Któż nie zna koncernu LG? Nieraz rozpisywałem się na temat bardzo szerokiego wachlarza działań oraz produktów, nawet w bardzo wyszukanych sektorach rynku. To jedna z tych marek, która zdecydowanie wyznacza pewne kierunki i często oferowane dziś przez nią rozwiązania, jeszcze kilka lat temu mogły być tylko i wyłącznie dziełem twórców filmów science fiction. Z pewnością jednym z takich rozwiązań jest sposób zarządzania treściami wyświetlanymi w telewizji hotelowej. Jednak czy ta platforma służy tylko i wyłącznie do takich celów? To właśnie będę się starał ustalić w tym cyklu „pod lupą”.

Zatem czym jest Pro:Centric Direct? To system zdalnego zarządzania telewizorami hotelowymi, który obsługuje proste narzędzia do edycji i zapewnia różne rozwiązania, między innymi usługę 1-Click Service (o  tym w  dalszej części tekstu) czy zdalne zarządzanie oparte na sieci IP. Dodatkowo hotelarz dostaje możliwość tworzenia spersonalizowanych treści i  zarządzania nimi, co ma prowadzić do maksymalizacji skuteczności reklamy, która pojawia się na ekranie telewizora. Obecna wersja systemu konsekwentnie koncentruje się na mocnych stronach poprzednich wersji i przygotowuje platformę z  nowymi funkcjami do zarządzania hotelami przyszłości. LG Pro:Centric sprawia, że telewizor w pokoju hotelowym jest w centrum komunikacji między gośćmi a pracownikami, ułatwiając hotelarzom interakcję z klientami przez wiele lat. Zupełnie nowy Pro:Centric Direct 3.0 idzie jednak o krok dalej…

Zatem czym jest Pro:Centric Direct? To system zdalnego zarządzania telewizorami hotelowymi, który obsługuje proste narzędzia do edycji i zapewnia różne rozwiązania, między innymi usługę 1-Click Service czy zdalne zarządzanie oparte na sieci IP.

Wygoda w domu, ale czy w hotelu?
Pierwszą nowością jest wsparcie IoT (Internet of Things), czyli koncepcja wedle której przedmioty mogą gromadzić i przetwarzać dane, a co najważniejsze komunikować się między sobą. W domu taka sieć połączonych przedmiotów to żadna nowość – w przypadku hoteli tego typu rozwiązanie jest jednak jeszcze w powijakach. LG Pro:Centric Direct 3.0 to jedyny system, który wspiera to rozwiązanie umożliwiające wygodne sterowanie klimatyzacją, zasłonami, światłami, a  nawet zamkami – wszystko za pomocą hotelowego telewizora. Jak jest możliwa integralność urządzeń na taką skalę? Pomostem pomiędzy systemem telewizyjnym a  urządzeniami IoT jest protokół Zigbee, który pozwala na zdalną konfigurację – dla pojedynczych pokoi lub grup pokoi. LG oferuje zatem telewizję, kompleksową platformę zarządzania i integrację IoT – wszystko w jednym, łatwym w użyciu pakiecie.
Sterowanie głosowe również w hotelu
Wielu gości oswoiło się w  domu ze sterowaniem urządzeniami za pomocą Siri, Alexy lub Google Assistant. Pro:Centric Direct 3.0 pozwala hotelarzom zaoferować swoim gościom taką samą wygodę. Nowa wersja systemu koreańskiego producenta została wyposażona we wbudowany system poleceń głosowych, które umożliwia gościom sterowanie telewizorem i urządzeniami IoT za pomocą słów. Już teraz gość hotelowy, zaraz po pobudce, może zapytać telewizor o pogodę w ciągu dnia lub atrakcje w  pobliżu, a  odpowiedzi pojawią się w  kilka sekund na ekranie. Co najważniejsze, wszystkie dane są ładowane z lokalnej sieci, a nie z zewnętrznej chmury. Dane są bezpieczne, a system jest zgodny z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.

Pierwszą nowością jest wsparcie IoT (Internet of Things), czyli koncepcja wedle której przedmioty mogą gromadzić i przetwarzać dane, a co najważniejsze komunikować się między sobą. W domu taka sieć połączonych przedmiotów to żadna nowość – w przypadku hoteli tego typu rozwiązanie jest jednak jeszcze w powijakach. LG Pro:Centric Direct 3.0 to jedyny system, który wspiera to rozwiązanie umożliwiające wygodne sterowanie klimatyzacją, zasłonami, światłami, a nawet zamkami – wszystko za pomocą hotelowego telewizora.

Koniec z problemami sieci bezprzewodowej
Któż z  nas nie przeżył w  hotelu sytuacji, kiedy to punkt dostępowy znajdował się na tyle daleko w  korytarzu, iż praca z  hotelarskim WiFi była niemożliwa? Koniec z  tym! Pod warunkiem, że hotel został wyposażony w  Pro:Centric Direct. Inżynierowie postanowili zaimplementować SoftAP, czyli tym samym każdy hotelowy telewizor pracuje w sieci zarówno jako klient, jak i jako punkt dostępowy. Bardzo proste i genialnie rozwiązanie. To działa również w  drugą stronę. W  nowej wersji systemu koreańskiego producenta obsługa hotelowa może zarządzać punktami dostępowymi np. zmieniając hasło.
Korzyści dla obu stron
Wspomniałem wcześniej o prostym interfejsie użytkownika. Tu z  pomocą przychodzi usługa 1-Click Service. Jednym kliknięciem w  pozycję „usługi” gość może komfortowo poprosić o  wszystko, co tylko hotel jest w  stanie zapewnić. Może to być np. sprzątanie i pranie czy dostarczenie posiłku do pokoju. Takie „żądania” są na bieżąco monitorowane i rejestrowane w recepcji, zatem zaspokajanie danych potrzeb odbywa się po prostu sprawnie. Inną innowacją będzie Ticker Time. W  tym wypadku, według ustalonego harmonogramu, gość czy też dana grupa mogą otrzymywać informacje o  różnych wydarzeniach hotelowych. Obsługa hotelowa ma również dostęp do konfiguracji banerów reklamowych pojawiających się na ekranie. To dotyczy zarówno pozycji na wspomnianym ekranie, jak i wielkości banera. To znacznie zwiększa efektywność przekazywanych treści. Dodatkowo serwis techniczny może monitorować wszelkie niezbędne informacje, takie jak numer seryjny telewizora, adres IP oraz MAC, a także sprawdzać na bieżąco wersję oprogramowania. Sieć może być na tyle rozbudowana, że w razie konieczności obsługa jest w stanie np. odciąć zasilanie w danym pokoju.
To już jest fakt
Tego typu środowiska były jeszcze do niedawna zarezerwowane właściwie dla hoteli o bardzo wysokim standardzie. Dziś, chcąc nadążyć za potrzebami klientów, takie rozwiązania powinny znaleźć się właściwie w  każdym hotelu. Wdrożenie IoT oraz fakt, iż platforma Pro:Centric doczekała się wersji 3.0 z opisanymi wyżej innowacjami, sprawia, że zarówno zarządzanie usługami dla hotelarza, jak i komfort dla gości, są na wyciągnięcie ręki.

TEKST: Paweł Murlik, AVIntegracje