek europejski jest bardzo otwarty i mocno nastawiony na technologię. My Europę postrzegamy jako jeszcze większy rynek dla naszych produktów niż rynek amerykański. Mogę zapewnić, że w najbliższych latach będziemy bardzo mocno inwestowali w rynek europejski, rozwijali naszą obecność i widoczność na tym rynku i zatrudniali tutaj wielu pracowników. Dla nas bardzo ważne jest to, aby być blisko rynku, rozumieć jego potrzeby i dostarczać najlepsze produkty skrojone zgodnie z jego potrzebami.
Jeżeli chodzi natomiast o samych odbiorców i o polski rynek, nasze produkty są bardzo uniwersalne. Nie są one tworzone tylko dla jednej grupy odbiorców. Wszędzie tam, gdzie znajduje się sala konferencyjna, nieważne czy jest to rynek medyczny, rynek transportowy, bankowy, prawniczy czy handlowy, doskonale sprawdzą się nasze monitory. To po prostu dzisiaj podstawowe narzędzie w codziennej pracy. Będziemy wkładali bardzo wiele starań, aby stać się w Europie firmą w TOP3 dostarczającą rozwiązania do wyświetlania obrazu.
Już teraz chciałbym zaprosić do śledzenia naszej oferty. Pod koniec tego roku zaprezentujemy zupełnie nowe rozwiązanie w naszej ofercie umożliwiające przeprowadzenie wideokonferencji bez konieczności wykorzystywania własnego komputera i będzie to urządzenie z certyfikacją Teams!

Rozmawiał: Łukasz Kornafel,  „AVIntegracje”
zdjęcia: Paweł Glink, EET Polska