Już niebawem firma Monacor Polska będzie obchodzić dziesiątą rocznicę wprowadzenia na nasz rynek systemów konferencyjnych marki BXB. Obecnie polski dystrybutor tego tajwańskiego producenta oferuje dwa rozwiązania, przeznaczone zarówno do organizacji niewielkich spotkań, jak i do pracy w dużych, a nawet bardzo dużych salach konferencyjnych.

Pierwszym z nich jest klasyczny i prosty w obsłudze system konferencyjny EDC 1000. Pozwala on prowadzić dyskusję, w której uczestniczy do stu dwudziestu ośmiu zwykłych uczestników oraz dziesięciu tzw. przewodniczących, którzy dysponując dodatkowym przyciskiem na pulpicie mikrofonowym, mają możliwość przerwania debaty poprzez odebranie głosu zwykłym uczestnikom. Dzięki różnym trybom pracy (otwarta dyskusja, limit aktywnych mikrofonów, wykład, licytacja), prowadzący spotkanie jest w stanie idealnie dostosować funkcjonalność systemu nie tylko do rodzaju spotkania, ale także do temperamentu jego uczestników. Pulpity mikrofonowe systemu EDC 1000 dostępne są w wersji wolnostojącej oraz wpustowej. Każdy z pulpitów ma gniazdo DIN do podłączania mikrofonu na gęsiej szyi, modele wolnostojące wyposażone są dodatkowo w dwuipółcalowe głośniki pełnopasmowe, pozwalające przysłuchiwać się toczącej się dyskusji. Producent oferuje cztery warianty mikrofonów na gęsiej szyi: 43, 48, 56 oraz 70 cm, dzięki czemu istnieje możliwość dopasowania długości mikrofonu niezależnie dla każdego stanowiska. Każdy z mikrofonów ma nakrętkę chroniącą przed wyrwaniem go z gniazda w pulpicie, wbudowany wiatrochron oraz diodowy pierścień, sygnalizujący aktualny tryb pracy danego pulpitu. Ponadto mikrofony te są odporne na zakłócenia od telefonów komórkowych, a zmiana nachylenia szyjki nie wiąże się z niepożądanymi trzaskami. Łączenie kolejnych pulpitów odbywa się za pomocą kabli systemowych typu Y. Jednostka centralna ma trzy porty do podłączania gałęzi pulpitów. Każda z gałęzi może następnie zostać rozdzielona przy użyciu zasilaczy rozszerzających. Taka konstrukcja systemu pozwala optymalnie dostosować układ pulpitów np. do ustawienia stołów w sali konferencyjnej. Miejsce podłączenia pulpitów przewodniczącego w systemie jest dowolne. Jednostka centralna ma również port RS-232 umożliwiający współpracę z systemem sterowania salą multimedialną oraz wyjście aux do połączenia z systemem nagłośnienia sali. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń o dużej kubaturze lub z miejscami przeznaczonymi dla osób śledzących spotkanie, ale nieuczestniczących w dyskusji.
System konferencyjny FCS 6300 o rozbudowanej funkcjonalności
Drugim z dystrybuowanych przez firmę Monacor Polska systemów BXB jest FCS 6300. Jest to w pełni profesjonalny system konferencyjny o rozbudowanej funkcjonalności, przystosowany do obsługi dużych spotkań i dyskusji, w których aktywny udział może brać nawet tysiąc uczestników. Pulpity mikrofonowe, które można zastosować w tym systemie, dostępne są w różnych wersjach: wolnostojącej i wpustowej, z przyciskami do głosowania i bez, z wbudowanymi głośnikami i bez głośników, a nawet w różnych wersjach kolorystycznych. Niezależnie od rodzaju pulpitów, także w tym systemie do dyspozycji są mikrofony na gęsiej szyi o różnej długości. Takie bogactwo oferty pozwala na dobranie rozwiązania odpowiedniego dla każdej sali spotkań oraz każdego inwestora, niezależnie od jego wygórowanych i nietypowych wymagań. Łączenie pulpitów odbywa się za pomocą ekranowanych kabli LAN. Oprócz standardowych trybów pracy, jakie były dostępne w systemie EDC 1000, osoba prowadząca spotkanie ma tutaj do dyspozycji dodatkowe narzędzia, które umożliwią jej sprawne zarządzanie pracą systemu. Pierwszym i najważniejszym z nich jest oprogramowanie graficzne, dostępne jako osobny produkt. Po zainstalowaniu na podłączonym do jednostki centralnej komputerze pozwala ono m.in. zaplanować przebieg całego spotkania, stworzyć bazę uczestników wraz ze zdjęciami oraz szczegółowymi informacjami na ich temat, przypisać uczestników do konkretnych stanowisk, opracować kolejność i rodzaj głosowań, wybrać tryb pracy i w końcu przeprowadzić samo wydarzenie. Dodatkową funkcją, jaką oferuje system FCS 6300, jest możliwość automatycznego sterowania szesnastoma kamerami szybkoobrotowymi w taki sposób, aby automatycznie ustawiały się na aktywowane pulpity mikrofonowe. Taki system śledzenia mówców należy oczywiście wcześniej zaprogramować, przypisując odpowiednie pulpity do poszczególnych kamer. Dzięki przejrzystemu interfejsowi użytkownika oraz możliwości wyboru polskiej wersji językowej wszystkie te czynności są stosunkowo łatwe do przeprowadzenia, nawet przez użytkowników bez doświadczenia i bogatej wiedzy technicznej. Przy użyciu komputera z odpowiednią kartą graficzną możliwe jest podłączenie czterech wyświetlaczy obrazu, tj. projektorów lub monitorów LCD, i niezależne prezentowanie poszczególnych informacji np. agendy spotkania, danych aktualnego mówcy, obrazu z kamer śledzących lub wyników głosowania. Jeżeli nie ma potrzeby korzystania z tak rozbudowanej funkcjonalności, można pominąć zakup oprogramowania i zarządzać pracą systemu za pomocą przeglądarki WWW lub aplikacji na iOS. Nie jest jednak wówczas dostępna opcja głosowania ani śledzenia mówców, a interfejs użytkownika ma tylko język angielski. Aplikacja sterująca daje jeszcze jedną ciekawą opcję: jako tło można wybrać zdjęcie sali zrobione z miejsca przewodniczącego i rozmieścić ikony poszczególnych pulpitów zgodnie z ich rzeczywistym rozmieszczeniem w pomieszczeniu. Producent przystosował system również do sytuacji, w której konieczna jest szybka zmiana konfiguracji np. w przypadku zmiany aranżacji pomieszczenia. Aby zmienić numery ID pulpitów, wystarczy aktywować odpowiednie polecenie i kolejno nadawać nowe numery poszczególnym pulpitom poprzez naciśnięcie przycisku aktywującego. Więcej informacji na temat obu tych systemów, a także innych rozwiązań do sal konferencyjnych można znaleźć na stronie internetowej dystrybutora.

TEKST: Piotr Mosiężny, Monacor Polska
ZDJĘCIA: Monacor Polska

ROZWIĄZANIA AUDIOWIZUALNE DLA BIUR

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Pomożemy, doradzimy, odpowiemy na twoje pytania.
Skontaktuj się z nami.

mail reklama@avintegracje.pl mail +48 500 053 208