LG Electronics Polska Solutions Partners Meeting 2018

LG Electronics Polska „Solutions Partners Meeting 2018”

Przez wiele lat na naszym rodzimym rynku marka LG Electronics była kojarzona głównie z rynkiem konsumenckim. W ubiegłym roku rozpoczęły się działania mające na celu zmianę tego wizerunku i pokazanie klientom z sektora biznesowego, jak wiele interesujących, często unikatowych produktów znajduje się w portfolio firmy. Wszystkie te starania sprawiły, że dzisiaj firma LG jest postrzegana jako jeden z głównych graczy na rynku producentów profesjonalnych rozwiązań do wyświetlania obrazu.

W dniach 14–15 maja firma LG Electronics Polska zorganizowała branżowe spotkanie, w trakcie którego szczegółowo omówiono te zmiany, zaprezentowano plany na najbliższe lata, a przede wszystkim szczegółowo przedstawiono rozwiązania znajdujące się w portfolio producenta.
G Electronics Polska postanowiło zaprosić gości konferencji „Solutions Partners Meeting 2018” do niezwykle urokliwej przestrzeni, znajdującego się w odległości kilkudziesięciu kilometrów od Warszawy Pałacu i Folwarku Łochów. To nowoczesny, oddany niedawno do użytku obiekt, posiadający nie tylko bardzo rozbudowane zaplecze noclegowe i konferencyjne, ale także doskonałą lokalizację, gwarantującą bezproblemowy dojazd ze stolicy, a w przerwach od wykładów możliwość spędzenia chociaż paru chwil na łonie natury. Gości spotkania powitał Robert Buława – dyrektor działu Information Displays LG Electronics Polska, po czym zainaugurowano program merytoryczny spotkania. Rozpoczął się on jednak nie od prezentacji produktów marki LG, lecz rozwiązań znajdujących się w ofercie jej partnerów, również zaproszonych do udziału w wydarzeniu. Pierwsza prezentacja została wygłoszona przez Michała Jakobszego reprezentującego firmę Crestron. Marka Crestron już od dłuższego czasu bardzo blisko współpracuje z koreańskim producentem ekranów w zakresie dostarczania kompletnych rozwiązań związanych z transmisją, zarządzaniem i wyświetlaniem obrazu zarówno dla rynku rezydencyjnego, jak i biznesowego. Partnerstwo tych dwóch firm gwarantuje świetną współpracę oferowanych przez nie produktów, zapewnia łatwą, scentralizowaną kontrolę nad całym systemem, a dzięki dostępnym predefiniowanym zestawom odznacza się również świetnym stosunkiem jakości do ceny.
W swojej prezentacji Michał Jakobszy przedstawił procesory DigitalMedia przeznaczone do prezentacji, korporacyjnych systemów wideo, instalacji digital signage czy ścian wideo, ze szczególnym naciskiem na najnowszego reprezentanta serii DigitalMedia, model DM-NVX-350. To urządzenie do sieciowej transmisji wideo w oparciu o struktury IP. Co ciekawe, może ono pracować jako koder i dekoder (z możliwością wyboru trybu pracy zarówno z poziomu urządzenia, jak i zdalnie przez przeglądarkę), zapewniając transmisję wysokiej jakości obrazu 4K60 4:4:4, ze wsparciem standardu HDR10 oraz HDCP 2.2 w oparciu o standardową gigabitową sieć bazującą tak na miedzi, jak i połączeniach światłowodowych. Urządzenie DM NVX ma wbudowany skaler, obsługę ścian wideo (do sześćdziesięciu czterech monitorów), może też pracować jako przełącznik KVM. Na pokładzie znajduje się przełącznik HDMI, który umożliwia automatyczne lub manualne przełączanie się między dwoma wejściami wideo za pomocą znajdującego się na pokładzie przycisku, systemów sterowania marki Crestron bądź komputera i przeglądarki WEB. Omawiany model może być stosowany we wszystkich tych miejscach, gdzie liczy się bezkompromisowa jakość dźwięku bądź możliwość przesłania wielokanałowego audio. DM-NVX-350 oferuje pełne wsparcie dla takich formatów jak Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS HD, DTS:X oraz nieskompresowanego formatu PCM. Urządzenie jest wyposażone w embeder i dembeder, które umożliwiają podanie sygnału fonicznego stereo do sygnału wideo przesyłanego po HDMI bądź odebranie dwóch kanałów z takiej transmisji.
Po tej prezentacji mikrofon przejął przedstawiciel kolejnego partnera marki LG – Marcin Szreter reprezentujący firmę CISCO, który wprowadził zgromadzonych gości w tematykę rozwiązań biznesowych producenta. Producent ma w swojej ofercie dwie platformy przeznaczone do różnych form komunikacji biznesowej. Webex Meetings zapewnia komunikację w postaci głosowej, wideo, jak i współdzielenie ekranu naszego monitora, natomiast Webex Teams jest platformą, która umożliwia tworzenie wspólnych kalendarzy, przesyłanie plików oraz współdzielenie notatek, zapisków czy rysunków tworzonych na wirtualnej tablicy. Oczywiście, aby móc realizować wszystkie te zadania, potrzebne są odpowiednie urządzenia zewnętrzne. Jednym z nich jest Room Kit, łączący kamerę, kodek, głośniki i mikrofony zintegrowane w jednym urządzeniu, będącym kompletnym rozwiązaniem do sal konferencyjnych dla maksymalnie siedmiu osób. Innym modelem z bogatej oferty, który doskonale sprawdzi się jako kompan rozwiązań LG jest Room Kit Plus, zawierający taki sam zestaw funkcjonalności, ale zaopatrzony w poczwórną kamerę, która jest wstanie obsłużyć znacznie większe sale konferencyjne i maksymalnie czternaście osób.
Aby móc połączyć możliwości systemów telekonferencyjnych CISCO wraz z wyświetlaczami LG zapewniającymi najwyższej jakości obraz, obydwie firmy nawiązały niedawno współpracę, w ramach której klientom oferowane są kompletne rozwiązania, gotowe do pracy zaraz po wyjęciu z pudełka, łączące ekran w technologii IPS oraz system Room Kit lub Room Kit Plus. Taki zestaw umożliwia automatyczną konfigurację i instalację. Po wejściu do sali funkcja wykrywania ruchu budzi cały system, a po rozpoczęciu spotkania w sposób automatyczny ekran przełącza się na właściwy port HDMI (ponadto ekran przełącza się na system CISCO, gdy pojawia się połączenie przychodzące audio lub wideo), zaś dzięki panelowi dotykowemu CISCO Touch 10 można dodać kolejnych uczestników spotkania. To wszystko wraz ze wsparciem globalnym firm LG i CISCO powoduje, że omawiane systemy mogą być wykorzystywane w najbardziej wymagających miejscach, jak sale konferencyjne w korporacjach, jednostki rządowe czy gabinety rad nadzorczych.
Następnym punktem spotkania był blok prezentacji poświęconych rozwiązaniom marki LG. Rozpoczął je Robert Buława, który pojawił się ponownie na scenie, aby przedstawić gościom strategię producenta na kolejne lata związaną z rozwiązaniami profesjonalnymi, obecne wyniki sprzedaży tych produktów oraz efekty przeprowadzonych w ostatnim roku zmian w strukturze organizacyjnej firmy.
Po tej prezentacji na scenę wkroczył Łukasz Cyrwus, który zapoznał gości spotkania z ofertą Commercial TV producenta przeznaczoną na zróżnicowane rynki i dla różnych odbiorców. Odbiorcy z rynku hotelowego znajdą w ofercie LG niewielkie i niedrogie telewizory hotelowe, jak i bardzo zaawansowane urządzenia o dużej przekątnej, wykonane w technologii OLED ze wsparciem standardu HDR10 i rozdzielczości 4K gwaranujące najwyższą jakość obrazu czy oprogramowanie Pro:Centric umożliwiające tworzenie własnych ekranów powitalnych, menu i dopasowanie wszystkich funkcjonalności do potrzeb datnej przestrzeni. Z pewnością docenią je projektanci, zarządzający i właściciele najbardziej prestiżowych apartamentów czy pokoi w ekskluzywnych hotelach butikowych.
Mówiąc o produktach Commercial TV, warto wspomnieć m.in. o telewizorach dla barów czy restauracji, umożliwiających podział ekranu i równoczesne wyświetlanie telewizji (np. meczu czy kanału informacyjnego) oraz treści reklamowych.
Kolejny blok, poprowadzony przez Jędrzeja Filipowskiego i Pawła Bąkałę, był poświęcony rozwiązaniom digital signage. Na tym polu firma LG z całą pewnością bardzo się wyróżnia, mając w ofercie ogrom interesujących, często unikatowych rozwiązań. Przede wszystkim warto tutaj wspomnieć o ekranach z panelami OLED, gwarantujących doskonałe odwzorowanie kolorów, nieskończony kontrast, a co za tym idzie – również doskonałą czerń. W ofercie firmy znajdziemy bardzo cienkie ekrany typu wallpaper, ekrany do budowy ścian wideo, w tym ekrany wklęsłe i wypukłe, umożliwiające stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej ekspozycji czy ekrany zatopione w szkle.
Nie oznacza to jednak, że w katalogu rozwiązań koreańskiego producenta znajdziemy wyłącznie rozwiązania bazujące na technologii OLED. Firma ma w swojej ofercie szeroką paletę produktów bazujących na technologii IPS, będącej również własnością LG. Spośród nich warto wskazać monitory do budowy ścian wideo z bardzo cienką ramką, monitory interaktywne (w technologii IR i pojemnościowej), monitory profesjonalne o przekątnych od 10 do 84 cali czy ekrany wielkoformatowe o podwyższonej jasności.
Niezwykle atrakcyjną propozycją digital signage są ekrany typu ultra stretch o proporcjach 32:9 i rozmiarze 86 i 88 cali. Mogą być one oczywistym wyborem do wyświetlania rozkładów jazdy i lotów dla wszelkiego rodzaju terminali przesiadkowych, środków komunikacji czy lotnisk, mogą być także wykorzystywane jako menu boardy w restauracjach, zastąpić klasyczny plakat czy urozmaicić ekspozycję sklepową np. w salonie mody, gdzie na ekranie ustawionym w trybie portretowym może zostać wyświetlona cała postać w naturalnym rozmiarze.
Producent ma w swojej ofercie ściany wideo LED – zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne, te nawet o rozdzielczości 1 mm, które mogą odpowiedzieć na wymagania projektantów instalacji AV czy architektów wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości instalacji ściany wielomonitorowej.
Następnie głos zabrała Monika Dobrzyńska, specjalista ds. marketingu LG Electronics Polska, która zapoznała słuchaczy ze strategią marketingową firmy, działaniami marki w prasie branżowej, planowanymi szkoleniami, a także zakomunikowała obecność firmy na wielu imprezach branżowych. Oficjalnie poinformowano także, że na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku zostanie uruchomiona przestrzeń, o którą nieustannie pyta wielu odbiorców rozwiązań AV, a więc showroom rozwiązań biznesowych w siedzibie firmy w Warszawie przy ulicy Wołoskiej 22. Jego pojawienie się docenią z pewnością integratorzy i architekci, którzy teraz będą mogli w jednym miejscu zobaczyć wszystkie najważniejsze rozwiązania AV, a przede wszystkim pokazać je swoim klientom, już nie tylko w katalogu, ale również na żywo.
W ostatniej części głos zabrali specjaliści z działu IT, którzy zaprezentowali profesjonalne monitory biurkowe wykonane w technologii IPS, pracujące w rozdzielczości 4K, specjalistyczne monitory medyczne, a także bardzo funkcjonalne, ultrapanoramiczne, wygięte monitory w proporcji 21:9. Korzystający z nich użytkownik otrzymuje przestrzeń roboczą porównywalną do pracy z dwoma monitorami. Z tej prezentacji w szczególny sposób zapadły nam w pamięć bardzo interesujące mobilne projektory krótkiego rzutu, które mogą się okazać świetnym rozwiązaniem nie tylko dla klientów indywidualnych, zastępując w wielu przypadkach klasyczny telewizor, lecz także dla biur czy klientów biznesowych, którzy będą mogli bez trudu zabrać taki projektor ze sobą na prezentację w siedzibie klienta, by na jego ścianie wyświetlić imponujących rozmiarów obraz.
Spośród tych produktów na szczególną uwagę zasługuje model HU80KA. Choć na pierwszy rzut oka wygląda niepozornie, pozwala wyświetlać obraz w jakości 4K wraz ze wsparciem standardu HDR10. Dzięki zastosowaniu źródła laserowego urządzenie będzie nie tylko długowieczne, pozwoli także uzyskać obraz o odpowiedniej jasności (2500 lumenów przy obrazie o przekątnej 150 cali). Omawiany projektor ma wbudowane głośniki, umożliwiające zrobienie prezentacji na szybko, i pracuje pod kontrolą oprogramowania LG Web OS Smart TV dającego dostęp do wielu aplikacji firm trzecich. Wysłanie obrazu do projektora ułatwiają złącza HDMI z HDCP 2.2 oraz łączność bezprzewodowa wykorzystująca Bluetooth. Urządzenie jest wyposażone w złącze USB do szybkiego wyświetlenia treści z nośnika typu pendrive.
Obok sali audytoryjnej, gdzie odbywały się prezentacje, zaaranżowano showroom, w którym można było zobaczyć większość z prezentowanych rozwiązań marki LG. Mogliśmy tam ujrzeć monitory digital signage, ekrany OLED, a także wyjątkowe wyświetlacze typu ultra strech. Prezentowane są tutaj monitory dla IT, specjalistyczne monitory dla rynku medycznego, wygięte monitory panoramiczne dla graczy, grafików czy montażystów wideo. Zaaranżowano także specjalną, wyciemnioną ekspozycję, gdzie prezentowano projektory mobilne oraz rozwiązania dla klientów prywatnych i rynku rezydencyjnego. W korytarzach wystawiono dwustronne ekrany OLED oraz ekrany wielkoformatowe o podwyższonej jasności.
Goście przestrzeni ekspozycyjnej mogli zapoznać się także z ofertą partnerskiej firmy Edbak, produkującej wysokiej jakości stojaki i uchwyty do monitorów wielkoformatowych i ścian wideo, na których zainstalowane zostały wszystkie, prezentowane monitory.
„LG Partners Meeting 2018” było pierwszym tak dużym wydarzeniem branżowym firmy zorganizowanym w Polsce. Widać jednak, że to bardzo ważny event dla marki i że producent podszedł do jego organizacji z ogromnym zaangażowaniem i dbałością o szczegóły. Mamy nadzieję, że „LG Partners Meeting” stanie się cyklicznym wydarzeniem skupiającym branżę i możliwością corocznego pokazywania nowych produktów i rozwiązań technologicznych. Jak było widać podczas tegorocznej odsłony, na brak chętnych do uczestniczenia w imprezie organizatorzy z całą pewnością nie będą mogli narzekać!

Najchętniej czytane